Zobacz pełną wersję : Zakladac gaz czy nie?? 1.4 90KM
michalbania1
04-03-11, 19:42
Witam proszę o kilka slow na temat gazu w honda civic VI z silnikiem 1.4 90KM. Czy ten silnik dobrze się sprawuje na gazie? jaki gaz założyć itd. Z góry dziękuje za rady:)
Wypadało by się przywitać w odpowiednim dziale a potem poszukać w opcji "szukaj ".
Były tematy o LPG a czy warto czy nie to sam odpowiedz sobie na te pytanie
Czy Ci się opłaca to już sam musisz sobie odpowiedzieć.
Ja mam założony taki zestaw:
stag 300-4 plus
tomasetto alaska
hana h2000
I powiem Ci, że chodzi jak na benzynie, albo i lepiej:))
A teraz za każdym razem gdy tankuję do pełna, utwierdzam się w przekonaniu, że decyzja o założeniu była słuszna, gdy widzę na dystrybutorze góra 100zł, a nie prawie 200zł. Jeśli chodzi o spalanie to na lpg jest ok 9l, a nawet mniej. Pomiar był robiony przy dużych mrozach, przy zepsutym termostacie( nie dogrzewał) i źle wyregulowanej instalacji przy jeździe na niskiej temperaturze silnika. Tak więc myślę, że spalanie powinno troszkę się zmniejszyć. I tak uważam, że takie jest do przyjęcia, jeśli chodzi o opłacalność.
Także nie ma co się zastanawiać. Włóż graty takie jak ja i poszukaj dobrego gazownika, a będzie hulać, jak się patrzy:)
Jeśli zamierzasz jeszcze pojezdzic tym autem to zakladaj LPG i sie nie zastanawiaj. Jestes z Tomaszowa wiec masz blisko do instalatora, który mi zakladal gaz do hrvki i ktorego moge Ci polecic:
Tomgaz Jacek Tomanek z Kwiatkowki, tu masz ich stronke http://www.tomanek-gaz.pl/about.aspx
za sekwencje zaplacilem 2100, stag4, zavoli zeta n, czerwone valteki
michalbania1
05-03-11, 20:06
No dzięki za rady chłopaki:) teraz trzeba to sprawdzić na własnym autku:)
Zakładać, tylko nie zakładaj valteków itp.... Musi być coś dobrego
Ja na razie na valteki nie mogę narzekać, wszystko hula... jedynie ich "cykanie" podczas mrozów mnie delikatnie mówiąc wqrwia:p jak się skończy ich żywot to przejdę na matrixy lub hana..
poszukaj dobrego, sprawdzonego instalatora i sie nie krepuj
ja sam ogarniam instalacje lpg i z wlasnego doswiadczenia moge ci powiedziec ze jak dobrze dobierzesz komponenty i ktos kompetentny ci to zmontuje to idzie osiagnac wyniki zblizone do beznyzyny nawet na instalacji 2 generacji. Ja po kosztach zakladalem na starej elektronice landi renzo do civica mojej zony 1.4 90 koni i po calodniowej zabawie udalo sie ustawic auto tak ze na 1/4 mili roznica pomiedzy pb bez miksera a lpg z mikserem to dlugosc zderzaka przy spalaniu w miescie 8 litrow lpg. Jesli nie potrzebujesz miec wbitej w dowodzie instalacji lpg to idzie sie zamknac w kwocie 500zl. Montujesz wtedy wlew gazu we wlewie paliwa i nie widac ze masz podtlenek lpdz:D
Będzie jeździł na lpg ale potrzeba szybkich wtrysków. Od dosyć niedawna na rynku pojawiła sie instalacja lovato "smart". w standardzie reduktor wystrzymujący pi razy drzwi 200koni i bardzo szybkie wtryski. kilka ciekawostek: Firma lovato została wykupiona przez landirenzo co zaowocowało dosyć tanią instalacją o nazwie smart dla 4 cylindrów oraz easy fast dla 6 cylindrów. Podzespoły sa naprawde wysokiej jakości a samo oprogramowanie bardzo zbliżone do landirenzo omegas. Polecam!
lovato Let the blue drive you ;)
Ja mam 1.4is + gaz sekwencja. Mam to autko od niedzieli i jest do wymiany filtrów i wyregulowania gazu ponieważ słychać jak pracuje nierówno. Ale jak to sie zrobi z pewnością będzie miód malina ;)
DragonSmok89
24-07-11, 13:40
Ja mam właśnie 1.4 90KM w civicu 5d, instalacja sekwencyjna z kompem STAG4, osiągi dobre (nieco słabsze niż na Pb, ale naprawdę nieznacznie) spalanie bajka: między 7,5l- 9l. Te 7,5 spala na kolach 175/14 cal, przy oszczędnej jeździe, obecnie mam 185/15 cali i spalanie oscyluje w granicach 8,5l oczywiście jak sie chce to można zejść do 8l bez problemu, tylko przy takich kosztach eksploatacji jakie mam na LPG jakoś nie dbam o śrubowanie rekordow niskiego spalania ;) i to jest właśnie przewaga LPG na PB, nie myślisz o każdym litrze więcej spalonego paliwa, jeździsz gdzie chcesz, ile chcesz i jak dynamicznie chcesz ;)
Podepnę się pod temacik:D
Niedawno zmieniłem pracę i teraz mam dwie, a dojeżdżam codziennie po 40 km w jedną stronę, więc przy dzisiejszych cenach benzyny nadeszła pora na zamontowanie instalacji gazowej.
