Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Velocity Stack



nitro20
28-01-07, 16:04
Ktoś się orientuje gdzie można dostać, ewentualnie zrobić coś takiego :

http://img167.imageshack.us/img167/9683/patpics220fa7.th.jpg (http://img167.imageshack.us/my.php?image=patpics220fa7.jpg)

http://img167.imageshack.us/img167/9199/patpics221zo1.th.jpg (http://img167.imageshack.us/my.php?image=patpics221zo1.jpg)

http://img167.imageshack.us/img167/1557/patpics222mw7.th.jpg (http://img167.imageshack.us/my.php?image=patpics222mw7.jpg)

Matey
28-01-07, 16:19
a do czego to sluzy ?

nitro20
28-01-07, 16:23
http://img264.imageshack.us/img264/3157/hfghfjr8.th.jpg (http://img264.imageshack.us/my.php?image=hfghfjr8.jpg)

http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1450472&page=1

Adam R.
28-01-07, 20:12
ebay :aloha:

nitro20
28-01-07, 23:22
ebay :aloha:

To to ja wiem myślałem że może jakiś rzemieślnik w polsce jest w stanie zrobić coś takiego :afro: .

Lcfr
29-01-07, 08:50
technologia wytwarzania czegos takiego jest podejrzewam zblizona do wytwarzania instrumentów dentych (trabka/puzon itp) moze poszukaj jakis rzemieslników co robia/(naprawiaja zagniotki) instrumenty dęte...(takie specjalistyczne obrotowe gietarki do blachy)

bo wytoczenie tego z kawalka aluminium jest coprawda mozliwe ale bedzie dalekie od efektu na fotkach (i wagowo i kształtem)

rem36
29-01-07, 11:33
nieno toczenie czegos takiego to hardokor by byl 95% materialu w wior by poszlo :) takie cos to z kawalak blachy sie plastycznie robi... swoja droga poszukaj jakiegos bas refleksu duzego i bedzie dobrze ;) albo zrob z wlokna, a jak ma wygladac i pasowac w miare ladnie to ciagnij z ebaja.....

kivik
29-01-07, 11:39
tylko zapominacie w najwazniejszej sprawie:
KSZTAŁT
jest sens to kupowac jezeli bylo to odpowiednio zaprojektowane i przetestowane.
Inaczej bedzie zero efektow i szkoda kasy. Dlatego nie moze tego zrobic pan Henio od puzonow :bicie:
Aha i zakladam, ze zdajesz sobie sprawe ze trzeba odpowiednio dopasowac stozek do tego?
Na tym pomysle bazuje dolot Mugena

[ Dodano: Pon 29 Sty, 2007 ]

nieno toczenie czegos takiego to hardokor by byl 95% materialu w wior by poszlo :) takie cos to z kawalak blachy sie plastycznie robi... swoja droga poszukaj jakiegos bas refleksu duzego i bedzie dobrze ;) albo zrob z wlokna, a jak ma wygladac i pasowac w miare ladnie to ciagnij z ebaja.....

FASCYNUJACA teoria (szczegolnie pierwsze zdanie, choc jakby sie zastanowic to ostatnie zdanie jest jeszcze bardziej bez sensu)
1) kupilem ostatnio dolot Mugena i wytoczony ten element jest z aluminium
2) ciekawe jak zamontujesz stozek na bass refleksie
3) ta część nie ma wygladac tylko dzialac :mlotek: , dodatkowo wieksza jej czesc i tak jest niewidoczna

Lcfr
29-01-07, 11:53
t Dlatego nie moze tego zrobic pan Henio od puzonow :bicie:


Widziałes kiedys czym i jak sie robi instrumenty dente????????
Gdyby tak było nie pisałbys w ten sposób.
Majac dostep do maszyn na jakich sa wytwarzane deciaki (a wlasciwie do fachowca bo "pan Henio" od deciaków musi miec fach w łapie) zrobienie czegos takiego jak na fotce to pikus....
dodam, ze nawet z jednego kawalka (bez złaczek)

problem z tym ze nie wiem czy ktos cos takiego ogarnia w kraju i pewnie cena bylaby dyskusyjna
ale poszukac nie zaszkodzi...

kivik
29-01-07, 12:20
t Dlatego nie moze tego zrobic pan Henio od puzonow :bicie:


