Zobacz pełną wersję : Short Shifter
butler.gdansk
16-09-13, 08:28
Zamieściłem ofertę na Allegro http://allegro.pl/short-shifter-civic-viii-3d-4d-5d-type-r-si-i3553606830.html
Dla forumowiczów koszt zostaje na poziomie 40zł :)
Forumowicze mają zamawiać przez Allegro czy zwyczajnie przez PW?
butler.gdansk
16-09-13, 10:30
Przez Allegro 45zł... :)
Dla Was 40zł zwyczajnie przez PW http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?189281-Short-Shifter-Civic-VIII-gen-3D-4D-5D-Type-R-oraz-Si-40z%B3
butler.gdansk
21-09-13, 08:14
Puściłem też ofertę na eBay
Zostało mi jeszcze około 50 sztuk (z 70 wykonanych)
http://www.ebay.com/itm/Short-Shifter-Honda-Civic-VIIIgen-2006-2011-3D-4D-5D-Type-R-Si-/190908430525?pt=LH_DefaultDomain_212&hash=item2c730778bd
Dzięki Szymon za namówienie mnie na short shiftera ;) do FN2 okazał się dobrym pomysłem. Montaż bezproblemowy (według podpowiedzi Panów wcześniej montujących) ,Kapturek niebieski to moment roboty, najwięcej się zeszło przy piłowaniu otworu i sprawdzaniu czy swobodnie pracuje lewarek. Odczucia z jazdy bardzo pozytywne :D Polecam
A czy cos innego niz mugen quick shifter daje rade ? Bo ss mozna dorwac za 200zl do fn2 ??
Wysłane z mojego GT-I9505
butler.gdansk
31-10-13, 15:25
Mógłbyś sprecyzować o co Ci chodzi? Mam ss za 40zł i pasuje do FN2 więc jakie 200zł?
To jesli masz za 40zl to zdaj relacje jak to dziala i czy lepiej sie wbija biegi (jezeli bylo to sorry korzystam z koma ) pozdrawiam
Wysłane z mojego GT-I9505
To jesli masz za 40zl to zdaj relacje jak to dziala i czy lepiej sie wbija biegi (jezeli bylo to sorry korzystam z koma ) pozdrawiam
Wysłane z mojego GT-I9505
Jest rewelacyjnie :) ja mam SS od Szymona (jak jeszcze kilkanascie osob z ckpl). Trzeba pamiętać, że Szymonowy to nie jest zastępca Mugenowego, działa na nieco innej zasadzie.
Kupiłem short shiftera od butler.gdansk montaż miał być w sobotę niestety czasowo nie wyrobiłem i najprawdopodobniej jutro lub we wtorek podejdę do tematu i powiem jaka jest różnica.
Short shifter zamontowany i powiem tak: jestem tak samo zadowolony kiedy założyłem shorta w moim byłym Ej9, rewelacja w końcu wbijam 3 i 5 bieg a nie tak jak wcześniej do połowy :)
Takie pytanie - czy ten short shifter w stosunku do Mugena poza oczywiście inną zasadą (w Mugenie idzie cały komplet) różni się skokiem lewarka w jakimś stopniu? Chodzi mi o to, że o ile biegi parami 1-2, 3-4, 5-6 wchodzą szybciej, bo skok lewarka jest krótszy to rozumiem że na boki dźwignia chodzi jak w stocku? A jak jest w Mugenie - mógłby jakiś użytkownik się wypowiedzieć?
butler.gdansk
30-11-13, 10:40
Kończą mi się Short Shiftery i pora bym zrobił kolejne kilkadziesiąt sztuk bo zainteresowanie wśród Was jest stałe i spore.
Zastanawiam się czy nie zmienić trochę jego konstrukcji, albo wykonać krótką zmodyfikowaną partię.
Chodzi mi o to by je wydłużyć o 5-10mm by jeszcze bardziej skrócić skok lewarka.
Wiązało by się to jednak z jeszcze większą koniecznością piłowania plastików.
Macie jakieś uwagi odnośnie tego pomysłu?
Jestem też otwarty na zakup grupowy, przy większej ilości chętnych mogę się zobligować by zbić jeszcze z ceny (która i tak chyba jest niska).
Przy określaniu kosztów wysyłki wkurza mnie poczta, wszystko zależy jaka babka jest w okienku.
Raz liczą gabaryt "A", a raz gabaryt "B", a cena 2x tyle za przesyłkę... (gabaryt "B" gdy list powyżej 20mm grubości).
Ja bylbym sklonny zaryzykowac z tym nowym typem :) pieniadz niewielki, a moze byc jeszcze fajniej ;)
ja też bym wziął,ale prosze mnie upewnić czy ten skrót nie zmieni/utrudni po piłowaniu, działania samej skrzyni biegów
butler.gdansk
03-12-13, 14:15
Wydłużony shifter o 5mm to o 5mm więcej piłowania, dlatego też pytam Was o zdanie na ten temat.
Generalnie kombinować z obecnym nie będę bo zdaje egzamin, ale zrobię kilka dłuższych na próbę.
zyga502 - Short nie wpływa w żaden sposób na działanie skrzyni biegów.
Zastanawia mnie po co to jest w niektórych kitach. W SS który robię nic takiego nie jest potrzebne, ale na ebayu niektóre mają w komplecie takie tulejki. Po co to?
http://farm8.staticflickr.com/7073/7381362342_87d0bac673_c.jpg
http://i.ebayimg.com/00/s/NjY5WDEwMDA=/$(KGrHqRHJEsE917DcO)iBPiCBRnRZw~~60_12.JPG
http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFg5ODU=/$(KGrHqN,!isE+2G8c0epBQYrnR,2p!~~60_12.JPG
http://i.ebayimg.com/00/s/NjcwWDEwMDA=/$(KGrHqJ,!iYF!32gV)tNBQYrnVht3g~~60_12.JPG
W SS który robię nic takiego nie jest potrzebne, ale na ebayu niektóre mają w komplecie takie tulejki. Po co to?
niedawno motowalem z kumplem takie tulejki ale w ep3 byl komplet ktory zamienial wszystkie gumy w mocowaniu drozka i na skrzyni przy mocowaniu linek
co to dalo?
biegi wrzuca sie bardzo ciezko trzeba uzyc duzej sily w porwaniu do seryjnego ale za to zrobily sie duzo precyzyjniejsze
tu jest opisane:)
http://www.tegiwaimports.com/tegiwa-billet-shifter-bushes-civic-type-r-ep3-1232/
Kończą mi się Short Shiftery i pora bym zrobił kolejne kilkadziesiąt sztuk bo zainteresowanie wśród Was jest stałe i spore.
Zastanawiam się czy nie zmienić trochę jego konstrukcji, albo wykonać krótką zmodyfikowaną partię.
Chodzi mi o to by je wydłużyć o 5-10mm by jeszcze bardziej skrócić skok lewarka.
Wiązało by się to jednak z jeszcze większą koniecznością piłowania plastików.
Macie jakieś uwagi odnośnie tego pomysłu?
Miałem Ci tym pisać ale tyle się do tego zbierałem, że dobrze, że o tym spomniałeś.
Ja tak dokładnie zrobiłem jak mówisz. Około 7mm przedłużyłem shorta - niestety wiąże się to z pewnymi konsekwencjami jak wycięcie sporego kawałka plastiku oprócz piłowania 7mm w głąb. Dzieje się tak ponieważ nie będą chciały wchodzić biegi do góry jak 1,3,5. Za to zmiana biegów jest w tej chwili iście wyśmienita. Lewarek jest teraz na prawdę krótki. Siła do zmiany biegów się nie zmieniła a precyzja i skok się sporo zmniejszyły. Dodatkowo zauważyłem, że niegdyś problem występujący w postaci ciężkiego wchodzenia lub nie wchodzenia 1 biegu zniknął praktycznie zupełnie.
Więc przyszłym użytkownikom polecam serdecznie. :)
Jak chcecie to Wam wrzuce zdjęcia co trzeba dopiłować/wyciąć bo powinienem mieć. :)
Jak widać pod spodem jest sporo piłowania. Trzeba piłować mocno w dół, z lewej strony mniej z prawej strony bardziej.
http://img823.imageshack.us/img823/7219/yrv2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/823/yrv2.jpg/)
Tutaj zdjęcie jak musi wyglądać ta nakładka. Usuwamy środkową część między nóżkami. Od razu odpowiadam - nie nie da się tylko troche jej wypiłować żeby działało dobrze - trzeba usunąć całkowicie, inaczej albo jej nie założymy albo będzie zachaczała przy wbijaniu biegów 1,3,5. Po wypiłowaniu stabilność plastiku się nie zmienia, jest dalej sztywno i nic złego się nie dzieje.
http://img823.imageshack.us/img823/8623/jz08.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/823/jz08.jpg/)
No i to samo tylko od dołu, jak widać usuwamy całą środkową część i z głowy - z tym się najmniej schodzi bo cienką piłką tniemy z jednej i z drugiej i wypada, natomiast z piłowaniem w dół jak na 1 zdjęciu niestety musimy się namachać. Ale zapewniam - WARTO!
http://img43.imageshack.us/img43/8010/klvi.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/43/klvi.jpg/)
Tyle odemnie, mam nadzieje, że jakoś pomogłem forumowiczom :)
butler.gdansk
03-12-13, 15:01
Jeszcze go przedłużyłeś? Musiałeś więc coś do jego środka wsadzić i dobrze skontrować "robaczkami" żeby nie próbował się poluzować.
Projektując go umieściłem gwinty na robaczki dokładnie tak by zaciskały shorta w zaniżeniu lewarka zaraz pod sferą.
Już na "zwykłym" shorcie trzeba piłować, dobrze wiedzieć że można bez obaw piłować więcej. ;)
Zastanawiam się nad ogarnięciem tematu bardziej profesjonalnie, bo mogę w całej osłonie usunąć zbędne mięso na CNC.
Każda osoba by jednak musiała po montażu odesłać zdemontowaną osłonę bym mógł ją przerobić kolejnej osobie. Taka opcja chyba by się niczym nie różniła od Mugena... ;)
Na razie to melodia przyszłości bo nie przyglądałem się czy na maszynie dam radę to zrobić, ale spróbuję.
Hehe... hardcore się robi :D
nie mozna tego wyciac szlifierka kontowa? ''diaksem''?
Żeby ktoś sobie nie pomyślał, że zrobiłem druciarstwo bo może to tak zabrzmieć.
