Zobacz pełną wersję : radio kiepsko odbiera
witam
mam przyziemne pytanie czy miał ktoś problemy z radiem w V gen? dokładnie chodzi mi o odbiór stacji radiowych. nie moge znaleźć przyczyny, wyglada to tak jaby antena nie byla podpieta (a oczywiscie jest).
radio sprawdzone w inym aucie i wszystko jest ok
wiem ze niektore modele aut maja takie dolegliwosci dlatego pytam szanowne forum czy to jest problem "wrodzony" dla tego modelu czy moze mam szukac awarii w mojej hance?
pozdro
sprawdz caly kabel od antenty, moze jest juz latany w 5 miejscach i nie lapie dobrze sygnalu :/
U mnie nie stykał kabel przy samej antenie, wystarczyło poprawienie lutów.
Zrób tak:
weź miernik, ustaw na mierzenie oporu, jedna końcówka do kabla (tego od anteny wchodzącego do radia) do środkowej wtyczki a druga do anteny. Drugą rzeczą jest podobnie tylko jedna końcówka do zewnętrznej części wtyczki a druga do drugiej od przodu śrubki prztrzymującej antene, a następnie gdzieś do masy na aucie (np do tego bolcana słupku).
W pomiarach opór powinien być niewielki, czym mniejszy tym lepiej.
Jak jednak gdzieś będzie opór nieskończenie wysoki, znaczy, że nie łączy.
Wtedy odłączasz kabel od radia, wyciągasz z dwóch zatrzasków pod kieronicą, odkręcasz antene i wyciągasz ja wzdłuż, podając kabel antenowy aby gdzieś nie zachaczył. Sprawdzasz gdzie nie łączy, naprawiasz, montujesz z powrotem.
ja sie juz przyzwyczaiłem do tego ze antena w słupku (5gen)+radio pioneer szału nie robią - odbiór mimo całej sprawnej instalacji (nówka antena) działa poza miastami pozostawiajac sporo do życzenia...
jak mniemam pomogłaby zmiana radia (np. blaupunkt stary) który mam w 2 aucie (tez z antena słupkowa-mazda) radzi sobie o niebo lepiej...
Tak wiec sprawdz instalacje jak piszą powyzej a jak masz cała instalacje ok to pozostaje zmiana anteny na wewnetrzna (podobno całkiem niezle to sie sprawuje) albo radia...
mam przyziemne pytanie czy miał ktoś problemy z radiem w V gen?
lepiej spytaj kto ich nie ma :aloha:
A stosował ktoś wzmacniacze antenowe?
Dają one coś?
Wzmacnicz antenowy niby pomaga poza miastem, natomiast najprawdopodobniej jeszcze pogorszy odbiór w mieście. Także lipa troche. Najprawdopodobniej antena jest gdzieś zalana wodą na łączeniach w słupku przy dachu. Wykręć ją, wysuń kawałek i zobacz czy przewód od anteny nie spróchniał i sie nie oderwał na lutach. Niestety anteny w słupkach mają często taką przypadłość. Pozdro
gdraco wysuwa ci sie cala antena (tzn. DWIE części)??? Były przypadki, że ludziska przypadkiem odkrywali, że cały czas jeździli z anteną wysuniętą do połowy bo grubsza część lubi się totalnie zapiec w pozycji "złożonej" i jeśli ktoś nie wie o jej istnieniu, to nawet przez myśl mu nie przejdzie, że antena jest 2x dłóższa. Jeśli wysuwa ci się cała, to wina leży po stronie kabla (nie wiem czy ktoś z was już ciął fabryczny kabel - ja tak i uwierz mi, żyła gorąca jest potttworrrnie :d cienka -> kabel do wymiany) lub antena ma nieprawidłowy kontakt z żyłą gorącą kabla (kilkakrotnie energicznie składać i rozkładać antenę, żeby zetrzeć warstwę tlenków ograniczających przewodzenie + po tej czynności zakonserwować traktując bat np. wd40 i powtórnie składająć i rozkładając antenę). U mnie (V gen. HB) tuner odbiera IDEALNIE.
