Zobacz pełną wersję : Opuszczenie auta tzw gleba
Witam! Posiadam kola 17 calowe z oponami 205/40 to wszystko w civic coupe 94r moje pytanie jest nastepujace bo obecnie mam poobnizany zderzakami ale chce wrocic do seryjnych ale przy tym rozmiarze kol bede dosyc wysoko osadzony ale ogranicza mnie nadkole. Czy da sie przy tym rozmiarze opuscic z 1 cm auto ? i jakie sprezyny trzeba kupic zeby przy wsiadaniu do auta auto sie nie opuszczalo bo wtedy bede obcieral o nadkola. Obecnie obcieram o nadkola podczas wiekszych wybojow jak siedze ja obok mnie pasazer i 2 os z tylu.
czy takie sprezyny beda ok? http://moto.allegro.pl/sprezyny-z-regulacja-honda-civic-crx-integra-88-00-i1460739583.html
sprężyny z regulacją wysokości to zło. zapomnij o nich.
a co z nimi nie tak i jakie polecasz w moim przypadku?czy wogole da sie cos przy tym rozmiarze zrobic zeby lekko opuscic ale zeby jednoczesnie bylo tak usztywnione zeby przy wsiadaniu nie opadalo
Poliuretan… i po problemie, nic Ci się w zawiasie nie ugnie (teraz tylko rozwiązać problem z obniżeniem - regulowany zawias?) ;] Tylko mało to zdrowe, dla samochodu, a tracić na żywotności przez lans na 17" - nie wiem czy warto.
Poliuretan… i po problemie, nic Ci się w zawiasie nie ugnie (teraz tylko rozwiązać problem z obniżeniem - regulowany zawias?)
A to ciekawe, że przy poliuretanie nic się nie ugina :D
Możesz rozwinąć swoją złotą myśl ? :)
Dobra, spychu już nie łap za słówka jak to masz w swojej naturze… ;]
Będzie sztywno - cukierki z poliuretanu już napewno o to odpowiednio zadbają ;] Nie montowałem tego u siebie, ale jak zgłębiałem temat poliuretanu na forum to wynikało, że wstawienie poli na całym zawieszeniu wraz z cukierkami, powoduje mega usztywnienie zawieszenia. I ograniczenie ugięcia.
tak a przy wjechaniu w polską dziure buda mi sie rozwali:)
a moze prosciej edzie jak ktos powie mi ile ma cm zderzak z dokladka (mugen badz spoon) nie z seryjna od mocowania z blotnikiem do dolu?
thompson17
21-02-11, 15:15
moim zdaniem na "glebie" i 17stach to koła pourywasz na naszych drogach...
wiem wiem zawsze znajdzie sie jakis cwaniak co na tykim zestawie jeździ, ale jak taki jest to zapraszam do Bydgoszczy... rozumiem wygląd auta ale nie maksymalnym kosztem komforu...
ja jeździłem na zestawie amorki plus springi i fela 15 profil 50... MASAKRA, aktualnie kulam sie na 13 i profilu 75 przy tym zawiasie jest o NIEBO lepiej, na tych 15 dobrze określił jazde civem mój starszy: jak by sie jechało wozem na drewnianych kołach, zero jakiejkolwiek amortyzacji,
rozumiem twardy zawias ale można to zniwelować innym kołem, a u nas w kuj-pom dziury daja w dupe...:eek:
u mnie w lodzi to samo ale sie juz przyzwyczailem po prostu na torowiskach i jak widze dziury zwalniam niemal do 0 wiec niestety wyglad za komfort idzie sie przyzwyczaic po prostu trzeba umiejetnie omijac dziury i nie *******zielac przez torowiska tylko przyhamowac do 0 przejechac i dalej:)
powiedzcie lepiej ile cm ma zderzak seryjny z dokladka spoon badz mugen od mocowania z blotnikiem w dol?
bzdury, jeździłem i po BDG i po Łodzi, w ogóle w Łodzi to jest całkiem nieźle, masakra jest na południowym i północnym wschodzie kraju. zrób tak, załóz sobie springi -35 i bedzie Ci dobrze
W Łodzi lux jest ^^ zapraszam do Lublina, genralnie zauwazylem ze im dalej na wschod po przekroczeniu wisly tym wieksza lipa :/
na -40mm i 16/195/45 wyskoczyly mi bąble na oponach :D
Dobra, spychu już nie łap za słówka jak to masz w swojej naturze… ;]
Będzie sztywno - cukierki z poliuretanu już napewno o to odpowiednio zadbają ;] Nie montowałem tego u siebie, ale jak zgłębiałem temat poliuretanu na forum to wynikało, że wstawienie poli na całym zawieszeniu wraz z cukierkami, powoduje mega usztywnienie zawieszenia. I ograniczenie ugięcia.
Chyba troszke mylisz pojecia i nie do konca rozumiesz po co wklada sie poliuretan.
Oczywiscie, ze wlozenie poliuretanu usztywni w pewnym stopniu zawieszenie i ograniczy jego ruchy skretne, ale nie ma wplywu na mieciutki seryjny amor ze springiem co u zalozyciela tematu jest ewidentnym problemem.
Poliuretan mu nie pomoze, zrobi to tylko twardy amor z normalna progresywna sprezyna.