W środek shorta bardzo mocno ugniotłem kawałki z gazety - wiem hardcore na tyle, że jak mierzyłem wyszło około 5mm, poźniej 6mm a na samym końcu 7mm. Dodatkowo wywierciłem jeszcze jedną dziurkę na przestrzał w shorcie tak aby short trzymał jeszcze dalej. Na samym końcu Taśmą Tesa tak więc bardzo mocną na wszelki wypadek owinąłem go w miejscu jakby łączenia z oryginalnym wybierakiem. Całość trzyma się pewnie i mocno. Z premedytacją wręcz specjalnie ZA NIEGO szarpałem gdzie nie występuje to przy normalnej zmianie biegów i ani drgnie. :)
Racja to już jest short hardcore ale dla osób chcących go zamontować dodam, że to nie mój własny samochód a mojej mamy która ma lekkie zacięcie sportowego kierowcy hehe i jej osobiście się baaardzo podoba i za nic nie zmieniła by go na serie - choć w każdej chwili można :) POLECAM raz jeszcze! :)
No to Szymon, do dzieła! :D ja czekam na wersje 2.0 ;)
butler.gdansk
03-12-13, 17:36
Skończę projekt Volk oraz DRL które mam w obecnej chwili rozbabrane i zrobię limitowaną edycję 2.0 wydłużoną o 7mm opierając się na doświadczeniu Kloch'a :)
po malych problemach zamontowany, juz po jezdzie jak najbardziej na ++ :cool:
Kolejny sedanik do kolekcji. U mnie montaż wyglądał tak jak opisywał zyga502. Faktycznie skok góra-dół jest odczuwalnie krótszy jednak niestety ale u mnie nie wyeliminowało to raczej haczenia dwójki :(.
Ale mimo wszystko podobnie na +.
butler.gdansk
11-12-13, 07:49
Moje Shorty już nie tylko w Polsce cieszą kierowników.
Rosja, teraz Francja... :)
http://civicyume.com/viewtopic.php?f=11&t=12177&p=410148#p410148
Maszyny idą pełną parą, to w wolnej chwili zrobiłem projekt Short Shiftera V2.0
Tak wygląda porównanie z klasycznym
http://img854.imageshack.us/img854/8441/qsh2.jpg
http://img812.imageshack.us/img812/3439/k1e6.jpg
http://img46.imageshack.us/img46/5844/w75n.jpg
http://img607.imageshack.us/img607/3555/2w2x.jpg
ja moj SS bede mial dopiero jutro zainstalowany - podziele sie wrazeniami.
a na wiosne... jak bedzie duzo pozytywnych opinii odnosnie v2.0, to moze i nowe zamowienie u Ciebie Szymonie zloze... :--))
pzdr
Szymon czekam z niecierpliwością ;)
mam kilka tematów do zrobienia w aucie, które wymagają rozbebeszenia plastików wewnątrz i chyba poczekam na ten shifter ;) bo nie chce mi się za każdym razem szarpać z tym wszystkim ;)
butler.gdansk
18-04-14, 07:42
Na prośbę kilku osób wykonałem prototypową partię 10 sztuk short shifter'ów w wersji V2.1 wydłużoną w stosunku do V1.0 o 7mm
Chętnych do spróbowania jego działania w swoim samochodzie proszę o kontakt na PM. Koszt to 55zł + 10zł przesyłka. Do niektórych już jest w drodze ;)
Wrażenia po jego zamontowaniu powinny być bardzo pozytywne (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?102057-Short-Shifter&p=2138130&viewfull=1#post2138130), ale trzeba zweryfikować kompatybilność ze wszystkimi wersjami VIIIgen.
Przypominam że przy montażu trzeba wsunąć shifter do końca, jak trzeba nawet z użyciem małego młoteczka aż wskoczy na pozycję.
Otwór w nim jest wykonany dość ciasno by nie było żadnych luzów.
Gwinty na śrubki kontrujące muszą się znajdować dokładnie na wysokości zaniżenia pod kulką oryginalnego trzpienia.
Zwracam na to uwagę ponieważ zdarzyło się raz, że przy próbie kontrowania shifter "zjeżdżał" z lewarka i konieczna była moja pomoc w ustaleniu przyczyny tych kłopotów przy montażu.
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/20140418_062548_zps5ecd2dec.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/20140418_062343_zpsdd3ff164.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/20140418_064433_zps219cd5b2.jpg
marcin001984
21-04-14, 19:51
Mogłem poczekać miesiąc z shortem to od razu kupiłbym ten dłuższy. Chyba że uznajesz zwrot starego z wymianą na nowy, za dopłatą oczywiście hehe :)
butler.gdansk
21-04-14, 21:51
Short shifter nie jest elementem który się zużywa. Nie mam zastrzeżeń co do takiego rozwiązania.
Jeśli ktoś ma V1.0 i chciałby założyć V2.1 to nie ma problemu, V1.0 przyjmę w rozliczeniu.
Short shifter nie jest elementem który się zużywa. Nie mam zastrzeżeń co do takiego rozwiązania.
Jeśli ktoś ma V1.0 i chciałby założyć V2.1 to nie ma problemu, V1.0 przyjmę w rozliczeniu.
Pełen profesjonalizm :).
ja zachowam na pamiatke v.1 i wstawie w gablotke :-P
marcin001984
22-04-14, 21:58
Daj info o shortach na civinfo, a zbijesz majątek :)
Szymon juz chyba od dawna sprzedawal je na civinfo :) a v2.1 lepiej najpierw przetestowac na rynku lokalnym ;)
Short shifter nie jest elementem który się zużywa. Nie mam zastrzeżeń co do takiego rozwiązania.
Jeśli ktoś ma V1.0 i chciałby założyć V2.1 to nie ma problemu, V1.0 przyjmę w rozliczeniu.
A jaka jest różnica w odczuciu między wersją kiedyś ściąganą przez Ordiego a Twoją?? Bo ja mam to co Ordi kupował.
A jaka jest różnica w odczuciu między wersją kiedyś ściąganą przez Ordiego a Twoją?? Bo ja mam to co Ordi kupował.
wersja 1.0 jest robiona na wzor dostepnych short shifterow. Wersja 2.1 jest juz propozycja eksperymentalna ;)
ja bym powiedzial eksperymentalno-hardkorowa!sila,sila,sila:p
myslalem o tym czy nie zmienic ale chyba sobie daruje, bo jak przypomne sobie ciecie tych plastikow to mi sie odechciewa..
ja bym powiedzial eksperymentalno-hardkorowa!sila,sila,sila:p
myslalem o tym czy nie zmienic ale chyba sobie daruje, bo jak przypomne sobie ciecie tych plastikow to mi sie odechciewa..
+1 :p
Robilem lutownica, strasznie palonym plastikiem jeb*lo :D
marcin001984
24-04-14, 21:41
ja zacząłem od lutownicy, ale jak zobaczyłem po 10 minutach że marnie to idzie potem rżnąłem okrągłym pilnikiem do drewna :p
maxiormchw
24-04-14, 21:42
Słuchajcie czy ktoś piłował/ścinał plastik zaznaczony na czerwono? Mam wrażenie, że 3 bieg wchodzi trochę nie pewnie, o dziwo z 1 i 5 wszystko wydaje się być w porządku..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/25671199/ma%C5%82e%20na%20forum/ss.png
marcin001984
24-04-14, 22:55
Nic tam nie piłowałem i nie wydaje mi się żeby 3 wchodziła niepewnie. Szczerze mówiąc, po założeniu short shiftera najbardziej lubię wrzucać 1 i 3 bieg, wydaje mi się że mają najkrótszy skok. Ale to tylko moje osobiste odczucie.
maxiormchw
24-04-14, 23:01
Też wydaje mi się, że 1 i 3 są najkrótsze, jednak mam wrażenie, że 3 nie wchodzi do samego końca, nie czuje charakterystycznego kliku. Być może tak ma być, a ja jestem przerażliwiony.
Ale na fotce widać, że elementy prawie się dotykają.
Dzięki za odpowiedź.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
marcin001984
24-04-14, 23:29
zamówiłem od Szymona nowy shifter (czekam za przesyłką) który jest bardziej wąski u podstawy więc tam tym bardziej nie powinno nic trzeć
butler.gdansk
24-04-14, 23:34
Wersje 1,0 są wiernymi kopiami tej która była ściągana zza oceanu.
Na ponad 200 sztuk które jak dotąd porozwysyłałem tylko zolw82 w tym poście (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?189879-Fn2-CW-edition&p=2227882&viewfull=1#post2227882) wyraził swoją uwagę odnośnie projektu jego wykonania i podszlifował lekko shifter by nie opierał się właśnie o plastik który teraz wskazał maxiormchw. Warto zaznaczyć że dotyczy to tylko FN2.
Na fotce poniżej sugerowana zmiana zaznaczona na czerwono
http://images62.fotosik.pl/860/49e13d6c0b589778gen.jpg
http://farm4.staticflickr.com/3109/13015649585_cbc543fa11.jpg
V1.0 praktycznie mi się skończyły, zostało mi 2-3 sztuki.
V1.1 poprawię geometrię w miejscu w którym mi wskazaliście robiąc fazkę na kolidującej z plastikiem krawędzi. Dodatkowo zmniejszę całkowitą średnicę zewnętrzną shiftera bo śrubki po skontrowaniu chowają około 1mm poniżej dotychczasowej płaszczyzny. Pozwoli mi to na zmniejszenie wagi całkowitej i mam nadzieję że waga przesyłki spadnie poniżej 50g co zmniejszy znacznie koszt wysyłki międzynarodowej.
V2.1 który zamówił marcin001984 to seria prototypowa wydłużona o 7mm. Od wersji V2.0 różni się także sfazowaniem omawianej krawędzi (widać to na fotce porównawczej shiftery). V2.0 żadnego nie zrobiłem, zmiana wprowadzona na chwilę przed wykonaniem ich na maszynie i musiałem ją jakoś roboczo odróżnić od pierwotnej.
jednak mam wrażenie, że 3 nie wchodzi do samego końca, nie czuje charakterystycznego kliku.
u mnie przed wymiana sprzegla short poprawil duzo w wrzucaniu 3 biegu ale jak wymienilem sprzeglo + synchro to 3 dalej nie pewnie wchodzila do samego konca niemam pojecia dlaczego . na obecna chwile short lezy w garazu a jezdze na seryjnym i 3 wchodzi malinowo:cool:
maxiormchw
25-04-14, 23:02
SS po modyfikacjach, działa teraz super, nie wiem dlaczego jestem jednym z dwóch przypadków w których to przeszkadzało, ale po modyfikacji jest jak najbardziej okej. Teraz oba elementy wzajemnie się nie dotykają.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
SS po modyfikacjach, działa teraz super, nie wiem dlaczego jestem jednym z dwóch przypadków w których to przeszkadzało, ale po modyfikacji jest jak najbardziej okej. Teraz oba elementy wzajemnie się nie dotykają.
podszlifowales to co na fotce zaznaczone i wszystko jest ok???
maxiormchw
27-04-14, 00:47
To ze zdjęcia oraz troszkę ten czarny plastik podciąłem od wewnątrz a miejscu którym stykał się z SS. Nie oslabilem w żaden sposób jego konstrukcji.
