Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : czujnik położenia przepustnicy ciągle 5,07V ??!!



vengador
10-03-11, 17:46
Witam.
Silnik d15z6, pacjent czujnik położenia przepustnicy....

Temat taki jak sprawdzam na kostce "D" między połączeniami 10 i 11, napięcie na czujniku położenia przepustnicy to mam ciągle 5.07V, czy to tak ma być. Wyczytałem gdzieś, że powinno się zmieniać od 0.5V na zamkniętej do 5V na otwartej.

Czy ja coś tam źle mierze... sprawdzałem i na zgaszonym silniku i na zapalonym i ciągle stała wartość. Jak by nie była uchylona to to samo. Opór chodzi ładnie i rośnie ze wzrostem wychylenia a "V" stoi.

No i teraz zagadka nr 2, potwierdzająca chyba że coś źle mierze, sprawdziłem już 3 pzepustnice, dodakową od d15z6, inną od d16y5 i od d16y7 wszystkie ten sam wynik 5V z małym hakiem, ten hak to pewnie mój chiński miernik. Opory miały każdy inny a V takie samo.

Czy jest możliwość pomylenia krokowego z tps?? może te wstyczki ktoś zamienił
Jakie macie sugestie??

pablo_020
10-03-11, 18:00
Powinieneś sprawdzić między stykiem D1 i D11 ew. D1 i masą gdzieś na samochodzie.
Styk D1 to jest TPS.
Ty sprawdziłeś czy jest przerwa w przewodzie (linia VCC2), skoro jest ok. 5V to git nie ma przerwy.
Pozostaje przemierzyć TPS

Bardzo proszę :)

Źródło: shop manual

vengador
10-03-11, 18:12
No ale na d1 i d11 to mierzyłem opór, a jak mam zmierzyć napięcie na TPS?? Czy lata od 0,5v do 5v??

pablo_020
10-03-11, 18:18
O matko. podłączasz czerwony kabelek z miernika do styku D1, czarny do styku D11.
Na zamknietej przepustnicy miernik powinien pokazac ok 0,5V na otwartej ok. 4,5V.
Tyle w temacie.
Jaśniej już chyba nie można.

vengador
10-03-11, 18:26
Dobra dobra bez nerw ;)
Reasumujac mam się podłączyć pod czerowno/czarny czyli D1 i zielono/czarny czyli d11, albo pod mase??

pablo_020
10-03-11, 18:33
Tak

vengador
10-03-11, 19:07
No to git, dzięki wielkie.

majdan
18-03-11, 21:52
W temacie wszystko powiedziano