Zobacz pełną wersję : chrobotanie w kierownicy
Cześć.
Przy obracaniu kołem kierownicy co jakąś część obrotu słychać chrobotanie. Wydobywa się gdzieś z okolic przełączników. Być może ktoś już się z tym spotkał i wie co należy naprawić/wymienić.
pozdrawiam
pierscien z tasma srs moim zdaniem do wymiany
Na 100% to taśma - wymieniałem sobie przełączniki kierunków/wycieraczek i nie starannie coś poskładałem... chrobotało - podjechałem do serwisu zajmującego się tym bo poduszek nie chcialem lekceważyć i gość odrazu stwierdził że to taśma, być może za jakiś czas pojawi ci się kontrolka SRS na desce i nie zgaśnie tak jak zazwyczaj chwilę po uruchomieniu silnika. Taśmy nie są drogie i dostępne od reki na allegro, jest ich sporo z anglików rozbieranych w PL.
niedrogie sa uzywki bo nowka koszmarnie droga, calkowite zerwanie tasmy u mojego kumpla doprowadzilo takze do niedzialania klaksonu :) Szukaj uzywek, jak nie klejona i w dobrym stanie to podziala i cale zycie auta
ile to niedrogo a ile koszmarnie drogo ? luknąłem na allegro i jakoś nie widze. Pochwal sie czy po wymianie pomogło bo u mnie też coś chrobocze ale tylko przy skręcie w jedną stronę i tylko czasami i nie wiem czy to to samo...
A jak to wymienić? Dam rade?
[ Dodano: Wto 30 Sty, 2007 ]
U mnie też nie chrobocze cały czas. Najczęściej jak auto dłużej postoi. Po dłuższej jeździe jest jakby lepiej.
Odkręcasz poduche, odłączasz od kierownicy kładziesz sobie obok, odkręcasz kierownice, ściągasz (jak jak to robiłem pierwszy raz to miałem poźniej lekki kłopot z ustawieniem żeby ustawiona na wprost rzeczywiście jechała prosto) i zaraz pod kierownicą masz właśnie kółeczko z taśmą. Klucz o ile dobrze pamiętam to 19, nasadową potrzebujesz.
Nie zapomnij tak profilaktycznie odłączyć klemy od aku... tak dla bezpieczenstwa :d
No nie wiem czy odlaczenie klemy zapewnia to bezpieczenstwo. Podobno uklad SRS ma jakies podtrzymanie przez pewien czas.
A jak zdjac ta nakladke z poduszki?
O jaką nakładkę Ci chodzi ? O żółtą wtyczkę ? Jeśli tak to przekręcasz o powiedzmy 1/4 obrotu i wyciągasz.
Bassmaster
01-02-07, 14:45
Miałem to samo, przestał mi działać klakson w MA87 (kupiłem auto niestety z wystrzelonymi poduszkami :( ) Patrzyłem na Allegro ceny taśm do [H] , ale wtedy najtańsza była za 150zł!!!
Pogadałem więc z moim mechanikiem i doszliśmy do wniosku, że potrzebna jest tylko taśma z żyłkami (zwinięta wewnątrz tej plastikowej puszki), znalazłem na Allegro "taśmę pod airbag-a" z Opla Vektr-y B. Zakupiłem, dałem mechanikowi a on przełożył ją pewnie do mojej oryginalnej puszki i klakson działa bez zarzutu już kilka miesięcy.
Nie wiem niestety czy będzie to miało zastosowanie w samochodzie z airbagami.
Trzeba chyba będzie bardziej uważać co do czego się lutuje :d
Chodzi mi o plastik, ktory przykrywa poduszke. Ten z logo H. Jak on jest mocowany?
Od spodu kierownicy na Torxach. Odkręcasz poduche, odpinasz od niej wtyczke. To nie jest plastik tylko cała poduszka.
a może ktoś ma do tego manuala? czy na pewno to taśma czy też może być coś innego? u mnie chrobocze tylko przy skręcie w lewo i słysze to tylko na postoju albo przy wolnej jeździe.
a tak przy okazji podobno trzeba co 10 lat sprawdzać poduchy, gdzie to można zrobić w Wawie? Ile kosztuje?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.