Zobacz pełną wersję : Wymiana wałka i klawiatury w D15Z6 na D16Z6
kazik2_h9w3
03-03-11, 22:16
Witam
Pewnie parę osób zastanawia się co zrobić ze swoim D15Z6 aby dostać parę dodatkowych koni.
Poza wymianą dolotu i wydechu możemy się pokusić o wymianę wałka i klawiatury z D16Z6.
Niestety przy takiej zabawie pasuje wymienić także kompa najłatwiej zapłacić parę zł i kupić przejściówkę OBD2 na OBD1 oraz P28
Ja zrobiłem inaczej i poprosiłem brata o pomoc i załatwił problem przejściówki ale mimo wszystko kompa musiałem nabyć.
Kolejnym elementem który musimy wymienić to sonda lambda musi bowiem być 4ro żyłowa a nie tak jak w serii jedno musimy w tym celu podłączyć ją do kompa ciągnąc do niego przewodziki(można nie zmieniać sondy załatwić to podobno można wyłączając grzałkę sondy w kompie )
Jeśli jesteśmy już na prostej tzn. możemy zająć się mechaniką pozostaje nam wymiana tego ustrojstwa.
Zaczynamy od podstawy zdjęcie pokrywy zaworów następnie górnej części obudowy rozrządu ustawić silnik w GMP musimy usunąć aparat zapłonowy(najlepiej podłożyć pod niego szmatę bo cieknie z tamtąd olej)(jak planujemy wymianę zimmeringu na wałku to radzę poluzować kółko przed rozpięciem rozrządu)wymieniamy wałek z klawiaturą zkręcamy wszystko do kupy i regulujemy zawory(przy aparacie zapłonowym trzeba rozwiercić górną dziurę żeby pasował)
Musimy także wymienić wtryski proponuje zastosowac od B18C4 gdyż podchodzą bez rzeźby można założyć te z D16Z6 ale trzeba wymienić kostki
Gdy będziemy mieć już wszystko złożone stroimy autko i cieszymy się własnym projektem
Taki mój opis mogłem o wszystkim nie pamiętać także proszę mnie informować
PZDR
Jaki przyrost po takim modzie jest? i czy nie lepiej zastosowac walka i klawiatury od D16Y8??
kazik2_h9w3
22-03-11, 20:28
Jaki przyrost po takim modzie jest? i czy nie lepiej zastosowac walka i klawiatury od D16Y8??
Jak na razie przyrostu nie ma nadzwyczajnego czekam na przypływ gotówki wtedy strojenie i hamownia wtedy będę mógł powiedzieć o efektach ile to dało na razie czuć że auto jest żwawsze ale nie powala a co do Y8 to po pierwsze ciężej dostać po drugie więcej kosztuje także postanowiłem założyć od Z6
Jaki przyrost po takim modzie jest? i czy nie lepiej zastosowac walka i klawiatury od D16Y8??
A wałek z klawiaturą nie jest identyczny czasem w d16z6/y2/y8 :confused:
kazik2_h9w3
22-03-11, 22:52
A wałek z klawiaturą nie jest identyczny czasem w d16z6/y2/y8
Też mnie to zastanawia
Jeśli chodzi o wałki to każdy jest inny, ale bardzo bardzo minimalnie szczególnie y2 i z6 praktycznie identyczne. Jedz teraz na hamownie i wykres wklej najlepiej tutaj, a nie na strojenie szkoda kasy!, Załaduj mapę P08 i heja, chyba ze załadowanie mapy uważasz za strojenie :p
kazik2_h9w3
12-05-11, 12:29
Dla zainteresowanych film a wykres napewno kiedyś się pojawi
http://www.youtube.com/watch?v=Lrb6CJMcXY8
Coś ci sie wysoko kreci na ile masz odcinke
Z tego co widze to nie ma odcinki :)
kazik2_h9w3
13-05-11, 16:50
Coś ci sie wysoko kreci na ile masz odcinke
Tak tylko wygląda w rzeczywistości odcinka jest na 7600
Mam pytanie czy jakbym chciał założyć do D15Z6 wałek i klawiaturę od Y8 to czy mogę na wałek Y8 dać kółko z D15Z6 oraz pasek rozrządu z D15Z6 i ustawić rozrząd.Będzie to hulać?Proszę o odp
Sztuka dla sztuki...zrób coś docelowo, kup regulowane i zakończ etap z rozrządem
A na tym kółku D15Z6 nie ustawi się dobrze?