Poczytałem trochę na forum i wywnioskowałem, że najlepszy zestaw w rozsądnej cenie to:
sterownik: stag 4
reduktor: zavoli S
wtryski: hana czerwone
Jeśli uważacie, że można co innego to piszcie. Każdą poradę przeczytam:)
Tylko potrzebuję jakiegoś dobrego gaziarza co mi to założy, najlepiej z Mińska Mazowieckiego bądź okolic. Szukałem po okolicznych zakładach i jakoś mnie do siebie nie przekonały. Może nie trafiłem na te lepsze. W warsztatach, które odwiedziłem proponowali mi te tańsze instalki, bo po co takie drogie zakładać jak można tanio i dobrze :rolleyes:
Tak więc jakby ktoś mógł polecić kogoś z tych okolic, ewentualnie z Warszawy.
Za udzieloną pomoc z góry dziękuję.
Wydaje mi się, że reduktor wybrałeś większy niż potrzeba, wiadomo zapas musi być, ale zavoli n spokojnie syknie do D14. Wtryski jak najbardziej ok, co do kompa nie wypowiem się bo nie miałem styczności. A jeszcze wracając do tematu reduktora - zwróć uwagę jeszcze na ac r01, bardzo dobry produkt za dobre pieniądze.
Właśnie zastanawiałem się też nad tym reduktorem AC R01. Poczytałem trochę w necie i na różnych forach i wyszło mi, że do d14 spokojnie da radę zavoli n i chyba na ten się zdecyduję.
Obecnie jestem na etapie szukania dobrego fachowca co mi to założy. Tylko jakoś nie mogę dobrze trafić. Może jestem zbyt wybredny, ale z drugiej strony to nie chcę pierwszego lepszego, co założy to na lipę.
Dzięki za odpowiedź. W weekend jadę na dalsze poszukiwania fachowca;)
Na montażu nie oszczędzaj. W Lublinie jest świetny gość od gazowania Hond, daleko ale warto przejechać te kilka kilometrów, sam miałem do niego jechać, ale znalazłem dobrego fachmana bliżej (jedyne 60km w jedną stronę). Nie wiem jak teraz wygląda czas oczekiwania na montaż, ale kolega gdzieś końcem czerwca się zapisał i ma termin na koniec sierpnia :P
Dokładnie jak napisał kolega powyżej, na montażu nie oszczędzaj bo to najważniejsza sprawa. Pilnuj bo gazownicy mają tendencję do montażu w stylu "Tu rzuciłem, tu przykręcam"
Ja mam u siebie (EJ9 d14a4) sekwencję Landi Renzo Omegas. Montowana w warsztacie Landi Renzo. Jedna z najlepszych możliwych instalacji i taką polecam. Wtryski MED (czarne) bardzo szybkie ogarniają do 200 KM (sama wyspa = 4 cylindry = 930 zł) do tego reduktor Landi Renzo LI02 (do 140 km)
Chodzi to bez najmniejszego problemu do odcinki, bez przycinki. Instalacja droga w montażu i droga w eksploatacji. Montaż w granicach 3500 zł (4 cyl)
Inne tańsze : STAG + HANA + Alaska AT-09 , przy mozliwie szybkich wtryskach HANA nie będzie problemu z zapewnieniem odpowiedniego ciśnienia z tej alaska, a ona jest mniej problematyczna i trwalsza od Zavoli.
vnv_nation
28-07-11, 22:08
Na montażu nie oszczędzaj.
Tu bym sie klocil. Raczej lepiej powinno sie poznac opinie o danym zakladzie, ich na internecie nie brakuje, a tez warto popytac w okolicy w swoim miescie gdzie warto gaz zalozyc. Bez sensu przeplacac za sama renome firmy. Mam przyklad u siebie w miescie, najwiekszy zaklad w montazu lpg.. swego czasu ludzie ich chwalili, teraz juz tak kolorowo nie jest ale renoma pozostala i mimo tego ze pare stowek maja drozej to chocby sie walilo palilo to i tak ludzie beda do nich jezdzic bo przeciez duzy zaklad i renoma. Kolega pare miesiecy temu tak zrobil, z otwartymi rekami go witali.. zaplacil, zalozyli a teraz problemy ma i ze spalaniem i paroma jeszcze rzeczami i go zwodza i kombinuja i umawiaja na terminy za pare tygodni.. mimo tego ze gaz na gwarancji. Wiec raczej radze pokierowac sie opiniami, drozej nie znaczy lepiej.
