Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z sondą proszę o pomoc!!!



davidp
27-02-11, 20:57
Witam mianowicie mam problem z moją hanką. buda EG seryjnie silnik d16 lecz poprzedni właściciel "zajechał" go i zrobił SWAP na D15Z6 kolektor ssący od D16 wydechowy 4-2-1 (d16) skrzynka S20 od d13 i sonda cztero żyłowa. kupiłem samochód jakieś cztery miesiące temu i od niedawna zaświeca mi się check engine (jak się silnik zagrzeje) cały czas dymi na biało i śmierdzi benzyną i spalanie.... jakieś 12 L. D15 ma sondę jedno żyłową a d16 cztero jaką kupić? czy będzie to współgrało czy znów mi się zacznie chec zaświecać i czy ktoś ma takową tanio do sprzedania? Naprawdę proszę o pomoc i zgóry dziękuję.

Adamkek
27-02-11, 21:23
Najlepiej jak będzie miała tyle żył ile obecna :D tylko aby była sprawna (zakładając że wiesz już, że check engine świeci się z powodu sondy).
Z twojej wypowiedzi wynika, że masz blade pojęcie co to jest sonda i gdzie jej szukać :)
Podpowiem, że to coś co się wkręca gdzieś w wydech i wystają z tego kabelki.
Nikt z forum nie wejdzie za ciebie pod samochód i tego nie sprawdzi.

Cegła
27-02-11, 22:17
po nagrzaniu silnika cały czas dymi na biało ? Jeżeli tak, sprawdź na wszelki wypadek poziom płynu chłodzącego. Sondę oczywiście kupujesz taką jaką masz obecnie, czyli z tego co napisałeś wynika, że 4 żyłową. 4 żyłowe org używki kosztują ok 80zł (zapraszam do przeszukania giełdy), za 100 można kupić nowa NGK.

skolopendra
28-02-11, 15:47
od niedawna zaświeca mi się check engine

więc zacznij od samo diagnostyki

davidp
28-02-11, 17:12
Najlepiej jak będzie miała tyle żył ile obecna :D tylko aby była sprawna (zakładając że wiesz już, że check engine świeci się z powodu sondy).
Z twojej wypowiedzi wynika, że masz blade pojęcie co to jest sonda i gdzie jej szukać :)
Podpowiem, że to coś co się wkręca gdzieś w wydech i wystają z tego kabelki.
Nikt z forum nie wejdzie za ciebie pod samochód i tego nie sprawdzi.
ha ha wiem co to sonda i wiem dużo więcej więc sorry błędne pojęcie to ty masz "wchodząc" Pod samochód żeby sonde odkręcić.... wieź się otrzepnij człowieku przyszedłem po porade a nie po to aby mnie ktoś ośmieszał. A nawiązując do tematu samodiagnostyka błąd 41 czyli sonda o z płynem się nic nie dzieje nie ubywa nie gotuje się. I czy spalanie mogło by wzrosnąć o ok. 1/3 z powodu sondy?

skolopendra
28-02-11, 17:14
wzrosnąć

wzrosnąć na pewno .ile nie wiadomo
wymień ,zresetuj kompa i sprawdź ponownie

Adamkek
02-03-11, 00:09
Witam mianowicie mam problem z moją hanką. buda EG seryjnie silnik d16 lecz poprzedni właściciel "zajechał" go i zrobił SWAP na D15Z6 kolektor ssący od D16 wydechowy 4-2-1 (d16) skrzynka S20 od d13 i sonda cztero żyłowa. kupiłem samochód jakieś cztery miesiące temu i od niedawna zaświeca mi się check engine (jak się silnik zagrzeje) cały czas dymi na biało i śmierdzi benzyną i spalanie.... jakieś 12 L. D15 ma sondę jedno żyłową a d16 cztero jaką kupić? czy będzie to współgrało czy znów mi się zacznie chec zaświecać i czy ktoś ma takową tanio do sprzedania? Naprawdę proszę o pomoc i zgóry dziękuję.



ha ha wiem co to sonda i wiem dużo więcej więc sorry błędne pojęcie to ty masz "wchodząc" Pod samochód żeby sonde odkręcić.... wieź się otrzepnij człowieku przyszedłem po porade a nie po to aby mnie ktoś ośmieszał. A nawiązując do tematu samodiagnostyka błąd 41 czyli sonda o z płynem się nic nie dzieje nie ubywa nie gotuje się. I czy spalanie mogło by wzrosnąć o ok. 1/3 z powodu sondy?

