Zobacz pełną wersję : Check engine, litości..
Witam wszystkich!! mam mały problem wkołko mi sie pali zółta lampka engine po podłaczeniu u jednego serwisanta podało błąd :katalizator ponizej wydajności:/ albo mam ogarnietego mechanika bez kompa albo trafiam na partaczy z kompem i tak jerzdze tu itam i jedni mówia ze na 100% 2ga sonda lambda a inni ze na 100% katalizator , rece opadają nieliczac ze ostatnio pije jak smok hania.. moze to przez tem mrozy ostatnie... moze miał ktos z was takie przygody? oo i kontrolka srs mi sie sama zapaliła ostatnio... pozdrawiam
Jak ci żłopie to sonda na bank samodiagnostyka prawde ci powie jak nie dasz rady w Wawie jest od cholery mechaników forumowych którzy napewno ogarną temat a nie jakis pan Miecu który pierwszy raz Honde zobaczył
TU sobie poszukaj przeczytaj działaj POzdro
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?59312-Honda-Civic-5D-Kompendium-wiedzy-FotoInstrukcje-Zr%F3b-to-sam&highlight=samodiagnostyka
Albo 2 sonda albo kat.
SRS - pewnie czujnik przy ktoryms z kol padl albo duzo korozji na piescieniu.
Jedno i drugie wyjdzie na samodiagnostyce.
Albo 2 sonda albo kat.
SRS - pewnie czujnik przy ktoryms z kol padl albo duzo korozji na piescieniu.
Jedno i drugie wyjdzie na samodiagnostyce.
Czujniki przy kołach to chyba są od ABSu a nie od poduszek.
Mangass zrób samodiagnostykę i zobacz jakie błędy będą. Jak nie dasz sobie rady, to możemy się jakoś ustawić na mieście to ci pomogę testa zrobić.
A jeśli chodzi o SRS to nie miałeś ostatnio rozładowanego akumulatora lub nie odłączałeś go?
pewnie jeszcze masz silnik d14z4 :) bardzo dużo angielek z OBDII (produkowane powyżej 99 rok) aby spełnić na owe czasy wyśrubowaną normę czystości spalin Euro3 miały montowane doatkową sondę lambda za katalizatore, która sprawdzała czy pracuje on sprawidłowo, jest to sonda diagnostyczna, najprawdopodobniej nie wpływa ona na skład mieszanki, i też na spalanie, ale sygnalizuje że katalizator już niewyrabia.
W takiej sytuacji są 2 wyjścia:
a) kupujesz nowego kata (w aso ok 3 000 zł)
b) nakręcasz pod sondę lambda za katem specjalną tulejkę dystansową (jeden z forumowiczów takowymi handluje), ale upewni się że to błąd "zużyty katalizattor" (95% przypadków). Bo jeśli to błąd np grzałki sondy lambda, to nic nie pomoże, wtedy trzeba sonde kupić nową (w aso ok 900 pln), albo zastosować specjlany symulator, jego schemat elektryczny jest na forum, materiał, który trzeba kupić do jego zlutowania to mniej niż 20 pln.
U Ciebie (była diagnostyka) i jest to wina: zużyty kat. Kup więc tulejkę, albo niech ktoś Ci dorobi, i niemal na pewno problem ustąpi.
Spytasz czemu tak się stanie? ...bo sondę będzie obmywać mniejszy znacznie potok spalin, przez co dotrze do niej mnie infirmacji i nie będzie błędu wywalać.
Ot cała filozofia....
skolopendra
25-02-11, 17:54
W takiej sytuacji są 2 wyjścia:
3
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?1267-symulator-sondy-lambda
3
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?1267-symulator-sondy-lambda
pisałem o tym też, przeczytaj dokładnie :) ale dobrze że wyróżniłeś, będzie czytelniej
Czujniki przy kołach to chyba są od ABSu a nie od poduszek.