Wysłane z mojego iPad Air przez Tapatalk
marcin001984
02-05-14, 18:19
Short shifter zamontowany. Niedawno zakładałem V1.0, a dzisiaj w jego miejsce założyłem V2.1. Biegi chodzą krócej, choć w porównaniu do V1.0 kolosalnej różnicy nie ma. Tak czy inaczej jest trochę krócej i mnie się podoba. Do biegów bez shorta bym nie wrócił na pewno :) Jak będę miał chwilkę to wrzucę zdjecia od A do Z - tak na wszelki wypadek jeśli ktoś się boi że coś zepsuje.
Wrzuc, wrzuc. Przyda sie. :)
marcin001984
02-05-14, 20:55
nie umiem wrzucić zdjęć bezpośrednio tutaj to podaję link;
http://www.fotosik.pl/u/marcin001984/album/1614618/1?show=1
butler.gdansk
02-05-14, 23:09
No to super, poszło PM jak masz fotki wklejać.
Każdy sobie poradzi z usuwaniem plastiku czy raczej to banał?
Jakieś uwagi? Poprawki? Pytam bo staram się wykluczyć błędy zanim zrobię większą partię.
Ktoś jeszcze chętny na shorta V2.1 z prototypowej serii? Zostały mi 4 sztuki.
Dzisiaj wspólnie z TRAFO wymieniłem shorta v1.0 na v2.1. Ze względu na to, że używam gałki Skunk2 skręconej na maksa w dół to już z v1.0 skok był bardzo krótki. Po zamianie nie wyczuwam kolosalnej różnicy ale jest krócej i zostawiam tak jak jest.
Przy montażu nie było problemów, trzeba jednak spiłować dość sporo plastiku i usunąć plastikową poprzeczkę. Usuwanie tego plastiku to banał, spokojnie można przeciąć czymś wystarczająco dużym lub piłować albo stopić lutownicą.
Na zdjęciu poziom spiłowania plastiku na dole, dający ok 1mm luz przy najniższym ustawieniu drążka.
http://images63.fotosik.pl/935/ba433d90986b2355med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Usunięta poprzeczka:
http://images63.fotosik.pl/935/39147bb18fc5fb20med.jpg (http://www.fotosik.pl)
marcin001984
03-05-14, 10:53
Przy montażu V2.1 z blaszką poszło mi o wiele szybciej jak poprzednim razem przy V1.0 - wtedy męczyłem się płaskim kluczem "13" a potem kombinerkami i młotkiem w sumie ponad 10 minut. Trochę ciężko było wcisnąć niebieski kapturek na V2.1, ja musiałem użyć młotka. Oczywiście z wyczuciem :)
Poprzeczkę o której pisze Lozik uciąłem małym boshem - tak bedzie najszybciej. Ale plastiku pod biegami już boshem nie utniemy bo nie ma za bardzo dojścia i tam trzeba się męczyć pilnikiem czy lutownicą. Trzeba mieć do tego cierpliwość.
Mam nadzieję że nie będę musiał już nigdy więcej rozbierać tych wszystkich plastików. Odnosze wrażenie że konsola wokół biegów, ta z małym schowkiem nad biegami już powoli ma dość tego rozbierania. Jeszcze raz czy dwa i może coś pęknąć. Klipy po obydwóch stronach przy dywanikach już się poddały i będe musiał skombinować nowe. W ogóle rozbierając coś w naszych autach zawsze jest ryzyko że coś pęknie i jeśli się coś rozbiera któryś raz z kolei to już to nie wygląda tak ładnie jak wyjechało z fabryki.
Przy montażu V2.1 z blaszką poszło mi o wiele szybciej jak poprzednim razem przy V1.0
Mógłbyś obrazek z wymiarami albo same wymiary tej blaszki? Głownie chodzi mi o grubość blaszki, średnicę otworu i szerokość tego wyciętego "paska". Chętnie bym sobie taki "kluczyk" zrobił ale SS mam już zamontowanego i nie mam jak pomierzyć. Czy jej długość ma znaczenie przy zdejmowaniu nasadki, czy tylko chodzi o to żeby było wygodnie?
marcin001984
03-05-14, 14:40
Wejdź w link ze zdjęciami który podałem wyżej, tam wszystko jest pokazane. Głównie chodzi o wygodę i łatwość w ściągnięciu tego niebieskiego kapturka.
Jak chodzi o wymiary blaszki to napisz do butler.gdansk. Chociaż zamiast się męczyć z dorabianiem może po prostu kup od niego. Na pewno drogo nie będzie
butler.gdansk
03-05-14, 22:52
Zrobiłem kilka blaszek pomocnych do zdjęcia kapturka. Jeśli po montażu dostanę ją z powrotem to nic nie doliczę. marcin001984 odda mi blaszkę na zlocie.
Ja poproszę jeden. Blaszkę też proszę, może być oryginał który ode mnie dostałeś Szymon :);)
Napisz proszę mi na pm jakie koszty i gdzie przelać kasę.
Chociaż zamiast się męczyć z dorabianiem może po prostu kup od niego. Na pewno drogo nie będzie
Dorabianie traktuję raczej jako ciekawostkę do zrobienia w wolnej chwili. Zamontowałem już 3 SS-y (2 wspólnie z Lozikiem i jeden swój) i mam już specjalne narzędzie którym ogarniam kulkę w mniej niż 20 sekund, tyle że nie wygląda tak profesjonalnie jak ten "kluczyk" :)
ja ogarnąłem kulkę szczypcami do obrabiania kabli elektrycznych, chwila moment i po sprawie. Za to piłowanie tych plastików to była gehenna, do teraz mnie łapy bolą, a miałem solidny pilnik, dremelka z mini tarczą i inne cuda.
Założyłem sobie przy okazji podświetlenie kuli drązka zmiany biegów - fajny bajer tylko muszę temat ulepszyć bo punktowe światło ledów jest zbyt widoczne i nie rozprasza się tak jakbym tego chciał
butler.gdansk
04-05-14, 17:09
Ja poproszę jeden. Blaszkę też proszę, może być oryginał który ode mnie dostałeś Szymon :);)
Napisz proszę mi na pm jakie koszty i gdzie przelać kasę.
Poszło PM :)
powiedzcie mi tak ja malemu dzicku,co to cudo daje? Ja zrozumialem ze ten luz w poruszaniu dzwignia w przod i tyl do momentu az wpadnie bieg zostanie zlikwidowany i bedzie krotrzy skok a tym samym szybsza zmiana biegow czyli szybsze przyspieszanie. Jesli dobrze rozumiem to czy mialo by to sens w takim potworze jak moj? 1.4...
butler.gdansk
05-05-14, 00:18
Generalnie po zamontowaniu shorta duża rzadziej zdarza się zgrzytnąć skrzynią podczas zmiany biegów.
Tak w ogóle to precyzja zmiany biegów zdaje się być pewniejsza.
Do tego w miejscu uchylanego schowka mam CB i krótszy skok lewarka pozwala mi także obsługiwać bezproblemowo to radio.
jesli dobrze rozumiem ze ten luz w poruszaniu dzwignia w przod i tyl do momentu az wpadnie bieg zostanie zlikwidowany i bedzie krotrzy skok a tym samym szybsza zmiana biegow czyli szybsze przyspieszanie-czy o to w tym chodzi? Rozumiem dostep do ewentuualnego radia ale to chyba glownie nie o to chodzi. Czy dobrze rozumiem zastosowanie schorta?
marcin001984
05-05-14, 18:47
Chodzi generalnie o to żebyś nie wajchował jak w Starze tylko miał krótki skok, wygodniej zmieniał biegi poczuł się jak kierowca Hondy S2000 :)
ale szybciej sie je zmienia przez ten mniejszy skok? Czy to tylko dla wygody? Bo mi biegi nigdy nie zgrzytaja :)
marcin001984
05-05-14, 19:11
Głównie dla wygody i bardziej sportowego charakteru. Skoro krótszy skok to o jakiś ułamek sekundy szybciej...
zastanawia mnie dlaczego fabryka odrazu tego nie zrobila,skoro sporo osob to zaklada i sobie chwalą. Albo jakie sa zalety jak sie niema schorta
marcin001984
05-05-14, 19:26
Tego nie wiedzą nawet najstarsi górale.
no coz...dzieki :) ja sobie nie zaloze tego bo sportowa charakterystyke mam tylko najwyzej z wygladu :) moze kiedys jak bede duzy kupie sobie 1.8 i wtedy zaloze schorta
butler.gdansk
27-05-14, 08:26
W tym tygodniu uda mi się ogarnąć około 100 sztuk shortów w wersji V1.1.
Część z nich na pewno wezmę na zlot do Białej Podlaskiej edit żeby można było je pomacać.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?203062-Najwa%BFniejsze-Informacje-o-Zlocie-!!!!
W porównaniu do V1.0 (tak jak wcześniej wspominałem (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?102057-Short-Shifter&p=2272206&viewfull=1#post2272206)):
- Została zmniejszona zewnętrzna średnica. Śrubki M6 i tak się chowają głębiej w trakcie kontrowania, a short będzie lżejszy.
- Jedna z krawędzi jest poprowadzona pod innym kątem. Chodzi o pełną kompatybilność z FN2
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/SHORTSHIFTER-V10VSV11_zps005a7ca5.jpg
Część z nich na pewno wezmę na zlot do Bielska Białej żeby można było je pomacać.
A co to za zlot w Bielsko Białej ? Bo google mi mówi że są tam zloty motocyklowe i pojazdów militarnych, nie wiedziałem że te short'y pasują do czołgów i motorów :p ;) :D :) :cool: Ale jajca ;)
butler.gdansk
27-05-14, 19:07
grrr... :D
butler.gdansk
04-06-14, 08:01
Jestem na ukończeniu partii short shifterów. Większość już została wytoczona, zostało jeszcze tylko zrobienie gwintów na "robaczki" które go kontrują oraz usunięcie "cycka" po odcięciu z wałka na tokarce.
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/20140604_071423_zpscc6d0327.jpg
Za kilka miesięcy powinieneś dać foto -kompilację-z wszystkimi autami, do których te shorty trafia :)
wysłane z mojego alter.ego
butler.gdansk
04-06-14, 16:50
Trochę by się uzbierało... :)
butler.gdansk
16-06-14, 23:15
Shorty mam gotowe. Jak ktoś chętny to zapraszam :)
Poniżej kilka fotek.