kazik2_h9w3
08-08-11, 20:10
Ja jakiś czas jeździłem na kółku z D16Z6 ale chyba kółka z D15Z6 i D16Z6 są takie same ale mogę się mylić
A co do paska to został z D15Z6 i rozrząd dało się ustawić ale jak piszę na kółku z D16Z6
Z tego co zerknąłem to kółko rozrządu z D15Z6 i D16Y8 mają identyczne oznaczenia więc powinno się ustawić wszystko dobrze
No ja nie miałem Tomku identycznych oznaczeń, mało tego, była między nimi różnica...
Na obu kółkach jest oznaczenie PM3B i znaki są w tych samych miejscach.Billiejoe jakie to były różnice u Ciebie?
Może inaczej, miałem i mam kółko z d15z8 ale przecież to to samo co d15z6 tylko w MB3 więc nie może być różnic, na kółku z d16y8 miałem na pewno grawer 1.6...porównywaliśmy,były inne, nie wiem ile,pół zęba, nie dam głowy, na pewno sprawdzaliśmy żeby być mądrzejsi i zapamiętałem że są inne
Zresztą przyjrzyj się ile ludzi szuka kółka z d16y7/y8...jak pasowałoby od econo to raczej nie byłby to chodliwy detal...
kazik2_h9w3
10-08-11, 19:38
Ja słyszałem i nawet ktoś dawał mi radę abym założył do siebie regulowane albo z Y7 bo ono ponoć daje lepszą górę na tym setupie i witek jest bardziej odczuwalny ale to było dość dawno i dokładnie nie pamiętam i bynajmniej nie chcę nikogo wprowadzić w błąd
Zresztą przyjrzyj się ile ludzi szuka kółka z d16y7/y8...jak pasowałoby od econo to raczej nie byłby to chodliwy detal...
U kumpla widziałem kółko z y7 i jest też inne niż te co mam z y8.W y7 jest jakby takie szprychowate a w y8 pełne w malutkimi dziurkami
U kumpla widziałem kółko z y7 i jest też inne niż te co mam z y8.W y7 jest jakby takie szprychowate a w y8 pełne w malutkimi dziurkami
grunt że oba są przestawione o pół zęba
W takim razie co proponujecie?Zakładać z y8?
ja zastosował u się kółko z d15z6 a wałek d16z6 jak coś to mam takie kółko na zbyciu
Pany i jak z tym modem? ile to mogło dać? Mam ten silniczek D15z6 i chętnie coś bym pomodził by lepiej chodził i teraz tak szukam od czego zacząć. Pomożecie coś?
Na starcie dolo i wydech ale co dalej?
Na starcie dolo i wydech ale co dalej?
skrzynia i koło zamachowe
z czego dokładniej szukać tej szkrzyni?
d13 lub d15 z FD 4,25
lub z d13 FD 4,4
Pomocne tematy:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?2929-Og%F3lne-info-o-skrzyniach-w-silnikach-serii-D
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D
kazik2_h9w3
16-08-11, 13:24
Ja mam z D13 ale nie wiem z jakim FD wiem natomiast że modzik na plus autko jest żwawsze ale brakuje mi tylko dłuższej piątki myślę o jakiejś hybrydzie z dłuższą piątką
Mam ten sam problem ... ta piatka jest za ktotka czas na hybryde ale mod na plus czas do setki ok 8s
V.max jaki uzyskalem w 5 osoby na pokladzie licznikowe 220 i jeszcze dal by rade
polecam skrzynie od d16y8. Przełozenia takie jak w d16z6 lub d15b2 a ma dłuzszą 5
przykładowo przy 3rpm na 5 biegu jade ok. 110km/h
kazik2_h9w3
19-08-11, 11:18
Ja niestety przy ok 3tyś.mam 100km/h
Co jest najzupelniej normalne w skrzyniach 5b.
