Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : K seria w em2



ramzees
26-02-11, 18:40
Czyli co potrzebne z czesci do em2 zeby zeswapowac k serie pod mache jak by ktos znalazl jakies konkretne info prosze bardzo o rozpiske tutaj :) fotorelacja kolegow za kaluzy mile widziana :)

czy łapy hasporta sa te samo w k20 jak i w k24 ?

rafal
26-02-11, 19:04
Był już na forum jeden taki temat, ale prawdopodobnie był on tworzony jedynie w głowie jego autora. Ogólnie powinno dać radę ze swapem -kwestia tylko funduszy.

ELCOMO
26-02-11, 22:52
Tak, wystarczy zestaw HASPORT do K-serii pasuje do wszystkich K-series. Do tego zestawu potrzebna jest tylna L-ka na skrzynię od K-serii z CIVICA K20A2 K20A3
Wiązka silnikowa z CIVICA pasuje P&P do EM2 nie ważne jaki silnik wkładasz, nie pasuje jedynie od Accorda K20A6/K24A2/A3 jest inna wtyczka do wiązki kabinowej komputery mają takie same wtyczki. Mała zagwostka K20A6/K24A2/A3 nie mają immo w kompie tylko oddzielną puszkę Civiki mają immo w kompie więc trzeba się zastanowić jaki komputer będzie na samym początku drogi. Najprościej wiązka K20A2 wraz z komputerem skrzynką bezpieczników stacyjka i kluczykami do tego wszystkie wkładki do zamków. Pozostaje jeszcze kwestia wspomy ale to pikuś. Jak masz pytania to zapraszam na PW

ramzees
27-02-11, 14:19
ja chce wsadzac k24a3

*lapy hasport
* l-ka czyli co wybierak ?:>
* wiazka chyba teraz to od acco skoro k24 ?
* kolektor wydechowy jakis customowy bo seria nie podchodzi
* wiekszy wentylator z chlodnica najlepiej od RSX
* hamulce type R albo RSX

w takiej formie mniej wiecej ktos to moze poskladac ?:>

rafal dac to wiem ze sie da i wiem jakie sa koszta :) tylko musze miec dokladny zbior gratow :)

ramzees
10-03-11, 12:25
kolega mi podeslal linka i mysle ze jest tutaj wszystko lecz teraz by ktos to musial przetlumaczyc na nasz jezyk i bedzie gitara :)
http://www.xproductionz.com/k20swap/k20swap.html

KruKs
11-03-11, 06:54
http://translate.google.pl/translate?js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=en&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.xproductionz.com%2Fk20swap%2Fk2 0swap.html&act=url

ramzees
11-03-11, 09:38
niestety zt ego nei wychodzi zbyt dokladnie i jest pare nie jasnosci juz z tego probowalem ;p

jacor
11-03-11, 11:14
niestety zt ego nei wychodzi zbyt dokladnie i jest pare nie jasnosci juz z tego probowalem ;p

wątpię że ktoś Ci przetłumaczy całą tę stronę. Albo będziesz musiał prosić ogarniętą osobę o przetłumaczenie (może jakiś tłumacz) albo robić swapa metodą prób i błędów bez żadnych tutoriali

ramzees
11-03-11, 21:03
gdyby to byla b seria to czemu nie tutaj jak przeocze jakas czesc to bede na nia czekal miesiac ;/

pawel1090
27-10-15, 09:40
Witam, zastanawiam się nad swap'em z d17a8 na k20a3. Co o tym myślicie? Jest to dobry pomysł czy raczej uderzać w inny motor?

mlawa85
27-10-15, 09:52
Wiem ze przynajmniej jedna EMka jezdzi z takim silnikiem w Polsce ale jaki efekt finalny jest wsadzenia tego silnika to nie wiem. K20 to optymalny silnik, ja wsadzałem K20A1 do coupe, jezdzi pare tez coupe z K20A2 ale to juz generuje wieksze koszty (chyba ze masz czas i miejsce na rozbiorke calego dawcy i zabawe w sprzedaz czesci po rozbiorce, wtedy istnieje szansa ze SWAP sie w duzej czesci zwróci). Duzo tez zalezy od tego czy sam bedziesz to rzezbil czy komus planujesz to zlecic. Ogolnie K seria, nawet ta slabsza to ogromny przeskok w porównaniu do slabiutkiego d17.