Te cztery inne sztuki obok siebie to są porównawczo:
V1.0 (oryginalny,), V1.1 (poprawiony, aktualny), V2.0 (wydłużony, nieaktualny), V2.1 (poprawiony wydłużony, aktualny)
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC09253Kopiowanie_zps1a0c68e9.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC09259Kopiowanie_zps30a03d92.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC09272Kopiowanie_zps1a1fc621.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC09271Kopiowanie_zpsc7f38f75.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC09267Kopiowanie_zpsaf0bb1ec.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC09264Kopiowanie_zpsb3ed3e2a.jpg
V1.1 vs V2.1
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC09281Kopiowanie_zps6b9f51bc.jpg
V1.1
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC09274Kopiowanie_zpse48f64b1.jpg
V2.1
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC09279Kopiowanie_zps67638c27.jpg
Dużo sztuk u Szymona już było przeze mnie zamawianych, wszyscy są z shifterów zadowoleni, ani jedna osoba się nie skarżyła...Gorąco Szymona polecam, nie tyko ze względu na jego umiejętności, ale przede wszystkim za pomocność i słowność :)
rowniez zamawialem paczke u szymona i wielki pozytyw
marcin001984
20-06-14, 00:55
tak dla porównania :)
http://www.topendpower.pl/c/pl/13_121_17_30/1/1/0/long/short+shifter.html
nowy short w wersji v.2.1 zainstalowany. standardowo nie kiwnalem przy tym palcem, tylko zlecilem, tym razem, w Carro.pl (poprzednio ASO).
roznica jest, chociaz tak szybko sie przyzwyczailem do niego, ze nie potrafie juz ocenic, jak duza ona jest :P ale jest na pewno.
biegi wchodza dobrze - pomaga mi w tym gałka skunk2, ktora ma spora mase (440g).
Problem mam jedynie z "wybijaniem biegow" - chodzi mi o to, ze czesto probojac zmienic z 2 na 3 uzywam zbyt malej sily i nie moge wybic 2 biegu. nie wiem czym to jest spowodowane. im krotsza dzwignia, tym trudniej - no ale to raczej oczywiste. zastanawiam sie, czy wymiana oleju w skrzyni moze w tym pomoc, czy problem lezy gdzie indziej - czy moze nasze skrzynie tak maja (nie jezdzilem innym ufo). olej planuje wymienic niedlugo tak czy siak.. tzreba zadbac troche o auto :)
wracajac do SS v2.1 - kontakt z Szymonem i szybkosc realizacji dostawy - PRO LIGA! :D
Melduje, ze w koncu sie zabralem za montaz shorta v2.1.
Podobnie jak u shinody to byla przesiadka z v1.
Jest jeszcze bardziej skrocony skok i jakby bardziej wyczuwalne "klikniecie" po wejsciu biegu. Baaardzo mi sie podoba, chociaz walki z pilowaniem plastikow jest sporo wiecej niz przy v1, to i tak jestem mega zadowolony :D
Nie wyobrazam sobie teraz juz jazdy bez shorta :p
butler.gdansk
19-08-14, 08:09
Przyznam że montaż V2.1 nie jest dla każdego... Dość odważnie trzeba piłować te plastiki.
Ale cieszę się że wszystkie opinie są takie że zabawa jest warta zachodu.
W FN2 też udało się V2.1 wstawić mimo moich wcześniejszych obaw, mam nadzieję że nowy użytkownik uraczy nas wkrótce swoim komentarzem. ;)
godles1991
19-08-14, 08:49
kurcze, tak czytam i czytam na ten temat,... dużo jest grzebania i rozbierania plastików przy takiej operacji? jaki jest koszt takiej modernizacji, i przede wszystkim co dokładnie to daje.. bo tak nie do końca umiem to zrozumieć... skraca biegi, wchodzą bardziej precyzyjnie etc?
Czy skraca biegi? Nie. Natomiast skraca skok lewarka w pozycjach góra-dół,a zatem skraca czas zmiany biegu. Ogólnie to taki fajny bajer, ale za to w przystępnej cenie ;).
butler.gdansk
19-08-14, 09:15
Jeśli chodzi o grzebanie - trzeba powyciągać trochę tapicerki z auta.
Mając przed oczami instrukcję zrobisz to samemu bez przyszykowania w 30 minut. Mając wprawę 10 minut powinno wystarczyć.
Dobranie się do lewarka to spokojnie kolejne max 10 minut, więcej jednak czasu potrzeba na przeszlifowanie plastików które nie mogą kolidować z shortem po jego montażu.
Ale jak się dobrze do tego przyszykujesz to idzie łatwo i przyjemnie. Szlifierka prosta lub podobne narzędzie elektrotechniczne bardzo ułatwi tą zabawę.
Co daje?
Zmieniając bieg wykonujesz pewne ruchy lewarkiem góra-dół oraz lewo prawo.
Montując short shifter skracasz ten ruch góra-dół. W wersji V1.1 jest on skrócony o około 30-40%, w wersji V2.1 około 50-60%, ale trzeba usuwać więcej plastików.
Z technicznego punktu widzenia to wygląda tak że trzymasz za gałkę na końcu dźwigni. Po przeciwnej stronie lewarka za osią obrotu lewarka są zamontowane cięgna do skrzyni biegów.
Short shifter wydłuża to ramię od spodu i przez to ruch od góry którą trzymamy się skraca.
Mi przestało zgrzytać w trakcie zmiany biegów kiedy to czasem noga przy sprzegle była szybsza niż ręka. Ruch wbijania biegu robi się pewniejszy.
Można swobodnie zmieniać bieg nie odrywając łokcia z podłokietnika
W miejcu schowka (odchylanej szufladki) mam CB radio i też już nie wadzę ręką o nie dzięki SS.
Short V1.1 to 45zł; V2.1 to 55zł (+ przesyłka) http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?220208-Nakr%EAtki-do-k%F3%B3-Volk-Racing-by-butler-Short-Shifter-y-do-VIII-gen
Montaż z tego co wiem w 95% każdy robił osobiście, tylko kilka osób posiłkowało się warsztatami.
godles1991
19-08-14, 09:23
Dzięki wielkie za informację w takim razie jak tylko wróce do polski obadam jak pracuje skrzynia w mojej hondzie, bo tak sie składa że nawet w niej jeszcze nie siedziałem heh, i wtedy pomyślę nad zamówieniem tego cudeńka, i mam nadzieje że w jakiś sposób to pomoże w mojej hondzie:)
Pierwsza sprawa to trzeba odlączyć jeden element,dziwne jest to ,że fizycznie jest ,ale już na stronie z częściami nie ma :-((((
Kolejna sprawa to trzeba podpiłować plastik z tym ,że wiadomo w innym miejscu.
http://img35.imageshack.us/img35/7587/20130507201716.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/35/20130507201716.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ten element trzeba usunąć
http://img827.imageshack.us/img827/891/60372352.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/827/60372352.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
jedynka to miejsce ,gdzie trzeba wypiłować plastik ,dwójka to miejsce ,gdzie znajduje się ten metalowy element,który trzeba usunąć,dwie śrubki i schodzi
Tak się zastanawiam. Czy ten metalowy element nie odpowiada czasem za blokadę skrzyni biegów? Tzw Bear-Lock montowany w ASO?
Niestety ale nie da się założyć shorta do auta ze blokadą skrzyni biegów. W takim układzie z czegoś trzeba zrezygnować albo z blokady skrzyni albo z SSa.
PS.
Żeby SS i blokada mogły by założone razem, trzeba by przerobić element blokady przykręcany do cięgna zmiany biegów.
Tak się zastanawiam. Czy ten metalowy element nie odpowiada czasem za blokadę skrzyni biegów? Tzw Bear-Lock montowany w ASO?
Odpisze Ci tu ,żeby inni też wiedzieli o co chodzi,faktycznie jest tak ,że albo ss albo blokada skrzyni,nie wiedziałem oczywiście o tym jak montowałem ss,ale w sumie blokade używałem sporadycznie ,więc nie martwi mnie to
Pytanie ode mnie. Short Shifter skraca ruch góra-dół. Czy te skrócenie rozkłada się równomiernie po każdej ze stron? Czy może "ubytek" ruchu np. w stronę kokpitu jest większy?
Dzięki za informacje, jak widzisz ja też zbyt często nie korzystałem stąd dopiero teraz moje pytanie. Będę się musiał zastanowić co wybrać, tym bardziej, że teraz strasznie kradną Japończyki w Małopolsce, jakiś bum się zrobił.
butler.gdansk
20-08-14, 10:36
Pytanie ode mnie. Short Shifter skraca ruch góra-dół. Czy te skrócenie rozkłada się równomiernie po każdej ze stron? Czy może "ubytek" ruchu np. w stronę kokpitu jest większy?
Sam nie wiem bo nie mam teraz porównania... Najlepiej to ocenić samemu sprawdzając na dwóch autach.
Jak na moje to powinien skrocic w obie strony tak samo.
Założyłem Buteler Short Shifter v1.1 i jestem zadowolony :) Myślałem że największy problem będę miał z demontażem tapicerki ale ta zeszła gładko. W piłowaniu plastików tak poleciałem że teraz bez problemu wstawił bym wersje 2.1 :)
Polecam
Kilka fotek
http://img.tapatalk.com/d/14/09/23/4uvyja7a.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/09/23/ytezu3ud.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/09/23/abuzybus.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/09/23/ha7ejydu.jpg
Wysłane z mojego GT-I9100
Jako że nie należe do cierpliwych ludzi i wkur**alem sie przy pilowaniu drugiego plastiku uzylem szlifierki kontowej i wyglada to teraz jak u kolegi wyzej. Szczerze mowiac sadze ze zrobilem dobrze bo moze niedlugo zmienie v1 na v2 . Co do v1...od razu po zalozeniu zrobielm 30 km i banan z twarzy mi nie znikal :D polecam kazdemu shorta od Szymona. Po prostu *****ista rzecz. Mala a daje frajde z tak zwyklej rzeczy jaka jest zmiana biegow :)
Skraca wszystko równo.
to mało prawdopodobne by przedłużenie jednej linki działało skracająco na druga :D więc nie ma możliwośći by skrócił się też skok dżwigni na boki :) skraca tylko góra/dół
to mało prawdopodobne by przedłużenie jednej linki działało skracająco na druga :D więc nie ma możliwośći by skrócił się też skok dżwigni na boki :) skraca tylko góra/dół
No to ja wiem doskonale, a ta odpowiedz jest właśnie do pytania: czy skraca równomiernie w górę w dół? Pytanie kolegi Rrajka zadane było dwa posty wyżej.
Pozdrawiam.
W FN2 też udało się V2.1 wstawić mimo moich wcześniejszych obaw, mam nadzieję że nowy użytkownik uraczy nas wkrótce swoim komentarzem.
Zgodnie z obietnicą, choć ze sporym poślizgiem (sorry Szymon, musiałem ogarnąć auto) wrzucam fotki tego jak wygląda Butler Short Shifter V2.1 w FN2.
Rozwiązanie świetne! Lewarek chodzi zauważalnie ciężej, co wprost wynika z innej dźwigni niż w OEM, ale skok jest niebywale krótki. Dodatkowo warto podnieść poziom "brania" sprzęgła na pedale, bo przy bardzo szybkiej zmianie można nie zdążyć z wysprzęglaniem do końca i wymienić płyn w skrzyni, aby wszystko chodziło płynniej.