Widziałes kiedys czym i jak sie robi instrumenty dente????????
Gdyby tak było nie pisałbys w ten sposób.
Majac dostep do maszyn na jakich sa wytwarzane deciaki (a wlasciwie do fachowca bo "pan Henio" od deciaków musi miec fach w łapie) zrobienie czegos takiego jak na fotce to pikus....
dodam, ze nawet z jednego kawalka (bez złaczek)

problem z tym ze nie wiem czy ktos cos takiego ogarnia w kraju i pewnie cena bylaby dyskusyjna
ale poszukac nie zaszkodzi...
wiem jak sie robi instrumentu dente - widzialem program na discovery ;)
Pan Henio moze i ma fach w łapie ale nie ma pojecia o wymaganym ksztalcie velocity stack do silnikow samochodowych chyba ze umie w myslach zrobic wizualizacje przeplywu powietrza.......powtarzam jeszcze raz KSZTAŁT !!!!!!

rem36
29-01-07, 12:20
1) kupilem ostatnio dolot Mugena i wytoczony ten element jest z aluminium

no to fajnie wkoncu to mugen nie mogli sobie pozwolic na gowniane giecie byle blachy, karoserie samochodu tez mozna wyciac z kostki materialu....


ciekawe jak zamontujesz stozek na bass refleksie

wiesz poco sa takie usmieszki itd na forum?


tylko zapominacie w najwazniejszej sprawie:
KSZTAŁT
jest sens to kupowac jezeli bylo to odpowiednio zaprojektowane i przetestowane.

tak... magiczny ksztalt... biorac do reki byle ksiazke o dynamice przeplywu beda tam pokazane poczatki przewodow i o dziwo tez sa zakonczoen w ten sam sposob... ( znaczy nie ten sam bo napewno mugen i wszyscy ktorzy go skopiowali maja specjalnei zaprojektowana koncowke do hondy ...) a czy taki dolot jes zaprojektowany oddzielnie do b16 do b18c4 b18c6 b18c6 z walkiem xxx z walkiem yyy z kolektorem zzz z wydechem kkk itd czy poprostu dolot jest taki i juz... jesli jest zaprojektowany do seri to po zmianie walkow czy czegos tam trzeba zamowic specjalny do tego setupou o 2mm wiekszy bo ten stary przestanie dzialac tak jak powinien...
majac zdjecie takiej koncowki mozna sobie swobodnie ja samemu dorobic i nawet jak bedzie miala koleniez o 5% czy 10% wiekszy lub mniejszy niz orginal to roznica w dzialaniu bedzie nie zauwazalna ( w tym konkretnie przypadku)
wiadomo ze jakby kazdy mial kase na mugeny itd to by sral w dorabianie i rzezbienei jakis czesci ale jest jak jest i napewno nie wszytko trzeba brac z firmowym stepelkiem zeby dobrze dzialalo.

Lcfr
29-01-07, 12:26
Pan Henio moze i ma fach w łapie ale nie ma pojecia o wymaganym ksztalcie velocity stack do silnikow samochodowych chyba ze umie w myslach zrobic wizualizacje przeplywu powietrza.......powtarzam jeszcze raz KSZTAŁT !!!!!!

i masz racje.... ale założyciel postu bierze pod uwage "dorobienie" czegos takiego, wiec to nie ja sie martwie kształtem.... Kształtem martwi sie ten kto go chce. Czyli chcac dorobic taki kształt znajduje gdzies oryginał(dane itp/itd), mierzy i DORABIA w miare mozliwosci dokladnie...


wiadomo ze jakby kazdy mial kase na mugeny itd to by sral w dorabianie i rzezbienei jakis czesci ale jest jak jest i napewno nie wszytko trzeba brac z firmowym stepelkiem zeby dobrze dzialalo.

dokładnie...

kivik
29-01-07, 12:33
Nie zaimponujesz mi "ksiazka do przeplywow" bo studiowalem wentylacje wiec cos tam mi z przeplywow powietrza zostalow glowie....
Akurat mozesz sobie wziac ksiazke i okreslic opor miejscowy dla roznych ksztaltow.
Ale nie rozmawiamy tutaj czy lepiej bedzie zrobic np lagodnie zwezajacy sie przewod czy np 5 malych otworow.
Bez odpowiednich testow lub symulacji komputerowych nie jestes wstanie zaprojektowac optymalnego ksztaltu bo musisz wiedziec jak zachowuje sie powietrze, czy odklejaja sie warstwy od scianek itd...
Zrobic cos dla sztuki co ladnie wyglada i nic nie daje wg mnie jest bez sensu bo po co wydawac kase.
Nie kaze od razu kupowac dolotow Mugena, sa drogie ale rowniez najlepsze.
Mowie zeby kupic cos dzialajacego a nie wykonanego z przez pana Henia lub z kawalka strzelby Rumcajsa. Jakbys poszukal troche lepiej na Honda-tech.com to kilka osob testowalo rozne "velocity stack" dostepne na rynku w USA. Proponuje poszukac, poczytac i bazowac na testach innych bo w PL na pewno nikt w to sie nie bawil i raczej nie bedzie.