Karoles
27-10-15, 09:54
a kolega cos poczytal na forum ?? na forum sa 2 em2 a moze juz byly co maja taki swap wiec poszukaj uzytkownika mlawa85 ow drevan, jak i moj temat tez polecam w sumie ep2 i em2 maja zblizone komory

pawel1090
27-10-15, 10:02
Ok, dzięki panowie za pomoc.

cwiro2000
01-11-15, 21:32
jest duzo opcji swapa k serii nie mam jak odpalic teraz laptopa a piszac z tel nie chce mi sie grzebac na google znajdziesz pelna specyfikacje co mozna wsadzic do em i co potrzeba jezeli dobrze pamietam jest 8 silnikow z k serii.

Najpopularniejsze sa k20a1 i a2 bo sa najlatwiej dostepne

5gear
02-11-15, 18:01
Panowie, ale czy to warta skórka za wyprawkę? Nie lepiej opylić EMkę, dołożyć (tyle ile by za swap wyszło) i kupić Integrę (Acure RSX) DC5?

mlawa85
02-11-15, 18:06
Oczywiscie ze lepiej tylko sa 3 minusy:
1) znalezienie czegos co nie bedzie mialo sladow spotkania z przystankiem graniczy z cudem w Polsce (widzialem jedynie jedna taka lekko obtluczona z kazdej strony)
2) srodek jest paskurny, mam na mysli konsole centralna :) sam sie powaznie zastanawialem nad kupnem takiej DC5 ale przeszlo mi :) wiem ze za Oceanem swapuja deske z EMki ale zapewne trzeszczec to bedzie niemilosiernie :)
3) jak juz trafisz zdrowa w miare, z niezajezdzonym K20A2 to cena bedzie wahac sie w granicach 35 tys zł takze to nie jest "troche" :)

Takze SWAP jest jak najbardziej oplacalny szczegolnie gdy kupujesz calego dawce, pozniej rozszabrowanie gratow mocno zwraca zakup :) Silnik wkladasz do EMki i bedziesz na calej operacji jeszcze na plusie. Wiem co mowie :)

5gear
02-11-15, 18:13
srodek jest paskurny, mam na mysli konsole centralna sam sie powaznie zastanawialem nad kupnem takiej DC5 ale przeszlo mi wiem ze za Oceanem swapuja deske z EMki ale zapewne trzeszczec to bedzie niemilosiernie
Bez przesady, że taka tragiczna konsola, trabant miał brzydszą :D A po drugie właściwości jezdne przyzwoite no i sylwetka zewnętrzna bardzo ładna. Ja wiem, zę NSX była by ideałem .. ale to już kosmos :D


jak juz trafisz zdrowa w miare, z niezajezdzonym K20A2 to cena bedzie wahac sie w granicach 35 tys zł takze to nie jest "troche"
Dlatego póki co nie szarpię się na taką, może za 5 lat jak stanieją :)


Takze SWAP jest jak najbardziej oplacalny szczegolnie gdy kupujesz calego dawce, pozniej rozszabrowanie gratow mocno zwraca zakup Silnik wkladasz do EMki i bedziesz na calej operacji jeszcze na plusie. Wiem co mowie
No dobra, skoro jest to taka cudowna opcja to przyznaj czemu się jej pozbyłeś na rzecz Sciona? :D

mlawa85
02-11-15, 18:31
Nie wiem czy to cudowna opcja bo jak zawsze podkreslam SWAP wymaga od wlasciciela duzego zaaangazowania, sporej ilosci czasu, nerwow i nie ukrywam srodkow finansowych na start. Czlowiek dochodzi do pewnego etapu w zyciu i stwierdza ze juz nie chce zeby bylo mu twardo, glosno i ze nie moze w 70% miejsc zaparkowac... Jadac EMka na autostradzie 4 godz z predkoscia 140km/h i 4200 obr. uwierz mi ze to do najprzyjemniejszych rzeczy nie nalezało. Dzis jade z ta sama predkoscia i mam 3500- 3600 obr. Mysle ze nie musze tlumaczyc :) Zwyczajnie bywaly juz momenty kiedy mialem tego dosc. Nie stac mnie na utrzymanie 2 zabawek na chwile obecna. Za Scionem rozgladalem sie jeszcze w 2014 roku zanim zrobilem SWAP. Od dluzszego czasu chodzil za mna ten samochod. Ja zwyczajnie lubie zmieniac samochody, u mnie w domu to rodzinne (ojciec ma obecnie 37 samochod...). Takze jak widzisz powodem sprzedazy nie bylo wcale ze slabo sie odpychala czy bylo z nia cos nie tak. Taki samochod to jest pewnego rodzaju projekt. A co jest najlepsze, jak wystawilem EMke rok temu to nie bylo specjalnie powaznych zainteresowanych, jak wstawilem K20A1 to w ciagu 15 min odezwał sie przyszly nowy wlasciciel :)


