Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Shiftlight



Swietywwl
27-02-11, 21:19
Naszło mnie na shiflighta ale ten w wersji z checkiem odpada (nie lubię checka ;) ) więc musi to być coś zewnętrznego. Obrotomierz mam więc nie chcę zewnętrznego obrotomierza z shiftem... na allegro nie mogę się doszukać SAMEGO shiftlighta wiec pytanie, czy wie ktoś gdzie można coś takiego kupić (w Polsce i za normalne pieniądze)? Lub czy ciężko jest coś takiego zrobić samemu? Jakby ktoś miał jakiś schemacik, interesuje mnie wersja najprostsza ;)

woPo
28-02-11, 19:03
Dylu miał w swojej EJ9, zapytaj.

dzidziaz_
03-03-11, 22:38
http://www.shiftlight.pl/

Tutaj jest taki układzik na sprzedanie z diodą,sam się zastanawiam nad tym urządzeniem

Swietywwl
03-03-11, 22:41
no właśnie jakieś 20 minut temu kupiłem to cudo, zobaczymy jak się sprawdzi ;)

ShiroiTokage
05-03-11, 21:22
A może ktoś mi powie do czego to służy?? LED załącza się przy pewnych obrotach i... ??

Swietywwl
05-03-11, 21:26
...i wiesz, że już pora zmienić bieg żeby nie spotkać odcinki ;)

majler
08-03-11, 12:53
odbijając od tematu.
jeżeli kontrolna bedzie w liczniku to jest bez sensu. tak samo widzisz wskazówkę że wchodzi na czerwone pole.

Chipsy2
08-03-11, 18:08
ale kontrolka będzie oczoyebna a wskazowka tak średnio

rafal86
08-03-11, 18:39
miałem taki bajer w d13 i faktycznie pomaga bo nawet kątem oka zobaczysz ze cos ci mryga i wiesz ze pora zmienic bieg

Maestrro
18-03-11, 20:56
Hej

Czy mógłby mi ktoś pomóc, bo mam taki problem z tym shiftem, że miga kiedy mu się podoba. Kabelki raczej są prawidłowo podpięte, sygnał RPM wziąłem z licznika ( sprawdzałem ciągnąc kabel od cewki jest to samo) ?? Co może powodować takie jakby to powiedizeć zakłócenia ?

Swietywwl
19-03-11, 09:20
może układ masz walnięty? próbowałeś reklamować? ja może swój dzisiaj podłącze to zdam relację czy działa

Maestrro
19-03-11, 09:43
No właśnie reklamowałem go, gość w porządku przysłał mi od razu drugiego SHIFTA no ale efekt ten sam. Nie mam już pojęcia co może być nie tak. Najpierw myślałem, że + i - jest jakiś przerywający dlatego uklad się resetuje no więc podłączyłem bezpośrednio pod akumulator ale bez wiekszej różnicy. Naprawdę stawiam paczuszkę piwa komuś kto pomoże rozwiązać ten problem... :)

Kamil 87
19-03-11, 10:00
a moze w tym stylu http://www.youtube.com/watch?v=k2K2c3QQgSA&feature=related

Chipsy2
19-03-11, 20:30
Jeden taki patent jest już w trakcie realizacji sam jestem ciekawy efektu :)

Maestrro
19-03-11, 21:04
Swietywwl jakieś wieści czy to działa ?

Swietywwl
19-03-11, 21:32
właśnie wróciłem z testów i mój działa poprawnie więc nie wiem co u Ciebie może być nie tak :confused:

za to okazało się, że honda nie działa poprawnie bo na trójce ma problem z dociągnięciem do odcinki + wywalenie checka :(

Maestrro
19-03-11, 22:28
Hmm.... no to mam z głowy następne 2 lub 3 tyg zanim to znajde zaś :( Nie wiem czy to może mieć związek ale jak jade i slucham radia to strasznie szumi tzn są zakłócenia duże. Jak natomiast wyłącze silnik to radyjko gra idelanie. Może mieć to jakiś związek z shiftem ??

Co check pokazuje ? sprawdzales ?

lopi83
20-03-11, 09:42
gdzie to masz dokladnie podlaczone i umieszczone? moze kable jakies lipne masz

Maestrro
20-03-11, 10:08
Narazie caly SHIFT leży luzem obok licznika (który też jest rozkręcony). Sygnał RPM, + i - wziąłem z licznika jednak potem myśalłem, że tam sygnał jest jakiś niewyraźny no więć RPM pociągnąłem bezpośrednio z aparatu zapłonowego. Niestety bez skutku.