Właśnie szukam takiego sprawdzonego warsztatu w mojej okolicy. Jak nic nie znajdę to będę musiał ogarnąć na Warszawie. Ogólnie to opinii o fachowcach i polecanych warsztatach jest w internecie mnóstwo. Ale są to przeważnie jakieś stare opinie. Zresztą każdy teraz może napisać opinie w necie i zrobić autoreklamę. Ja szukam po prostu zakładu, który poleci mi osoba która tam zakładała i nie ma problemów z użytkowaniem. Wśród znajomych trochę pytałem to najczęściej było coś w stylu "słyszałem, że tam i tam super robią". Ja też wiele rzeczy słyszałem, ale jak nie miałem w ręku, nie widziałem więc się nie odzywam. Na instalce nie chciałem oszczędzać. Uciułałem 3000zł i tyle mniej więcej jestem w stanie zapłacić. Nie będę się szczypał o kilka złotych. Ale tak jak pisał vnv_nation jest dużo warsztatów, które wyrobiły sobie renomę, a teraz zbijają na tym kokosy.
http://lpg-forum.pl/ Tu by na pewno polecili kogos sprawdzonego z twoich okolic
Tu bym sie klocil.
A kłóć się, tylko żeby nie skończyło się tak jak kiedyś. Z resztą nie zrozumiałeś o co mi chodziło, ja nigdzie nie postawiłem znaku = pomiędzy najdrożej/najlepiej, bo wcale tak nie jest. Chciałbym uczulić jedynie kolegę, że jak będzie szukał gazownika to wcale bym się nie zdziwił gdyby trafił na takiego który stwierdzi, że wsadza żółte valdki i "Panie nigdy z nimi problemu nie było, a taniej o 300zł" takiego typa to od razu na drzewo wysyłaj.
Zawsze tak będzie jeśli kupujący, który kładzie hajs na stół nie ogarnie tego co chce mieć i co jest warte. Generalnie jest tak, że to ludzie są naiwni a gazownicy się śmieją, u większej większości jest podstawowy zestaw czerwone waldki + alaska/zavoli. Nawet jeśli auto ma V6/R6 i tak będzie to waldek i alaska/zavoli w dodatku z nawiertami bez ściągania kolektora tak na krzywy ryj byle było. Ludzie nie moga się nauczyć, że nie da się tanio i dobrze. A co gorsza jak można do wysokoobrotowych silników np. hondowskich montować tak wolne wtryski pokroju valtek/Rail/Magic Jet itd..... Ludzie sami gotują sobie ten los. A wystarczy czasem przysiąść i poczytać co i jak do jakiego silnika. Co wolno co nie. Jest jeszcze jedna grupa ludzi, chyba najbardziej dająca się nabić w butelkę :D to tacy, którzy od razu po otwarciu bramy warsztatu krzyczą, że mają 2500 zł i chcą założyć kuchenkę :D
vnv_nation
01-08-11, 23:28
A kłóć się, tylko żeby nie skończyło się tak jak kiedyś
A mozesz przypomniec? Bo nie przychodzi mi nic do glowy? Bo jesli chodzi ci o ilosc wlewanych litrow zaleznie od temperatury, to musze cie zmartwic ale racje mialem. Nawet w ktoryms z ostatnich Auto Swiatow bylo to opisane. Pod wzgledem temperatury owszem, waga gazu sie zmienia, lecz objetosc ktora mierzy dystrybutor przy tankowaniu pozostaje ta sama i waga litra lpg tu nie ma nic do tego. Trzeba bylo kiedys chodzic na lekcje fizyki zamiast wagarowac.
vnv_nation chłopcze drogi, skończ, wstydu oszczędź sobie i zapisz się na korki z fizyki, duża buzia dla ciebie.
vnv_nation
02-08-11, 00:06
vnv_nation chłopcze drogi, skończ, wstydu oszczędź sobie i zapisz się na korki z fizyki, duża buzia dla ciebie.
W przeciwienstwie do ciebie wole plec przeciwna. Twierdzisz ze taka gazeta jak Auto Swiat w tym przypadku sie myli i jestes od nich madrzejszy?
Kontynuuj swoje arcyciekawe wywody w wiadomym temacie w nawiązaniu do całości wcześniejszej dyskusji ;) Tej gazety nie czytam, ale jak na yt zobaczyłem kiedyś gniota ich autorstwa to mi się weselej zrobiło ;)
vnv_nation
02-08-11, 00:46
Kontynuuj swoje arcyciekawe wywody w wiadomym temacie w nawiązaniu do całości wcześniejszej dyskusji Tej gazety nie czytam, ale jak na yt zobaczyłem kiedyś gniota ich autorstwa to mi się weselej zrobiło
Sam zaczales pieprzyc bez sensu o czyms, z czym temat w ogole zwiazany nie jest. Swoja droga nie myslalem ze z fizyki jestes madrzejszy od magazynu Auto Swiat. Dzieki za poprawienie humoru na dobranoc heheheh...
Czyli jednak cienias jesteś. Życzę ci dobrej nocy w twoim zamkniętym świecie :)
Witajcie.
Temat już jest więc nowego nie zakładam.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic 1.4is 90KM Sedan z 98 i tutaj tez pojawia się pytanie.