Bez przesady, że taka tragiczna konsola, trabant miał brzydszą :D A po drugie właściwości jezdne przyzwoite no i sylwetka zewnętrzna bardzo ładna. Ja wiem, zę NSX była by ideałem .. ale to już kosmos :D

Tragiczna moze nie jest, ale sa duzo ladniejsze chociazby ta z EMki :) O wlasciwosciach jezdnych czy tez wygladzie zew pisac nie bede bo wiadomo ze jest kozak :) a jesli trafi sie w bieli to juz tylko fap fap :P

5gear
02-11-15, 18:41
Bo czlowiek dochodzi do pewnego etapu w zyciu i stwierdza ze juz nie chce zeby bylo mu twardo, glosno i ze nie moze w 70% miejsc zaparkowac... Zwyczajnie bywaly juz momenty kiedy mialem tego dosc.
Tu podzielam opinię kolegi, bo również wywiało mi z głowy zglebianie i utwardzanie auta gdy zobaczyłem, że na serii krawężnik był na parkingu ciut pod zderzakiem.
A tak nawiasem mówiąc to EMka seryjnie jest bardzo mięciutka i komfortowa. Głośna na autostradzie, no fakt, ale pierdzielić to. Jak jadę samochodem to mam czuć, że żyje, a nie że zaraz usnę z nudów :D


a jesli trafi sie w bieli to juz tylko fap fap :P
Akurat z białego bym się osobiście nie cieszył ... zawsze wolałem brunetki :D

No nie powiem, jeśli nie uda się w przyszłości trafić zdrowej DC5 za rozsądne pieniądze to może i taką opcję rozważę jak swap na K20, ale to nie wcześniej jak za kilka lat. Każde auto to skarbonka, ja w swoją emkę wpakowałem już łącznie prawie z połowę kwoty jaką za niego dałem (remonty po zakupie + nowe kapcie + remont upg), a kto wie czy nie czeka mnie wymiana pierścieni.

YaroŁódź
02-11-15, 20:29
Moim zdanie najlepszą opcją jest swap :D Ja się przymierzam na nowy rok zrobić :D DC 5 podoba mi się megaaa,ale mnie nie stać na nią,trzeba mieć 40 tysi żeby trafić pewną i zdrową itp :0 a na Swap będę sobie odkładał po kilka zł :)

5gear
02-11-15, 21:42
DC 5 podoba mi się megaaa,ale mnie nie stać na nią,trzeba mieć 40 tysi żeby trafić pewną i zdrową itp :0
Łączę się z kolegą w bólu :D Liczę po cichu że może za 5 lat stanieją do rozsądnych pieniędzy by u niemca coś wyrwać.

mlawa85
02-11-15, 23:14
za 5 lat to moze malo sie ostac juz takich sztuk :)

5gear
03-11-15, 22:03
za 5 lat to moze malo sie ostac juz takich sztuk :)
Może być taki przypadek. W takim razie przejdziemy do kontynuacji eksploatacji starej wysłużonej EMki :) Tak popatrzyłem na osiągi seryjnych bryk i jakichś kolosalnych różnic nie widzę, czy auto ma 120KM, czy 140, 160 czy nawet 180. Przyspieszenie do 100 może być o 1-2s lepsze, maksymalna prędkość góra może o 25 km/h. Nie ma więc co aż tak na tej bidnej EMce psów wieszać :D

W sumie jaka jest alternatywa wśród w miarę praktycznych coupeszrotów za rozsądną cenę? Taki jak Twój Scion jak patrzę też niczego sobie (choć to egzotyka i mało ofert), Celica VII, Hyundai Coupe II. Accord Coupe ładny, ale cena kosmiczna. Podoba mi się bardzo Toyota Supra, ale niestety ceny też zaporowe i tylna kanapa symboliczna. Masz jeszcze jakieś typy?