Tutaj posyłam plik w którym są 2 zdjęcia i 2 filmiki jak to jest podłączone i jak to działa..... a właściwie nie działa :(
http://www.megaupload.com/?d=XRWJJJEA

P.S Nie wiem czy układ się nie uszkodzi ale może by jakiś filtr założyć na "+" ??

Swietywwl
20-03-11, 10:18
ja mam + pociągnięty ze skrzynki bezpieczników (plus po przekręceniu kluczyka oczywiście), minus wpiąłem w budę obok skrzynki, sygnał rpm wziąłem z kostki serwisowej do podłączenia zewnętrznego obrotomierza i mi śmiga lux :)

Maestrro
20-03-11, 11:47
Ok a mógłbym prosić jakieś zdjęcie, gdzie dokładniej "+" i ten sygnał RPM podłączyć w tej kostce ??:)

Swietywwl
20-03-11, 13:43
+ to musisz sobie miernik wziąć i sprawdzać na którym bezpieczniku masz 12v po przekręceniu kluczyka, ja się wpiąłem pod bezpiecznik :)

co do rpm to po stronie kierowcy przy kielichu masz dwie duże kostki łączące wiązkę silnikową i kabinową i gdzieś tam jest mała kostka z jednym niebieskim przewodem która lata sobie tam luzem i nic do niej nie jest podłączone - to ta kostka ;)

Maestrro
20-03-11, 16:50
Dzięki. Jutro popatrzę i zdam relacje co i jak :)

Maestrro
21-03-11, 20:08
:( No i klops bo dalej działało tak jak działa.... Chyba się poddaję bo pomysłów nowych brak... :confused:

Swietywwl
21-03-11, 21:57
Maestrro ale on Ci tak wariuje po zaprogramowaniu poprzez przycisk czy od razu po podłączeniu?

Maestrro
21-03-11, 22:57
Po włączeniu auta na okolo 1000obr rzadko ale mignie czasem. Potem kręcę do około 3000obr i naciskam przycisk i wtedy już calkiem szaleje. Świeci albo jak ponownie nacisne przycisk przy też około 3000obr to zaś gaśnie. Próbowałem jakiś filtr przed układem dać przeciw zakłóceniowy ( taki jak do radia) ale to na nic... Sprzedawca od SHIFTA napisał mi, że mogę mu ponownie wysłać ten układ ale czy ja wiem czy jest sens..:confused: To już drugi SHIFT działający tak samo więc raczej wina po stronie samochodu jakaś... :(

majson
22-03-11, 00:11
na allegro nie mogę się doszukać SAMEGO shiftlighta wiec pytanie, czy wie ktoś gdzie można coś takiego kupić
a tutaj
http://www.dabtuner.pl/Shifr_Light-116.html

Swietywwl
22-03-11, 06:57
Maestrro a może to wina przycisku? chociaż nie mam pojęcia :confused: a skąd wziąłeś mase?

majson, znalazłem i tego ale w zestawie jest tylko zworka na 5000rpm , dodatkowe zworki kosztują i ostatnio jak pisałem nie ma ich dostępnych, będą może za 1,5 miesiąca

Maestrro
22-03-11, 08:01
Hmm... przycisk jak sprawdzałem miernikiem to zwiera więc chyba powinien być ok. A mase mam z licznika "-". Wziąłem też z akumulatora ale nic z tego. Spróbuję dziś jeszcze do blachy się gdzieś wpiąć może to pomoze...:)

Maestrro
23-03-11, 22:20
Chyba coś znalazłem. Tutaj też ktoś miał taki problem i to była wina płytki :
http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=22952&postdays=0&postorder=asc&start=30

Pisałem do sprzedawcy odnośnie wymiany jednak on dość rzadko odpisuje. Nie wiecie kto może się czymś takim zajmuje albo umiałby to naprawić ??

