Zobacz pełną wersję : B16A2 Branie oleju tylko po jezdzie na pelnym VTEC-u
Mam mały problem,mój silnik B16A2.Jeżdże na mobilu 10W40.Jak jeżdże do 5 tys obrotów to nie bierze grama oleju,problem sie zaczyna jak ciągne do 8 tys wtedy pożera olej...Pełna faza VTEC załącza mi sie od 5.5 tys obrotow.zastanawiam się czy to nie przypadkiem uszczelniacze zaworowe...Może miał ktoś kiedys podobny problem?? Według mnie normalnie jak samochod zaczyna brac olej to w pelnym zakresie obrotow...dodam ze silnik mial robiony remont ok 100 tys temu,wymienione zostaly pierscienie panewki itd. nie wiem natomiast czy wymieniano wlasnie uszczelniacze zaworowe...
wydaje mi sie ze to normalka ze Vtec pije,a ile tego oleju Ci wtedy bierze?
skolopendra
27-02-11, 19:58
Może miał ktoś kiedys podobny problem??
ja tu nie widzę problemu ,chyba że bierze go 1,5L na 1000km?
zastanawiam się czy to nie przypadkiem uszczelniacze zaworowe...
myśle ze to moze być przyczyną
Przez 700 km dobrze ponad litr :( Ogolnie jestem mechanikiem ale o silnikach hondy mam mala wiedze..
skolopendra
27-02-11, 20:02
więc to nie uszczelniacze a pierścienie
Według mnie jak by pierscienie to i na nizszych obrotach by palil,a on na nizszych nawet grama nie bierze...moge sie mylic
Yotomeczek86
27-02-11, 20:22
Nie prawda że na niskich obrotach by też łykał... przykładem może być mój silnik. Jak się jeździ emerycko to śladowe ilości tego oleju wypija ale jeśli się pociśnie to końca nie widać. A wiem że mam pierścienie do wymiany. Masz zapewne owal w cylindrze i dlatego popija - A tak w ogóle to była owalizacja mierzona przy remoncie?
To mnie pocieszyles...A ty masz B16?? Nie wiem tego bo to poprzednik robil remont
może był na marnych częściach remont
100tys to w sumie już sporo
to standard ze na niskich obrotach nie bierze a wyskoich wcina , kwestia tylko ilości
u jednego beda to ml a u innego litry
Yotomeczek86
27-02-11, 20:43
Nie mam b16 ale zasada pozostaje taka sama;]
więc to nie uszczelniacze a pierścienie
popieram
Czyli zmienie na razie na minerał i zbieram powoli na remont...Czy sprobowac na poczatek z uszczelniaczami zaworow??
skolopendra
27-02-11, 20:56
Czy sprobowac na poczatek z uszczelniaczami
przy takim poborze sensu niema
No dobra,powiedzmy że robie remont,oddaje do fachowców i ile mnie może ta przyjemność kosztować maksymalnie na dobrych częściach??
skolopendra
27-02-11, 21:02
1800
to w zasadzie nie duzo...chyba ze by trzeba bylo szlify jakies robic :/
mam b16a1 i też mam problem z olejem. Pierścienie mają kompresje idealną ale nie wykluczam olejowych... na 8tys spalił mi 2L ... to dużo ? :P... często Vtec się załancza bo nie mam radia w aucie. U ciebie to już przesada bo benzyna niejest aż takaa droga :D
No ja bardzo często używam VTECA według niektórych za często ... Mam lekko przydłubany silnik i nie odczuwam na mocy żeby coś było zle bo na 3 dalej mieli kołami :D
skolopendra
28-02-11, 14:55
chyba za robocizne.
z częściami :cool:
z częściami :cool:
w takim razie pewien warsztat w stolicy chcial ze mnie zedrzec. koniec ot.
kristico86
28-02-11, 15:08
z częściami :cool:
tja i na pewno przy szlifie i tłokach nadwymiar wrajt :cool:
skolopendra
28-02-11, 15:11
tja i na pewno przy szlifie i tłokach nadwymiar wrajt
tia i z wywarzaniem wału i wymianą bloku i wspawaniem klatki :rolleyes:
w krakowie chłopaki nie zdzierają
http://www.morawicar.pl/index.html
kristico86
28-02-11, 15:12
słyszałem różne opinie o nich....ale większość pozytywnych :)
kup sobie częsci z jebaja będzie 2-3 razy taniej
Przez 700 km dobrze ponad litr :( Ogolnie jestem mechanikiem ale o silnikach hondy mam mala wiedze..
Jesteś mechanikiem i chcesz oddać auto do roboty komuś innemu?
Po pierwsze dla tego że jak już mówiłem nie robiłem nigdy silników hondy wiec wole zeby robil to ktos kto takich silnikow przerobil 1000 a po drugie pracuje codziennie i nie mam kiedy dłubać przy swoim samochodzie,wolny czas wole wykorzystać na spedzenie go z corka albo latanie samochodem :D
Zanim nie spróbujesz nigdy się nie nauczysz silnik to silnik budowa jest taka sama.
Ok drugi argument rozumiem ;)
skolopendra
28-02-11, 19:37
Zanim nie spróbujesz nigdy się nie nauczysz silnik to silnik budowa jest taka sama.
tylko czemu ma się uczyć na swoim :D
tylko czemu ma się uczyć na swoim :D
Wtedy nikt by nie miał pretensji, że coś skopał tylko on sam by się obwiniał ale to nie problem rozłożyć i później złożyć wymieniając mechanizmy które się zużywają.
Mój B16A2 bierze litra na 10 tyś km. I to jest normalny pobór w DOHC VTEC. Litr na 700 km to zdecydowanie za dużo, tak jak koledzy piszą najpewniej owal się zrobił. Także nie wciąga nic oleju jak nie cisnę na VTEC-u.
dlaczego sugerujesz że owal się zrobił?
wyadje mi sie ze wtedy b brał bez względu na obroty
Yotomeczek86
01-03-11, 13:47
Bo pierścienie po 100tys raczej by nie siadły?
skolopendra
01-03-11, 14:01
pierścienie nowe, już po kilkunastu tyś pałowania(jak nie wcześniej) załatwisz co dopiero 100tyś :D
pierścienie nowe, już po kilkunastu tyś pałowania(jak nie wcześniej) załatwisz co dopiero 100tyś :D
x2
zwłaszcza jak były jakiejś podłej marki
Ogólnie ziomek to po pierwsze zmień olej. Pracowałem w hurtowni motoryzacyjnej i wiem trochę na temat oleji, zresztą poczytaj w internecie. Mobil to g...o, polecam zalać Valvoline, Motul, Gulf (taki ja mam zalany), coś co nie jest rozlewane w Polsce :). Pozdro.
Yotomeczek86
01-03-11, 14:14
No tak, troszkę się zapędziłem. Katowanie na zimnym silniku itp ma prawo załatwić pierścienie momentalnie. Z tymi olejami też się zgodzę, niestety to co w naszym kraju rozlewane to bagno...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.