mlawa85
03-11-15, 22:25
Odbiegamy troche od tematu :) Scion to zupelnie inna bajka i ciezko jest go zestawiac z np. EM2. To jest wygodne, pochlaniajace km coupe, niezbyt szybkie (7,5 sek do setki),z dosc duzym silnikiem jak na takie wymiary. Nawet zamykanie drzwi w Scionie jest zupelnie inne niz w EMce :) te drzwi sie zamukaja na taki fajny klik :) nie umiem tego opisac ale jest to dzwiek ktory przypomin mi zamykanie drzwi w Lexie :) Wiem, wiem, durne to :P Obecnie jest do kupienia bardzo ciekawy rarytas na polskiej ziemi tj. Scion Turbocharger TRD czyli nadwornego tunera Toyoty. Ponoc jest tam 200KM ale przypuszczam ze jest ich wiecej. Ogolnie bardzo ciekawy egzemplarz i cena bardzo ciekawa (niecale 20 tysie) wiec albo cos mu dolega albo facet nie wie co sprzedaje :)

Roznica miedzy 120KM a 180 to zasadnicza roznica :) oczywiscie jesli porwnujemy EMke i Acco Coupe to waga robi swoje wiec nie odczujesz roznicy w KM az tak mocno. Celiki sa malo rozwojowe, chocia na dzien dobry otrzymuje 192KM wiec nie jest to juz malo. Hultaj ma zdecydowanie za slaby silnik, poza tym strasznie wciagaja olej. Acco fajny :) ale to juz dupowoz tak jak Scion :)

5gear
03-11-15, 22:38
Powiadasz, że Scion większy jest od EMki gabarytowo? Toż po przesiadce z EJ9 na Em2 wydawała mi się krowiasta. Ojciec miał Astrę combi od której była ona nawet dłuższa. Na wygodę nie narzekam, zawieszenie bardziej komfortowe i fotele niż w EJ9, a bagażnik ... sam wiesz jak przepastny :)

A żeby tak nie odbiegać od tematu, to możesz opisać wrażenia po przekładce do Emki silnika K? Przecież to i rozkład masy się zmienił. Jak to się prowadziło? Co prócz silnika i skrzyni trzeba było zrobić? Zapewne zawiasy też?

mlawa85
04-11-15, 06:45
W długosci jest krotszy od EMki o 2 cm dokladnie, wiec zadna roznica. W szerokosci Scion jest szerszy o 6 cm i wyzszy od EMki o 2 cm :) Bardziej chodziło mi o mase ze jest ciezszy o 180kg a to juz sporo. Jedynym ratunkiem dla tak ciezkiej budy bylo wsadzenie czegos z duzym momentem. Dlatego tez wpadł na poklad 2,4 l i 220Nm. Inaczej to ten Scion stałby w miejscu :P

Wracajac do tematu. Obawiałem sie ze wlasnie przod sie za bardzo dociazy k seria. Okazało sie ze jes on ciezszy od d17 o jakies plus minus 30kg. Pytanie czy to duzo?? w mojej ocenie (podkreslam subiektywnej) EMka prowadziła sie lepiej niz z seria pod maska :) przod wcale nie poszybowal w dol. Nie mialem pomontowanych zadnych rozporek a prowadzil sie naprawde swietnie. Zapewne duza role odrywał tu stabilizator zamontowany ze Stream'a, który ma wieksza srednice. Ma chyba (podkreslam słowo "CHYBA") nawet wieksza niz tez z CTR'a. Takze ogolnie wrazenia z jazdy bardzo na plus :) Co do zawiasu to nie byl ruszany, nie było takiej potrzeby, jedynie wpadły na poklad inne piasty, zwrotnice i heble 282mm.

