Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Brak mocy w mojej Hani D14A8



podpora
28-01-07, 21:03
Witam wszystkich klubowiczów
Szukałem informacji na forum, ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć stąd mój post.
Posiadam Hondę Civic z 1997 r 5D silnik D14A8 i od pewnego czasu mam problem brakuje jej mocy tak jeszcze do 3000 obr. rozpędza się w miarę (chociaż nie to co wcześniej), ale powyżej tych obrotów straszny muł - max prędkość to 100km/h, i więcej jakoś nie chce nić z siebie dać, taka sama sytuacja jest na paliwie tak i na gazie (instalacja holenderska). Auto ma w tej chwili przebieg 160 tyś, po tym spadku mocy wymieniłem świece (nic to nie dało), 20 tyś temu regulowane były zawory, auto na luzie w obroty powyżej 3k bardzo dobrze wkręca. Myślałem, że jakiś wąż jest odpięty ale sprawdzałem dość dokładnie i nic nie widać. Raz mi się zdarzyło, że wróciło wszystko do normy, ale po przejechaniu 200 km znowu pojawił się ten mankament.
Reset kompa robiłem tj. odłączałem akumulator, a po tym odpalałem i samochód chodził do załączenia się wentylatora.

superman2
28-01-07, 22:07
moj kolega w audi 80 b3 mial brak mocy spowodowany zatkanym katalizatorem... ale szczegółów nie znam wiec nie bde sie wypowiadac nic wiecej na ten temat bo niechce w błąd wprowadzac...

pozdrawiam

gregorb
29-01-07, 20:34
U mnie moc stracilo auto po przestawieniu rozrzadu przez mechanikow w czasie wymiany pompy wodnej. Poszukaj postu wczesniej o tym, bo wiele tam o tym pisalismy.

Konrad84
29-01-07, 21:25
A robiłeś rozrząd ??

knedi
30-01-07, 00:00
wytnij katalizator, to dodaje powera...

Gruszka
30-01-07, 00:05
wytnij katalizator, to dodaje powera...

Wiecej daje nowy filtr paliwa, wyczyszczona przepustnica i wtryski (Podpora sprawdzales ten trop?). No moze 4 magnetyzery daja porownywalnego powera... ;)

podpora
30-01-07, 08:28
Witam
Jesli chodzi o katalizator to sprawdzę w ten wekend.
Rozrząd robiłem jakieś 20kkm temu i wszystko było OK przed i po wymianie rozrzadu. Jesli chodzi o wtryski i filtr paliwa to raczej to nie jest przyczyną gdyż na LPG jest ta sama sytuacja. Samochód mimo mrozów pali za pierwszym razem oraz dobrze trzyma wolne obroty. Wybiorę się w sobotę do mechanika może znajdzie przyczynę. Co mnie zastanawia to to że słychać cichy syk z okolicy przepustnicy (może tak mam być).

[ Dodano: Wto 30 Sty, 2007 ]
Witam wszystkich.

Byłem dzisiaj u mechanika i co się okazuje - katalizator jest w porządku, natomiast przyczyną takiego spadku mocy był tłumik końcowy (zapchany).

Temat uważam za zamknięty.
Dzieki za pomoc.

gregorb
31-01-07, 21:23
...Byłem dzisiaj u mechanika i co się okazuje - katalizator jest w porządku, natomiast przyczyną takiego spadku mocy był tłumik końcowy (zapchany).

Temat uważam za zamknięty.
Dzieki za pomoc.

Mozesz mi napisac jak sprawdzal Ci katalizator ? Sam chcialbym profilaktycznie sprawdzic czy u mnie pare konikow nie ubylo z tego powodu...

podpora
01-02-07, 21:32
Witam

Jeśli chodzi o katalizator to wizualnie jest w środku w porządku (tak stwierdził mechanik nic się w nim nie rusza i siatka patrząc do środka jest nie naruszona) - powiem tylko tyle że poruszam się drugi dzień bez końcowego tłumika (czekam na tłumik) i nie mogę się nacieszyć mocą po takim braku mocy :-)

pozdrawiam