Zobacz pełną wersję : Problem z sondą proszę o pomoc!!!
Witam mianowicie mam problem z moją hanką. buda EG seryjnie silnik d16 lecz poprzedni właściciel "zajechał" go i zrobił SWAP na D15Z6 kolektor ssący od D16 wydechowy 4-2-1 (d16) skrzynka S20 od d13 i sonda cztero żyłowa. kupiłem samochód jakieś cztery miesiące temu i od niedawna zaświeca mi się check engine (jak się silnik zagrzeje) cały czas dymi na biało i śmierdzi benzyną i spalanie.... jakieś 12 L. D15 ma sondę jedno żyłową a d16 cztero jaką kupić? czy będzie to współgrało czy znów mi się zacznie chec zaświecać i czy ktoś ma takową tanio do sprzedania? Naprawdę proszę o pomoc i zgóry dziękuję.
Najlepiej jak będzie miała tyle żył ile obecna :D tylko aby była sprawna (zakładając że wiesz już, że check engine świeci się z powodu sondy).
Z twojej wypowiedzi wynika, że masz blade pojęcie co to jest sonda i gdzie jej szukać :)
Podpowiem, że to coś co się wkręca gdzieś w wydech i wystają z tego kabelki.
Nikt z forum nie wejdzie za ciebie pod samochód i tego nie sprawdzi.
po nagrzaniu silnika cały czas dymi na biało ? Jeżeli tak, sprawdź na wszelki wypadek poziom płynu chłodzącego. Sondę oczywiście kupujesz taką jaką masz obecnie, czyli z tego co napisałeś wynika, że 4 żyłową. 4 żyłowe org używki kosztują ok 80zł (zapraszam do przeszukania giełdy), za 100 można kupić nowa NGK.
skolopendra
28-02-11, 15:47
od niedawna zaświeca mi się check engine
więc zacznij od samo diagnostyki
Najlepiej jak będzie miała tyle żył ile obecna :D tylko aby była sprawna (zakładając że wiesz już, że check engine świeci się z powodu sondy).
Z twojej wypowiedzi wynika, że masz blade pojęcie co to jest sonda i gdzie jej szukać :)
Podpowiem, że to coś co się wkręca gdzieś w wydech i wystają z tego kabelki.
Nikt z forum nie wejdzie za ciebie pod samochód i tego nie sprawdzi.
ha ha wiem co to sonda i wiem dużo więcej więc sorry błędne pojęcie to ty masz "wchodząc" Pod samochód żeby sonde odkręcić.... wieź się otrzepnij człowieku przyszedłem po porade a nie po to aby mnie ktoś ośmieszał. A nawiązując do tematu samodiagnostyka błąd 41 czyli sonda o z płynem się nic nie dzieje nie ubywa nie gotuje się. I czy spalanie mogło by wzrosnąć o ok. 1/3 z powodu sondy?
skolopendra
28-02-11, 17:14
wzrosnąć
wzrosnąć na pewno .ile nie wiadomo
wymień ,zresetuj kompa i sprawdź ponownie
Witam mianowicie mam problem z moją hanką. buda EG seryjnie silnik d16 lecz poprzedni właściciel "zajechał" go i zrobił SWAP na D15Z6 kolektor ssący od D16 wydechowy 4-2-1 (d16) skrzynka S20 od d13 i sonda cztero żyłowa. kupiłem samochód jakieś cztery miesiące temu i od niedawna zaświeca mi się check engine (jak się silnik zagrzeje) cały czas dymi na biało i śmierdzi benzyną i spalanie.... jakieś 12 L. D15 ma sondę jedno żyłową a d16 cztero jaką kupić? czy będzie to współgrało czy znów mi się zacznie chec zaświecać i czy ktoś ma takową tanio do sprzedania? Naprawdę proszę o pomoc i zgóry dziękuję.
ha ha wiem co to sonda i wiem dużo więcej więc sorry błędne pojęcie to ty masz "wchodząc" Pod samochód żeby sonde odkręcić.... wieź się otrzepnij człowieku przyszedłem po porade a nie po to aby mnie ktoś ośmieszał. A nawiązując do tematu samodiagnostyka błąd 41 czyli sonda o z płynem się nic nie dzieje nie ubywa nie gotuje się. I czy spalanie mogło by wzrosnąć o ok. 1/3 z powodu sondy?
Skoro wiesz wszystko to po co zadajesz ... yyy aby cię nie urazić ... nieprzemyślane pytania? Z twojej poprzedniej wypowiedzi wynika, że wiesz co to sonda, ale masz problem z rozumnym wysławianiem się.
Piszesz cytuję "silnik d16.....i sonda cztero żyłowa .... D15 ma sondę jedno żyłową a d16 cztero jaką kupić?". Czy to pytanie audiotele?
Piszesz "błędne pojęcie to ty masz "wchodząc" Pod samochód żeby sonde odkręcić".
