Zobacz pełną wersję : Odpryski lakieru - w jaki sposób można naprawić? (+przeciwdziałanie korozji)
Moja Hania niestety posiada dosyć sporo odprysków na lakierze i wiadomo, że takie plami nieestetycznie wyglądają, zwłaszcza świeżo po myciu.
Jak można je naprawić? Brać się za lakier do drobnych napraw czy może macie jakieś sprawniejsze patenty?
I miałbym do Was, klubowicze, jeszcze jedno pytanie - jak można przeciwdziałać korozji? W jaki sposób zabezpieczać karoserię?
Wybaczcie mi, ale jestem laikiem i z Hondą mam do czynienia od raptem 2-3 miesięcy, a że teraz zrobiło się ciepło, zaczynam działać :).
Odpryski lakieru? Pomaluj cały element i cieniuj elementy sąsiednie żeby różnicy nie było widać ;D Zaczniesz to "łatać" punktowo to będzie wyglądać jeszcze gorzej. Jakieś drobniejsze rysy mógłbyś spolerować i użyć politury, ale przy odpryskach tak się nie da.
jak można przeciwdziałać korozji? W jaki sposób zabezpieczać karoserię?
Karoserię (lakier) możesz co najwyżej pokryć woskiem. Przed korozją się nie uchronisz. Tam gdzie zbiera się woda, sól z drogi i tak ruda wyjdzie. Szczególnie jest to widoczne przy tylnych nadkolach. Można je nieco uchronić dokupując na allegro nadkola plastikowe co polecam. Profile zamknięte oraz podwozie możesz zabezpieczyć odpowiednimi środkami (boll do podwozia, Fluidol do profili). Ponadto - często myć autko, trzymać w ogrzewanym garażu :)
Ogrzewany garaż to akurat sprzyja korozji.
No niestety garaż odpada. Jeszcze nie dorobiłem się własnego domu.
Jak wiosna konkretnie już przyjdzie to wizyta u blacharza z hanią mnie nie minie, nadkola do wymiany. A że odpryski są prawie na całym samochodzie (ale całe szczęście, nie jakoś dużo) to w zasadzie widzę jedno rozwiązanie - nowy lakier. Zobaczymy,
Kupię te środki i postaram się podziałać (Fluidol i boll).
To może dopnę się pod temat.
Co z robić z odpryskami lakieru, ale warstwy bezbarwnej. Baza jest w miarę ok, ale wierzchnia warstwa zaczyna się łuszczyć.