Karoles
04-11-15, 06:49
Ja wzgledem seri ep2 dostrzeglem jedynie roznice bardziej dobijajacego przodu po zmianie zawiasu z ep3 problem ustal

mlawa85
04-11-15, 07:13
Ja mialem juz wczesniej przed SWAPem wsadzone sprezyny H&R'a stad tez przypuszczam nie dostrezglem zasadniczej roznicy w wysokosci przodu. Sa cholernie trwarde te sprezyny :)

5gear
04-11-15, 17:14
Wracajac do tematu. Obawiałem sie ze wlasnie przod sie za bardzo dociazy k seria. Okazało sie ze jes on ciezszy od d17 o jakies plus minus 30kg. Pytanie czy to duzo?? w mojej ocenie (podkreslam subiektywnej) EMka prowadziła sie lepiej niz z seria pod maska :) przod wcale nie poszybowal w dol. Nie mialem pomontowanych zadnych rozporek a prowadzil sie naprawde swietnie. Zapewne duza role odrywał tu stabilizator zamontowany ze Stream'a, który ma wieksza srednice. Ma chyba (podkreslam słowo "CHYBA") nawet wieksza niz tez z CTR'a. Takze ogolnie wrazenia z jazdy bardzo na plus :) Co do zawiasu to nie byl ruszany, nie było takiej potrzeby, jedynie wpadły na poklad inne piasty, zwrotnice i heble 282mm.
A co do osiągów to robiłeś pomiary jaka różnica w porównaniu z przed przekładką? Chodzi głównie o przyspieszenie, moment obrotowy (może sprawdzałeś na hamowni?). No i którą konkretnie K-serie założyłeś?



Ja mialem juz wczesniej przed SWAPem wsadzone sprezyny H&R'a stad tez przypuszczam nie dostrezglem zasadniczej roznicy w wysokosci przodu. Sa cholernie trwarde te sprezyny :)
Można jednak przyjąć że zawias był ruszany :) Ciekawe jak by na totalnej serii sprawa wyglądała.

mlawa85
04-11-15, 17:47
Robilem pomiar na przenosnej hamowni, zgapilem sie i pomiar zostal zrobiony na... LPG... pamietam ze pokazało 2-3 KM (153KM) mniej i jakies 15Nm (ok. 175 Nm) mniej niz w serii. Przypuszczam ze na benzynie byloby malina :) Pomiar byl robiony na zlocie CKPL, a o tej hamowni slyszalem rozne opinie... Byl plan pojechac po zrobieniu CAI'a na stacjonarna hamownie pod Wawe ale do tej pory dyno day'e ktore sie tam odbywaly przestaly z uwagi najpierw na przenosiny a pote jakies zawirowania... czekalem jakies 4 mies i sobie odpuscilem. W miedzyczsie sprzedalem EMke.

No geometri musialem ustawic wiadomo :) ale zawias zostal w serii (poza sprezynami). Przypuszczam ze na seryjnych ugialby sie bardziej. Nie widze sensu takich zabiegaow jak turbo czy SWAP jesli zawias i hamulec jest seryjny. To nie bedzie dobrze wspolgralo.

5gear
04-11-15, 18:10
Można wiedzieć ile taka przekładka całościowo wychodzi? Pewnie z 10k co najmniej? No i jak wygląda sprawa z przerejestrowaniem takiego przekładańca?

Znalazłem ciekawą stronkę z najnowszą Civic Coupe 2015 (można obracać samochód dowolnie o 360 stopni i zmieniać kolor) http://automobiles.honda.com/civic-si-coupe/exterior-360-view.aspx
Przyznam, że całkiem ładna sylwetka. Będzie na co polować, tak bliżej wieku przedemerytalnego :D

Karoles
04-11-15, 21:55
kto takie rzeczy przerejestrowuje ?
przekladka zalezy ile zrobisz sam
mnie wyszlo cos z 4.200 z gorka gdzie sam silnik 3k no i moja robota

mlawa85
04-11-15, 23:24
Zdecydowanie mniej niz dycha :) mnie wyszlo wiecej niz Karolesa bo nie mam umiejetnosci, warunkow i czasu zeby sie z tym bawic :)

5gear
05-11-15, 18:11
Jeśli zdecydowanie mniej niż 10k to jeszcze można się w to pobawić mając na uwadze, że ktoś chce jeszcze powiedzmy z 4-5 latek tym autkiem się pobujać.
A powiedzcie jeszcze jak wchodzi do Emki silnik K20 + osprzęt + skrzynia? Czy jakaś głębsze rzeźba pod maską jest przy takim SWAPie?

Karoles
05-11-15, 19:11
Ale przeciez jest juz kilka takich projektow nie tozumiem pytania no jak wchodzi ? Szybko
Rzezba jest zawsze jak sie wklada cos zueplnie innego poczawszy ze juz na wstepie skrzynie w d i k sa zamienione stronami