kazik2_h9w3
21-08-11, 15:32
Na poprzedniej skrzyni tj S40 z D15Z6 przy tych obrotach jechałem nieco szybciej
kazik2_h9w3
03-10-11, 18:13
Czy ktoś się orientuje czy przy takim małym MINI jak wyżej należało by wymienić pompę oleju na jakąś mocniejszą np z D16Z6????(nawet nie wiem czy się różnią)
Narazie panewki się nie odzywają ale niedługo planuję remont no i wtedy można by to zrobić no i oczywiście czy taka pompa jest P&P
Na poprzedniej skrzyni tj S40 z D15Z6 przy tych obrotach jechałem nieco szybciej
no raczej :) skrzynia z d15z6 to chyba najdłuższa z istniejących w d serii
Ktoś swojego czasu wspomniał, że pompy w d-serii są takie same.
Na razie panewki się nie odzywają ale niedługo planuję remont no i wtedy można by to zrobić no i oczywiście czy taka pompa jest P&P Karolu zrób remont i za jednym zamachem zrób minime bo dużo razy czytałem że w silniku bez vtec-a po minime obraca się panewka a szkoda Twojej kasy aby po raz drugi otwierać silnik.
Ktoś swojego czasu wspomniał, że pompy w d-serii są takie same.
a ja czytałem że lepsze są pompy oleju w tym silniku w którym bagnet wchodzi w miskę po środku kolektora lecz należało by to potwierdzić
kazik2_h9w3
09-10-11, 19:34
Karolu zrób remont i za jednym zamachem zrób minime bo dużo razy czytałem że w silniku bez vtec-a po minime obraca się panewka a szkoda Twojej kasy aby po raz drugi otwierać silnik.
No tak ale ja mam Vitka no i chodzi o to czy w moim D15Z6 lepiej wymienić tę pompę czy ta z biegiem czasu nie zrobi brzydkiej kupy no i jak piszesz będzie trzeba znów otwierać serducho
jak wymienisz pompe na ta z d16z6 to nie brdziesz mial jak poziomu oleju sprawdzic (no chyba ze w bloku jest otwor na bagnet u Ciebie w silniku), pompa da rade, jak juz chcesz cos ruszac to tak jak Budziniak sugeruje panewki itd, pompie mozna ewentualnie inspekcje zrobic i jak bedzie ok to zostawic
kazik2_h9w3
13-10-11, 19:14
jak wymienisz pompe na ta z d16z6 to nie brdziesz mial jak poziomu oleju sprawdzic (no chyba ze w bloku jest otwor na bagnet u Ciebie w silniku)
No to mam kolejną jasność bo bagnet jest z boku może po prostu wpadnie D16Z6 lub pokrewny zobaczymy jak finanse pozwolą
Cześć. Mam pytanko. Po wymianie wałka i klawiatury z d16z6 razem z kółkiem z d16z6 rozrząd mam ustawić tak jak był w d15z6 (znaki na obudowie rozrządu) czy tak jak w d16z6 (dolny znak na kółku)?
Na ile stopni ustawić zapłon?
Pzdr.
kazik2_h9w3
31-10-11, 16:51
Cześć. Mam pytanko. Po wymianie wałka i klawiatury z d16z6 razem z kółkiem z d16z6 rozrząd mam ustawić tak jak był w d15z6 (znaki na obudowie rozrządu) czy tak jak w d16z6 (dolny znak na kółku)?
Ja nie miałem z tym problemu ustawiałem na znakach i nie było innej opcji
Ale na znaki wg których ustawia się d15z6 czy d16z6?
kazik2_h9w3
31-10-11, 17:36
Ja ustawiałem na znaki na obudowie tak jak w manualu dwie kreski na głowicy a trzecia na tym dolnym cycku
Znalazłem w manualu ustawienie rozrządu dla silników D14A3, D14A4, D15Z4, D15Z5, D15Z6,D15Z7, D16Y4, D16Y5, D16Y6, D16Y7,D16Y8, D16Y9
I jest to przedstawione tak:
http://img215.imageshack.us/img215/2038/uuuulu.jpg
Czy właśnie tak ustawiałeś? Bo nie ma tu zaznaczonego nawet tego dolnego znaku...