Swietywwl
23-03-11, 22:23
ale co naprawić? kupiłeś i towar ma być sprawny więc niech wymienia na działający albo zwraca pieniądze i tyle :)
dobrze, że mój działa ;)

Maestrro
23-03-11, 22:34
No ciesz się, że nie miałeś takich problemów jak ja. :) (pomijam czas stracony na szukanie po internecie) ale licznik np to wyciągałem ze 100 razy. :( Dziwne to co by przysłał 2x zepsutego shiftlighta ? Przecież to się mija z celem pomijam koszty wysyłki tam i z powrotem. No nic w takim razie muszę łaskawie czekać aż mi odpisze na mojego maila. Póki co to hania bedzie jezdzić z rozkręconym licznikiem bo jakoś jezdzić muszę.. :(

Maestrro
25-03-11, 21:31
Swietywwl chyba znalazłem przyczynę !!!!!:cool: Przed wysyłką postanowiłem jeszcze raz to sprawdzić no i po części się udało.
Otóż po wielu próbach uruchamiania w różnych samochodach efekt był zawsze ten sam czyli świecił kiedy chciał. Natomiast dziś podłączyłem go pod zasilacz transformatorowy (normalny zasilacz 9V do ładowania baterii) i SHIFT zaczął działać idealnie. Następnie próbowałem podpiąć pod zasilacz impulsowy (coś ala ładowarki do telefonów też 9V) ale niestety shift nie działał.

No więc po części zagadka rozwiązana. Działa idealnie jak tylko jestem wpięty do kontaktu (oczywiscie sygnał RPM tylko pociągłem z auta)
Sprawdzałem sygnał "+ i -" z 3 różnych samochodów i w każdym są takie zakłócenia.

No i pytanie co teraz ? Co jest powodem tego, że z zasilacza jak i z akumulatora jest 12V a mimo to z akumulatora shift w ogóle nie działa. Może jakiś filtr albo opornik dodatkowy albo nie wiem co??:confused:

lopi83
26-03-11, 09:04
kondensator daj bo alternator Ci zakluca

Swietywwl
26-03-11, 10:00
kurde no ale w trzech różnych samochodach objaw ten sam? ja tam nie mam pojęcia o co kaman :confused: a może w układzie brakuje jakiegoś stabilizatora napięcia?

Maestrro
26-03-11, 21:25
No właśnie dziwne trochę. Spróbuję pokombinować z tym kondensatorem może faktycznie przejmie te zakłócenia.
Miałbym jeszcze tylko taką prośbę. Mógłbyś pociągnąć "+ i -" bezpośrednio od akumulatora i sprawdzić czy też będziesz miał takie zakłócenia :confused:??
Raczej nie powinno być ale może ten synał + z bezpiecznika jest już jakoś bardziej "wyprostowany" ....

Maestrro
31-03-11, 20:34
Jakieś wieści ? Naprawdę nikt nie wie co jest z tym nie tak ?

Maestrro
18-05-11, 21:38
Ta Dammm !!!!!
SHIFTLIGHT działa !!!!!
Sprawa wyglądała tak, że sprawdzając napięcie za stabilizatorem zmieniało się wraz z wzrostem obrotów (za stabilizatorem powinno być ustabilizowane i stałe a mimo to zmieniało się) No więc wysłałem kolejny raz shifta do gościa. Po miesiącu dostałem tego samego shifta z dolutowanymi jakimis elementami ( jakiś trójnik, maly ukladzik i opornik dodatkowy). Dokładniej nie znam się na tym ale pomogło i teraz śmiga aż miło !!! :) Ogólnie polecam tego Shifta (Gość jest uczciwy, dobry kontakt, tylko że troszę nie terminowy jest ale warto było czekać) :D Pozdrawiam i polecam !!! :D

carson
12-07-11, 12:20
Witam, planuje u siebie również zamontować Shiftlight'a mam ctr'a ep3 i nie moge odnaleźć kabla od cewki. Powinien on byc niebieski<wydaje mi sie, że gdzies pod schowkiem> mogli byście prosze mnie upewniec ?

Budziniak
13-07-11, 23:56
Witam, planuje u siebie również zamontować Shiftlight'a mam ctr'a ep3 i nie moge odnaleźć kabla od cewki. Powinien on byc niebieski<wydaje mi sie, że gdzies pod schowkiem> mogli byście prosze mnie upewniec ?
spytaj w dziale TypeR. K20 ma oddzielne cewki na każdą świece i może będziesz mógł podpiąć się pod licznik

Maestrro
14-07-11, 00:18
Pod licznik raczej powinno się dać bez problemu. Chyba sygnał RPM w tych nowych civicach działa na tej samej zasadzie co w starszych modelach. Niestety wiąże się to z wyciągnięciem licznika i delikatną zabawą z kabelkami.