Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Gdzie zwarcie? hanka nie odpala po postoju



zakit
08-03-11, 19:00
siema, pacjent eg4 z mpfi, hanka normalnie dzialala, bez zarzutow, wlasciciel wyjechal na tydzien, po czym po powrocie nie chce odpalic. pali bezpiecznik 15A od ladowania alternatora i VSS.

z tego co czytalem to ludzie mieli podobne problemy w 6g, i powodem byla przetarta wiazka silnikowa, w okolicach kolektora ssacego. ja natomiast wymienilem juz cala wiazke silnikowa na inna, 100% sprawna, i nadal to samo. czyszczone byly wszystkie masy, odlaczana pompa paliwa jak i jej przekaznik. zmieniane zegary, czyszczone prawie wszystkie styki, kopulka i palec rowniez. zmienilem nawet aku na inny. i to samo. ciagle ten sam bezpiecznik.

powoli konczy mi sie zapas 15A bezpiecznikow :)

czy ktos pomoze, i wie co to moze byc?
pozdro

Nowy Kubi
08-03-11, 22:39
Zapewne zwarcie!

Kręci w ogóle? Bo chcesz żeby z fusów wróżyć, a teraz się pije herbatę z torebki a kawę rozpuszczalną najczęściej :rolleyes:

zakit
08-03-11, 23:12
Zapewne zwarcie!

Kręci w ogóle? Bo chcesz żeby z fusów wróżyć, a teraz się pije herbatę z torebki a kawę rozpuszczalną najczęściej :rolleyes:

ale krecenie nie ma nic do rzeczy. kreci normalnie rozrusznikiem, ale i tak nie zapali skoro pompa nie daje paliwa.

co mam ci wiecej napisac. mowie jakie sa objawy, i pytam sie co to ew moze byc i gdzie tego zwarcia szukac...
bo herbate tez pije z torebki ;)

Nowy Kubi
09-03-11, 13:55
A gdzie napisałeś, że nie podaje paliwa?
JAk padł przekaźnik pompy to jego odłaczanie nic nie da. Może to jest przyczyna. Uruchamia pompę po włączeniu zapłonu?
Iskrę sprawdzałeś? (jak masz starą świecę to nawet nie musisz wykręcać żadnej)
Jeżeli ten bezpiecznik jest rzeczywiście od tego co piszesz to nie ma wiele wspólnego z paliwem. Może VSS robi zwarcie? Odłączałeś?

A poza tym jak masz po swapie na JDM to może coś się sknociło w kablomanii? Wiązkę silnikową zmieniałeś, ale kabinowa była przerabiana pod MPFI. Może tam?

Chipsy2
09-03-11, 22:18
Jak pali bezpiecznik jak napisałeś VSS i ładowanie a sprawdziłeś VSS to sprawdź alternator. Odłącz go na chwilę nie wiem. Jak przestanie wywalać ten bezpiecznik to może to. Ale kablomania się kłania. z daleka po przeróbkach ciężko cokolwiek powiedzieć.

zakit
09-03-11, 22:19
A gdzie napisałeś, że nie podaje paliwa?
JAk padł przekaźnik pompy to jego odłaczanie nic nie da. Może to jest przyczyna. Uruchamia pompę po włączeniu zapłonu?
Iskrę sprawdzałeś? (jak masz starą świecę to nawet nie musisz wykręcać żadnej)
Jeżeli ten bezpiecznik jest rzeczywiście od tego co piszesz to nie ma wiele wspólnego z paliwem. Może VSS robi zwarcie? Odłączałeś?

A poza tym jak masz po swapie na JDM to może coś się sknociło w kablomanii? Wiązkę silnikową zmieniałeś, ale kabinowa była przerabiana pod MPFI. Może tam?

wiec tak, to nie u mnie tylko u vipkostka, zeby bylo dokladniej. dwa, to wszystkie wiazki byly przekladane, i wszystko bylo ok, do czasu postoju.

rozrusznik kreci, bezpiecznik pali po przekreceniu na zaplon. jednoczesnie pompa paliwa sie nie odzywa, wlacznie z przekaznikiem.
w roli wyjasnienia, to skoro odlaczylem ew uszkodzony przekaznik pompy, to dlaczego nadal pali bezpiecznik. ecu nie wykazuje bledow.

i ten bezpiecznik jest od tego co pisze, bo skoro wszedzie jest tak opisany to chyba tak musi byc ;)
VSS nie robi zwarcia, bo to samo sie dzieje jak jest odlaczony - rowniez jak cala wiazka silnikowa jest odlaczona.
karpik podsunal mi pomysl ze to moze byc rowniez wina stacyjki.

w takim razie zostaly 2 rzeczy do sprawdzenia, stacyjka i przekaznik pompy, chociaz nie sadze zeby to byla jego wina.

Chipsy2
09-03-11, 22:23
Moim zdaniem kostka stacyjki odpada jeśli chodzi o zwarcie.

zakit
09-03-11, 22:38
to niestety nie jest alternator, bo juz pisalem ze wszystko co tylko sie dalo bylo odlaczone, i nadal bylo to samo. tak wiec bedzie tak jak mowisz, bede siedzial w kablach. co prawda nawet nie wiem jak szukac zwarcia ;) ale jakos moze dam sobie rade. a dla pewnosci tak czy siak wole to sprawdzic ;)
)

Wojtec12345678
18-03-11, 13:37
Panowie ja mam inny problem a właściwie tylko pytanie :)
Dzisiaj wymieniałem aku na nowy i koleś który podłączał aku zapytał się czy w aucie nie ma gdzieś zwarcia bo gdy podłączał 2 klemę poszła iskra...szczeże powiedziawszy myślałem że to normalne że gdy podłącza się aku iskra może sobie skoczyć ale on powiedział że tak być nie powinno,więc moje pytanie brzmi czy to normalne że skoczy iskra czy raczej powinienem się martwić i szukać zwarcia?

lopi83
19-03-11, 13:03
mala iskra powinna przeskoczyc jak podlaczasz kleme, jak masz lepsze audio w aucie to moze byc wieksza iskra

Wojtec12345678
19-03-11, 14:44
mala iskra powinna przeskoczyc jak podlaczasz kleme, jak masz lepsze audio w aucie to moze byc wieksza iskra

I wszystko jasne...mam spore audio i była dość duża iskra dzięki za info :)

ppm702
20-03-11, 21:05
masz kondensator do audio? Jeśli tak to jaki? przy bezpośrednim podłączaniu kondensatora na 99% możesz go już wyrzucić do śmieci - elektrośmieci ;) Należało go rozłączyć i dopiero później naładować przez ogranicznik prądowy (żarówka, rezystor)