Dzięki Szymon jeszcze raz z możliwość wyboru! ;)
Stanowczo polecam pilnik do drewna.
http://i1308.photobucket.com/albums/s615/deibral/FN2/zdjecie4_zps8fcac451.jpg
http://i1308.photobucket.com/albums/s615/deibral/FN2/zdjecie3_zps7fdd7f5a.jpg
http://i1308.photobucket.com/albums/s615/deibral/FN2/zdjecie2_zpse8d0a4a4.jpg
http://i1308.photobucket.com/albums/s615/deibral/FN2/zdjecie1_zpsb4cfa480.jpg
raportuję, że mój ss v2.1 wreszcie doczekał się montażu.
Ogólnie większych problemów nie było. Nie chciałem szlifować na samochodzie i namęczyłem się tylko z wypięciem cięgien od tyłu tego czarnego plastiku. Słaby dostęp i do tego całe ręce pocięte przez te cholerne ostre krawędzie metalowego stelaża :P Przy montażu i tak okazało się, ze delikatnie haczy o podkładkę, więc też została przycięta.
Biegi wchodzą jak w masełko, skok lewarka idealny - pełna satysfakcja :D
Przy okazji punkt brania sprzęgła też delikatnie podniesiony :) na wszelki wypadek, gdyby ręka bywała szybsza niż noga ;)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b848253fd5ba.jpg (http://naforum.zapodaj.net/b848253fd5ba.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/96b14a82a4da.jpg (http://naforum.zapodaj.net/96b14a82a4da.jpg.html)
Tak podepnę się pod temat u mnie też już siedzie ss v2.1 i jest naprawdę elegancko polecam każdemu, tak teraz tylko przeglądając temat ktoś mógł by na priv podesłać info jak podnieść ten punkt brania sprzęgła?
I jeszcze zauważyłem że u mnie to cięgno na którym jest zamontowany plastik z tą niebieską kulką w którą wchodzi SS to ten czarny plastik jest u was idealnie prosto , a u siebie miałem go w pozycji takiej jak by go ktoś przekręcił o jakieś 30 stopni w lewo , czy ktoś z was miał coś takiego też ? niby próbowałem to wyprostować ale przekręcając na wprost ten plastik przekręcało się całe to metalowe cięgno też które idzie w głąb i puszczając znowu wracało do pozycji tej przekrzywionej , zamontowałem go tak na tym przekrzywionym plastiku i biegi wchodzą niby ok ale często czuje właśnie różnice że raz bieg wchodzi idealnie a czasami jak by coś tam wadziło lub o coś zachaczało może to jest wina właśnie tego ? plastiki spiłowałem dobrze uprzedzając pytanie ;] bo sprawdzałem kilka razy czy nie zachacza gdzieś.
Nie wiem czy ktoś wcześniej taki filmik tu umieszczał, ostatnio jeden forumowicz poprosił mnie o zobrazowanie działania short shiftera od Butlera w wersji v2, może pomoże to niezdecydowanym:
http://youtu.be/ZOxGUm5MRJA
Pan_Ciastek
30-03-15, 14:23
Panowie, pytanie...
Którego shorta brać? Jakie są wasze odczucia? Który w waszej opinii lepszy i dlaczego?
Panowie, pytanie...
Którego shorta brać? Jakie są wasze odczucia? Który w waszej opinii lepszy i dlaczego?
2.1 :) wiecej pilowania plastikow, ale warto.
Pan_Ciastek
01-04-15, 15:21
No i zawitał shorcik w wersji 2.1. Montaż za tydzień-dwa.
Ogromny szacunek i ukłon w stronę Butlera, za jakość wykonania i szybkość wysyłki!
Short zagościł i u mnie. Same pozytywy, Butler dzięki za szybką wysyłkę. Pozdrawiam
Short zagościł i u mnie. Same pozytywy, Butler dzięki za szybką wysyłkę. Pozdrawiam
Nie pamiętam czy mówiłeś ,który kupiłeś?
Nie pamiętam czy mówiłeś ,który kupiłeś?
2.1
Pan_Ciastek
24-04-15, 12:34
2.1 zamontowane. Sporo piłowania, ale jakoś się udało.
Wrażenia?
Najlepszy mod Hani so far... Genialna praca lewarka. Fakt, chodzi nieco ciężej, ale biegi wbija się baaaardzo precyzyjnie. Jestem pod wielkim wrażeniem i polecam każdemu z czystym sumieniem.
@Butler - ogromny szacun i ukłon w Twoją stronę!
no wlasnie, ja tez zapominam o tym, ze procz rozporki i eibachow, SS 2.1 jest najlepszym upgradem w moim aucie :D dzieki Szymon :)
Pan_Ciastek
24-04-15, 13:40
O właśnie, jeszcze rozpórka u mnie na montaż czeka :).
@Rafał, podziękowania za opiekę nad zamówieniem i przepraszam za swoją natarczywość ;)
Korzystając z kilku ładnych dni, w końcu zabrałem się za montaż wesji 1.1. Trochę jest z tym zabawy ale biorąc pod uwagę szczegółowe instrukcje jest to fajny pomysł na przyjemne popołudnie ;) No i jaka satysfakcja! Efekt bardzo pozytywny, zwłaszcza przy szybkiej zmianie z pierwszego na drugi bieg. /ostatnio miałem okazje pojeździć trochę focusem i to jest po prostu przepaść - skok wydawał sie olbrzymi.../
Wielkie dzięki dla Szymona - zdecydowanie polecam!
Aha, jedna uwaga. Na postoju nie da się wrzucić piątego biegu. Chyba nigdy wcześniej nie próbowałem i jak już wszystko poskładałem to była chwila konsternacji :)
Korzystając z kilku ładnych dni, w końcu zabrałem się za montaż wesji 1.1. Trochę jest z tym zabawy ale biorąc pod uwagę szczegółowe instrukcje jest to fajny pomysł na przyjemne popołudnie ;) No i jaka satysfakcja! Efekt bardzo pozytywny, zwłaszcza przy szybkiej zmianie z pierwszego na drugi bieg. /ostatnio miałem okazje pojeździć trochę focusem i to jest po prostu przepaść - skok wydawał sie olbrzymi.../
Wielkie dzięki dla Szymona - zdecydowanie polecam!
Aha, jedna uwaga. Na postoju nie da się wrzucić piątego biegu. Chyba nigdy wcześniej nie próbowałem i jak już wszystko poskładałem to była chwila konsternacji :)
Też to miałem :)
Aha, jedna uwaga. Na postoju nie da się wrzucić piątego biegu. Chyba nigdy wcześniej nie próbowałem i jak już wszystko poskładałem to była chwila konsternacji
Chwila konsternacji po przeczytaniu tego,po co miałbyś wrzucać piątkę na postoju he?
butler.gdansk
05-05-15, 16:26
Pewnie po to by sprawdzić czy shifter się nie blokuje o plastik ;)
Pewnie po to by sprawdzić czy shifter się nie blokuje o plastik
Więc niech się lepiej blokuje o plastik :p
Dzis zalozylem short'a i jest MEGA! Jedyny fakt, ze w FN2 jest "troche" tego pilowania, ale efekt koncowy jest zaskakujaco dobry :)
Bulter jestes wielki i jeszcze raz dzieki!!
Aha, jedna uwaga. Na postoju nie da się wrzucić piątego biegu. Chyba nigdy wcześniej nie próbowałem i jak już wszystko poskładałem to była chwila konsternacji
sorki kolego nie do końca zrozumiałem,nawet uwaga butlera nie do końca uświadomiła mi o co chodzi,a wszystko ,przez to ,że kiedyś pracowałem w firmie która miała salon samochodowy i bardzo popularna była zabawa wśród mechaników ,kto lepiej ruszy nowym autem z np:piątego biegu i jakoś tak poszedł mój skrót myślowy
przepraszam chłopaki
Pan_Ciastek
06-05-15, 21:51
Jeżeli chodzi o piątkę na postoju, to jak najbardziej da się ją wrzucić. Zapewne lewarek Ci idzie "do końca" w prawo, a co za tym idzie, próbujesz ją wbijać jakby była naprzeciwko wstecznego, co jak pewnie łatwo się domyślić, jest niemożliwe :).
Napisałem w swoim temacie o pewnym problemie, który pojawił się podczas montażu SS, ale powtórzę tu dla potomnych.
Podczas zabiegu demontażu tunelu środkowego i montażu shortshifta przypadkowo, nieświadomie "naruszyłem" czujnik przeciążeniowy / zderzeniowy / jakkolwiek to się nazywa który uniemożliwił późniejsze uruchomienie auta. Rozrusznik kręcił, silnik nie odpalał. Czujnik (ponoć) znajduje się w okolicy podłokietnika na podłodze.
Na szczęście szybki telefon do Szymona uratował Hondę od przejażdżki na lawecie do ASO. W desce, po lewej stronie nad nogami pasażera, po zdjęciu plastikowej, trójkątnej zaślepki od strony drzwi uzyskujemy dostęp do ukrytego, tajemniczego guzika który skutecznie niweluje blokadę :D
Sam bym nie doszedł, do głowy mi nie przyszło... :rolleyes:
Poza tym SS v2.1 oceniam na świetną, łatwą, tanią modyfikację, która przysparza ogrom radości. Bez obaw, polecam wersję 2.1. Biegi chodzą idealnie. Sztywno, ciasno, precyzyjnie, krótko. Rewelacja.
butler.gdansk
30-06-15, 10:56
Skończyły mi się shorty V2.1, zostało mi kilka V1.1...
Kolejne będę może robić pod koniec roku, ale ostatnio nie było zbyt wielu chętnych i jest możliwość że odpuszczę ten temat.
nasyciles rynek chyba...
teraz zrob wersje 3.0, a wersja 2.1 sama przejdzie do nowych userow od starych :D
butler.gdansk
30-06-15, 14:13
v3.0... Ja nie wiem kto by się zdecydował na to by jeszcze więcej plastików usuwać ;)
v3.0... Ja nie wiem kto by się zdecydował na to by jeszcze więcej plastików usuwać ;)
Mi by sie juz nie chcialo ;) mialem 1.1 zmienilem na 2.1 i wystarczy ;) i tak kiedys jak sie ojciec przejechal moim (na codzien Lancer) to powiedzial, ze strasznie ciezko chodzi lewarek :)
marcin001984
01-07-15, 00:15
To cięgno/linka gdzie montuje się short shifter i tak jest już dość mocno naciągnięte w dół przy wersji V2.1.
