PDA

Zobacz pełną wersję : Dolot!!



Robert84
29-01-07, 21:37
mam takie pytanie dedykowany dolot do mojej hondy wyglada tak
http://moto.allegro.pl/item160345576_dolot_aoma_uklad_dolotowy_honda_civi c_92_95_vtec.html
http://img336.imageshack.us/img336/6676/15xb3ss8gi0.jpg
a znalazlem takie zdjecie
http://img208.imageshack.us/img208/7840/70601155446881io6.jpg
wiec moje pytanie brzmi z czego to dolot bo mi to wyglada na dolot do hondy civic http://moto.allegro.pl/item160347531_dolot_aoma_uklad_dolotowy_honda_civi c_88_89_90_91.html
czy to bedzie pasowalo domnie czy lepiej ten z pierwszej foty :?:(ten z drugiej foty lepiej wyglada)

Lcfr
29-01-07, 21:54
oba beda spełniały swoje zadanie w podobnym stopniu...
generalnie stozek powinienes odgrodzic i "udostepnic" mu doplyw chlodnego powietrza a co za tym idzie umiescic go za lampa gdzies/najblizej przewiewu...

makes
29-01-07, 22:30
ja własnie zamówiłem sobie ten pierwszy dolot to mojej Hani i w zwiazku z tym zeby nie pisac nowego tematu mam pytanie . Gdzie nalezy podlączyc ten gumowy przewód ktory jest dołączony do dolotu http://moto.allegro.pl/it...92_95_vtec.html bo nie mam pojecia :/

Vex
30-01-07, 01:04
Link nie dziala, ale zapewne tam gdzie jest oryginalny.

Robert84
30-01-07, 09:45
przewud zalaczony do zestawu musisz polaczyc z odma

[ Dodano: Wto 30 Sty, 2007 ]

oba beda spełniały swoje zadanie w podobnym stopniu...
generalnie stozek powinienes odgrodzic i "udostepnic" mu doplyw chlodnego powietrza a co za tym idzie umiescic go za lampa gdzies/najblizej przewiewu...
oto mi wlasnie chodzi bo ten na drugim zdjeciu jest bardziej schowany za lampom i przesunietyw strone blotnika dlatego chcial bym wiedziec czy na 100% bedzie pasowac

hokej
30-01-07, 18:46
jak na moje to one wygladają na takie same z tym ze ten drugi jest odwrotnie zamontowany!!

ale mogę się mylić !!

Octane
30-01-07, 20:57
jak na moje to one wygladają na takie same z tym ze ten drugi jest odwrotnie zamontowany!!

ale mogę się mylić

dla mnie tez tak wyglada

Lcfr
30-01-07, 21:06
jak na moje to one wygladają na takie same z tym ze ten drugi jest odwrotnie zamontowany!!

ale mogę się mylić

dla mnie tez tak wyglada

jest takja mozliwosc... szczególnie ze gumowy łacznik "wybierze" ewentualna niezgodnosc na kacie wlotu..

wiekszy problem z tym ze jezeli kupi "wersje z wlotem" na odme to bedzie on tylko z jednej strony...
w przypadku odwrotnego montazu zostaje zaslepic wlot i zalozyc filterek na odme...

Efyr
30-01-07, 21:40
A lepiej jest aby odma była podłączona, czy aby był filter?
Bo znalazłem zdania, że lepiej odłączyć bo tłoczy gorące powietrze do dolotu.

Lcfr
30-01-07, 21:52
A lepiej jest aby odma była podłączona, czy aby był filter?
Bo znalazłem zdania, że lepiej odłączyć bo tłoczy gorące powietrze do dolotu.

odma za zadanie ssac :)
choc czasem moze wymienc powietrze i upuszczac gazy
ale po to jest podlaczona do dolotu by ssala powietrze filtrowane-bez syfu...

Efyr
30-01-07, 22:17
Czyli podnosi temperature w dolocie jak puszcza te gazy. A to, że jej rurka idzie obok rurki z płynem chłodzącym zapewne jeszcze podnosi temp.
Ale pozostaje kwesta: odłączyć czy nie?
Tu cytat ze aukcji El-teca do filterka na odme ze zbiorniczkiem: Podłączona odma "Podnosi temperaturę zasysanego powietrza o kilka stopni, co skutecznie obniża moc sinika"; pochodzi z tej aukcji: http://www.allegro.pl/item159634665_el_tec_catch_oil_tank_zbiorniczek_od my_z_filtrem.html
Natomiast niektórzy twierdzą, że nie powinno się odmy odłączać, bo wtedy silnik ucierpi, bo nie ma na odmie podciśnienia, czy jakoś tak.

