Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : chrobotanie w kierownicy



yacq
29-01-07, 12:16
Cześć.

Przy obracaniu kołem kierownicy co jakąś część obrotu słychać chrobotanie. Wydobywa się gdzieś z okolic przełączników. Być może ktoś już się z tym spotkał i wie co należy naprawić/wymienić.


pozdrawiam

boomer
29-01-07, 13:02
pierscien z tasma srs moim zdaniem do wymiany

hunter71
29-01-07, 23:49
Na 100% to taśma - wymieniałem sobie przełączniki kierunków/wycieraczek i nie starannie coś poskładałem... chrobotało - podjechałem do serwisu zajmującego się tym bo poduszek nie chcialem lekceważyć i gość odrazu stwierdził że to taśma, być może za jakiś czas pojawi ci się kontrolka SRS na desce i nie zgaśnie tak jak zazwyczaj chwilę po uruchomieniu silnika. Taśmy nie są drogie i dostępne od reki na allegro, jest ich sporo z anglików rozbieranych w PL.

boomer
30-01-07, 09:17
niedrogie sa uzywki bo nowka koszmarnie droga, calkowite zerwanie tasmy u mojego kumpla doprowadzilo takze do niedzialania klaksonu :) Szukaj uzywek, jak nie klejona i w dobrym stanie to podziala i cale zycie auta

zdroyek
30-01-07, 10:20
ile to niedrogo a ile koszmarnie drogo ? luknąłem na allegro i jakoś nie widze. Pochwal sie czy po wymianie pomogło bo u mnie też coś chrobocze ale tylko przy skręcie w jedną stronę i tylko czasami i nie wiem czy to to samo...

yacq
30-01-07, 10:23
A jak to wymienić? Dam rade?

[ Dodano: Wto 30 Sty, 2007 ]
U mnie też nie chrobocze cały czas. Najczęściej jak auto dłużej postoi. Po dłuższej jeździe jest jakby lepiej.

hunter71
30-01-07, 14:43
Odkręcasz poduche, odłączasz od kierownicy kładziesz sobie obok, odkręcasz kierownice, ściągasz (jak jak to robiłem pierwszy raz to miałem poźniej lekki kłopot z ustawieniem żeby ustawiona na wprost rzeczywiście jechała prosto) i zaraz pod kierownicą masz właśnie kółeczko z taśmą. Klucz o ile dobrze pamiętam to 19, nasadową potrzebujesz.

Nie zapomnij tak profilaktycznie odłączyć klemy od aku... tak dla bezpieczenstwa :d

yacq
30-01-07, 15:42
No nie wiem czy odlaczenie klemy zapewnia to bezpieczenstwo. Podobno uklad SRS ma jakies podtrzymanie przez pewien czas.
A jak zdjac ta nakladke z poduszki?

hunter71
31-01-07, 15:53
O jaką nakładkę Ci chodzi ? O żółtą wtyczkę ? Jeśli tak to przekręcasz o powiedzmy 1/4 obrotu i wyciągasz.

Bassmaster
01-02-07, 14:45
Miałem to samo, przestał mi działać klakson w MA87 (kupiłem auto niestety z wystrzelonymi poduszkami :( ) Patrzyłem na Allegro ceny taśm do [H] , ale wtedy najtańsza była za 150zł!!!
Pogadałem więc z moim mechanikiem i doszliśmy do wniosku, że potrzebna jest tylko taśma z żyłkami (zwinięta wewnątrz tej plastikowej puszki), znalazłem na Allegro "taśmę pod airbag-a" z Opla Vektr-y B. Zakupiłem, dałem mechanikowi a on przełożył ją pewnie do mojej oryginalnej puszki i klakson działa bez zarzutu już kilka miesięcy.
Nie wiem niestety czy będzie to miało zastosowanie w samochodzie z airbagami.
Trzeba chyba będzie bardziej uważać co do czego się lutuje :d

yacq
01-02-07, 16:50
Chodzi mi o plastik, ktory przykrywa poduszke. Ten z logo H. Jak on jest mocowany?

hunter71
02-02-07, 16:57
Od spodu kierownicy na Torxach. Odkręcasz poduche, odpinasz od niej wtyczke. To nie jest plastik tylko cała poduszka.

zdroyek
29-03-07, 12:07
a może ktoś ma do tego manuala? czy na pewno to taśma czy też może być coś innego? u mnie chrobocze tylko przy skręcie w lewo i słysze to tylko na postoju albo przy wolnej jeździe.

a tak przy okazji podobno trzeba co 10 lat sprawdzać poduchy, gdzie to można zrobić w Wawie? Ile kosztuje?