Yyy może masz jakąś fotke całkowicie rozłożonej anteny?
Bo u mnie na fakcie wyciągnięta ta cienka, dalej nie idzie. Ile cm wychodzi ta grubsza?
http://img411.imageshack.us/img411/4144/antenaaa9.jpg (http://imageshack.us)
Prosze, na fotce widac dwa fragmenty anteny, cala antena wyciaga sie gdzies do wysokości słupka dzielącego przednia i tylna szybe, a sama ta grubsza część kolo 30 cm
Dodam że mnie też uświadomił o dłuższej antenie kolega który ma CRX-a dopiero po miesiącu jak kupiłem samochód.;)
Antena seryjna faktycznie jest bardzo cieniutka i przydałoby się ją zmienić, ja mam jakieś szumy po przekeceniu kluczyka, kupiłem wzmacniacz antenowy ale oprócz sygnału wzmacnia się też szumienie:P
ta grubsza czesc to moim zdaniem prowadnica i nie powinna byc wyciagana
Nie będe zakładał nowego wątku tylko podczepie się pod ten bo mam problem z anteną.
Ktoś urwał mi antene w coupe 6 generacja 97 rok.
No i zadzwoniłem sobie dzisiaj do ASO Hondy.
120 zł założenie, antena na zamówienie 205 zł :djablek:
Chyba będe to musiał zrobić inaczej.
Antena w tym modelu pewnie jest w słupku, mam racje.
....ja mam jakieś szumy po przekeceniu kluczyka, kupiłem wzmacniacz antenowy ale oprócz sygnału wzmacnia się też szumienie:P
To jeszcze byś pewnie musiał kupić filtr, ma on likwidować zakłucenia spowodowane przez instalacje samochodową.
A z tą anteną to będe się musiał przyjrzeć, bo u mnie za nic nie chce wyjść dalej.
bo u mnie za nic nie chce wyjść dalej
no i moim zdaniem tak wlasnie powinno byc... jak ktos kiedys na sile wyciagnal to wychodzi ale jesli nie to bedzie osadzona w slupku
To nie jest zadna prowadnica, to 2 część anteny, wystarczy rozłożyć antene w radiu domowym i sprawdzic ze tez jest z kilku fragmentów. A wysuwa się cieżko bo jest w ciasnym plastiku który po latach sie mogl odksztalcic, a pozatym moze byc zanieczyszczony.
Ale poprawa jakości dziwięku w radiu u mnie to jakies 20-25% z wysuniętą tą grubszą cześcia.
To by było na tyle.
W V gen. HB grubsza część anteny wysuwa się dokładnie na 44cm i to nie jest żadna prowadnica(!). Moja była tak zapieczona, że musiałem zdemontować całość i wziąść na warsztat.
Nie będe zakładał nowego wątku tylko podczepie się pod ten bo mam problem z anteną.
Ktoś urwał mi antene w coupe 6 generacja 97 rok.
No i zadzwoniłem sobie dzisiaj do ASO Hondy.
120 zł założenie, antena na zamówienie 205 zł :djablek:
Chyba będe to musiał zrobić inaczej.
Antena w tym modelu pewnie jest w słupku, mam racje.
mam podobny problem... też potrzebuję nową antenke, w ASO nie byłem, i po tym co napisałeś to nie pójdę ;-)
Nie będe zakładał nowego wątku tylko podczepie się pod ten bo mam problem z anteną.
Ktoś urwał mi antene w coupe 6 generacja 97 rok.
No i zadzwoniłem sobie dzisiaj do ASO Hondy.
120 zł założenie, antena na zamówienie 205 zł :djablek:
Chyba będe to musiał zrobić inaczej.