Jeździłem po placu nową Toyotą GT86 i tam biegi wchodzą wyśmienicie
Nie chce ktoś sprzedać v2.1? Z chęcią odkupię :D
ja tez z mila checia kupilbym v2.1 ;)
naiwni :D
ja mam 1.1 - dorzucasz gazete do srodka i masz 2.1 :D (tak powstal ten mod na 2.1 jesli dobrze pamietam)
no ale nie sprzedaje... jak zbiore jezscze 7 sztuk 1.1 to bede mial pionki do szachów... : P
butler.gdansk
15-07-15, 09:26
Dokładnie tak było ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?102057-Short-Shifter&p=2138130&viewfull=1#post2138130
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?102057-Short-Shifter&p=2138284&viewfull=1#post2138284
shindoa, sprzedaj mi swoj v2.1, a do v1.1 wrzuc gazete :D
ok, tylko mysle, czy FAKT, czy Autoświat... - moze motoryzacyjna prasa lepiej sie wkomponuje i poprawi prace lewarka? (:
Pytanie trochę z innej beczki. Szymon, czy możesz wykonać shorta do innego auta a konkretnie: Mitsubishi Colt CZT 2008? Nigdzie nie mogę tego znaleźć a obecny skok lewarka to masakra. ewentualnie jeśli potrzebujesz czegoś na wzór to może kupię jakąś część od tego auta? Możliwe do ogarnięcia w ogóle?
butler.gdansk
22-07-15, 06:01
Nie mam pojęcia jak wygląda konstrukcja lewarka w Colcie. Potrzebny by był do wglądu mechanizm, a tak w ogóle to najlepiej organoleptycznie rozebrać go w aucie i ocenić na bieżąco czy dało by radę coś zrobić.
MichalKrakow
22-07-15, 12:38
Też chętnie zakupię 2.1 :)
Butler od ilu sztuk/chetnych startujesz z produkcja ?
Hej,
2.1 nie ma, a zostały jakieś sztuki 1.1 lub ktoś by chciał odsprzedać ?
Zapakuje to do FK2?
Pzdr.
butler.gdansk
22-07-15, 22:22
V2.1 zrobie w październiku/listopadzie. Brak mi teraz czasu na to. V1.1 jeszcze mam.
CzepekLidera
15-08-15, 10:23
Witam, chetnie przytule szorta v2.1. butler.gdanskJak znajdziesz czas i dorobisz ich wiecej to dawaj znaka, spoko?
Dzisiaj zamontowałem SS w wersji 1.1. Poza piłowaniem i wyjęciem środkowego panelu, obyło się raczej bez problemów.
Wrażenia po paru kilometrach jak najbardziej pozytywne, jak bym wiedział że tak mi się spodoba to bym pewnie na 2.1 czekał :) Polecam.
Hej, sorka że tak post po postem, ale inaczej pewnie by nikt nie zobaczyłem.
Po zamontowaniu SS i złożeniu wszystkich plastików wypadają mi teraz spinki z konsoli środkowej po przejechaniu paru kilometrów. Miał ktoś taki problem kiedyś?
Zakładam je tak, że odciągam ten bolec z środka spinki tak że wystaje ponad nią, następnie wkładam spinkę w miejsce i wciskam ten bolec tak że chowa się w spince. Coś robię nie tak?
Chętnie kupię 2.1 jak ktoś ma
butler.gdansk
29-01-16, 09:17
Kilka osób mnie się już pytało o short shiftery V2.1, ale dawno mi się one już skończyły. V1.1 też tylko dwie sztuki na półce.
Mam teraz okazję do puszczenia ich w produkcję, chciałbym jednak wstępnie ocenić zapotrzebowanie.
Jak lista będzie w miarę długa to zrobimy jakiś grupowiec i jak ponegocjuję z szefem to koszty zmaleją.
Wstępna cena to 60zł
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC09279Kopiowanie_zps67638c27.jpg
Kilka osób mnie się już pytało o short shiftery V2.1, ale dawno mi się one już skończyły. V1.1 też tylko dwie sztuki na półce.
Mam teraz okazję do puszczenia ich w produkcję, chciałbym jednak wstępnie ocenić zapotrzebowanie.
Jak lista będzie w miarę długa to zrobimy jakiś grupowiec i jak ponegocjuję z szefem to koszty zmaleją.
Wstępna cena to 60zł
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC09279Kopiowanie_zps67638c27.jpg
1 ciwi 1szt.
A czy ten V2.1 będzie pasował do sedana?? Jeśli tak to jestem chętny.
butler.gdansk
02-02-16, 13:14
Tak, będzie pasować. Z tego co pamiętam to w tym temacie nawet ktoś fotkę wrzucił.
ja mam w sedanie i jest ok, troszkę piłowania i wszystko działa.
ja mam w sedanie i jest ok, troszkę piłowania i wszystko działa.
miałeś wcześniej wersje 1.1?jestem ciekawy różnicy między 2.1
nie, chcesz spróbować to sie ugadamy :)
nie, chcesz spróbować to sie ugadamy
oki ,weźmiesz moje auto ,a ja Twoje,trzeba pomyśleć ,gdzie to fajnie sprawdzić,drugi tydz ferii siedzę w domu z synem to mam czasu mnóstwo
Ja sie przesiadlem w 5d z 1.1 na 2.1 :) wiecej pilowania a i samo skrocenie skoku nie jest tak duze jak przy przejsciu z serii na 1.1 ale w rezultacie i tak bym juz nie wrocil do 1.1, nie mowiac o serii :)
nie, chcesz spróbować to sie ugadamy :)
Ja tez chętnie skorzystałbym z Twojej uprzejmości....?
butler.gdansk
05-02-16, 06:19
V2.1
1. ciwi - V2.1
2. esbe - V2.1
3. kullnikk - V2.1
4. Tomci84 - V2.1
5. Dealer - V2.1
6. gebel - V2.1
7. Wind 323 - V2.1
8. simonR - V2.1
9. xluki - V2.1
10. mattss V2.1
--------------------
V1.1
1. toydols - V1.1 (2 szt.)
Pomyśl czy nie chcesz V2.1, zdecydowana większość po jego zamontowaniu nie chciała by wrócić do V1.1
faficiorek
05-02-16, 22:30
V2.1 1szt
V2.1
1. toydols - V1.1 (2 szt.)
Pomyśl czy nie chcesz V2.1, zdecydowana większość po jego zamontowaniu nie chciała by wrócić do V1.1
Przeczytałem cały wątek i wydaje mi się, że dla mnie v2.1 to trochę za dużo, a do tego wymaga dużo większej rzeźby w plastikach. Jeśli więc nie będziesz miał v1.1 to odpuszczam raczej.
Przeczytałem cały wątek i wydaje mi się, że dla mnie v2.1 to trochę za dużo, a do tego wymaga dużo większej rzeźby w plastikach. Jeśli więc nie będziesz miał v1.1 to odpuszczam raczej.
Jakby nie bylo nowego to ja mam 1.1 w szufladzie, bo sie przesiadlem na 2.1. No ale to tylko jedna sztuka
butler.gdansk
06-02-16, 09:46
Ustawiając obrabiarki na shiftery nie ma problemu przestawić się z V2.1 na V1.1, z punktu technologicznego mają znikomą różnicę.
_damianinho_
08-02-16, 17:18
V2.1 1 sztuka
Przeczytałem cały wątek i wydaje mi się, że dla mnie v2.1 to trochę za dużo, a do tego wymaga dużo większej rzeźby w plastikach. Jeśli więc nie będziesz miał v1.1 to odpuszczam raczej.
Też mam v1.1 nieużywany w szufladzie, jak chcesz, to daj znać na pw :)
Ustawiając obrabiarki na shiftery nie ma problemu przestawić się z V2.1 na V1.1, z punktu technologicznego mają znikomą różnicę.
Odkupiłem już od chłopaków 2 szt. v 1.1, więc masz problem z głowy :)
butler.gdansk
12-02-16, 11:32
Dobra - mam info że w poniedziałek będzie materiał, jak się uda przezbroić szybko maszyny z obecnej roboty to w poniedziałek pierwsze shorty powinny być też gotowe.
Odezwę się do każdego z osobna więc czekać na PW ;)
Jeśli jeszcze można to ja też
V2.1 - 1 sztuka
gornik_1948
27-02-16, 10:31
Witam, jeśli byłaby jeszcze możliwość to prosze też o jedną sztukę V2.1
butler.gdansk
27-02-16, 19:14
Shiftery gotowe do wysyłki, za chwilę każdemu wyślę info.
Koszty:
Short Shifter 60zł
Narzędzie to wyciągania niebieskiego kapturka 8zł
Przesyłka 10zł
Narzędzie nie jest niezbędne do montażu, ale ułatwia najtrudniejszy etap kiedy to trzeba zdjąć niebieski kapturek z trzpienia lewarka.
http://farm8.staticflickr.com/7241/7381358404_6cea80e3c1_c.jpg
Poniżej pełna lista chętnych na wyżej wymienioną cenę.
V2.1
1. ciwi - jest przelew - wysłane 00859007734173988700
2. esbe - jest przelew - wysłane 00859007734173988717
3. kullnikk - jest przelew - wysłane 00859007734173988724
4. Tomci84 - jest przelew - wysłane 00859007734173988731
5. rezygnacja
6. gebel - jest przelew - wysłane 00859007734173988748
7. Wind 323 - jest przelew - wysłane 00859007734173988755
8. simonR - BRAK KONTAKTU
9. xluki - jest przelew - wysłane 00859007734173988762
10. mattss - jest przelew - wysłane 00859007734173979517
11. TOM3 - jest przelew - wysłane 00859007734173988779
12. faficiorek - jest przelew - wysłane 00859007734173988625
13. ciechon - jest przelew - wysłane 00859007734173988632
14. grosze - BRAK KONTAKTU
15. _damianinho_ - jest przelew - wysłane 00859007734173988649
16. LOVI - jest przelew - wysłane 00859007734173979500
17. MarcinDG - jest przelew - wysłane 00859007734173988656
18. lolpik - jest przelew - wysłane 00859007734173988663
19. gornik_1948 - jest przelew - wysłane 00859007734173988670
20. michi - jest przelew - wysłane 00859007734173988687
21. murinek777 - przesyłka łączona
22. kusiu - jest przelew - wysłane 00859007734173988618
23. rezygnacja
V1.1
1. hultaj84 - jest przelew - wysłane 00859007734173988694
Również jestem chętny: V2.1 - 1 sztuka
Ja również wziąłbym jedną sztukę. Tylko proszę mi wyjaśnić jaka jest różnica w montażu między wersją 1.1 a 2.1 ??
pod 2.1 trzeba trochę więcej plastiku usunąć bo jest dłuższy
Okej, dzięki za wyjaśnienie.
Narcyzer-83
28-02-16, 19:19
Poproszę V2.1 - 1 sztuka.
Czy jest jeszcze możliwość uzyskania v1.1 ?
Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
butler.gdansk
29-02-16, 06:11
Tak, technologicznie się przestawić na maszynie na V1.1 nie jest żadnym problemem.
Listę chętnych i status będę aktualizować w tym poście (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?102057-Short-Shifter&p=2669052&viewfull=1#post2669052) bo inaczej nie będę mógł dojść do ładu.