Jeśli chodzi o samo autko... na pewno przez dłuższy czas ( pare lat ) mam zamiar jeździć, jeśli chodzi o aktywność za kółkiem - hmm patrząc na obecne ceny paliwa, potrafię odłożyć kluczyki na bok i przejść się. Nie ukrywam, że gdybym miał możliwość ciągłej jazdy bez konieczności częstego odwiedzania dilera Pb 98 to rozstawałbym się z autem tylko w koniecznych sytuacjach.
Zwracam się z gorącą prośbą o poradę, ponieważ uznałem , że warto założyć LPG... jednak nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Poczytałem trochę na ten temat i wiem, że należy dobrać odpowiednie komponenty - jednak i tu powstaje pytanie.. co polecacie?
z góry dziękuje za pomoc :)
Kolega nie czyta tematu. Było już u góry. Do 100 KM jest parę wariantów
Tańszy : STAG + HANA H2000 + Alaska AT-09
Droższy : Landi Renzo Omegas
dzieki wielki :) faktycznie były takie warianty.. moje zakołowanie
Witam serdecznie.
Ja posiadam silniczek 1,4 D14A2 - mam instalacje gazową KME DIEGO G3, i powiem że lata to wyśmienicie.
Dla przykładu podam trasa z mazur do Pragi w jedną stronę wyglądała w ten sposób 3 razy tankowane po około 85 zł. więcej opisywać chyba nie trzeba :cool:
magnetslim
30-12-11, 14:32
w dodatku z nawiertami bez ściągania kolektora
a jak inaczej można?
z nawiertami bez ściągania kolektora :D
a jak można inaczej?
a wyobrażasz sobie jaka jest precyzja wiecenia na kolektorze zamontowanym w samochodzie?? otwórz maskę i popatrz jak tam wygląda sytuacja :)
znacznie lepiej będzie jak kolektor będzie zdemontowany i dziurki pod wtryski zrobisz nawet na stole, a najlepiej na wiertarce stołowej :)
Posiadam Ma87 D14A2 Instalacja dosyć stara bo Lecho SEC plus wtryski 3Ohm RegFast reduktor tomasetto Alaska. Autko pracuje identik jak na bezynce a czasami nawet lepiej(Dostrojenie mapy paliwowej recznie się wykonuje także można pokombinować troszkę). Miałem problemy kiedyś z przygasaniem przed skrzyżowaniami ale uporałem się z tym. Co do spalania to nie wiem jak panowie takie wyniki osiągają u mnie 11,5l w mieście natomiast na trasie poniżej 120km/h 9l natomiast przy 140km/h i wyżej 10,5l.
ja w swoim odmulonym d14a3 mam staga 300+ hana 2000+ artic.
przejechalem jak na razie 3 tys km i najwyzsze spalanie jakie zanotowalem to 9,5L. Najnizsze 7,2 w trasie (z bieszczad!), a srednio mi wychodzi 8,5(mieszany).
Dobra możemy zebrać wszystko do kupy: Jakie koszta i jaką polecacie instalacje żeby był jak najmneijszy spadek mocy i spalanie w normie?
Polecam jak poprzednicy coś z serii Staga dużo osób posiada te instalacje i nie ma z nimi problemów raczej. Do tego zawory jakieś wyższej klasy niż valteki (w moim przypadku to była dopłata 100 zł) niestety nie pamiętam jakie to były. Dobry gazownik dobierze model komputera do silnika i będzie gicior :) Trzeba pamiętać tylko o regularnych przeglądach i regulacji oraz wymianie filtrów i wszystko będzie śmigać aż miło. W takim aucie nie ma co się bawić w instalacje za 5 tys. Za 2 tys masz dobrą instalację i brak problemów zazwyczaj. Grunt to znaleźć dobrego gazmena. Jeśli ktoś z mazowieckiego to mogę polecić (przez 2 lata regulacja i przeglądy gratis) :) Aha no i trzeba uważać bo u mnie np po założeniu instalacji padła sonda lambda koszt wymiany - 350 zł zamiennik ;) Oczywiście na to nie ma reguły mógł to być zbieg okoliczności..
Aha jeszcze zapomniałem o jednej rzeczy. Bardzo często w japońskich samochodach po założeniu instalacji gazowej zapala się kontrolka check engine. Miałem ten sam problem prze dłuższy czas i żadne resety kompa nic nie dawały. Ostatnio byłem na regulacji instalacji i okazało się, że to kwestia odpowiedniego wyregulowania. Gazownik powiedział, że japońskie samochody są trudne do wyregulowania i nawet nieduże odchylenia w mapie komputera dają rezultat jego błędu. Od tego czasu problem jak ręką odjął. Piszę o tym bo to powszechny i często spotykany problem więc może komuś się przyda.
pavel55, rozumiem że jeżdzisz na inastalacji sekwencyjnej, ale moze orientujesz sie jakie powinny być czasy modulacji dla sondy przy 2gen.? mam problem z błędem 45 tyle ze mam blosa i wszystko ok wyregulowane spalanie w normie ok 8-9 tylko coś chyba z tą modulacją nie tak
@bont tak moja instalacja to sekwencja. Z tego co pamiętam kod błędu 45 to błąd mieszanki, u mnie było to samo i ni jak nie mogłem się go pozbyć. Z tymi czasami modulacji niestety Ci nie pomogę.. Mi gazownik dostroił komputer i jak ręką odjął nie mam już tego problemu. Proponuję Ci pojechać do dobrego gazmena ;)
pozdr
Czy taki gaz będzie dobry do D14A4 ?