A z kolei w taki sposób jest ustawiany rozrząd w d16z6..
http://img89.imageshack.us/img89/3342/dsc04869gs7.jpg
Który sposób jest dobry?
kazik2_h9w3
31-10-11, 19:50
A nie pokrywają Ci się znaki "TDC" i ten dolny zaznaczony czerwonym kółkiem jak dobrze pamiętam to one pasowały a jak miały różnice to naprawdę niewielką
Na razie mam ustawione tak, że boczne znaki TDC są na punktach na obudowie rozrządu, a dolny znak ma różnicę ok 3/4 zęba do punktu na obudowie.
Tak ma zostać czy można coś ugrać więcej? Bo auto strasznie muli powyżej 4tyś obrotów i nawet ustawienie zapłonu na znaki nie daje rady:/
Jeszcze jedno pytanko. Czy wtryski z d16y7 są takie jak d16z6/d15b7 ?Bo prawdopodobnie wcześniejszy właściciel założył wtryski z d16y7 i zastanawiam się czy nie są za mało wydajne...
kazik2_h9w3
01-11-11, 07:22
Bo auto strasznie muli powyżej 4tyś obrotów
A jaką masz mapę?
kazik2_h9w3
01-11-11, 09:32
Kurde nie miałem takich problemów jedynie mulił mi jak jeździłem na seryjnym wałku na P28 z mapami z D16Z6 ale witek wtedy był odczuwalny a wywala Ci jakieś błędy
Mam błąd grzałki drugiej sondy lambda (65) i błąd czujnika spalania stukowego (23) :/ Mam możliwość wymiany kompa na d16y8 za kilka zł więc spróbuję i zobaczymy czy coś się zmieni...
kazik2_h9w3
01-11-11, 09:59
A więc czekam i w między czasie postaram sobie parę rzeczy przypomnieć
A więc doszedł komp od d16y8. Znowu wywala błąd 23, czyli czujnik spalania stukowego, ale mniejsza z tym. Rozrząd jest ustawiony tak jak kazik mówiłeś. Prawie wszystkie 3 znaki na kółku rozrządu się pokrywają, z bardzo niewielką różnicą. Wał jest ustawiony na znacznik na bloku. No i auto wcale nie jedzie. Nie idzie ustawić zapłonu na znaki, żeby auto jako tako jeździło aparat musi być na maxa w stronę auta. Inaczej dławi się i szarpie. Przy ustawieniu aparatu na maxa w stronę zderzaka jest najbliżej znaków na kole pasowym, ale nie jedzie kompletnie wcale.
Jak przestawić rozrząd, aby móc ustawić dobrze zapłon? Dać dół o jeden ząbek do przodu?
Pzdr.
kazik2_h9w3
10-11-11, 19:09
Ja wymiękam nie miałem takich kłopotów jak pierwszy raz złożyłem to do kupy to nawet nie ustawiałem zapłonu był ustawiony na oko podobnie jak na starej klawiaturze a jakoś jechało dopiero po czasie przy strojeniu został on ustawiony
też nie mialem takich problemow poza checkiem palacym sie z powodu nie wylaczenie grzalki sondy lambda
odgrzewam
Rozwiązał ktoś ten problem zamuły po zmianie wałka?
odgrzewam
Rozwiązał ktoś ten problem zamuły po zmianie wałka?
Strojenie.
kazik2_h9w3
25-08-12, 14:05
Strojenie.
Racja
A ja troszkę rozwinę...zaworki, rozrząd, zapłon i strojenie :)
kazik2_h9w3
03-11-12, 21:08
Taki wynik u mnie ,troche kiszka ale co zrobić, liczyłem na wyższe wyniki a tu 128,2 KM i 140,5 NM
http://www.iv.pl/images/92551528362695263231.jpg (http://www.iv.pl/)
Nie załamuj się, u mnie w eg4 mam d15z6 +p28 i wypluło 95KM i 151Nm ;/ założylem walek i klawiature od d16 na dniach znowu zhamuje,zobacze co wyjdzie
kazik2_h9w3
13-11-12, 20:53
No to w takim razie wrzuć wykres przed i po
Witajcie.
