PDA

Zobacz pe³n± wersjê : dziwny odg³os :/



kbl100
02-02-07, 18:13
Witam!

Szuka³em cos podobnego ale choæ wiele jest tych tematów dotycz±cych stukania, klekotania itd zaden mi nie odpowiada wiec za³o¿y³em nowy.

Posiadam silnik D15B2 w Hc 5 gen. Od kilku dni zaobserwowa³em jakie¶ dziwne dzwiêki zpod maski. Gdy rano zapali³em zimny silnik zacze³o co¶ "tykaæ" pomy¶la³em ze to zawory wiec da³em sobie spokój przez jaki¶ czas. Dopiero pozniej zaobserwowa³em ze dzwiêk ten jest s³yszany na zimnym jak i na ciep³ym silniku. Otworzy³em maske i dos³uchuj±c sie pad³o na okolice paska rozrz±du. W±tpie by by³y to zawory (regulowane by³y 5 kkm temu i robi³em to sam i poza tym ze na zimnym silniku sobie klekota³y gdzie jest to juz taki urok hondy to na ciep³ym by³o idealnie).

Dzwiêk jest proporcjonalny do obrotów wa³u korbowego.

wykluczy³ bym panewki

Moje sugestie to :

pasek rozrz±du?
alternator?
pompa wodna?

koledzy pomó¿cie bo nie ma nic gorszego od stukania w silniku (przynajmniej dla mnie)

pozdrawiam i z góry dziêkuje za wyrozumia³o¶æ

Cezary
02-02-07, 18:16
Ja tak kiedys mialem i okazalo sie ze panweki!!Ale moze u ciebie nie ;)

kbl100
02-02-07, 18:36
Napewno nie panewki bo s³ucha³em zpod spodu i tam cisza jedynie od strony paska co¶ tam sobie tyka. Jest to takie czyste tykanie, to tak jakby pasek rozrz±du przyk³adowo nie mia³ jednego zêbu i tak sobie tyka³.Pytam bo za nied³ugo bede wymienia³ rozrz±d i nie wiem na co zwróciæ uwage

qba1983
02-02-07, 20:16
Pytam bo za nied³ugo bede wymienia³ rozrz±d i nie wiem na co zwróciæ uwage
moja propozycja...wymien rozrzad (pasek i napinacz, pompe wody niby sie wymieia przy drugiej wymianie paska, nie wiem ile masz przebiegu...)
do tematu wroc jak dalej bedzie cos nie teges...

kbl100
02-02-07, 20:35
135 tys. na pasku rozrz±du mam napisane HONDA (powergrip, gates) co¶ takiego . Mozliwe ze oryginalny jeszcze jest ? :) i lu¼ny troche hehe po wyp³acie wymienie jak bede mia³ czas. Pompe wody sobie narazie odpuszcze. Ale pasek raczej musze wymieniæ. podej¿ewam ze jest za luzny i sie t³ucze o os³one ale nie jestem tego pewien i dlatego pisze na co mam zwróciæ uwage jak bede mia³ to rozebrane. W sumie móg³bym go napi±æ ale nie chce tego robiæ ze wzglêdu na opinie innych ludzi którzy raczej odradzaj± napinanie starego paska. Pozdrawiam i czekam na jakie¶ sugestie

munio83
02-02-07, 22:13
Napewno nie jest to pompa wody ona gdy jest uszkodzona to ¶wiszczy je¶li mo¿na to tak nazwaæ ale napewno nie tyka alternator te¿ raczej by nie tyka³.

Lcfr
03-02-07, 08:55
hondy na zimnym silniku sobie lubia czasem pokazac objaw "diesla'...

ja bym obstawi³ jednak panewki...

ale jezeli eliminujemy panewki (alternator i pompe-bo tu sie zgodze, ze trudno raczej zeby stuka³y) to zostaje jeszcze aparat zaplonowy... czasem sie zdarza ze lekko stuka...