Reduktor AC R01
Wtryski: Listwa AC
Sterownik: Stag 300 ISA2
Koszt to 2200 ze sprawdzeniem auta na hamowni przed i po montażu.
pewnie, że będzie dobry. mam ten sam sterownik, reduktor ac r01 jest porządny, jedynie o wtryskach nie słyszałem, ale na LPG forum możesz sprawdzić jakie są o nich opinie. z dobrych wtrysków polecam hane ewentualnie matrix. mam nadzieję że pokażesz wykres z hamownii po wstawieniu lpg.
Ten koleś co mi to wypisał sobie coś chyba porypał, tam jest listwa REG a nie AC, bo AC chyba nie ma w ogóle. Do hany czarnych trzeba dopłacać 300zł , a na te i tak jest gwarancja 3 lata bez limitu km. tak jak na całą instalacje. Mam dylemat pomiędzy BRC za 2300 a tą. Ten sterownik Stag 300 ISA2 to jakaś nowość ?
http://www.gazeo.pl/nowosci_z_kraju_i_ze_swiata.php?news_id=1328 Pisze tu że czyta mapę paliwową i dopiero gdy ją odczyta to przełącza na gaz, może nawet przełączyć na benzynę sam gdy będzie za duże obciążenie. W sumie nie chce czegoś takiego. Nie lepszy będzie STAG 4 ?
ja mam kme diego g3 na podzespolach magic jet i tomasetto i jak narazie gitarka :) silnik D14Z2 , koszt 2100zl.
ja bym brał staga 300 isa2. mam do niego interfejs gdzie mogę wszystko praktycznie ustawiać. przy stagu 4 nie masz wiele opcji. co do przełączania na benzynę to można to ustawić jak chcesz. możesz wpisac powyżej jakiego obciązenia na benzynę ma się przełączać a jak dasz 100% to cały czas niezaleznie od obciążenia bedzie pracował na gazie. isa2 możesz włączyć badź wyłączyć. sterownik musi odczytać całą mapę benzynową by przełączyć na gaz, ale robi to tylko raz. ja bym brał stag 300 isa2 bo ma dużo funkcji i można lepiej wyregulować instalację.
To spoko, ciekawe tylko czy te paproki co mam u nich zakładać umieją się tym sterownikiem posłużyć :) Odczytuje tą mape paliwową raz i ją pamięta tak ? Nie przy każdym odpalaniu ?
Odczyt mapy paliwowej jest wykonywany tylko raz (przy strojeniu) i jest ona zapisana w pamięci sterownika LPG. Bez sensu byłoby czytanie mapy po każdym odpalaniu :P
Z linku który podałem wyżej wynika że przy każdym odpalaniu, co oczywiście było by bezsensu.. "Dzięki funkcji Auto-Adaptacja, przełączenie na zasilanie LPG nie nastąpi do momentu utworzenia wzorcowej mapy benzynowej, a jej prawidłowe tworzenie sygnalizowane jest kierowcy za pośrednictwem sygnałów dźwiękowych."
przeczytaj sobie lepiej dokumentacje od staga, tam jest wszystko konkret opisane, adaptacje robi warsztat po montażu, potem strojenie na drodze i gotowe, przy odpalaniu stag czeka tylko aż temperatura osiągnie ustawiony próg i przełącza na lpg.
Git, jestem na czwartek umówiony na diagnostykę i piątek na montaż, zobaczymy co z tego będzie ;)
szymon16v z tym stagiem chodzi o to, że sterownik 'w locie' robi korekty mapy lpg na podstawie sygnałów z komputera benzynowego. Dla przykładu jeżeli zatankujesz znacznie gorszy/lepszy gaz to sterownik automatycznie wykona korektę i dostosuje dawkę do aktualnych warunków. Tak samo jak załadujesz auto do pełna+przyczepka 1,5t to sterownik dostosuje dawkę aby silnik pracował w optymalnych warunkach. Zwykły sterownik ma sztywną mapę i nie dokonuje korekt. Tak przynajmniej tłumaczył mi to gazownik :] Btw, ten sterownik mamy zamontowany w CR-V 2010 mojego ojca i śmiga aż miło.
Z tym inteligentnym systemem adaptacji (ISA) cuda się dzieją jak ciągle go masz włączonego. Na lpg forum był o tym temat, wniosek był jeden - po instalacji jak się stroi to OK, potem trzeba wyłączyć. Mam ten sterownik u siebie - isa wyłączone, sprawuje się bardzo dobrze.
Gaz założony, autko pracuje ładnie, szybko przełącza na gaz. Trzeba trochę pojeździć żeby rzeczywiście to potwierdzić i sprawdzić spalanie.
Wykres z hamowni: http://s4.ifotos.pl/img/DSCN0216J_rxwwsqw.JPG
no i pięknie. praktycznie zero róznicy. pochwal się jeszcze na jakich gratach instalację założyłeś.
