Zobacz pełną wersję : Problem z Honda civic 1,5 v-tec
witam wszystkich. mam problem z obrotami w mojej hondzie. jakie sa objawy:
-jak odpale wszystko jest git,obroty sa równiutkie nawet jak przegazuje to schodza do 800-900
-ale jak jade i robie redukcje np. bieg 3 i 3tys. obrotów i włączam luz to obroty spadaja do ok 200, samochód na chwile drzy i dosłownie po 1 sek. obroty sa na 800. zauwazyłem ze czesciej wystepuje to zjawisko jak silnik jest zimny. jak sie rozgrzeje tez sie zdaza ale mniej.zauwazyłem to jakiś miesia temu.
chce jechac do elektryka na komputer ale jak samochód stoi to wszystko jest ok.
teraz co to za samochód:
-honda civic 1,5 v-tec, hatchbag, 5drzwi, 1996, klima. 187000km.
kupiłem jak miała 180000. wymieniłem rozrząd, napinacz, filtry,olej,pompe wodna, swiece itp..
jezeli ktoś miał taki przpadek to prosiłbym o rade.
a teraz z innej beczki. przy wymianie oleju zalałem go Castrol GTX3 (minerał 15-40w), słyszałem ze jest to bardzo dobry olej ale dla samochodów o przebiegu ponizej 100000km.
ja mam wiecej wiec czy nie zmieniac oleju czy kupic Mobil??? jak jest róznica miedzy tymi olejami?
pierwsze co zrob to przeczysc silniczek krokowy... bo masz typowe objawy. w 95% to jest przyczyna i to powinno wystarczyc.
a teraz z innej beczki. przy wymianie oleju zalałem go Castrol GTX3 (minerał 15-40w), słyszałem ze jest to bardzo dobry olej ale dla samochodów o przebiegu ponizej 100000km
mineral do samochodu ponizej 100tys? dobrze zrozumialem? raczej powyzej 250tys
przy twoim przebiegu standard to 5 do 10w
a teraz z innej beczki. przy wymianie oleju zalałem go Castrol GTX3 (minerał 15-40w), słyszałem ze jest to bardzo dobry olej ale dla samochodów o przebiegu ponizej 100000km.
ja mam wiecej wiec czy nie zmieniac oleju czy kupic Mobil??? jak jest róznica miedzy tymi olejami?
mineralny olej do takiego silnika???? popełniłeś wielki błąd... zalej go półsyntetycznym, może być i Castrol ale teraz to i tak już może mieć skutki uboczne. Po wymianie sprawdzaj stan oleju co 1000km
No nie przesadzajcie z tym straszeniem olejem mineralnym. Jesli jest dobrej klasy to nic sie silnikowi nie stanie. Spojrzcie w manuale co producent zaleca do Waszego silnika. Najprawdopodobniej bedzie to 10W/40 - nie sadze zeby byl to pelny syntetyk.
Nie dajmy sie zwariowac z tym olejem, lejmy to co zaleca producent oby tylko bylo dobrego producenta i oryginalne.
[quote="wieshaq"]pierwsze co zrob to przeczysc silniczek krokowy... bo masz typowe objawy. w 95% to jest przyczyna i to powinno wystarczyc.
dziki za info. jak tylko przyjade z poznania to zaraz jade do mechanika. ps jaki to ma byc ten silniczek krokowy??i po ile on moze byc?nie znam sie za bardzo na czesciach....to mój pierwszy samochod bo wczesniej jezdziłem polskim BMW (bardzo maly wóz)-maluchem!hehe
nie podam wam tez modelu silnika itp. bo nie wiem. gdzie to jest napisane? wiem ze mam
1,5i v-tec. prawdopodobnie 90koni. jak czytam niektóre wypowiedzi to nie wiem o co chodzi. same oznaczenia d5,D16Z6 itd...
a co do oleju. samochodem tym jedziła niemka(dalsza rodzina której na oczy nie widziałem) przez 6 lat. wiem ze wszystko było wymieniane na czas, był garażowany itp... a z samochodem dała mi tez olej mineralny(nie znam firmy bo niemiecki ale na bank minerał). mówiła ze ona i jej poprzedni własciciel jezdzili tylko na takim
[ Dodano: Sro 31 Sty, 2007 ]
a co do modelu to chciałbym wiedziec jak mam silnik, jaka kaste itp. bo jak wchodze na strone
http://www.kager.pl/kager/staticDispatcher/catalogue/SelectCarType.do/language/pl
i chce wybrac model to włosy siwieją hehe. jak zgadza sie pojemność to nie ma "v-tec" albo jest inna moc np. 114km.(a takiej nie mam).jak kupowałem filtr oleju to facet sprawdzał w 2 katalogach bo w jednym były: 1,4 i 1,6, a w drugim 1,4 1,5 1,6 ale bez oznaczenia v-tec. w katalogu były modele silnika ale nie mogłem odpowiedzic jaki mam. prosiłbym o pomoc. z góry wielkie dziki.
co do modelu silnika to wpisz oznaczenia w szukajce na stronie glownej
twoj do d15z1 czyli vtec-e
reszte oznaczen obadasz z czasem :d
dziki za info. jak tylko przyjade z poznania to zaraz jade do mechanika. ps jaki to ma byc ten silniczek krokowy??i po ile on moze byc?
nie kupuj bo nie ma sensu. jesli to est powod to wystarczy go przeczyscic i powinno zalatwic sprawe. przykrecony jest na kolektorze dolotowym z tylu za przepustnica na dwie srubki.
mówiła ze ona i jej poprzedni własciciel jezdzili tylko na takim
to moze miala na mysli marke oleju
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.