Jaki ja jestem debil... przeczytalem ABS... Sorry :cool:
Chłopaki dzieki za wszystkie odpowiedzi!! Dextero facio jak mi go sprzedawał to przytargał z chaty aku bo podobno był rozładowany i go tam ładował.. potem po 6 dniach wyskoczyło check engine a po miesiacu srs.. jak cos bede sie z toba kontaktował:) pozdrawiam
Odłączony akumulator powoduje pojawienie się błędu sterownika poduszek. Trzeba zresetować SRS, chyba niebieską wtyczką przy skrzynce bezpieczników. Gdzieś na forum jest to opisane jak to się robi.
Ja nie wiem co wy gadacie, że po odłączeniu aku SRS się zapala. Odłączałem kilka razy akumulator i ani razu kontrolka od SRS mi się nie zaświeciła (oczywiście przy uruchamianiu samochodu zapala się i gaśnie po chwili).
Zależy na jaki czas odłączyłeś. Jak na krótki to się nie zapali, jak kilka godzin to tak.
U mnie kiedyś Hanka stała z 2 dni bez akumulatora i nie paliła się kontrolka od srs.
Odłączałem do ładowania na ładnych kilka-kilkanaście godzin i jakoś się nie zapaliła. Pomijam krótkie odłączania przy modzeniu różnych rzeczy.
Ja wysunę taką tezę którą może ktoś zdementuje. U mnie auto od początku pod jednym dachem jest więc wiem że poduchy nigdy nie wystrzeliły. Może problem z kontrolką srs po odpięciu aku pojawia się w autach w których poduchy wystrzeliły kiedys?
Dementuje. Auto od nowosci, raz po odlaczeniu aku pokazal sie SRS.
skolopendra
27-02-11, 12:44
raz po odlaczeniu aku pokazal sie SRS.
masz inny komp
i ja wiele razy odłączałem aku i nigdy nie miałem błędów
Raz mi sie pokazal, a ostatnio cuda robilem z aku i mowie, sral pies - jak bede musial kasowac to skasuje. Po podpieciu aku i odpaleniu SRS sie uzbroil i bylo ok. Nie ma reguly.
masz inny komp
i ja wiele razy odłączałem aku i nigdy nie miałem błędów
u mnie to samo, nie raz akumulator był wyjęty na ponad tydzień i kontrolka srs zawsze zachowywała się normalnie.
panowie sorki ze sie podłacze ale mam jedno pytanie i nie chce zakładac tematu. Czy w 6gen EK3 tez jest kontrolka SRS? Bo nic nigdy mi sie nie zapala przy włączeniu stacyjki...Czyżby juz były wystrzelone?
skolopendra
27-02-11, 20:01
Bo nic nigdy mi sie nie zapala przy włączeniu stacyjki..
spalona kontrolka?
spalona kontrolka?
no to też jest jakas mysl bardziej optymistyczna:)
panowie sorki ze sie podłacze ale mam jedno pytanie i nie chce zakładac tematu. Czy w 6gen EK3 tez jest kontrolka SRS? Bo nic nigdy mi sie nie zapala przy włączeniu stacyjki...Czyżby juz były wystrzelone?
Jak masz poduchy to chyba musi być kontrolka. Może masz przepaloną żarówkę, albo jej nie masz. Wykręć zegary i zobacz.
Mam ten sam silnik co reXio i raz przy dłuższym odłączeniu aku, zapaliła mi się ikonka SRS. Więc do końca nie wiadomo o co z tym chodzi.
Yo!! wczoraj odlaczylem aku na 3godzinki po podłaczeniu check engine znikneło srs został .. znalazłem u nas na forum instrukcje która mi zgasiła srs:) wstawiam ja bo takich rzeczy nigdy nie zamało!!
usuwanie błędu kodowego srs
Kolejno....
1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)
2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) na początku bezpieczników przy niebieskim bezpieczniku.
3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
biegnące z samochodu
4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
chwytamy.
5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)
6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej
7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...
8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!
9. SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.
10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
objawić się podwójnym mignięciem lampki........
u mnie poszło gładko:) ale czeck engine zapaliło sie znów dzisiaj:/ moze macie jakies pomysły co z tym katalizatorem zrobic?? przedmuchac , wyczyscic czy moze jakas wpałke se wspawam ale jak oszukac drugą sonde za katalizatorem?? pozdrawiam
skolopendra
05-03-11, 18:14
kontrolka SRS?
jest
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.