Robię kolejne podejście do d15z6 z wałkiem i klawiaturą d16z6. Otóż zamontowałem wszystko łącznie z sondą 4 żyłową, kompem p28 pod strojenie, przejściówka obd2a-obd1, regulowane kółko. Nie zmieniłem tylko wtrysków na 240ccm (przed strojeniem to zrobię). Rozrząd ustawiony na znaki, tzn wał na TDC, mijanka za zaworach na 3 cylindrze.
Po odpaleniu auto strasznie się dławi, strzela albo w dolot albo w wydech, z wydechu leci benzyna... Żadne ustawienie kółka i zapłonu nie zbliża nawet do poprawnego działania.
Rzuciła mi się w oczy jedna rzecz, która mnie zastanawia. Przy pierwszym tłoku w TDC i mijance na zaworach na 3cim cylindrze, na pierwszym cylindrze powinien być zapłon. Tymczasem palec aparatu już jest dawno poza zasięgiem "dzyndzla", który przekazuje iskrę na kabel WN. Tak ma być?
Ponadto obroty na jałowym są b.niskie (rzędu 100-200). Ustawienie rozrządu było sprawdzane przez 3 znające się na tym osoby, porównywane z serią d16z6 i jest tak samo.
Komp nie wywala żadnego checka (przy samodiagnostyce jest błąd 20 ale olewam to).
Czy możliwe jest, że seryjna mapa z d16z6 aż tak nie pasuje i auto wcale nie chce chodzić? Strojenie rozwiąże problem? Nie chcę zawieźć auta na strojenie i usłyszeć, że to coś mechanicznego, bo auto musi jechać na lawecie prawie 100km. Możliwe jest, że to wtryski?
Proszę o jakieś podpowiedzi, sugestie najlepiej osób, które zajmują się strojeniem lub miały podobny problem.
Pzdr
Pierwsza sprawa, mapa z p28 jest na wtryski 240cc a Ty masz 190cc...o zapłonie i rozrządzie może Jogal się wypowie bo jest biegły w tym temacie.
bednar_ek35
03-12-12, 15:31
Pamiętam jak u siebie miałem wałek i klawiature z z6 oraz p28 to miałem wtryski z B16.Jak zmieniłem na seryjne bo rozsprzedawałem graty to nawet do garażu nie mogłem wjechać,auto wogóle sie nie wkręcało oraz strasznie kichało.
u mnie też na setupie d15z6 1 żyłowa sonda lambda ,klawiatura i wałek d16z6, seryjne wtryski 190CC plus P28 auto miało ciężko się poradzić z dołu ale jak już się wkręciło to szło, pózniej wpadły 240CC z b18c4 było dużo lepiej chociaż rewelacji nie było i strojenie sie "uśmiechało" w moją stronę
kazik2_h9w3
03-12-12, 18:47
Ja nigdy na takim ustawieniu nie próbowałem jeździć zawsze zakładałem 240 z B18 więc to może faktycznie wina wtrysków załóż te 240 i zobacz jak będzie
Pod seryjnego kompa p28 musisz mieć wtryski 240, na 190 ma za sucho (i wrzucaj je jak najszybciej a nie męcz auta). A co do zapłonu to jeśli rozrząd jest faktycznie na znakach (ustawiasz na te same znaki co w d16z6) to się może okazać, że trzeba będzie dodać 10st jeśli brakuje skali żeby załapać się na seryjne znaki...
Ogólnie to wtryski zmieniaj na sam początek bo temat nie zniknie i nic się nie wywróży, jak wstawisz 240cc pod obd1 to autko będzie przelane, jechać też nie będzie na tym setupie ale pracować powinno równiutko jeśli nic po drodze nie jest zrąbane :) Na strojenie wtedy dojedziesz :)
No to ucieszyliście mnie:) Wtyczki pod wtryski obd1 już do mnie jadą. Mam nadzieję, że to rozwiąże mój problem i w weekend strojenie przebiegnie prawidłowo.