Skoro wiesz wszystko to po co zadajesz ... yyy aby cię nie urazić ... nieprzemyślane pytania? Z twojej poprzedniej wypowiedzi wynika, że wiesz co to sonda, ale masz problem z rozumnym wysławianiem się.
Piszesz cytuję "silnik d16.....i sonda cztero żyłowa .... D15 ma sondę jedno żyłową a d16 cztero jaką kupić?". Czy to pytanie audiotele?
Piszesz "błędne pojęcie to ty masz "wchodząc" Pod samochód żeby sonde odkręcić".
Po pierwsze czytaj a nie odgaduj co jest napisane. Blade a nie błędne napisałem.
Dla twojej wiadomości powiem, że w wielu Hondach (i nie tylko) przynajmniej jedna sonda jest umieszczona w wydechu właśnie już pod autem.
Piszesz "wieź się otrzepnij człowieku" tego nie skomentuję bo na prostackie wypowiedzi szkoda szarpać nerwy.
Widzę, że jesteś wszystko wiedzący i pewnie obrazisz się jak odpowiem na twoje pytanie "I czy spalanie mogło by wzrosnąć o ok. 1/3 z powodu sondy?".
Tak mogło. Poza tym skoro dymi na biało to silnik może pracować niedogrzany z powodu niesprawności termostatu.
To również może być w zimę przyczyna wysokiego spalania.
Tylko proszę daruj sobie prostackie komentarze i stwierdzenia, że już to wszystko wiedziałeś.

bez urazy
pozdrawiam

mirasek
02-03-11, 01:00
41 to grzałka sondy lub jej obwód.

Rodzaj sondy zależy od kompa jaki masz w aucie. Z zamiennikami różnie to bywa, np. uniwersalny Bosch potrafi wywalić właśnie błąd grzałki, widocznie inna oporność, no ale Boscha nikt normalny nie kupuje do Hondy.

jerzyk
02-03-11, 14:05
Witam!

Tak sie fajnie składa że mam taki silnik D15Z6 i niedawno wymieniałem kolektor wydechowy 4-2-1 z D16Y8 i też miałem pewne obawy czy sonda podejdzie no ale udało się pasuje idealnie:) Także wydaje mi się że powinieneś kupic sonde do D15Z6. Jeśli Ci cos pomogłem to się ciesze! Pozdrawiam

Muzyk-Grzes
02-03-11, 14:26
...... D15 ma sondę jedno żyłową a d16 cztero jaką kupić?....
D15B2 ma sondę 1 żyłową ,tu się zgodze ,ale D15Z6 to vtec econo na pełnym wtrysku i też ma sondę 4 żyłową jak i D16Z6. Błąd 41 to błąd grzałki sondy a nie samej sondy, kiedy pada sonda wyskakuje błąd 43 zazwyczaj ,lub żaden się nie pojawia.

cały czas dymi na biało i śmierdzi benzyną
Taki objaw wskazywał by na uszczelke pod głowica i ktoś tu słusznie spytał czy ci się płyn nie gotuje, albo olej nie znika. Dla pewności sprawdź kompresję.

pablo_020
02-03-11, 16:04
ale D15Z6 to vtec econo na pełnym wtrysku i też ma sondę 4 żyłową jak i D16Z6.

Bardzo ciekawe rzeczy piszesz.

Muzyk-Grzes
02-03-11, 21:02
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?15514-d15z6-mini-me
Przepraszam bo może się mylę ,ale w tym temacie jest wyraźnie napisane vtec-econo i na tym się wzorowałem nie mam takiej motorni to nie wiem, dlatego przejżałem wstępnie forum nim napisałem o D15Z6. Jesli wprowadziłem w błąd to wybaczcie.

davidp
10-03-11, 19:02
Skoro wiesz wszystko to po co zadajesz ... yyy aby cię nie urazić ... nieprzemyślane pytania? Z twojej poprzedniej wypowiedzi wynika, że wiesz co to sonda, ale masz problem z rozumnym wysławianiem się.
Piszesz cytuję "silnik d16.....i sonda cztero żyłowa .... D15 ma sondę jedno żyłową a d16 cztero jaką kupić?". Czy to pytanie audiotele?
Piszesz "błędne pojęcie to ty masz "wchodząc" Pod samochód żeby sonde odkręcić".
Po pierwsze czytaj a nie odgaduj co jest napisane. Blade a nie błędne napisałem.
Dla twojej wiadomości powiem, że w wielu Hondach (i nie tylko) przynajmniej jedna sonda jest umieszczona w wydechu właśnie już pod autem.
Piszesz "wieź się otrzepnij człowieku" tego nie skomentuję bo na prostackie wypowiedzi szkoda szarpać nerwy.
Widzę, że jesteś wszystko wiedzący i pewnie obrazisz się jak odpowiem na twoje pytanie "I czy spalanie mogło by wzrosnąć o ok. 1/3 z powodu sondy?".
Tak mogło. Poza tym skoro dymi na biało to silnik może pracować niedogrzany z powodu niesprawności termostatu.
To również może być w zimę przyczyna wysokiego spalania.
Tylko proszę daruj sobie prostackie komentarze i stwierdzenia, że już to wszystko wiedziałeś.

bez urazy
pozdrawiam

Proszę abyś zaczął też czytać uważnie posty napisałem że silnik d16 seryjne lecz poprzedni właściciel zmienił na d15 więc mam cztero zyłową sonde w d15...
i nie wiedziałem że termostat może być przyczyną dużego spalania więc dziękuje za uświadomienie. "w wielu hondach sonda umieszczona jest pod wydechem" ale nie w EG wiec sory.