Będę umieszczać zaksięgowane wpłaty i zrealizowane wysyłki.
butler masz może rysunek SS w autocadzie?? Jeśli masz to wysłał byś mi na meila??
butler.gdansk
29-02-16, 17:28
Ja je produkuję więc dziwne by było jak bym nie miał dokumentacji. Czy uważasz że projekt nad którym poświęciłem wiele godzin mogę ot, tak sobie wysłać obcej osobie? Mam w umowie klauzule m.in o zakazie udostępniania dokumentacji technicznej a mój szef przegląda forum czy wałków nie robię.
Narcyzer-83
29-02-16, 18:32
Czy montaż short shiftera nie przeszkadza w założonej blokadzie na skrzyni biegów, np. Bear lock? Ma ktoś już jakieś doświadczenie w tym temacie? Czy obie te rzeczy się wykluczają?
W takim razie v1.1 + urządzenie do zdejmowania niebieskiej kulki po 1szt poproszę
Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
butler.gdansk
29-02-16, 18:59
Czy montaż short shiftera nie przeszkadza w założonej blokadzie na skrzyni biegów, np. Bear lock? Ma ktoś już jakieś doświadczenie w tym temacie? Czy obie te rzeczy się wykluczają?
Przeglądając wątek natrafiłem na odpowiedź na Twoje pytanie. Fajnie by było by ktoś jeszcze to potwierdził... Tzn, czemu blokada wyklucza SS
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?102057-Short-Shifter&p=2352615&viewfull=1#post2352615
W takim razie v1.1 + urządzenie do zdejmowania niebieskiej kulki po 1szt poproszę
Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
Wysyłam zaraz PW
Butler spoko, rozumiem. Też podpisywałem papier o zachowaniu tajemnicy firmowej.
Super, że w końcu są gotowe :) Przelew ode mnie już poszedł.
Pozdrawiam,
Michał
Fajnie by było by ktoś jeszcze to potwierdził... Tzn, czemu blokada wyklucza SS
Zakładając blokadę, trzeba na cięgno przykręcić jeden z elementów blokady, który musi idealnie spasować z bolcem.
Po założeniu SS'a cięgno za bardzo się obniża i rygiel blokady nie jest w stanie wejść w odpowiednie miejsce - obrazek 20. Na obrazku nr 16 widać ten element:
LINK (http://www.layada.by/files/lock/HONDA%20CIVIC%205D%20%286%20biegw,%20od%202006%29% 20%5B1012K%5D.pdf)
Żeby SS i blokada działała, trzeba by przerobić tę "łapkę blokującą". Bawiłem się tym, więc jestem na 100% pewny.
PS.
Do tamtego wpisu dodałem jedno zdanie.
butler.gdansk
02-03-16, 21:47
Shorty rozesłane, numery do trackingu przesyłek dla każdego z Was wpisałem w tym poście
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?102057-Short-Shifter&p=2669052&viewfull=1#post2669052
Po montażu nie zapomnijcie opisać swoje wrażenia i skrobnąć feedback ;)
A moze ktos mi powiedziec jakiej srednicy jest glowka, na ktorą wklada sie ten niebieski kapturek??
U mnie już SS siedzi. Wrażenia z pierwszej jazdy super :) nie wróciłbym do serii.
Wielkie podziękowania butler.gdansk
Short v2.1 dzisiaj zamontowany :) Na jeździe próbnej banan mi z twarzy nie schodził ;) Nie to samo auto, wreszcie jest jak w prawdziwej Hondzie :D
Również wielkie dzięki dla butler.gdansk !!
Wczoraj zamontowałem Shorta v2.1 . Bardzo duuuża róznica po zamontowaniu w FN2. Polecam każdemu, bo zabawka nie jest droga, a jest o niebo lepiej niż w serii :)
Najwiecej pracy jest z dobrym zeszlifowaniem tego plastiku, ale jeśli ma sie lutownice, ale jak w moim przypadku Dremel (taki, który działa troche jak lutownica) to jest łatwo.
Opłaca sie troche porozbierac samochód i to zamontowac :)
Pozdrawiam i dzieki Butler za SS'a :)
U mnie też V2.1 zamontowany. Odczucia z użytkowania rewelacja, jednak montaż bez elektronarzędzi to masakra. Pilnikiem do drewna idzie strasznie wolno(szczególnie że w FN2 trzeba tego plastiku spiłować więcej), więc radzę się zaopatrzyć w coś typu Dremel.
Dla butler.gdansk wielkie podziękowania za całokształt.
Również jestem po montażu v2.1 :) Potwierdzam pilnikiem do drewna idzie topornie, ale efekt po montażu wynagradza każdy wysiłek :) Aż chce się zmieniać biegi :)
butler.gdansk
14-03-16, 20:39
Raz próbowałem pilnikiem do drewna... Masakra. Po pół godzinie dałem sobie spokój.
Albo szlifierka palcowa/dremel, albo lutownica i topimy plastiki.
Tak się zastanawiam czy z allegro nie ściągnąć sobie kilka obudów i ich nie przerobić na p&p dla shorta.
Przy wymianie byście mi wysyłali oryginalne do przeróbki dla kolejnej osoby...
Tyle że samo odkręcanie i wymiana całości zajmie tyle co piłowanie więc chyba odpuszczę.
Piłowałem pilnikiem do drewna. Szło opornie, ale dla
chcącego nic trudnego ;)
https://www.dropbox.com/s/38k53cwre4b31h8/2016-03-12%2014.00.39.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ftao9bc5nurqvvi/2016-03-12%2014.01.02.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/940c8f4r3mbczmg/2016-03-12%2014.03.31.jpg?dl=0
Parę fotek ode mnie ile trzeba wyciąć żeby v2.1 weszła bez problemu a ingerencja była jak najmniejsza. W sumie piłowanie dremelem i przymierzanie, na przemian zajęło najwięcej czasu z całej roboty ale jak wspominałem było warto!! :D
Założone dremel w samochodzie plus odkurzacz, poza samochodem szlifierka kontowa i 3 min roboty, straty zdarta skóra z palca i trochę krwi. W sumie półtorej godziny z tapicerką, a nie potrzeba ściągać całej tapicerki z pod kierownicy wystarczy kawałek odpiąć od strony tunelu środkowego i tunel środkowy wychodzi bez problemu potem tylko cztery wtyczki i praca fizyczna.Zmiana olbrzymia .
Panowie jeśli jeszcze ktoś nie założył ss v2.1 to może zmierzy pracę lewarka np. od wypustu w schowku pod radiem 1i2 biegu 3i4 biegu 5i6 i r ja miałem to zrobić i porównać ale z podniecenia zapomniałem wiem że jest różnica ale dla potomnych pasuje podać wymiary przed i po, nie ukrywam że nie chce mi się zmieniać na fabrykę i mierzyć
Mogę się założyć ,że nikt nie ma jak Ty
Założone dremel w samochodzie plus odkurzacz, poza samochodem szlifierka kontowa
,więc mierzenie skoku lewarka przez innych mija się z celem ;) ;) ;)
Witam. Trafiłem tutaj z wątku o problemie z drugim biegiem. Borykam się z tym problemem od kilku miesięcy. Tydzień temu moja szala goryczy się przelała. Menda z focusa postanowiła utrudnić mi wyprzedzenie i zaczęła przyśpieszać. Swoją drogą gdzie się takie k**** rodzą. No ale do rzeczy. Miała być szybka redukcja na dwójkę i odjazd. Problem pojawił się przy wbiciu biegu. Jako, że sytuacja była dynamiczna, nie było czasu na ponowne rozłączenie sprzęgła, potraktowałem lewarek trochę mocniej i stało się. Linka zerwana. 3 dni bez samochodu. Kilka stówek mniej w portfelu. Czytałem, że montaż SS eliminuje problem z oporem przy wbijaniu dwójki. Czy ktoś z posiadaczy sedana może to potwierdzić?
Short Shifter leży już u mnie od kilku dni założony, trochę rzeźby było, ale wrażenia z jazdy na wielki plus, oryginalny skok przy zmianie jest naprawdę długi mam wersję V.2.1, jest bajka.. butler.gdansk wielkie podziękowania za profesjonalnie zrobionego Shorta :) jest on praktycznie darmo a małe "piłowanie" wynagradza wszystko :D
U mnie też już 2,1 zamontowany i nie rozbierałem całego tunelu!!! Zdjąłem tylko mieszek i pokrywkę mechanizmu zmiany biegów i tą konsole ze schowkiem z roletka tą za drążkiem zmiany biegów.Potem odkręciłem trzy śruby, wypiąłem dwie linki te cięgła co sterują biegami i cały mechanizm podszedł do góry dając dostęp i miejsce dla dreemelka. Czas montażu ok godziny na gotowo. U mnie też niekiedy haczyła dwójka i ew jedynka ale z miesiąc temu dolałem do skrzyni militeka i po nim sie poprawiło zdecydowanie a teraz shifterkiem jest jeszcze lepiej i precyzyjniej, ściślej, pewniej. Pozdrowienia dla butler.gdansk.
butler.gdansk
21-03-16, 12:53
Witam. Trafiłem tutaj z wątku o problemie z drugim biegiem. Borykam się z tym problemem od kilku miesięcy. Tydzień temu moja szala goryczy się przelała. Menda z focusa postanowiła utrudnić mi wyprzedzenie i zaczęła przyśpieszać. Swoją drogą gdzie się takie k**** rodzą. No ale do rzeczy. Miała być szybka redukcja na dwójkę i odjazd. Problem pojawił się przy wbiciu biegu. Jako, że sytuacja była dynamiczna, nie było czasu na ponowne rozłączenie sprzęgła, potraktowałem lewarek trochę mocniej i stało się. Linka zerwana. 3 dni bez samochodu. Kilka stówek mniej w portfelu. Czytałem, że montaż SS eliminuje problem z oporem przy wbijaniu dwójki. Czy ktoś z posiadaczy sedana może to potwierdzić?
Ciężko powiedzieć czy tu leży problem. Short na pewno pomaga gdy ktoś ma zbyt "szybką" nogę, tzn. szybciej puszczasz sprzęgło niż wbijesz bieg.
Myślę że wielu z nas przez to trafiło się małe zgrzytnięcie przy próbie dynamicznej zmiany biegów.
Obstawiam że masz problem ze skrzynią, ale specem nie jestem. Kiedy zmieniałeś olej w skrzyni? Spróbuj szukać odpowiedzi tu http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?124683-Jaki-olej-do-skrzyni-bieg%F3w
Olej wymieniłem niedługo po tym jak zaczęły pojawiać się problemy, jednak to nie pomogło. Na początku opór przy wbijaniu dwójki nie był to dla mnie specjalnie uciążliwy, gdyż samochodu używałem dość rzadko głównie na dłuższe trasy. Sytuacja jednak się zmieniła i teraz częściej jeżdżę po mieście gdzie problemowa zmiana biegów bardzo irytuje. Ciekawe jest to, że problem występuje tylko i wyłącznie przy redukcji z wyższego biegu na drugi. Tak czy inaczej myślę, że SS na pewno tutaj nie zaszkodzi, a nuż pomoże. Czy zamierzasz jeszcze wznowić produkcję? Ewentualnie może ktoś chce odsprzedać? Wersja w praktyce nie ma dla mnie znaczenia gdyż short miałby posłużyć wyłącznie jako "lekarstwo". Może nawet v1.1 byłaby lepsza skoro jest mniej piłowania.
butler.gdansk
21-03-16, 20:26
Mam jeszcze około 20 sztuk, jak zainteresowany to pisz do mnie PW.
