Zobacz pełną wersję : Jaki powód "kopcenia"
Czołem,
może ktoś z Was naprowadzi mnie na rozwiązanie problemu. Otóż od paru miesięcy (wydaje mi się że od momentu wymiany paska rozrządu - ale nie jestem pewny), honda zaczeła kopcić. Oleju nie bierze (przejechałem od wymiany 5 tyś i ani kropli mniej). Po około 15 minutach jazdy kopcenie ustaje. Największy kosmos jest jak wchodzę na wysokie obroty-za mną siwy dym. Aha-honda pali dużo więcej niż przed kilkoma miesiącami. Kupłem nowe świece (daaaawno nie były wymieniane), ale nie wiem czy to coś da. Może to pęknięty blok? :( woda dostaje się do oleju i kopci...?, źle ustawiony zapłon??? nie mam pomysłu
kopci na biało (para) czy na siwo (olej)
czy moze na czarno (spaliny)?
płynu ubywa (skoro piszesz o peknietym bloku)?
zawory były ustawiane?
siwy dym genderalnie pojawia sie jak autko bierze olej... skoro go nie bierze to moze to para ale wtedy systematycznie ubywałoby płynu...
Ubywa płynu :( Czyli co-pęknięta głowica? :// Tyle że płyn chłodniczy odkąd mam to auto systematycznie znika...
Ubywa płynu :( Czyli co-pęknięta głowica? :// Tyle że płyn chłodniczy odkąd mam to auto systematycznie znika...
znikajacy plyn + białe kopcenie auta = przewaznie to "wydmuchana" uszczelka pod glowica..
Zdejmujac glowice i wymieniajac uszczelke wypada planaowac glowice i sprawdzic ja na szczelnosci...(wtedy bedzie pewnosc ze glowica ok)
Wymieniałem uszczelke pod głowicą parę miesięcy temu... Czyżby znowu to samo? Tyle że wtedy auto się grzało jak cholera-teraz trzyma temp...
Wymieniałem uszczelke pod głowicą parę miesięcy temu... Czyżby znowu to samo? Tyle że wtedy auto się grzało jak cholera-teraz trzyma temp...
a planowana byla glowica?
sprawdzona na szczelnosc?
jakiej firmy uszczelka?
Wymieniałem uszczelke pod głowicą parę miesięcy temu... Czyżby znowu to samo? Tyle że wtedy auto się grzało jak cholera-teraz trzyma temp...
a planowana byla glowica?
sprawdzona na szczelnosc?
jakiej firmy uszczelka?
Nie wiem, nie wiem, nie wiem ://
stary temat wiec sie podepne. Wymienilem uszczelke pod glowica w d15b7 (na uszczelke z d16y8). I niby silnik pracuje rowno ale kopci na czarno (czyli ze spaliny wnioskujac z posta Lcfr'a powyzej ). Głowica byla planowana, zawory ustawione. Co powinienem jeszcze dostroic? Nie jestem pewnien czy dobrze ustawilem zaplon, to moze byc przyczyna? czy moze reset kompa pomoze...
a druga sprawa jest taka, ze przy odpowietrzaniu ukladu chlodzenia ( korek od chlodnicy odkrecony) i odpowietrzalem dopokie z odpowietrznika nie zaczal leciec sam plyn. teraz jak dodam gazu to wyrzuca wode z chlodnicy przy otwartym korku. poza tym te grube węże od chlodnicy robia sie twarde. czy to normalne czy moze pompa wody nie dziala jak trzeba?
z tym że wyrzuca płyn to normalne, w układzie jest utrzymywane przecież ciśnienie, co do węży do zależy jak twarde, da sie je normalnie palcami ugiąć bez większego wysiłku??zapłon może być przyczyną
troche da sie ugiac palcami, ale wydaje mi się ze kiedyś były bardziej miękkie. Może martwię sie niepotrzebnie...
po za tym nie potrzebnie odkrecales korek od chlodnicy, odpowietrza się odpowietrznikiem z zakręconym korkiem i włączonym obiegiem na nagrzewnice
jutro sprobuje w ten sposob odpowietrzyc. Czy przy ustawianiu zaplonu trzeba cos mieszac w kompie?
Czy przy ustawianiu zaplonu trzeba cos mieszac w kompie?
według instrukcji trzeba wpiąć zworke jak do samodiagnostyki ,
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.