Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : civic 1.4iS 6gen. problem ze spalaniem i obrotami



beksajt
26-02-11, 13:09
Witam,
W mojej Hondzie zaczęły mocno falować obroty (na ciepłym, jak również na zimnym silniku) od 800 obr/min aż do 2500 obr/min. Auto zaczęło palić 2x więcej niż dotychczas.
Było już u 2 mechaników (m.in. diagnostyka komputerowa) gdzie zostało wymienione:
-silniczek krokowy
-map.sensor
Problem jednak pozostał. Moje pytanie, co może być jeszcze przyczyną takiego wariowania obrotów?
ps. Oprócz tego zapala się check engine (ta żółta lampka z silnikiem), jednak na diagnostyce błędów nie pokazuje.
HELP!

skolopendra
26-02-11, 13:15
jednak na diagnostyce błędów nie pokazuje.

u mechaników ,czy sprawdzałeś sam?

beksajt
26-02-11, 15:31
wszystko u mechaników

skolopendra
26-02-11, 15:40
to zrób teraz samodiagnostykę i sprawdź sam

beksajt
26-02-11, 16:19
dowiedziałem się nowych rzeczy:
ponoć na diagnostyce pokazało błąd nr. 36, mechanik stwierdził, że trzeba wymienić map.sensor. Po wymianie był błąd nr. 14, więc do wymiany poszedł silnik krokowy, a teraz jest błąd nr. 6 czyli wg. tego co znalazłem na forum
[ http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/samodiagnostyka.html ] to błąd czujnika temp. płynu chłodzącego. Proszę o wypowiedź, czy warto wymieniać ten czujnik i czy ma to jakiś związek z objawami, które występują w moim silniku?
Nie jestem specem i nie chce sie bawić w stykanie kabelków przy aucie :)

ps. sory, że to wszystko tak zamotane, ale właściwie to chodzi o auto ojca, a on mi nie potrafił za bardzo wszystkiego przedstawić.(np. nie mówił mi, że na diagnostyce pokazało błędy) teraz już są chyba wszystkie informacje.
pozdrawiam

pablo_020
26-02-11, 18:10
Skoro pokazuje błąd czujnika to trzeba go wymienić.
Spalanie może być większe jak jest ten czujnik uszkodzony. A ja z temperatura wody jest?

beksajt
26-02-11, 18:26
temperatura ok, utrzymuje 90 stopni po rozgrzaniu.
z tego co wiem, to czujnik o którym mowa znajduje się przy bloku silnika (ten czujnik przy termostacie jest ok)

jasiek09
26-02-11, 19:40
bo jest oddzielny czujnik na zegary a oddzielny do komputera. wymień ten na 2 piny

beksajt
28-02-11, 18:57
czujnik wymieniony, auto już odebrałem, chodzi zdecydowanie lepiej, jeszcze troszeczkę faluje ale nie tak mocno jak wcześniej. Mechanik mówił coś, że "komputer musi się nauczyć chodzić" i teraz pytanie: na czym to polega? ile trwa? w ogóle ocb? :)
pozdrawiam

djwafel
28-02-11, 21:04
Zrób reset kompa.

beksajt
02-03-11, 21:00
reset kompa zrobiony, efekty widać, lecz auto nadal trochę faluje na obrotach (choć nie zawsze, ale czasem na postoju na światłach sam skoczy do 1500 obr/min), no i nowy objaw, czyli brak przyspieszenia - nie da rady np. ruszyć z piskiem opon, muli nawet gdy go przeciągnę na niższym biegu. nie mówię, że 1.4 to demon, ale powinien się troszkę lepiej zbierać niż byle cinquecento :)
dodam, że sprawa dotyczy hondy takiej jak na foto (o ile ma to znaczenie) :P
http://images21.fotosik.pl/419/993398b0ed99c3b4.jpg
(foto nie moje, znalezione na necie)

beksajt
02-03-11, 21:04
sory za podwójny post, coś mi zamuliło :eek:

djwafel
02-03-11, 23:58
Wymień świece, wymień filtr paliwa, zobacz jak wygląda filtr powietrza, użyj preparatu do czyszczenia przepustnic i powiedz czy dalej faluje? O przewodach to później bo trochę drogie są a więc po co wymieniać jak są dobre.