Zobacz pełną wersję : Zła linia kół
Witam. Kolo po stronie kierowcy mam pochylone tak, ze gora kola jest minimalnie w lewo, cos takiego -> " \ ". Jest to naprawde bardzo niewielki odchyl jednak da sie go zauwazyc i do tego kolo jest troszke wsuniete w strone silnika (mysle ze nie wiecej niz 2cm). Wiem ze auto mialo wypadek, jednak samochod byl sprawdzany na plycie geometrycznej i wszystkie punkty sa takie jak powinny byc. Czy cos takiego moze byc spowodowane krzywa zwrotnica albo wahaczem, albo tym ze mam do wymiany laczniki, koncowki i wszystkie tulejki w wahaczach dolnych? Sprawdzalem ET felg i obie maja ten sam rozmiar 45. Strona pasazera jest idealnie.
http://img695.imageshack.us/img695/2744/dscf0778r.th.jpg (http://img695.imageshack.us/i/dscf0778r.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img848.imageshack.us/img848/7444/dscf0777.th.jpg (http://img848.imageshack.us/i/dscf0777.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Jeżeli chodzi Ci o koła tylne to wystarczy regulacja kąta pochylenia i zbieżności koła. Oba kąty można regulować.
Powodzenia.
Może być wytrzaskana tulejka.
Dzieki za odpowiedzi, tyle ze chodzilo mi o kolo z przodu ;) Tutaj to lepiej widac
http://img844.imageshack.us/img844/9209/dscf0784o.jpg (http://img844.imageshack.us/i/dscf0784o.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Oba kąty można regulować
Kąta pochylenia koła w serii niestety nie można regulować. Tylko zbieżność.
Kąta pochylenia koła w serii niestety nie można regulować. Tylko zbieżność.
Dokładnie. Ja robiłem i można zbieżność. Tył u Ciebie też nie wyględnie sprawdź tuleje.
Odkopuje temat. Co do pochylenia kata przedniego kola to wymienilem zwrotnice. Tylko zastanawia mnie fakt, co jeszcze moze byc krzywe skoro przy obnizeniu o 4cm z przodu, kolo od strony kierowcy jest rowno (na zbieznosci wyszlo 0.03st) a kolo pasazera siedzi w negatywie (czyli tak jak powinno przy glebie) i ma kat -1.43st. Moze to byc wina krzywego wahacza? Albo sanek. Albo sam juz nie mam zadnego pomyslu...
moze to być wina wszystkiego w zawieszeniu. po kolizji miałem to samo, auto na ramie bylo dobrze wyprostowane ale koło prawy przód byl o 1,40* na minusie, pojechałem do blacharza żeby to wynaciągał i teraz mam oba koła na 0,00*. możesz zacząć od wymiany górnego wahacza ale czy sie na tym skończy to mało prawdopodobne.
Hm no nie chcialbym jechac do blacharza znowu. Tymbardziej ze auto tez bylo na ramie i wszystko sie zgadza. Kielich nie byl ruszony i tymbardziej mi sie dziwne wydaje ze kolo jest pochylone w pionie i nie ma absolutnie zadnej roznicy w dlugosciach od kola do kola po jednej i drugiej stronie. W zawieszeniu wymieniana byla zwrotnica przednia od str. kierowcy, sworznie i tulejki dolnych wahaczy, koncowki drazkow i w zasadzie tyle. Reszta podobno jest dobra (mechanik sprawdzal).
http://img7.imageshack.us/img7/6339/img20110505183800a.th.jpg (http://img7.imageshack.us/i/img20110505183800a.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img638.imageshack.us/img638/6440/img20110505183828a.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/638/img20110505183828a.jpg/)
ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img707.imageshack.us/img707/686/img20110505185027a.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/img20110505185027a.jpg/)
http://img825.imageshack.us/img825/43/img20110505185018a.th.jpg (http://img825.imageshack.us/i/img20110505185018a.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Gorzej jak wymienie maglownice ktora stuka, i to niewiele pomoze na myszkowanie po drodze bo wina bedzie lezec w tym ze te kola tak sa :(
a geometrie robiłeś?? bo tak na oko to wiesz.... "punkt widzenia zmienia sie w zależności od punktu siedzenia"
geometria przedniej osi to koszt 50zł na dowolnej stacji diagnostycznej i po tym będziesz wiedział co jest nie tak
Z własnych doswiadczeń moge Ci powiedzieć że moje kąty pochylenia koła wyglądały tak: lewe -0,23* prawe -1,43* i mimo tego auto prowadziło sie idealnie, więc twój problem "myszkowania" nie leży w złych kątch
Geometrii jako takiej zebym mial wydruk nie robilem a takiego czegos na stacji diagnostycznej to raczej nie dostane? Bo to komputerowo sie robi chyba. Podjade, dostane wydruk i wrzuce na forum.
Aha czyli to nie ma wiekszego znaczenia. Bo wiem ze mam do wymiany magiel bo stuka i dziwnie kierownica chodzi (ciezej w prawo i ogolnie tak ciezko). Moze to byc przyczyna? Tak jakby sie zawieszala, jak dodam gazu jedzie w lewo jak puszcze jedzie prosto albo zacznie w prawo uciekac.
geometrie zrób bo to podstawa i w krakowie nie powinno byś z tym problemu ew popytaj na forum (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?f=67) ludzi z krk gdzie są dobre stacje diagnostyczne co fachowo sie tym zajmą.
Co do magla to nie wiem bo nie miałem z tym problemów wiec sie nie wypowiem
Witam. Bylem na geometrii, pomiezyli wszystko i ustawili. Wrzucam zdjecie moze ktos powie jakas swoja opinie:
http://img829.imageshack.us/img829/1113/img20110521121854.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/829/img20110521121854.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Też robiłem ostatnio geometrię ponieważ obniżałem zawias, wymieniałem tulejki, wiec wypadało. Poza tym lekko ściągało na lewo.
Wydruki jakie otrzymałem są bardzo przejrzyste i może komuś się przydadzą do porównania kątów.
Wygląda to następująco:
Przed ustawianiem geometrii:
https://lh4.googleusercontent.com/-oi2A0LtmTQc/TduHewr11zI/AAAAAAAAO3A/Oel9cj3L-ts/s800/geometria0002.jpg
po ustawieniach
https://lh6.googleusercontent.com/-YB047ApJBJ8/TduHcVqFqKI/AAAAAAAAO1U/O8jyu7Q8fUk/s800/geometria0001.jpg
zestawienie wszystkich kątów:
https://lh6.googleusercontent.com/-4459DQRjrvw/TduHgb1dW1I/AAAAAAAAO3Q/F6J5X_tyLbc/s640/geometria0003.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.