hellfire
10-03-11, 01:14
Pali mi się lampka EPS, nie działa wspomaganie.
Powodem może być to, że samochód został uruchomiony przy zdemontowanej maglownicy - wtedy zapewne zapamiętany został błąd wspomagania.
Serwisówka mówi że część błędów zostaje zapamiętana w pamięci nieulotnej, nie da się ich skasować odłączając akumulator, oraz że jak raz wystąpią to zostają w pamięci do skasowania i powodują nie włączanie się wspomagania - zgadzałoby się to z objawami:
http://autoban.com.ru:808...vHtml/17-64.htm
Być może coś takiego u mnie wystąpiło. Ale niewykluczone że przy przeglądzie, komponent od mierzenia siły skrętu kierownicy został jakoś źle poskładany. Połączenia elektryczne sprawdziłem.
W jaki sposób je odczytać i usunąć?
Mam interface OBD2 na ELM327, ale oprogramowanie mam tylko takie ogólne, które odczytuje jedynie parametry i błędy standardowe dla wszystkich samochodów (czyli te związane z lampką silnika), a nie specyficzne dla Hondy DTC z EPS.
Oprogramowanie stwierdza tylko że lampka silnika się nie pali i że błędów silnika nie ma.
Serwisówka podaje sposoby na wymiganie błędów:
http://autoban.com.ru:808...vHtml/17-65.htm
Ale nie mam takich magicznych sprzętów - czy ktoś wie co trzeba podłączyć do złącza diagnostycznego żeby wymigać te kody?
Powodem może być to, że samochód został uruchomiony przy zdemontowanej maglownicy - wtedy zapewne zapamiętany został błąd wspomagania.
Serwisówka mówi że część błędów zostaje zapamiętana w pamięci nieulotnej, nie da się ich skasować odłączając akumulator, oraz że jak raz wystąpią to zostają w pamięci do skasowania i powodują nie włączanie się wspomagania - zgadzałoby się to z objawami:
http://autoban.com.ru:808...vHtml/17-64.htm
Być może coś takiego u mnie wystąpiło. Ale niewykluczone że przy przeglądzie, komponent od mierzenia siły skrętu kierownicy został jakoś źle poskładany. Połączenia elektryczne sprawdziłem.
W jaki sposób je odczytać i usunąć?
Mam interface OBD2 na ELM327, ale oprogramowanie mam tylko takie ogólne, które odczytuje jedynie parametry i błędy standardowe dla wszystkich samochodów (czyli te związane z lampką silnika), a nie specyficzne dla Hondy DTC z EPS.
Oprogramowanie stwierdza tylko że lampka silnika się nie pali i że błędów silnika nie ma.
Serwisówka podaje sposoby na wymiganie błędów:
http://autoban.com.ru:808...vHtml/17-65.htm
Ale nie mam takich magicznych sprzętów - czy ktoś wie co trzeba podłączyć do złącza diagnostycznego żeby wymigać te kody?