Adam R.
29-01-07, 12:41
ciekawostka (http://bpinitiatives.com/products.html)

rem36
29-01-07, 13:13
Nie zaimponujesz mi "ksiazka do przeplywow" bo studiowalem wentylacje wiec cos tam mi z przeplywow powietrza zostalow glowie....

nei chce nikomu zaimponowac, takie cusie nie sa poprostu jakims fenomenem... co zapewne musisz wiedziec....


Bez odpowiednich testow lub symulacji komputerowych nie jestes wstanie zaprojektowac optymalnego ksztaltu bo musisz wiedziec jak zachowuje sie powietrze, czy odklejaja sie warstwy od scianek itd...

no i tu sie zgodze tego nie moge sobie wyliczyc i zaprojektowac samemu, ale jesli ktos to wczesniej zrobil mugen czy kto inny i ja zobacze takei i wykonam cos podobnego co zakldam ze bedzie mialo gorsze parametry niz orginal ale ogolne zalozenia i rzad wartosci wymiarow bedzie taki sam to roznice w przeplywie nei beda duze a tymbardziej roznice w mocy silnika.. i mysle ze beda porownywalne do roznic z zabrudzonym po 1kkm i czystym stozku... bo ile tak naprawde daje taki cos 3km? to ile da podobne zrobione wlasnorecznie 2,5km?( mowie o samej koncowce zlozonej na taka sama rure dolotowa) Bo nawet jak ta koncowka jest najlepiej dobrana do jakiegos silnika to po zmianie jego mocy/czesci przestaje juz byc dobrana idelanie.

Zeby nei bylo nei dotyczny to wszytkich czesci ;)

w sumei to chyba dorobienia czegos takiego u typa od instrumentow bedzie dorzsze niz kupienie gotowego...

koneic tej nei zwiazanej z tematem "gdzie dorobic" dyskusji :czerwona kartka:

bidz
29-01-07, 14:02
nieno toczenie czegos takiego to hardokor by byl 95% materialu w wior by poszlo :)
zawsze mozna toczyc z rury alumioniowej :) wtedy tylko 40% pojdzie na odpady.
Jak znajdziesz juz odpowiedni kształt idz z rysunkiem (przekroj) do jakiegos zakladu CNC i tyle.

kupilem ostatnio dolot Mugena i wytoczony ten element jest z aluminium
to zapodaj jakieś dwg przekroju i problem rozwiązany :)

elmer
30-01-07, 01:12
Wg człowieka na ht.com, który robił testy programem symulacyjnym do badania przepływu, różnica kształtu wpływa na jakieś +-10% przepływu, pomiędzy najgorszym a najlepszym kształtem, który testował. IMO najważniejszy jest po prostu fakt, że to jest zwężka o jakiejś tam długości łuku - z tego bierze się większa prędkość powietrza, a nie kształt w sensie czy to będzie elipsa czy okrąg. Aczkolwiek nie znam się na tym i mogę być w błędzie.

Jako ciekawostkę podam, że firma Jacky ma coś takiego w ofercie, ale niestety tylko w małych wymiarach, do 56mm wew. od węższej strony.

LIO
30-01-07, 09:44
mozemy jechac do mojej tesciowej do instytutu lotnictwa i dmuchac doloty i porównywac :-) jak Malysza "dmuchali" kilka lat temu :D

Dobrze wykonany element zawsze jakies przyrosty da. Nie bedzie to max co mozna osiagnac, zawsze jednak wplynie to in plus dla takiego dolotu. Jesli bedzie to tanim kosztem jak doloty z kibel rury, które niejednokrotnie daja lepsze przyrosty niz dedykowane do danego silnika, to chyba warto.

kivik
30-01-07, 09:59
a ja uwazam, ze szkoda czasu sie rabac z tym w pl skoro mozna kupic takie cos jak pokazal AdamR za $50 w USA. Wyglada obiecujaca w funkcji ceny i wg mnie warto od tego zaczac.

Budziniak
05-07-11, 23:26
http://img842.imageshack.us/img842/2638/19144idf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/19144idf.jpg/)
http://img8.imageshack.us/img8/9929/192boringvelocitystack.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/8/192boringvelocitystack.jpg/)

Masa pracy ale efektownie to wygląda.Lecz zapewne tak jak piszecie że wyda się worek kasy a efektem będą 4 konie