Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaki powód "kopcenia"



Krzeszu
29-01-07, 12:23
Czołem,
może ktoś z Was naprowadzi mnie na rozwiązanie problemu. Otóż od paru miesięcy (wydaje mi się że od momentu wymiany paska rozrządu - ale nie jestem pewny), honda zaczeła kopcić. Oleju nie bierze (przejechałem od wymiany 5 tyś i ani kropli mniej). Po około 15 minutach jazdy kopcenie ustaje. Największy kosmos jest jak wchodzę na wysokie obroty-za mną siwy dym. Aha-honda pali dużo więcej niż przed kilkoma miesiącami. Kupłem nowe świece (daaaawno nie były wymieniane), ale nie wiem czy to coś da. Może to pęknięty blok? :( woda dostaje się do oleju i kopci...?, źle ustawiony zapłon??? nie mam pomysłu

Lcfr
29-01-07, 12:30
kopci na biało (para) czy na siwo (olej)
czy moze na czarno (spaliny)?
płynu ubywa (skoro piszesz o peknietym bloku)?
zawory były ustawiane?


siwy dym genderalnie pojawia sie jak autko bierze olej... skoro go nie bierze to moze to para ale wtedy systematycznie ubywałoby płynu...

Krzeszu
29-01-07, 12:41
Ubywa płynu :( Czyli co-pęknięta głowica? :// Tyle że płyn chłodniczy odkąd mam to auto systematycznie znika...

Lcfr
29-01-07, 12:54
Ubywa płynu :( Czyli co-pęknięta głowica? :// Tyle że płyn chłodniczy odkąd mam to auto systematycznie znika...


znikajacy plyn + białe kopcenie auta = przewaznie to "wydmuchana" uszczelka pod glowica..
Zdejmujac glowice i wymieniajac uszczelke wypada planaowac glowice i sprawdzic ja na szczelnosci...(wtedy bedzie pewnosc ze glowica ok)

Krzeszu
29-01-07, 13:02
Wymieniałem uszczelke pod głowicą parę miesięcy temu... Czyżby znowu to samo? Tyle że wtedy auto się grzało jak cholera-teraz trzyma temp...

Lcfr
29-01-07, 13:08
Wymieniałem uszczelke pod głowicą parę miesięcy temu... Czyżby znowu to samo? Tyle że wtedy auto się grzało jak cholera-teraz trzyma temp...

a planowana byla glowica?
sprawdzona na szczelnosc?
jakiej firmy uszczelka?

Krzeszu
29-01-07, 14:18
Wymieniałem uszczelke pod głowicą parę miesięcy temu... Czyżby znowu to samo? Tyle że wtedy auto się grzało jak cholera-teraz trzyma temp...

a planowana byla glowica?

sprawdzona na szczelnosc?
jakiej firmy uszczelka?
Nie wiem, nie wiem, nie wiem ://

ravm0
26-05-10, 18:08
stary temat wiec sie podepne. Wymienilem uszczelke pod glowica w d15b7 (na uszczelke z d16y8). I niby silnik pracuje rowno ale kopci na czarno (czyli ze spaliny wnioskujac z posta Lcfr'a powyzej ). Głowica byla planowana, zawory ustawione. Co powinienem jeszcze dostroic? Nie jestem pewnien czy dobrze ustawilem zaplon, to moze byc przyczyna? czy moze reset kompa pomoze...
a druga sprawa jest taka, ze przy odpowietrzaniu ukladu chlodzenia ( korek od chlodnicy odkrecony) i odpowietrzalem dopokie z odpowietrznika nie zaczal leciec sam plyn. teraz jak dodam gazu to wyrzuca wode z chlodnicy przy otwartym korku. poza tym te grube węże od chlodnicy robia sie twarde. czy to normalne czy moze pompa wody nie dziala jak trzeba?

jasiek09
26-05-10, 18:16
z tym że wyrzuca płyn to normalne, w układzie jest utrzymywane przecież ciśnienie, co do węży do zależy jak twarde, da sie je normalnie palcami ugiąć bez większego wysiłku??zapłon może być przyczyną

ravm0
26-05-10, 18:34
troche da sie ugiac palcami, ale wydaje mi się ze kiedyś były bardziej miękkie. Może martwię sie niepotrzebnie...

jasiek09
26-05-10, 18:45
po za tym nie potrzebnie odkrecales korek od chlodnicy, odpowietrza się odpowietrznikiem z zakręconym korkiem i włączonym obiegiem na nagrzewnice

ravm0
26-05-10, 23:00
jutro sprobuje w ten sposob odpowietrzyc. Czy przy ustawianiu zaplonu trzeba cos mieszac w kompie?

rooter666
26-05-10, 23:02
Czy przy ustawianiu zaplonu trzeba cos mieszac w kompie?

według instrukcji trzeba wpiąć zworke jak do samodiagnostyki ,