kbl100
03-02-07, 15:05
Tak jak napisa³êm s³ychaæ to wyra¿nie od strony paska. W aparacie ostatnio wymienia³em ³o¿ysko i teraz jest wszystko ok. Czyli jak wszystko eliminujecie to pozostaje sam pasek ? za luzny ? mozliwe napisze jak wymienie go, moze co¶ sie zmieni, Panewki na 100 % bym wykluczy. A to ze na zimnym honda chodzi jak diesel to dobrze o tym wiem bo to nie moja pierwsza honda i tak juz poprostu by³o i byæ powinno hehe. Dzwiêk s³yszalny jest ca³y czas bez wzgledu na to czy silnik zimny czy ciep³y czy na wysokich czy na niskich obrotach z tym ze na wysokich obrotach dzwiêk zwiêksza swoj± czestotliwo¶æ i jest mniej s³yszalny

bartek3
05-02-07, 15:41
ja mam problem nastepujacy.gdy silnik jest zimny normalnie pracuje,a gdy ruszy sie tylko wskazowka temperatury przy okolo 2500-3500obr jest takie jakby dzwonienie czy cos takiego.na postoju tego nie slychac.powyzej 4000obr tez tego nie slychac.nie wiem co to moze byc.zrobilem regulacje zaworow bo myslalem ze to zawory ale nie ustapilo.mysle teraz ze to moze poma wodna,ale nie jestem pewny na 100%.moze mial ktos kiedys podobne objawy?

pompek
05-02-07, 23:23
jak ju¿ temat od¶wierzony to i ja siê podzielê spostrze¿eniami... mój D15B7 te¿ na wolnych obrotach (zw³aszcza na zimnym) chodzi trochê jak diesel... zastanawia³em siê czy to normalne... ale widzê, ¿e napewno spotykane... z odg³osów to mi jeszcze przy 2 tys. co¶ tak ¶wiergoli, podejrzewam, ¿e to pasek alternatora... acha i jeszcze jedno... czy wy te¿ jad±c w trasie tak ko³o 4tys. s³yszycie (chyba) zaworki... czy regulacja wskazana?

Lcfr
06-02-07, 08:00
jak ju¿ temat od¶wierzony to i ja siê podzielê spostrze¿eniami... mój D15B7 te¿ na wolnych obrotach (zw³aszcza na zimnym) chodzi trochê jak diesel... zastanawia³em siê czy to normalne... ale widzê, ¿e napewno spotykane...


na pewno spotykane i raczejwyglada na normalne... poprzednia hond± zrobi³em cos oko³o 120 tys km(od 140 do 260) i oprócz tego ze bylo odg³osów nic sie z³ego nie dzialo...


czy wy te¿ jad±c w trasie tak ko³o 4tys. s³yszycie (chyba) zaworki... czy regulacja wskazana?

nie s³yszymy - jak sa dobrze wyregulowane to ich nie s³yszymy...

ponko
06-02-07, 08:20
Witam jezeli chodzi o pukanie.....


Mam podobny problem co zalozyciel tematu....

Mianowicie na zimnym gdy poczatkowo obroty sa wyzsze przy dodawaniu gazu sluchac takie pukanie... (to nie jest odglos zaworów) natomiast gdypo 2 - 3 minuach wskazówka opadnie do swojego normalnego poziomu ponizej 1000 to juz wszystko jest idealnie. i wogole nie sluchac zdarza sie to tylko po odpaleniugdy samochod trodake postoi.

_drobny
06-02-07, 09:30
no ja mam podobnie... jak odpalam silnik po ca³ej nocy i jak chodzi na 1500 obr. to nic nie slychac, doda sie gazu tak do 2700-3000 i slychac klekotanie cos w stylu diesla... po jakis 5 minutach objaw ustepuje... nie wiem co to moze byc... panewki? mam nadzieje ze nie :/

woytaz
06-02-07, 10:49
a tak z innej beczki, sprobujcie posluchac silnika na wcisnietym sprzegle.... :P

_drobny
06-02-07, 14:26
no jakos ja nie slysze roznicy :(

pompek
06-02-07, 16:18
a ja jak rano odpalê i wcisnê sprzêg³o to obroty rosn± o jakie¶ 300-400 obr. jak puszczam to malej±... pó¼niej jak siê rozgrzeje to jest normalnie (nie ma ró¿nicy)... tak siê drapiê w g³owê czy to normalne jest...