No to ucieszyliście mnie:) Wtyczki pod wtryski obd1 już do mnie jadą. Mam nadzieję, że to rozwiąże mój problem i w weekend strojenie przebiegnie prawidłowo.
A po co zmieniasz wtyczki od wtrysków? 240CC pasują p&p
Wiem, że pasują, ale mam w domu 240ccm z d15b7 i taniej wyszło mnie dokupić wtyczki niż wtryski z b18 :)
Koniecznie daj znać jak to się zachowuje po zmianie wtrysków. U mnie były bardzo podobne objawy w D16Y8 z kompem P28 i wtryskami 190ccm. Silnik na zimnym chodził tak jakby się miał zaraz rozlecieć... po rozgrzaniu pracował już dość równo, ale mocy to nie miało żadnej. Po wymianie na 240ccm na zimnym już pracował jak należy, ale muł pozostał dalej. Auto zaczęło zapitalać dopiero po wizycie u Jogala i odprawieniu przez niego swoich czarów na komputerze;)
Dodatkowo u mnie siedzi jeszcze wałek z D16Y2... trza było dać do tego kółko z Y2/Z6 (są identyczne) i ustawić rozrząd tak jak w Y2/Z6.
Ja na 190cc nie miałem problemów z nierówną pracą silnika ale żeby ruszyć i auto wkręcić na obroty to była magia ale później już szło w tak miarę. Straszny muł do 3000obr/min
Panowie tu nie ma półśrodków ;) To są Wasze silniki i warto ustalić sobie priorytety :) Strojenie to podstawa chociażby dlatego, że to nie samo wypalenie mapki tylko szereg czynności które pozwolą temu autku normalnie pracować i jeździć :) Kolejna sprawa jest taka że nie ma seryjnej mapy pod "nasze" mody więc strojenie często jest nieuniknione przy grzebaniu w econo :)
Panowie tu nie ma półśrodków ;) To są Wasze silniki i warto ustalić sobie priorytety :) Strojenie to podstawa chociażby dlatego, że to nie samo wypalenie mapki tylko szereg czynności które pozwolą temu autku normalnie pracować i jeździć :) Kolejna sprawa jest taka że nie ma seryjnej mapy pod "nasze" mody więc strojenie często jest nieuniknione przy grzebaniu w econo :)
dobrze prawi :D
Ty to wiesz ;) Kiedy Patryku reaktywacja :rolleyes:
Myśle a wręcz wierze, że do końca roku usłyszę jak warczy moja sucz :D
Odgrzewam kotleta.. Otóż dziś założyłem do mojego d15z6 klawiature i wałek od d16z6, rozrząd ustawiony na znaki od d15z6 komputer P28 z mapami pod minime do d15b7, wtryski 240cc razem z kostkami od d15b7. Jedyna rzecz czego nie podpiąłem to sonda lambda, którą posiadam lecz nie podpinałem z braku czasu. Ogólnie auto jest przylewane , VTEC się włącza, lecz świeci mi się check i nie raz szarpnie samochodem. Czy to wina odpiętej całkowicie sondy lambda ? Po wpięciu jej pod komputer jest możliwość że auto zacznie pracować jak należy ?
Nie szkoda Ci auta?
Świecący się check to z pewnością sonda ale również może być to kilka innych powodów, zrób samodiagnostyke i podrzuć błędy...
Wracając do mojego pierwszego pytania...nie pamiętam i nie chce mi się sprawdzać ale na kółku od z6 tego rozrządu nie da się dobrze ustawić, druga sprawa, masz jakąś mapę pieron wie pod jakiego kamaza pisaną pod nie małe zmiany do siebie...to nie ma prawa jechać :)
Na początek to przetnij zworkę w p28, niech odczyta seryjną mapę od d16z6, powinny być dwa błędy jeśli wszystko dobrze jest poskładane a auto powinno jechać średnio ale bardzo równo, płynnie i beż żadnych ceregieli, zdaj relacje ;)
Z tą samodiagnostyką to są cyrki ;/ wiązka jest z angola ktoś ją nieudolnie pociął i jest tylko ta kostka do samodiagnostyki, jednak z uciętym jednym kabelkiem.. Wie ktoś jak mogę obejść seryjną samodiagnostyke i wpiąć się jakoś pod komputer ?