Antena w tym modelu pewnie jest w słupku, mam racje.
mam podobny problem... też potrzebuję nową antenke, w ASO nie byłem, i po tym co napisałeś to nie pójdę ;-)
Spróbujcie podjechać na plac kasztelański, to jest taka jednokierunkowa ulica od powstańców śląskich na bemowie niedalego hali woli jak dobrze pamiętam, która biegnie dookoła takiego skwerku. Przy wyjeździe jest taki sklep z głosnikami, kablami, kostkami i antenami !!! Tam powinni mieć takie anteny co potrzebujecie i na pewno nie mają takich zaporowych cen jak ASO. Pozdro
dzieki za podpowiedzi
antene oczywiscie mam wysunieta cala ale odbiór jest niewiele lepszy
radio tez nienajgorsze i w poprzednim autku sciagalo idealnie
pewnie ten kabel. powalcze z nim i dam znac jaki wynik
dzieki, pozdro
120 zł założenie, antena na zamówienie 205 zł
ja w media markt kupilem za 65zl jest identyczna jak oryginalna i pasuje idealnie
oka dzięki , postaram się coś taniej załatwić, problem tylko taki że przed wyjazdem w góry w sobote chciałem ta antene naprawić dlatego dzwoniłem do ASO, tam i antena i założenie, ale za taką kase to ja dziękuje
120 zł założenie, antena na zamówienie 205 zł
ja w media markt kupilem za 65zl jest identyczna jak oryginalna i pasuje idealnie
do wawy mam daleko, ale media markt w bielsku mam... to sie tam pofatyguję, dzięki za info
a jak mozna wyciagnac cała antene ze słupka ? ;> mi tez radio za dobrze nie działa ;/
Panowie, a więc tak.
Wczoraj wziąłem się za moją antenę, na początku wysuwał się tylko ten drut, po głosach za i przeciw, że powinno się wyciągać więcej postanowiłem to sprawdzić.
Wymontowałem cały element anteny i rozebrałem na części.
I faktycznie antena składa się z dwóch wyciąganych części, w sumie jak ją położyłem to miała praktycznie długość dachu mojego sedana.
Pokrótce przedstawię jej budowę i jak można ją naprawić:
Antena składa się z:
druta wewnętrznego
metalowej rurki (w której jest ten drut) także wysuwanej, jest ona zakończona zgrubieniem, zabezpieczającym przed nadmiernym wysunięciem.
to wszystko jest w metalowej prowadnicy o długości ok 10 cm, ona się nie wysuwa
antena w słupku wsuwa się w przeźroczystą rurkę, ma zadanie ona odprowadzać wodę ściekającą po antenie
z boku rurki prowadzony jest kabel do radia
Wszystkie te części są razem połączone i przy wymontowywaniu anteny wyjdą razem.
A teraz jak zrobić aby radio w końcu odpierało porządnie?
U mnie antena sama nie chciała wyjść, piskałem WD40, kombinowałem złapać kombinerkami przez grubą warstwę gumy aby jej nie zgnieść, ale nie dało to nic.
Dlatego jeżeli się nie da to robimy tak:
1. Odłączamy wtyczkę od radia
2. Odkręcamy ten spory plastik co jest pod kierownicą/nad nogami (ten w którym jest klapka od bezpieczników). Zamontowany jest on na 3 śrubkach i odkręcenie go to góra minuta roboty.
3. Wyciągamy kabel z dwóch białych zaczepów i podsuwamy go w stronę gdzie wychodzi ze słupka.
4. Odkręcamy antenę - jest na dwóch śrubkach, można to zrobić płaskim krzyżowym śrubokrętem. Uważamy aby nie zgubić dwóch podkładek (od razu zalecam przeczyszczenie śrubek i podkładek, a także blaszki która jest w plastiku i styka się tą tylną śrubką - daje ona masę do kabla)
5. Delikatnie wysuwamy wzdłuż antenę, uważając aby nie pokrzywić jej i nie uszkodzić kabla. Tu warto co jakiś czas podawać kabel antenowy dołem, aby nie pokaleczyć go o blachy. Wyciągamy tyle aby nie wciągnąć całkowicie kabla.
