Zobacz pełną wersję : Sportowy układ dolotowy
Witam. Może i to banalne ale szukałem i nigdzie nie moge znaleźć. Czy wymianiając seryjny układ dolotowy na cold air intake który idzie pod zderzak muszę zdejmować zderzak ? Z tego co wiem to seryjny dolot posiada dosyć wielką puchę która jest właśnie na wysokosci zderzaka zasłonięta od góry blacha. Czy mogę ją wyjąć jakoś od spodu, bez ruszania zderzaka ?
ta pucha to rezonator...
i daje sie wyjac bez zdejmowania zderzaka-nadkolem
tylko trzeba pokombinowac i rozkrecic bodajze 3 srubki którymi rezonator jest zlaczony (sklada sie z 2 czesci+ tej górnej nakladki)
a jak zalozysz filter??????? :mlotek: musisz sciagnac zderzak[/fade]
a jak zalozysz filter??????? :mlotek: musisz sciagnac zderzak[/fade]
Wcale nie wystarczy tylko zdjac kolo i plastikowa oslone w nadkolu i masz wystarczajaco dobre dojscie zeby filtr zalozyc...
boze, ale dalczego tak boicie sie zdjac ten zderzak... :bicie:
po co tak kombinowac(zdjac kolo, tu odgiac, tu to, tu tamto) zdejmiesz zderzak i wszystko widzisz, a czas to nie wiecej niz 5min roboty ;)
pozdrawiam
boze, ale dalczego tak boicie sie zdjac ten zderzak... :bicie:
po co tak kombinowac(zdjac kolo, tu odgiac, tu to, tu tamto) zdejmiesz zderzak i wszystko widzisz, a czas to nie wiecej niz 5min roboty ;)
pozdrawiam
przeciez nie bede zdejmowal zderzaka zeby czyscic filtr... ;/
mozna to zrobic w sposób pokazany na focie
http://img172.imageshack.us/img172/5416/dolot16us3.th.jpg (http://img172.imageshack.us/my.php?image=dolot16us3.jpg)
a jak filtr jest tak na wierzchu to chyba strasznie sié syfi, nie?
mam zestawik K&N, ale w komorze silnika i mam zamiar gdzies to wyprowadzic co by silnik troché chlodku poczul... ale bojé sié, ze filtr co chwilé z blota odrapywac bédé musial...
przy rozwiazaniu takim jak na fotce (CAI) filtr jest schowany miedzy zderzakiem a nadkolem i bezposrednio syf tam nie leci... ogólnie jednak nie jest to szczelne miejsce i brud na pewno bedzie, poza tym trzeba uwazac na dziury z wodą w naszym kraju co by nie zassac wody ;/ (rzadko sie zdarza ale zdarza)
mozna tez umiesic filtr w komorze, potem odizolowac i "podac" mu powietrze chlodne ze zderzaka.
mozna tez umiesic filtr w komorze, potem odizolowac i "podac" mu powietrze chlodne ze zderzaka.
o i to uwazam za bardziej sensowne, niz pakowanie filtra w zderzak ;)
Ja chwilowo dla testu zrobiłem tak.
Silnik D14A3 bez zwężki.
Z puchy wyciągnięty filtr i wycięty, tak aby została uszczelka. Rezonator OUT, Rura doprowadzająca powietrze zdjęta i w jej miejsce zaraz przy puszcze seryjnego filtra stożek.
Wiem ze łapie cieple powietrze, ale osiągi się poprawiły zdecydowanie.
Jak wcześniej auto na 2-jce pociągnąłem krotko i zaraz na trzeci bieg i do spodu pedał gazu czuć było ze brakuje mu powietrza silnik się męczył. Teraz bardzo ładnie ciągnie.
Sprawdziłem tez układ ze stożek założony na seryjna rurę + zimne powietrze, trochę gorzej, średnica tej seryjnej rury za mała.
Wiec chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby stożek jak najbliżej przepustnicy. Myślę, że to co zrobiłem jest dobrym rozwiązaniem bo seryjna pucha na filtr ma duża objętość co wyrównuje chwilowy deficyt powietrza przy nagłym zassaniu powietrza. Tylko do tego całego układu zrobić wlot na masce i doprowadzić zimne powietrze.
A mozesz zrobic jakies foto tego co tam wyrzezbiles? bo jakos nie moge sobie tego wyobrazic :?: Najlepiej od zewnatrz i po otwaciu puszki po starym filtrze :?:
Ja chwilowo dla testu zrobiłem tak.
Silnik D14A3 bez zwężki.
Z puchy wyciągnięty filtr i wycięty, tak aby została uszczelka. Rezonator OUT, Rura doprowadzająca powietrze zdjęta i w jej miejsce zaraz przy puszcze seryjnego filtra stożek.
Wiem ze łapie cieple powietrze, ale osiągi się poprawiły zdecydowanie.
Jak wcześniej auto na 2-jce pociągnąłem krotko i zaraz na trzeci bieg i do spodu pedał gazu czuć było ze brakuje mu powietrza silnik się męczył. Teraz bardzo ładnie ciągnie.
Sprawdziłem tez układ ze stożek założony na seryjna rurę + zimne powietrze, trochę gorzej, średnica tej seryjnej rury za mała.
Wiec chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby stożek jak najbliżej przepustnicy. Myślę, że to co zrobiłem jest dobrym rozwiązaniem bo seryjna pucha na filtr ma duża objętość co wyrównuje chwilowy deficyt powietrza przy nagłym zassaniu powietrza. Tylko do tego całego układu zrobić wlot na masce i doprowadzić zimne powietrze.
skoro to d14a3 to rozumiem z opisu, ze na kolektorze stoi puszka (z wyjetym filtrem i zostawiona uszczelka) a za raz za nia jest stozek...
Jezeli tak to jest zrobione to moim zdaniem nie jest to dobre rozwiazanie...
Lcfr dokładnie tak jak napisałeś jest to zrobione.
Masz racje ze nie jest to dobre rozwiazanie bo ciągnie cieple powietrze.
Do tego układu przydałby się wlot na masce doprowadzający zimne powietrze.
lakazs, nie chodzi tutaj tylko o cieple powietrze - pomysl jak drastycznie zmniejszyles pojemnosc calego ukladu dolotowego...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.