Czyli jak to w końcu jest?

Lcfr
30-01-07, 22:46
Czyli podnosi temperature w dolocie jak puszcza te gazy. A to, że jej rurka idzie obok rurki z płynem chłodzącym zapewne jeszcze podnosi temp.
Ale pozostaje kwesta: odłączyć czy nie?

rurka idzie obok rurki ogrzewania termostatu wolnych obrotów (to jest głowne zadanie ogrzewania )



Tu cytat ze aukcji El-teca do filterka na odme ze zbiorniczkiem: Podłączona odma "Podnosi temperaturę zasysanego powietrza o kilka stopni, co skutecznie obniża moc sinika"; pochodzi z tej aukcji: http://www.allegro.pl/item159634665_el_tec_catch_oil_tank_zbiorniczek_od my_z_filtrem.html
Natomiast niektórzy twierdzą, że nie powinno się odmy odłączać, bo wtedy silnik ucierpi, bo nie ma na odmie podciśnienia, czy jakoś tak.


ehhhhhhhhhhh
odma obniza moc seryjnego silnika.....(bo seryjnie mamy przeciez odme)
Wiec dlaczego auta sie hamuja na okreslona/wyzsza niz producent moc??????
bez tego


-fajna i bardzo atrakcyjna rzecz pod maską - błyszczy się i sprawia wrażenie "dopracowanego sprzętu" :)


dlatego, ze ktos "uwzglednia" (czyli producent) straty na odmie ???? :hinczyk:
niezłe....


mam auto z wymuszonym filtrem na odmie i jakos jezdze nie widzac zadnych skutków ubocznych...
wymuszonym dlatego że:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=13151&postdays=0&postorder=asc&start=80
(szczególy w topicu-dól strony 5tej)

i koni mi nie przybylo.... ani nie zabralo...





Natomiast niektórzy twierdzą, że nie powinno się odmy odłączać, bo wtedy silnik ucierpi, bo nie ma na odmie podciśnienia, czy jakoś tak.

tu jest taka sprawa, ze czesc ludzi spotkała sie ze "zjawiskiem" wytwarzania sie tzw" masła" pod pokrywa zaworów po załozeniu filtru odmy....
podobno jest to spowodowane niedostateczna wentylacja (bo jednak dolot daje jakis pęd powietrza) której nie ma przy zwykłym filtrze odmy... Nie wiem z czym jest to zwiazane bo sam tego nie zaobserwowałem, jak i problemów z uruchomieniem czy innych tym podobnych rzeczy...

Efyr
30-01-07, 23:02
Czyli rozumiem, że z tą odmą i związanym z jej odłączeniem powodującym wzrost mocy to bajki raczej. Ciekawe jak często odma puszcza gazy, może to zależy od stanu silnika, bo podobno na zajeżdzonych puszcza tamtędy także olej i wtedy może rzeczywiście coś tam dolot podgrzewa.
Ja już kombinowałęm jak by tu połączyć obie teorie i zostawić podłączoną odmę, ale łączenie przedłużyć aby po drodze się ochłodziły wyziewy, ale widze niepotrzebnie.


A jak już jesteśmy przy dolocie, to podrąże jeszcze temat. Natknąłem się na forum na temat o próbie zastosowania uszczelek z pleksy pod kolektor dolotowy, która nie wypaliła. Miało to na celu zmniejszenie przenoszenia gorąca z silnika na kolektor.
A czy możliwe było by zastosowanie kilku na raz uszczelek papierowych (bo chyba takie tam są)? Czy nie podziałało by to podobnie?