6. Odklejamy taśmę trzymającą kabel, także delikatnie tą na gąbce aby kabel był luźny.
7. Wyciągamy antenę z tej przeźroczystej rurki, która jest odpowiedzialna za odprowadzanie wody. Czym więcej anteny zostało w rurce tym trudniejsza będzie to operacja, ale ogólnie zbyt trudna nie jest.
8. Teraz można dojść do anteny z drugiej strony. Mi po kilku psiknięciach WD40 od drugiej strony udało się ruszyć anteną. Potem energiczne ruchy wzdłużne :agent: aby pozbyć się resztek syfu. Warto co jakiś czas wycierać antenę z syfu i psikać ponownie WD40 aż antena będzie w miarę luźno się wysuwać. Powinna się wysuwać praktycznie cała ta grubsza część - ma ona specjalne zgrubienie na dole robiące za ogranicznik, aby nie wyciągnąć je całkowicie. WD40 służył mi tylko do pozbycia się syfy spomiędzy anteny a prowadnicy, przed złożeniem anteny lepiej ją dokładnie wytrzeć, bo resztki WD40 mogą się potem razem z brudem zbić w mase, która znów zablokuje antene.
9. Przy okazji wymontowania anteny warto sprawdzić łączenia kabla z anteną i ewentualnie je przelutować. Najlepszym sposobem jest miernik oporu. Przykładamy jedną końcówkę do bolca na dole kabla, drugą do anteny - u mnie opór w okolicach poniżej 2 Ohm, następnie końcówkę do tej blaszki co przychodzi pod śrubkę a drugą do końcówki kabla, tyle że tej zewnętrznej grubszej części - u mnie najpierw nie łączyło, po lutowaniu w okolicach 1 Ohm.
10. Następnie bierzemy się do złożenia anteny z powrotem: najpierw przekładamy tę gumową cześć do plastyku, jeżeli nam zjechała niżej po kablu.
11. Potem wkładamy antenę do plastikowej rurki.
12. Przyklejamy ponownie do niej kabel, także wciskając go pod gąbkę i robiąc jak było oryginalnie.
13. Wkładamy z wyczuciem całą antenę z powrotem do słupka (najlepiej schowaną w rurkę, będzie wtedy sztywniejsza), pociągając kablem od dołu (lepiej to robiąc w stronę przodu auta, bo ciągnąć w stronę pasażera można kabel pokaleczyć o blachy, jest to trochę nie wygodne, bo mało tam miejsca przez kable). Jeżeli antena będzie się blokować, trzeba ją poruszać w różne strony, aż sama znajdzie drogę dalej.
14. Przykręcamy śrubki z powrotem i tu warto sprawdzić opór pomiędzy śrubką tylną anteny a jakimś elementem blacharki auta, np. bolcem od zamka na słupku, a także sprawdzić opór między tym bolcem a zewnętrzną częścią kkońcówki.
15. Wkładamy kabel z powrotem w plastikowe zaczepy, przykręcamy plastik, podłączamy radio i cieszymy się że w końcu zbiera stacje.
Dodam, że u siebie na początku od kupna auta złapanie jakiekolwiek stacji graniczyło z cudem i było możliwe praktycznie tylko na wyłączonym zapłonie i w mieście. Sytuacja się znacznie polepszyła gdy przelutowałem kabel łączący się z masą oraz przeczyściłem tylną śrubkę, jej miedzianą podkładkę i blaszkę w plastiku w który jest wkręcana.
Wtedy antena w końcu dostała masę i już w miarę odbierała. Czasem jeszcze gubiła sygnał, ale u mnie w garażu (mieszkam w górach, do tego garaż w wgłębieniu pod domem) radio trzeszczało a zbierało ledwie jakieś 3-4 stacje, przy czym jakość pozostawiała wiele do życzenia.
Po wyciągnięciu całej anteny radio zaczęło pięknie zbierać, teraz znajduje jedną stację po drugiej i odbiera o niebo lepiej. Więc na prawdę warto.
Więc do wszystkich, którzy nie są zadowolenia z pracy radia - Wyciągajcie CAŁĄ antenę i sprawdźcie POŁĄCZENIA ;)
Pozdrawiam - Efyr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.