Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak spr czy amor ma niżej frezy?



Wojtec12345678
04-03-11, 23:26
Jak w temacie...mam amorki lowtec i sprężynki -40 mm
Ale patrząc na inne auta które mają -40 wydaje mi się że siedzi dużo niżej, więc jak mam to sprawdzić czy amorki mają może niżej frez na którym siedzi sprężyna?
Co musiałbym zmierzyć?

Dodam że szukałem info w google o tych amorach i nic znaleźć nie mogę a na stronie producenta po niemiecku piszą :D

woPo
04-03-11, 23:29
A co chcesz mierzyć? Frezy widać gołym okiem.

Wojtec12345678
04-03-11, 23:32
napiszę inaczej...ten amor nie ma frezów tzn nie można regulować wysokości na amorku...chodzi mi o ten talerz na którym osiada sprężyna czy jest niżej niż seria

Fakt źle nazwałem temat:mad:

Tak wygląda mój amortyzator
http://c8.wrzuta.pl/wm9587/702088450010ca1e4d716a59/amortyzator-4 (http://w631.wrzuta.pl/obraz/1eFWwXrXmOG/amortyzator-4)

muszę zmierzyć tą długość zaznaczoną na zdjęciu ?
Ale skąd będę wiedział czy jest niżej...ma ktoś wymiary z serii?

Gorliś
05-03-11, 00:06
Mozesz zmierzyc, ja moge pomierzyc serie. Ale nie wyglada mi to zeby talerzyk byl nizej niz seryjnie.

Wojtec12345678
05-03-11, 00:22
Przy sprężynach -40 siedzi tak:
http://c5.wrzuta.pl/wm1400/4b2c81be002892654c9a0bae/dsc00333 (http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/039A2Y7DASV/dsc00333)

Zima:
http://c10.wrzuta.pl/wm16993/9aa046ab0002ef9c4d133cdc/20101223040? (http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/7QS1nyYjzdX/20101223040)
Dodam że na zimę włożyłem między zwoje gumy usztywniające i podniosła się o 1,5 cm(to co widać na zdjęciu)

Wg mnie to co widać zimą to jest -40 a że jest podniesiona przez gumy o 1,5 to bez na alusach jest jakieś -60

Możesz zmierzyc tą odległość nie zdejmując specjalnie koła?
U mnie jeszcze mrozy są i narazie nie zmieniam kół :p

Gorliś
05-03-11, 00:33
Co to za felgi i opony(chodzi mi o rozmiar).
Co to za sprezyny - skad wiesz ze obnizaja o 40mm.
Zreszta obnizenie jest troche kwestia umowna. jednemu na tych samych sprezynach siadzie tak, a drugiemu inaczej.

Wojtec12345678
05-03-11, 00:39
Lato 205/40/17
Zima 175/65/14

Wiem że 17 calowa felga potęguje glebe ale nawet na zimówkach z gumami nisko siedzi

Sprężyny mają -40 bo sam kupowałem ale firmy nie pamiętam...niedługo na zmianę idą bo za miękkie są

http://c8.wrzuta.pl/wm9587/702088450010ca1e4d716a59/amortyzator-4 (http://w631.wrzuta.pl/obraz/1eFWwXrXmOG/amortyzator-4)

u mnie ta odległość to 14 cm

Wojtec12345678
16-04-11, 23:33
Post do usunięcia

Wojtec12345678
17-04-11, 13:00
Kupuje latem amorki i wybór w 75 % procentach padł juz na koni sport i mam jedno pytanko :) mianowicie w koni sportach frezy na przodzie w V gen to seria i -30 mm mam sprężyny -40 mm i chciałbym moją hanię posadzić na -60 :)

Teraz tak :) jak wiemy często się zdaża że lewa storna hani jest niżej o ok 2cm :) i jest tak też u mnie, więc zakładam springi na amorki od koni na frezie seria i lewą stronę mam -60 :) i teraz kwestia prawej strony bo jeśli ustawię na najniższy frez to będzie -70 a to już przegięcie...więc mogę zrobić sobie dodatkowy frez o 1 cm wyżej? Czy to bezpieczne? tzn czy podczas frezowania nic się amortyzatorowi nie stanie? Czy sicianki są na tyle grube że można się wciąć?
Oczywiście mam świadomość że gwarancja pójdzie się walic

lukasz21k
17-04-11, 13:12
na miekko możesz robic dodatkowe rowki ja tak mam juz ponad rok i nic sie nie dzieje:)

Wojtec12345678
17-04-11, 13:17
Na miękko? tzn ? mój ojciec jest tokarzem i na pewno to ogarnie :) a jak głęboko się wgryzłeś?

lukasz21k
17-04-11, 15:48
tak głeboko jak jest w tych rowkach KONI....

jabko11
03-01-13, 18:01
odkop ;) ej kolega ma taki problem w civic-u siadła mu strona lewa ok 1.5 cm. to wystarczy ze zrobi frez wyzej niż seria z lewej strony i bedzie ok? jak wgl to ma się do stabilności samochodu?

lukwycz
03-01-13, 21:36
Wystarczy dodatkowy frez. Ja u siebie miałem ok 1cm różnicy. Poradziłem sobie bez frezowania tak:

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?99041-B18C4-AERODECK-by-lukwycz/page6

Nie odczuwam braku stabilności z tego powodu.

jabko11
04-01-13, 18:16
aha, w sumie tak są 2 wyjscia, albo frez lub podkładka
dzieki ;) napewno sie komuś to jeszcze sprzyda ;)
a próbował ktoś na wiidełkach amor wyżej przykręcić? bo jeslli by ten cm podniósł wyzej w mocowaniu to chba było by najprosciej ... co o tym myslisz?

lukwycz
05-01-13, 14:16
Chodzi Ci o dospawanie do tylnych amorków dodatkowej blachy (przedłużenie widełek) i zrobienie otworów? Jeśli tak, to ja bym u siebie tak nie rzeźbił. A co z przodem? Może uda się wyrwać jakieś dłuższe widełki, ale od czego. Kolega Zoy znalazł widełki krótsze, ale nie wiem czy są dostępne dłuższe:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?26755-Honda-Civic-5D-95r-B18C4/page164

jabko11
05-01-13, 15:06
chodziło mi o przód ;) gdyby wypscił bardziej w mocowaniu amora ku grze o ten 1cm to chyba bylo by git co?

lukwycz
06-01-13, 14:22
Amor ma taki ząbek, który z tego co pamietam wchodzi ok. 5mm w rowek w widełkach uniemożliwiając wzajemne skręcanie. W tym przypadku tego mocowania już byś nie miał, trzeba by pewnie i tak pomyśleć o jakiejś podkładce/tulejce, żeby amor nie miał tendencji do opadania. Jesli masz tam jeszcze jakiś zapas to pewnie by działało, ale u siebie bym chyba tak nie eksperymentował :) Jakoś nie ufam tej jednej śrubie mocującej.