Komp Stag 300 plus ISA2, reduktor AC R01, listwa wtryskowa AC, butla 41,5l.
Panowie a jak rozwiazac problem z falującymi obrotami na biegu jalowym / przerzucaniu na luz przy dojezdzaniu do skrzyzowania? Niestety mnie to nie ominelo i juz mnie to wkurr... powoli.
kowal162: napisz jaką masz instalację i jakie graty oraz czy obroty ci falują czy poprostu przygasa po przerzuceniu na luz?
iNSTALACJA:KME diego g3 , parownik tomassetto i wtryski rail 3ohm , jak zrzucam na luz to obroty spadaja do ok 400obr/min i zaraz rosna do 800obr/min .
Silnik d14a8
nowe swiece , kable , kopułka.
Zawory ustawione i na benzynie jest bajka a na gazie skacza wlasnie tak obroty , np dodam gazu i opadajac wskazowka spada do ok 400obr i nastepuje korekta na standardowe 800obr. 2 razy zgasl mi na gazie ...
Dzisiaj wpadł mi w ręce taki zestaw- stag4, parownik KME, wtryski valtek, we wtorek montaż:)
Dlaczego Valtek ? Za to można kupić REG fasta lub wtryski AC, z valtekami pewnie będą problemy.
kowal162 - jaki przebieg ma ta instalacja ? i kiedy regulowana ?
Instalacja jest nowa zaledwie 500km jest na niej przejechane , gazownik ma jutro wziasc auto skrocic przewody od listwy wtryskow i zamontowac dysze kierunkowe w kolektorze ssącym. Zobaczymy co zdziala wurw... mnie to juz .
Dlaczego Valtek ? Za to można kupić REG fasta lub wtryski AC, z valtekami pewnie będą problemy.
Kupiłem okazyjnie kompletną instalacje. Jutro się okaże czy są takie złe.
Kupiłem okazyjnie kompletną instalacje. Jutro się okaże czy są takie złe.
Używana ? Kto Ci montuje ?
kowal162 - poczekaj , zobaczysz co zdziała gazownik, można skopać wszystko w LPG, od montażu , po regulacje...
Ja już chyba nie wytrzymam i też zagazuje swoje D14A4... 6zł za litr benzyny to już niemal pewność, więc jazda autem stanie się zdecydowanie za droga (w zasadzie to już jest zdecydowanie za droga) :(
Też tak stwierdziłem i zaraz po kupnie zagazowałem, im dłużej na benzynie tym więcej tracisz. Po za tym auto z gazem łatwiej sprzedać i za odpowiednio wyższą kase, także jest się zawsze do przodu :)
Gaz zamontowany:)
z valtekami pewnie będą problemy.
słyszałem negatywne opinie o valtekach ale jak narazie nie widzę w czym miałby byc problem, spadku mocy nie odczuwam, zobaczę jeszcze za kilka dni jak wyjdzie spalanie.
im dłużej na benzynie tym więcej tracisz
Mnie instalacja powinna się wrócić za ok pół roku:D
6zł za litr benzyny to już niemal pewność
właśnie tankowałem lpg za 2.61 na orlenia z kartą rabatową:cool:
Lotos na Krakowskiej- gaz jest po 2.60 bez rabatu :)
Nie dobijajcie mnie :p
Wstępnie zdecydowałem się na takie klamoty:
komp: Stag 300 ISA2
reduktor: Alaska AT-09
wtryski: Hana czerwone
Jeśli coś z tego zestawu warto zmienić, to proszę o rady :)
blue_honda
13-03-12, 22:24
Dzisiaj wpadł mi w ręce taki zestaw- stag4, parownik KME, wtryski valtek, we wtorek montaż
do jakigeo silnika to zakładasz?
Nie dobijajcie mnie :p
Wstępnie zdecydowałem się na takie klamoty:
komp: Stag 300 ISA2
reduktor: Alaska AT-09
wtryski: Hana czerwone
Jeśli coś z tego zestawu warto zmienić, to proszę o rady :)
jesli nic nie zamierzasz dlubac przy silniku i nie bedziesz szalal na autostradzie po 160 i wiecej to bedzie ok, bo inaczej bym sie zastanowil nad alaska - lubi zamarzac przy wiekszym wydatku.
W sumie ten reduktor daje rade do 90-100km max wiec powinien dac rade, reszta gratow ok, pod warunkiem odpowiedniego montazu i strojenia. Filterek fazy lotnej polecam FL03 i bedzie pan zadowolony.
To w takim razie co byś polecił zamiast tej alaski ? Silnika dłubać nie mam zamiaru, jedyny mod który będzie, to usunięcie katalizatora.
Ogólnie jeżdżę spokojnie, ale czasem lubię hani przedmuchać wydech ;)
Zamiast alaski załóż AC R01 będzie naddatek, bo on jest do 150km. I czy do tego silnika przypadkiem nie czarne hany ?
do jakigeo silnika to zakładasz?
d14a4
To w takim razie co byś polecił zamiast tej alaski ? Silnika dłubać nie mam zamiaru, jedyny mod który będzie, to usunięcie katalizatora.