Po pierwsze czytaj a nie odgaduj co jest napisane. Blade a nie błędne napisałem.
Dla twojej wiadomości powiem, że w wielu Hondach (i nie tylko) przynajmniej jedna sonda jest umieszczona w wydechu właśnie już pod autem.
Piszesz "wieź się otrzepnij człowieku" tego nie skomentuję bo na prostackie wypowiedzi szkoda szarpać nerwy.
Widzę, że jesteś wszystko wiedzący i pewnie obrazisz się jak odpowiem na twoje pytanie "I czy spalanie mogło by wzrosnąć o ok. 1/3 z powodu sondy?".
Tak mogło. Poza tym skoro dymi na biało to silnik może pracować niedogrzany z powodu niesprawności termostatu.
To również może być w zimę przyczyna wysokiego spalania.
Tylko proszę daruj sobie prostackie komentarze i stwierdzenia, że już to wszystko wiedziałeś.
bez urazy
pozdrawiam
41 to grzałka sondy lub jej obwód.
Rodzaj sondy zależy od kompa jaki masz w aucie. Z zamiennikami różnie to bywa, np. uniwersalny Bosch potrafi wywalić właśnie błąd grzałki, widocznie inna oporność, no ale Boscha nikt normalny nie kupuje do Hondy.
Witam!
Tak sie fajnie składa że mam taki silnik D15Z6 i niedawno wymieniałem kolektor wydechowy 4-2-1 z D16Y8 i też miałem pewne obawy czy sonda podejdzie no ale udało się pasuje idealnie:) Także wydaje mi się że powinieneś kupic sonde do D15Z6. Jeśli Ci cos pomogłem to się ciesze! Pozdrawiam
Muzyk-Grzes
02-03-11, 14:26
...... D15 ma sondę jedno żyłową a d16 cztero jaką kupić?....
D15B2 ma sondę 1 żyłową ,tu się zgodze ,ale D15Z6 to vtec econo na pełnym wtrysku i też ma sondę 4 żyłową jak i D16Z6. Błąd 41 to błąd grzałki sondy a nie samej sondy, kiedy pada sonda wyskakuje błąd 43 zazwyczaj ,lub żaden się nie pojawia.
cały czas dymi na biało i śmierdzi benzyną
Taki objaw wskazywał by na uszczelke pod głowica i ktoś tu słusznie spytał czy ci się płyn nie gotuje, albo olej nie znika. Dla pewności sprawdź kompresję.
ale D15Z6 to vtec econo na pełnym wtrysku i też ma sondę 4 żyłową jak i D16Z6.
Bardzo ciekawe rzeczy piszesz.
Muzyk-Grzes
02-03-11, 21:02
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?15514-d15z6-mini-me
Przepraszam bo może się mylę ,ale w tym temacie jest wyraźnie napisane vtec-econo i na tym się wzorowałem nie mam takiej motorni to nie wiem, dlatego przejżałem wstępnie forum nim napisałem o D15Z6. Jesli wprowadziłem w błąd to wybaczcie.
Skoro wiesz wszystko to po co zadajesz ... yyy aby cię nie urazić ... nieprzemyślane pytania? Z twojej poprzedniej wypowiedzi wynika, że wiesz co to sonda, ale masz problem z rozumnym wysławianiem się.
Piszesz cytuję "silnik d16.....i sonda cztero żyłowa .... D15 ma sondę jedno żyłową a d16 cztero jaką kupić?". Czy to pytanie audiotele?
Piszesz "błędne pojęcie to ty masz "wchodząc" Pod samochód żeby sonde odkręcić".
Po pierwsze czytaj a nie odgaduj co jest napisane. Blade a nie błędne napisałem.
Dla twojej wiadomości powiem, że w wielu Hondach (i nie tylko) przynajmniej jedna sonda jest umieszczona w wydechu właśnie już pod autem.
Piszesz "wieź się otrzepnij człowieku" tego nie skomentuję bo na prostackie wypowiedzi szkoda szarpać nerwy.
Widzę, że jesteś wszystko wiedzący i pewnie obrazisz się jak odpowiem na twoje pytanie "I czy spalanie mogło by wzrosnąć o ok. 1/3 z powodu sondy?".
Tak mogło. Poza tym skoro dymi na biało to silnik może pracować niedogrzany z powodu niesprawności termostatu.
To również może być w zimę przyczyna wysokiego spalania.
Tylko proszę daruj sobie prostackie komentarze i stwierdzenia, że już to wszystko wiedziałeś.
bez urazy
pozdrawiam
Proszę abyś zaczął też czytać uważnie posty napisałem że silnik d16 seryjne lecz poprzedni właściciel zmienił na d15 więc mam cztero zyłową sonde w d15...
i nie wiedziałem że termostat może być przyczyną dużego spalania więc dziękuje za uświadomienie. "w wielu hondach sonda umieszczona jest pod wydechem" ale nie w EG wiec sory.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.