PS: Na seryjnej mapie jedzie ale do 4 tysięcy czyli że w trybie serwisowym, jednak go przylewa i wali taki marchewami ze szok.Pewnie przez tą sonde.. Muszę znaleść wtyczki przerobić wiązkę i wpiąć się jakoś do komputera..
Marchewy nie są od sondy...daj sobie z nią wreszcie spokój tylko skup się na tym co złożyłeś...
Jeśli seryjna mapa nie ciągnie Twojego setupu to znaczy że spierdzieliłeś coś po drodze :) Kolejny niskobudżetowy projekt widzę, oryginalna wiązka od EU do wyrwania za kanister paliwa ale oczywiście na sztuke wszystko, zrób sobie rachunek sumienia bo widzę że przyczyn może być wiele, na początek poczytaj jak ustawić rozrząd i na jakim kółku ;)
Rozrząd ustawiony na znaki z d15z6.Kółko rozrządu jest z d16z6 ale jest takie same jak w moim d15z6 czyli PM3B.Jedynie co to zapłon jest ustawiany tak mniej więcej, jednak później pożycze lampe i ustawie.
kazik2_h9w3
20-04-13, 11:08
zapłon jest ustawiany tak mniej więcej, jednak później pożycze lampe i ustawie.
No to musisz i z tym zrobić porządek
Po długiej walce wiem trochę więcej.. :) Kabli do samodiagnostyki nie znalazłem w tej mieszaninie , ale zezworkowałem sobie na komputerze piny D4 i D22 zrobiło BANG ! I wyświetliło błąd nr 22 i 41. Podpiąłem kable do sondy według schematu, odłączyłem komputer na jakieś 10 minut, włączyłem z powrotem i dalej to samo.. Ciągle te same dwa błędy, tak na seryjnej mapie jak i na tej pod minime. Moja sonda jest co prawda wydarta z preludy, jednak podpiąłem sonde od kumpla z b7 i zostawiłem wyłączony aku na noc, żeby się wszystko wykasowało.Zobaczymy rano, jeśli błąd sondy zniknie to pozostanie pożyczyć lampe poustawiać wszystko i póki co jeździć i szukać kogoś kto mi to wystroi.Jedynie męczy mnie fakt kodu 22, co to może być ?
Łączysz kabel a4 z d6 i błąd 22 znika i możesz się cieszyć vteciem, bo teraz Ci się nie włącza... A co do błędu 41 to sprawdź miernikiem czy na kablach w sondzie od grzałki masz 10-40 Ohm, bo może jest przepalona...
Kable spięte wszystko ok :) Auto śmiga i na seryjnej mapie i na tej strojonej :) Jednak i tak zaniedługo będe musiał stroić.. Tylko że u nas w Tarnowie nie ma nikogo takiego na codzień :)
kod 41 jest to błąd grzałki sondy lambda lub jej obwód, której zapewne nie wylącześ przerabiając kompa i dlatego też wywala ci check :D
Zakładałem sondę czterożyłową :) I do kostki w obd2 trzeba dopiąć jednego pina :) Niestety gdzieś nie łączył i przez to wyskakiwał błąd :) Auto śmiga tak jak powiedziałem elegancko już :)
Elegancko to będzie jak wystroisz u kogoś kompetentnego :)
Strojenie wchodzi w grę, jednak muszę czekać aż ktoś kompetentny przyjedzie w moje okolice :)
której śrubki się nie przykręca w aparacie zapłonowym?
albo którą dziurkę trzeba poszerzyć?
Górnej przy pokrywie zaworów:)
Górnej przy pokrywie zaworów:)
Dziekowka :-)
Wysłane z mojego Neo V za pomocą Tapatalk 2
kazik2_h9w3
10-05-13, 20:32
Ktoś mi mówił że można przełożyć ten element ze starej klawiatury ale sam nie próbowałem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.