Ogólnie jeżdżę spokojnie, ale czasem lubię hani przedmuchać wydech ;)
tak jak mowie, alaska powinna dac rade przy 90km i twojej jezdzie, ale faktycznie lepiej dolozyc pare groszy i wsadzic np. AC R01, sprawdzona konstrukcja, na pewno bedzie stabilniejsza praca, mniejsze spadki cisnienia no i zapas.
Dzięki za radę :)
Przy instalacji nie będę liczył każdego grosza... głównie zależy mi na tym, żeby całość była bezawaryjna. Kilku znajomych miało kiedyś zagazowane samochody i niemiło wspominają okres ich użytkowania. Ja bym chciał tego uniknąć :)
Turbodymomen
18-03-12, 10:52
Witam! Mam takie pytanko. Przymierzam sie do kupna Jajka i zastanawia mnie czy mozna do niego wsadzic instalacje LPG,ktora chodzila w Preludce? Mam takowa na zbyciu, dlatego moglabym kupic zdrowa benzynke i wlozyc LPG we wlasnym zakresie :)
Zależy jaka instalacja była w tej preludce i zależy z jakim silnikiem jajko kupujesz. No i czy masz kogoś kto załatwi Ci wbicie w dowód LPG.
Witam. Mam hondę HB 97r. z silnikiem D14A3 odmulonym. Chciałem spytać o instalację gazową. Czy jakaś konkretna będzie dobra(chodzi mi o generację) i jakiej ceny mogę dostać w Warszawie. Zależy mi na instalacji która pojeździ minimum cztery lata :) Pozdrawiam
Wszystko pięknie koledzy opisali Ci wyżej. O ceny musisz popytać w warsztatach, bo różnie bywa. Jednak na montażu nie oszczędzaj, bo lubi się to zemścić.
Turbodymomen
21-03-12, 07:21
-szymon16v- Instalacja jest od Prelki 2.0,a zalozona bedzie do Cifa 1.5 :)
-szymon16v- Instalacja jest od Prelki 2.0,a zalozona bedzie do Cifa 1.5 :)
słuchaj Monika ....
wsadzić sobie mozesz .... ale czy to zadziala czy nie zalezy od tego jaka to instalacja (IIgen. czy sekwencja), jaka to byla prelka (jaki silnik) i do jakiego jajka chcesz wlozyc (jaki silnik: na wtrysku, dual-point czy gaznik etc.). Napisalas, ze z 2.0 do 1.5 ale to nadal nic nie mowi, jestes kobialka i jestem wyrozumialy .......
Ogolnie twierdze, ze beda z tym problemy, montazowe (podejrzewam, ze nawet zbiornik nie podejdzie), regulacyjne jak i prawne. Nie widze sensu sie z tym bawic. Zrobisz jak uwazasz.
pozdrawiam
Turbodymomen
21-03-12, 23:31
Kobialka? Hmm napisalam w skrocie w czym rzecz ;) A dalej,to zobaczymy. Pozdrowionka
stag4, parownik KME, wtryski valtek
jednak valteki okazały sie zbyt wolne, na wyższych obrotach przerywało, dzisiaj wpadły magic jety i jak narazie kręci się do końca jak na benzynie:)
Valtek to o kant dupy potłuc u mnie gazownik sciagnol instalacje na tym gownie i zostła zalozona nowa instlacja juz gdzie indziej na reg fastach. I po problemie:)
Witam
Mam następujące oferty z 2 warsztatów:
2400zł:
sterownik: KME
wtryskiwacz: OMVL
reduktor: OMVL
2 warsztat (AC Białystok):
2500zł
W warsztacie AC:
sterownik: Stag4+
wtryskiwacz: AC
reduktor: AC
2900zł (chyba trochę za drogo)
sterownik: Stag4+
wtryskiwacz: Hana
reduktor: nie pamiętam
Mam taki zestaw w swoim civicu:
W warsztacie AC:
sterownik: Stag4+
wtryskiwacz: AC
reduktor: AC
Płaciłem 2200zł i sprawuje się bardzo dobrze :) Stwierdziłem że nie opłaca się dopłacać do wtrysków hana skoro dostalem 3- letnią gwarancje bez limitu km.
W Lublinie jest świetny gość od gazowania Hond
O kogo chodzi ?
Ja mam pytanko do kolegów którzy sami zakładali gaz (tzn nie kupili samochodu z gazem), chodzi o civica VI z tematu (1.4 90PS)
jakie macie spalanie na gazie, a jakie mieliście na benzynie trasa/miasto/mieszany? i jaki jest wasz model silnika ?
I czy opłaca się zakładać instalację jak przejeżdza się w miesiącu max 300-400 km ?
No i jeszcze jeden znak zapytania to akcyza na LPG która niby ma wzrosnąć bardzo do góry. Myślicie że to realne ?
Pozdrawiam.
vnv_nation
22-04-12, 00:12
I czy opłaca się zakładać instalację jak przejeżdza się w miesiącu max 300-400 km ?
Sam to przelicz, czysta matematyka. No i najwazniejsza rzecz - ile tym autem zamierzasz jezdzic. Bo jak gora rok czy lekko wiecej to gazu ani nie wkladaj bo szkoda zachodu.