Olej wymieniłem niedługo po tym jak zaczęły pojawiać się problemy, jednak to nie pomogło. Na początku opór przy wbijaniu dwójki nie był to dla mnie specjalnie uciążliwy, gdyż samochodu używałem dość rzadko głównie na dłuższe trasy. Sytuacja jednak się zmieniła i teraz częściej jeżdżę po mieście gdzie problemowa zmiana biegów bardzo irytuje. Ciekawe jest to, że problem występuje tylko i wyłącznie przy redukcji z wyższego biegu na drugi. Tak czy inaczej myślę, że SS na pewno tutaj nie zaszkodzi, a nuż pomoże. Czy zamierzasz jeszcze wznowić produkcję? Ewentualnie może ktoś chce odsprzedać? Wersja w praktyce nie ma dla mnie znaczenia gdyż short miałby posłużyć wyłącznie jako "lekarstwo". Może nawet v1.1 byłaby lepsza skoro jest mniej piłowania.
U mnie też niekiedy haczyła dwójka i ew jedynka ale z miesiąc temu dolałem do skrzyni militeka i po nim sie poprawiło zdecydowanie koszt niewielki a działa.
butler.gdansk
02-04-16, 11:46
Kilka nowych zdjęć shortów V2.1
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC01864_zpsuxvuthj1.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC01857_zpstlncsqyb.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC01856_zpsuujsqv8e.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Short%20Shifter/DSC01854_zps5uocukxe.jpg
W końcu i u mnie siedzi short V2.1 ;) w skrócie REWELKA! jak już ktoś tu wspomniał nie wyobrażam sobie wrócić do serii :D:D
Podziękowania dla Szymona :)
U mnie też zamontowany V2.1, różnica jest przeogromna. Dzięki Butler! ;)
butler.gdansk
20-05-16, 20:53
Wczoraj wysłałem, a dziś już zamontowany? Ekspresowo ;)
Prawdę mówiąc jak z Szymonem zamontowaliśmy Shorta u mnie to byłem w niemałym szoku :P to jest dzieło godne bynajmniej Oscara :D
godles1991
27-05-16, 23:38
Wczoraj wysłałem, a dziś już zamontowany? Ekspresowo ;)
Można jakiś namiar do ciebie żeby zamówić ten short shifter?:) widze że wszyscy są zadowoleni z założenia, a moje zgrzyty niekiedy w 2jce to porażka :0
Można jakiś namiar do ciebie żeby zamówić ten short shifter?:) widze że wszyscy są zadowoleni z założenia, a moje zgrzyty niekiedy w 2jce to porażka :0
Napisz na PW do niego ;)
Ile zapłacić koledze za montaż ? Profi robota bez rozbierania deski bo to sam robiłem.
butler.gdansk
08-06-16, 11:42
Jak ktoś do mnie przyjeżdża na montaż, to łącznie z shifterem 100zł wołam. Godzinka roboty, ale deskę rozbieram. Z tym że jak dotąd tylko 3D i 5D.
Zrobione. Efekt super. Miał ktoś jakieś przygody z shortem, coś się odkręciło, trzeba było zmieniać, poprawiać ?
Zrobione. Efekt super. Miał ktoś jakieś przygody z shortem, coś się odkręciło, trzeba było zmieniać, poprawiać ?
ja miałem tak,że niedługo po montażu wykręciły się śrubeczki i ss się luzował,zgłaszałem butlerowi miał poprawić gwinty,nowe kupiłem w leroyu i dokręcone trzymają do tej pory
ja miałem tak,że niedługo po montażu wykręciły się śrubeczki i ss się luzował,zgłaszałem butlerowi miał poprawić gwinty,nowe kupiłem w leroyu i dokręcone trzymają do tej pory
Ja w miejscach, do których potem jest ciężki dostęp daje na gwinty klej
Śrubeczki na kleju. Chodzi mi bardziej o sytuacje: środek nocy, autostrada i nagle brak biegów..
butler.gdansk
09-06-16, 06:52
ja miałem tak,że niedługo po montażu wykręciły się śrubeczki i ss się luzował,zgłaszałem butlerowi miał poprawić gwinty,nowe kupiłem w leroyu i dokręcone trzymają do tej pory
Generalnie to nie jest sprawa poprawy gwintów tylko siły dokręcenia. Nie ma opcji by poprawiać prawidłowy gwint maszynowy. Klej do gwintów to jest zdecydowanie dobry pomysł.
Na Civinfo miałem PM od kolesia który miał short z ebaya (inna konstrukcja). Ułamał mu się trzpień fabrycznego lewarka - w zagłębieniu pod kulą dla niebieskiego kapturka. Z tym mocowanie shorta tamtej konstrukcji całkowicie obciąża tylko kulkę lewarka. Ja swoje wykonuje w dość ciasnej tolerancji i kołnierz dość ciasno oplata lewarek pod kulką redukując obciążenia na niej.
godles1991
10-07-16, 23:17
Panowie i Panie, mam do sprzedania shorta v2.1 jeśli ktoś chce, bo okazało się że sprzedaje swoja honde, wiec nie będę już go montował kolejnemu kupującemu, jeśli ktoś jest chętny to odsprzedam chętnie :) zapraszam na prv jeśli ktoś zainteresowany :)
butler.gdansk
11-07-16, 05:58
Mi się na tą chwilę skończyły, kolejną partię może w październiku/listopadzie będę robić. O ile w ogóle będę, bo szef mi ostatnio taką cenę rzucił że zarobek z tego prawie mam żaden.
Mi się na tą chwilę skończyły, kolejną partię może w październiku/listopadzie będę robić. O ile w ogóle będę, bo szef mi ostatnio taką cenę rzucił że zarobek z tego prawie mam żaden.
UUUuu szkoda bo mialem sie w najbliższych dniach odzywać w sprawie montażu.... No nic mówi sie trudno...
Ja tez mialem pisac w tej sprawie, bo lece wlasnie do Kraju i chetnie zakupił bym Short Shiftera.
Moze sprzedaje ktos jeszcze na forum, cos komu wiadome ??
butler.gdansk
11-07-16, 22:01
Im więcej osób będzie chętnych tym szybciej zrobię kolejne sztuki. Jak coś to piszcie.
Ja tez mialem pisac w tej sprawie, bo lece wlasnie do Kraju i chetnie zakupił bym Short Shiftera.
Moze sprzedaje ktos jeszcze na forum, cos komu wiadome ??
Ja mam wersje 1.1 do pogonienia w razie czego. Zmienilem na 2.1 ;)
Mi 1.1 by starczyło a na jakąś pomoc w montażu można liczyć? :cool:
godles1991
12-07-16, 16:43
jeśli ktoś zainteresowany to mam v2.1 na sprzedaż :)
Odkupie 2.1 kontakt priv
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tez jestem chetny na zakup 2.1
butler.gdansk
15-07-16, 06:26
Spróbuję przyspieszyć nową partię.
Spróbuję przyspieszyć nową partię.
Czekam na wieści kiedy ewentualnie na montaż podjechać. :D
ja wczoraj podjąłem się montażu, powiem tak - miałem przygotowaną instrukcję (we wcześniejszych postach ktoś stworzył super PDF-a, jednak dla v1.0/1.1) i narzędzia, dzięki Bogu siedziałem na warsztacie.
demontaż deski luz, ale w execu trzeba uważać na więcej kwestii (konsola znad ręcznego nie zejdzie całkiem, bo nie można odpiąć zasilania gniazdka które jest wewnątrz ukryt; panel pod nogami kierowcy ma przyłączone podświetlenie nóg na które trzeba uważać) - mimo wszystko to pikuś.
schody zaczęły się przy zdejmowaniu niebieskiej nakładki - mimo narzędzia od butlera mocowałem się ładne parę minut (w instrukcji było info że trzeba uważać aby nie uszkodzić) - koniec końców udało mi się zrobić odpowiednią dźwignię (dobrałem odpowiednie narzędzia) i zeszło z takim impetem że poleciało w p#$%du -> szukałem kolejne kilka minut, z nerwów że już nie znajdę spociłem się bardziej niż przy rozbieraniu konsoli :D jest sukces - znalazłem! można spokojnie przejść do kolejnego punktu - "spiłować ok 1 mm" aha, może tak było w wersji 1, dla wersji 2, trzeba było spiłować ze 2 cm... kilkanaście minut machania pilnikiem w dość ograniczonej przestrzeni.
udało się, spędziłem cały wieczór do późna, założyłem shorta i powiem tak - warto było, radość z wrzucania biegów kolosalna tak samo jak zmiana vs seria :D:D:D
mało tego, nie skończyłem montażu - mam do spiłowania drugi czarny element, ale stwierdziłem że w nim jest tak dużo do wycięcia że udam się po jakąś wycinarkę lub małą piłę, nie będę tego ręcznie rzeźbić. jest też drugi powód - pytanie do tych co pozakładali i jeżdżą już jakiś czas - czy śrubki trzymające shorta smarowaliście jakimś loctite-tem lub czymś podobnym aby się nie odkręciły? nie miałem nic takiego pod ręką, więc wolałem nie składać całej konsoli tylko na razie jeżdżę z trochę rozbebeszonym wnętrzem - jak wytnę drugi element i może kupię jakiś specyfik do śrub to poskładam. na razie jest jak w mad maxie :D
butler.gdansk
27-07-16, 19:54
Loctite to dobra opcja. Z tego co kojarzę to jednej osobie się odkręciły śrubki kontrujące shorta i musiała poprawiać montaż.
Polecam dremel/szlifierkę prostą, lub lutownicę którą roztapia się plastik. Nie wyobrażam sobie tego ręcznie piłować :D
Podbijam, bo chcę zaznaczyć, że jestem chętny na shorta. Wersja obojętna :)
Ja rownież czekam na info o nowej parti
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jakieś info odnośnie terminu nowej partii??
Ja biorę na 100%.
butler.gdansk
10-08-16, 13:28
Trzeba uzbroić się w cierpliwość. Mamy dużo pracy i są (dla mojego szefa) wyższe priorytety niż shiftery. Ale sierpień myślę jeszcze jest w zasięgu choć trudno coś obiecać.
Jak by ktoś miał odsprzedać to chętnie kupię, wersja bez różnicy.
kuba123454
15-08-16, 12:03
Jakby coś tam było wiadomo to dopisze się do listy chętnych.
Sierpień zaraz się kończy, coś już wiadomo ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.