woytaz
06-02-07, 17:38
to otworz maske, wsluchaj sie i niech ktos inny siadzie i wcisnie sprzeglo, moze wtedy bedzie ciszej :P

bartek3
06-02-07, 21:21
ja mam problem nastepujacy.gdy silnik jest zimny normalnie pracuje,a gdy ruszy sie tylko wskazowka temperatury przy okolo 2500-3500obr jest takie jakby dzwonienie czy cos takiego.na postoju tego nie slychac.powyzej 4000obr tez tego nie slychac.nie wiem co to moze byc.zrobilem regulacje zaworow bo myslalem ze to zawory ale nie ustapilo.mysle teraz ze to moze poma wodna,ale nie jestem pewny na 100%.moze mial ktos kiedys podobne objawy?moze mi ktos pomoc to rozszyfrowac??

_drobny
06-02-07, 23:23
to otworz maske, wsluchaj sie i niech ktos inny siadzie i wcisnie sprzeglo, moze wtedy bedzie ciszej :P

a moze zdradzisz tajemnice co to jest? dzwiek przypomina bardziej dzwonienie/stukanie metalu o metal :D :chinczykk:

bartek3
07-02-07, 07:42
takie jakby dzwonienie.

xms
07-02-07, 07:51
u mnie podobnie w mojej D14A2 podczas przyspieszania s³yszê nie tyle pukanie co cykanie jakby zegarek :) przy ok 3000 ustêpuje staje siê coraz cichszy. Hania jest po regulacji zaworów a mimo to praca silnika nie jest wzorowa. S³ysza³em inne D14 i niektóre chodz± jak malinka... Mnie sie wydaje ¿e to ju¿ z±b czasu, przebieg i poprzedni w³a¶ciciel mieli na to wp³yw. Mo¿e panewki...

woodie
07-02-07, 14:37
A mo¿e jednak zawory? Zmieñ stacjê gdzie tankujesz i przetestuj. Przerabia³em co¶ takiego.

Grego-R
07-02-07, 16:46
Witam!

U mnie- podczas ruszania albo równej jazdy na za wysokim biegu- tak¿e dochodzi³y d¼wiêki podobne do dzwonienia (czy brzêczenia). Problem rozwi±za³a wymiana ³o¿yska rolki napinacza klimatyzacji.

Pozdro

xms
08-02-07, 13:32
teraz bêde jecha³ na wymiane t³umika do perfect service i spytam co oni o tym my¶l±... Mnie te¿ siê wydaje ¿e to zaworki, ale w takim razie czemu regulacja nic nie da³a, znajomy mechanik regulowa³ przy mnie, przerwy ustawia³ jak w katalogu...

kbl100
08-02-07, 19:58
u mnie podobnie w mojej D14A2 podczas przyspieszania s³yszê nie tyle pukanie co cykanie jakby zegarek przy ok 3000 ustêpuje staje siê coraz cichszy. Hania jest po regulacji zaworów a mimo to praca silnika nie jest wzorowa. S³ysza³em inne D14 i niektóre chodz± jak malinka... Mnie sie wydaje ¿e to ju¿ z±b czasu, przebieg i poprzedni w³a¶ciciel mieli na to wp³yw. Mo¿e panewki...

I tu z koleg± sie zgodze, widzia³em i s³ysza³em wiele silników hondy (sam mia³em juz 3 hondy) i moge z pewno¶ci± powiedzieæ ze do 100 tys km silniczek chodzi jak nowy, nic nie stuka, nie puka, nie szumi itp. Po 100 tys km silnik zaczyna juz sie dziwnie zachowywaæ co nie przeszkadza w eksplatacji itd bo nadaj jest niezawodny, ma moc.. lecz s± tacy ludzie jak ja których denerwuje to jak co¶ im stuka czy puka pod mask±. Nie wiem w czym jest rzecz, dlaczego tak jest akurat w silnikach hondy. Kilka razy spotka³em sie z ludzmi (posiadaczami hond) którzy zupe³nie nie dbaj± o auto, wymieniaj± olej i pasek jak im sie dopoero przypomni, poprostu maj± samochód po to zeby jezdzi³ tak jak inny i najlepsze ze ich autka chodz± bez zarzutu. Ostatnio doszed³em do wniosku ze czym wiecej sie grzebie przy silniku, "szuka dziury w ca³ym" tym jest gorzej. Pierwszego civica sprzeda³em ze wzglêdu na prace silnika (249 tys km przebiegu, 4 gen D16Z2)... kupi³em drugiego (D15B2 5 gen 145 tys km przebiegu)... silnik pracowa³ tak samo :speszony:
los sprawi³ ze mia³êm wypdek, wiêc kupi³em nastepnego civica(D15B2 5 gen 120 tys km przebiegu) z którego jestem najbardziej zadowolony lecz nie jest tez taki jak bym chcia³.