Sorki, że tak męcze, ale lubie wiedzieć jak najwięcej, zanim się za coś wezme (teraz głównie męcze temat cen do remontu silnika, a dolot po okresie docierania)

Robert84
31-01-07, 11:32
jak na moje to one wygladają na takie same z tym ze ten drugi jest odwrotnie zamontowany!!

ale mogę się mylić !!
mi sie wydaje ze to jest ten http://moto.allegro.pl/it...8_89_90_91.html a nie odwrucony bo na drugiej fotce jak sie dobrze przyjzec to widac ze odme ma do dolotu podlaczona
http://toptuner.pl/photo/aoma_hph119_xxl.jpg

luc
31-01-07, 22:13
tu jest taka sprawa, ze czesc ludzi spotkała sie ze "zjawiskiem" wytwarzania sie tzw" masła" pod pokrywa zaworów po załozeniu filtru odmy.... co ja wiem i przerabialem to tzw."maslo"powstaje w wyniku polonczenia wody z olejem,a filterek na odmie nic nie da i nic tez nie zabierze a zas wolna odma tj.np.spuszczony wezyk gdzies do ramy spowoduje jedynie to ze gdy skoncza sie pierscienie to obrzyga rame lubu jakies czesci zawieszenie olejem lub "maslem"

Stann
24-10-07, 13:09
Co myślicie o swapie oryginalnego dolotu z D16z6 do D14z2?
Czy to dobry pomysł? Che założyć ori rozpórkę z VTi i dolot w D14 mi to uniemożliwia.
Stąd pomysł na seryjny dolot z D16-tki.

Furious
24-10-07, 13:18
Co myślicie o swapie oryginalnego dolotu z D16z6 do D14z2?
Czy to dobry pomysł? Che założyć ori rozpórkę z VTi i dolot w D14 mi to uniemożliwia.
Stąd pomysł na seryjny dolot z D16-tki.
tak, ale musisz z kolektorem ssacym go wymienic, podobna rzezba jak tutaj:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=5265

Stann
24-10-07, 13:25
A gdybym zapodał kolanko i łącznik?
To dużo łatwiejsze rozwiązanie.

Furious
24-10-07, 15:34
przeciez chciales dolot z D16Z6.....

Stann
24-10-07, 15:36
źle się wyraziłem
chodziło mi o obudowe dolotu z D16z6 bez kolektora ssącego.

Chciałbym wsadzić tą plastikowo-gumową część dolotu z D16z6 do silnika D14z2.
Na zdjęciu niżej jest wykonany patent o który mi chodzi, tyle że z power rurą.
Ja w miejsce power rury chcę dać część dolotu z D16tki

http://images6.fotosik.pl/71/36f909da7f9081e1.jpg (www.fotosik.pl)

the_havran
24-10-07, 18:15
oooo, widzę ciekawy temat.
Da radę zrobić tak jak piszę Stann tylko swap'nąć tą część dolotu z EK3 do EJ9?
Co za tym idzie jak to się będzie przedstawiało w sprawie moc/głośność?

Pytam bo kupiłem jakiś czas temu przednią górną rozpórkę od EK4 i za h*** nie wchodzi.
Obudowa filtra jest trochę za duża i jednym słowem dupa...

dyczus
26-10-07, 12:15
witam mam mały problem mam d15b2 kupiłem stożek AOMA http://moto.allegro.pl/item258591396_sportowy_filtr_aoma_stozek_do_240km_ 77mm_dolot.html
i nie pasuje do tej rury od filtra :-( średnica filtra jest praktycznie takak sama jak tej rury do której powinna być przykręcona :-( i nie wiem jak to teraz zrobić żeby było dobrze :-( jaką redukcję zamówić żeby znów nie spierd...... prosze o porade jak to zrobić.... z góry dzieki

Xus
28-10-07, 15:55
witam mam zamiar kupic jakis dolot do swojej hondy, i jak czytalem posty wyzej nie wiem ktore lepsze rozwiazanie czy szukac jakiegos calego dolotu czy wrzucic do seryjnego box takie cos

http://cgi.ebay.co.uk/K-N-57i-induction-kit-for-Honda-Civic-1-8-VTI_W0QQitemZ330178826420QQihZ014QQcategoryZ36680Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

albo cos zle szukam albo jest tego nie wiem bo nie moglem znalesc jakis dedykowanych dolotow do mojej hondy :(
moze ktos pomoze kto to przerabial

czy takie bedzie pasowal do mojej hondy (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/96-97-98-HONDA-CIVIC-EX-RED-COLD-AIR-INTAKE-FILTER_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ38634QQihZ010QQi temZ200166051237QQrdZ1QQsspagenameZWDVW)

havok
28-10-07, 16:42
moze ktos pomoze kto to przerabial
Szymon Septic jako jedyny ma w "Angielce" CAI. Jego pytaj.