No i jeszcze jeden znak zapytania to akcyza na LPG która niby ma wzrosnąć bardzo do góry. Myślicie że to realne ?
Tego najstarsi gorale nie wiedza.. ale szczerze to nie wydaje mi sie zeby w najblizszym czasie cokolwiek sie zmienilo
Spalanie w jeździe miejskiej z full stanem osób - 25 zł / 100km
Trasa - 20zł / 100km
25zł , a 45zł jest różnicą ;)
przemek190188
24-04-12, 22:02
witam założyłem instalacje sekwencyjna
sterownik STAG 300 plus
wtryskiwacz Valtek bardzo kiepskie głośne
reduktor tomasetto
instalacja sprawuje sie super małe spalanie jedyny minus to te wtryski ale napewno je zmienie
Załóż REG-i są tanie i dosyć dobrze radzą sobie z tym motorkiem ;)
Tego najstarsi gorale nie wiedza.. ale szczerze to nie wydaje mi sie zeby w najblizszym czasie cokolwiek sie zmienilo
No niby w 2018 roku gazior ma być w cenie diesla, ale i tak warto zagazować. Przez 6 lat sporo zaoszczedzisz. Potem wymienimy butle i jeździmy na CNG:)
Tylko czy znając naszych sprzedajnych polityków, to czy nie zaczną dowalać podatków na LPG zanim UE wprowadzi akcyze...tego się obawiam tak naprawdę.
to może jeszcze ja dorzuce 3 grosze, dzisiaj odebrałem auto z montazu lpg, założyłem STAG 300 ISA2, reduktor AC, listwa AC, mam silnik D14A7 czyli 75km,odmuliłem go czyli wywaliłem z niego dławnice i wsadzilaem oryginalna uczelke przepustnicy z d14a8 czyli powinno byc 90km, zakładałem u slusarczyka w Tarnowie tam gdzie uzytkownik szymon16v, zrobili mi badanie na hamowni co ciekawe silnik ma 95km na PB i tyle samo na LPG, z momentem troche gorzej bo spadł ze 117NM na pb do 113NM na lpg, zrobiłem dziś na instalacji ponad 100km, bardzo mi się podoba w niej to ze nie trzeba nic w niej naciskać , przełączać ani przegazowywać, jeżdźi się tak jakby jej nie było , to tyle jeżeli chodzi o obsługę, teraz wrażenia z jazdy, na pewno odczuwam że auto jest nieco słabsze, zwłaszcza w przedziale 2000 - 3000obrotów, potem już jest tylko lepiej, wkręca się ładnie wiec można poszaleć, stabilność obrotów i przełączanie lpg - pb znakomita w porównaniu do starego typu instalek, silnik mi sie szybko nagrzewa wiec momentalnie sie przełącza, generalnie jak tylko nic nie będzie sie chrzaniło to już widze ze bede zadowolony. pierwsze wrażenie pozytywne.
Ja z kolei mam instalację 2 gen z komputerem na reduktorze Landi LE98 regenerowanym już i muszę powiedzieć, że generalnie jestem zadowolony z jazdy na gazie. Spalanie w trasie wychodzi mi w granicach 8 - 8,5 litra, w mieście 10-10,5 z załączoną klimą więc koszty za 100 km pomiędzy 22 a 28 PLN/100 km, rocznie 20 tys. km, więc pare zł zostaje na inne wydatki, np. jak na wymianię szyby, której pęknięcie dziś stwierdziłem.../ Regulacje robię co rok, przy okazji spr. luzów zaworowych, ale muszę podjechać na poprawkę z LPG, bo coś mi chyba za dużo w mieście pali po ostatnim ustawianiu. W trasie jest OK. check engine nie zapalił mi się ani razu, generalnie fajnie, że oszczędniej się jeździ, ale wyznaję też zasadę, iż lepiej niech spali nawet te pół litra czy litr wiecej gazu, niż ma być za ubogo i spalać mieszankę w wyższej temp. albo gasnąć czy być mułowacie.
Co mnie denerwuje, to opadanie obrotów do 400 po odjęciu gazu - np. przy dojeździe do skrzyżowania - nie zawsze się to dzieje, częściej zjawisko to występuje po ostrzejszej jeździe, ale po chwili wracają na 800-850. Ale nie wymagajmy zbyt wiele od instalacji 2 gen. Grunt, że nie gaśnie. Może przepustnica wymaga niewielkiej korekty, muszę sprawdzić w wolnej chwili. Silnik seria D14A4. Spadek mocy odczuwalny przy włączonej klimie [co też nieco denerwuje].
Jacek1983 - z tym opadaniem obrotów na 400 to warto byłoby przeczyścić krokowy i przepustnice - choć mam sekwencje, to na takie objawy zawsze mi to pomagało, a na gazie nawaliłem już ponad 100 tkm.
probestic- dzięki za sugestię, przy okazji jakiś wolnych dni zerknę na krokowy i przepustnicę. W sumie nie sprawdzałem, czy na benie padają, jutro jadę w trasę to posprawdzam.
Dokladnie wyczysc krokowca, w 2gen nie ma filtra FL i szybciej krokowy sie zasyfia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.