bartek3
05-03-07, 20:21
ja mam problem nastepujacy.gdy silnik jest zimny normalnie pracuje,a gdy ruszy sie tylko wskazowka temperatury przy okolo 2500-3500obr jest takie jakby dzwonienie czy cos takiego.na postoju tego nie slychac.powyzej 4000obr tez tego nie slychac.nie wiem co to moze byc.zrobilem regulacje zaworow bo myslalem ze to zawory ale nie ustapilo.gdy sprowadzilem to auto to nie bylo termostatu i wydaje mi sie ze nie bylo slychac tego dzwonienia.mozliwe ze na to dzwonienie mogl miec jakos termostat czy moze cos w glowicy.zawory juz 2 razy regulowalem i nic to nie dalo,zaplon tez ustawiany i dalej to samo.moze to cos z klawiatura albo juz nie wiem sam co.

May
01-07-07, 14:21
W ramach odgrzania, przejechane 158 kkm, jak kupiony byl to mial 130kkm i "ponoc" rozrzad byl robiony, silniczek i slychac wyrazne klekotanie podobne do diesla niezalenznie czy cieply czy zimny po prostu tak jest. Moje pytanie brzmi nastepujaco: poniewaz jestem srednio-malo zaawansowany w znajomosci budowy silnika, to czy jest to dobre w koncu czy nie ? bo szukam i szukam i kazdy ma inne klekotanie. Jesli jest to zle to jadac do mechanika co mowic ? czy mam mowic zemi panewki stukaja czy regulowac zawory ? czy niech pan zajzy co sie dzieje ? czy pojechac do aso ?!!?!? :) [chodiz mi o zmniejszenie prawdopodobienstwa ze koles wyczuje ze oo laik, to mu dowalimy wszystko co znajdizemy a moze i sami wymyslimy kilka usterek:) no i czy w ogole isc z tym do mechanika ?]

Skoti
01-07-07, 23:37
moje zdanie jest takie ze jak cos zacznie porz±dnie stukaæ-wtedy jedz. Jak u ciebie jest porz±dne ASO to siê przejedz. Zauwa¿ ze zazwyczaj tam nie naprawiaj± tylko wymieniaj±. Polecam zwiedziæ parê warsztatów w celu: niech wyra¿a swoja opinie co to mo¿e byc, tylko nie mów co twoim zdaniem "w trawie piszczy"

matss17
24-09-07, 22:48
Sprawd¼ os³one katalizatora mia³em tak samo... troszke j± poodgina³em i jest git.. by³em przekonany ¿e to cos w silniku dopóki nie wjecha³em na kana³.

gruszkin
25-09-07, 00:04
a mo¿e ko³o pasowe;]

minime
23-10-07, 15:56
Ja ostatnio dowiedzialem sie co u mnie klekota³o,
a sta³o sie tak po ....prze³±czeniu na gaz - ucichlo , zatem zrodlem tych niepokojacych, do ktorych juz wiekszosc z nas sie przyzwyczaila , odglosow, byly i dalej sa wtryski.

tyle co bylo u mnie

pozdro
Mini

lobuz52
20-11-07, 15:21
Napewno nie jest to pompa wody ona gdy jest uszkodzona to ¶wiszczy je¶li mo¿na to tak nazwaæ .
mam pytanie do innych czy potwierdzacie, ze pompa ¶wiszczy jesli jest zuzyta?