Zobacz pełną wersję : Dziwny dzwięk przy przyspiesznaiu
j.w. na każdym biegu np. jadąc 90km/h przy załaczonym vtecu dodajac gazu i wyproadzając go poza 3000 obr silniczek przyspiesza w miare ok, wiadomo ze przy wlaczonym vtecu nie bedzie mial takiego kopa jak przy wylączonym - ale wracajac do tematu - po zgaśnieciu vteca po dadaniu gazu auto przyspiesza ladnie, natomiast gdy sie depnie na gaz mocniej ( gdzies tak o 3 cm w głab) np. przy przyspieszaniu itp to z silnika słychać dziwne "puste" buczenie i przyspieszenie od razu jest gorsze. Ale gdy zdejme troszke noge z gazu - dosłownie tak zeby czuć spadek prędkości i dodam go ponownie w mniejszej ilości to zapiernicza jak szalony. Co to może do licha byc? Moze filtr paliwa zapchany?[/b]
Chyba się pogubiłem w Twoim opisie. Jedziesz na VTEC i dopiero wyprowadzasz ponad 3000 obrotów? I na włączonym VTEC ma mniejszego kopa niż na wyłączonym? To chyba odwrotnie...
"ale wracając do tematu"
Gaz masz?
ta zielona lampka [econo] nie ma nic wspulnego z walaczeniem lub wylaczeniem VTECa
Ja tak mam w 1.4 jak wcisne pedał do dechy to nie za bardzo idzie ale wystarczy troche popuścic to lepiej sie rozpedza, lepiej leci jak sie gaz stopniowo daje a nie od razu w podloge no i wlasnie czy tak ma być czy cos jest nie tak?:D
Pozdros
Polecam sprawdzić stan świec, przewodów, rozdzielacza zapłonu... Następnie sprawdzić czy nie macie za dużo nagaru w przepustnicy, mozna ją wyczyścić eterem (starterem do diesla - dostępny na każdej stacji benzynowej). To takie małe ABC na początek zanim wydacie majątek na komputery i mechaników ;)
Moze faktycznie pogmatwałem troche. Pomińmy te obroty bo to był tylko przykład, praktycznie na wszystkich obrotach gdy dodam duzo gazu to zaczyna buczeć i slabo przyspiesza. Przy lekkim dodaniu gazu silnik normalnie wchodzi na wyższe obroty i silnik pracuje normalnie. Dźwiek tego buczenia mozna porównać z dzwiekiem sportowego tłumika, którego nie posiadam :( Napewno w pierwszej kolejności wymienie świece i przewody i ew. filtr paliwa, zobaczymy czy to coś pomoże.
P.S. gazu nie mam, jeżdże na PB98
hmm... nie wiem o co choddzi ale mam takie mysli ze moze:
-masz dziure w tlumiku lub kolektorze i dodanie gazu powoduje zawirowania i fale zwrotne co skutkuje zmniejszeniem mocy
-moze to jest takie dzwonienie? i to oznacza spalanie stukowe, jesli tak to jak naszybciej ustaw zaplon.
-panewki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.