Co do reszty wypowiedzi i jazdy na twardym zawiasie po polskich drogach, jak nie mam z tym najmniejszego problemu, kwestia myslenia i przewidywania pewnych sytuacji.
thompson17
21-02-11, 20:07
przewidzenia pewnych sytuacji, ku...a dziury takie że kute felgi pękają i nie ma co dużo gadać, nie ominiesz dziur, a jak jedziesz prawie 0 w mieście to powodzenia Ci życze ze strony kierowców za Tobą, głupie gadanie
Poprawiasz mi humor :)
Ja zarowno zima jak i latem jezdze na takich samych kolach 195/50 R15 i mojej glebie. Od 2 lat nie udalo mi sie niczego uszkodzic a nie omijam wszystkich dziur i jezdze z normalna predkoscia. Roznica jest tylko taka, ze latem mam skrecone amory prawie na max twardo a zima rozkrecone na miekko gdzie i tak jest twardo w porownaniu z seria czy kazdym jednym springiem obnizajacym na seryjnym amorze.
Jak ktos ma problemy z omijaniem wielkich jop i jedzie na pale nie patrzac na dziury w ktore sie wpierdziela to nic dziwnego, ze rozpierdziela felgi, opony itd.
Ja zwalaniam na torach tramwajowych do bardzo malych predkosci i to jedyne "utrudnienie" dla jadacych za mna, gdzie generalnie mam w dupie czy im sie to podoba pajaca w sluzbowkach, ktorzy nie patrza na nic czy nie bo 80% seryjnych samochodow zwalnia w tych miejscach tak samo jak ja, potrafie omijac dziury, potrafie patrzec przed siebie i za wczasu np zmienic sobie pas, zeby sie w dziury nie ladowac.
Jesli tego nie potrafisz to bardzo mi przykro ale nie pisz, ze takie gadanie. Jak nie potrafisz jezdzic na glebie i niskim profilu to wypadaloby zostac przy serii a nie wywnetrzniac sie na forum jak to kute felgi pekaja na polskich dziurach :)
skolopendra
21-02-11, 21:10
Od 2 lat nie udalo mi sie niczego uszkodzic
to przyjedz do krakowa :D
Jezdze ostroznie i uwazam na dziury ale sa takie sytuacje, ze ominac sie nie da ;/ Czesto sama droga wyglada jak ser szwajcarski, podwoziem ryjesz po garbie koleiny (chyba gdzies na trasie lodz-wwa na wysokosci zjazdu na grodzisk mazowiecki mi sie to zdarzylo w tym roku) albo jedziesz w sznurku i nie zawsze sie taka wyrwe w jezdni zauwazy.
to przyjedz do krakowa :D
Bylem dosc niedawno i uwazam, ze z wiekszych miast Warszawa, Krakow, Poznan, Wroclaw wszystkie maja drogi w lepszym stanie niz w Lodzi.
Bylem ostatnio tez w Bydgoszczy, Toruniu i Grudziadzu i wg mnie to samo co w Lodzi.
Trzeba sie nauczyc jezdzic i tyle, takie moje zdanie :)
Fakt, tej zimy civickiem za duzo km nie zrobilem bo auto zimowalo od 29 listopada do ostatniego tygodnia stycznia co nie zmienia faktu, ze jak tylko sniegi zniknely staram sie uzytkowac go codziennie a ulice wygladaja jak wygladaja.
thompson17
21-02-11, 21:45
no to o czym my mówimy jak Ty zimą np autem nie jeździsz tylko zimuje :rolleyes:
teraz piszesz że jak ktoś jeździć nie umie to niech jeździ na serii, dziury są masakryczne i chyba mi nie powiesz że nie, drogi hmm lepiej nie komentować bo brak słów :D
ps:
o ile sie nie myle to mijaliśmy sie na trasie ze dwa razy :D
raz gdzieś niedaleko radziejowa, drugi chyba gdzieś w okolicach inowrocławia gdzies na trasie na jakiejś wioseczce na światłach :D
ale pewien nie jestem
Ja mam 17" 205/40 obniezenie -45 amory kyb ultra sr i jak dla Mnie moze byc wiadomo ze ktos na 15 i gumie 65 na dziurawej drodze Mnie wciagnie ale Mi to pasuje..
no to o czym my mówimy jak Ty zimą np autem nie jeździsz tylko zimuje :rolleyes:
teraz piszesz że jak ktoś jeździć nie umie to niech jeździ na serii, dziury są masakryczne i chyba mi nie powiesz że nie, drogi hmm lepiej nie komentować bo brak słów :D
ps:
o ile sie nie myle to mijaliśmy sie na trasie ze dwa razy :D
raz gdzieś niedaleko radziejowa, drugi chyba gdzieś w okolicach inowrocławia gdzies na trasie na jakiejś wioseczce na światłach :D
ale pewien nie jestem
Auto zimuje jak są śniegi i sole z tego powodu, że to ja odśnieżam wtedy ulice a nie pługi. Odkąd nie ma śniegów jeżdżę codziennie i auto widzi wszystkie te dziury jakie wyszły po roztopach więc nie widzę związku :)
W Audi na zimę mam 225/45 R17 z obniżonym o 15mm i dość sztywnym jak na seryjną furę zawiasem S-Line i również nie mam żadnych problemów z jazdą po łódzkich dziurach.
W tych miejscowościach które wymieniłeś nie mogliśmy się nigdy mijać bo civickiem jak jadę to tylko okazjonalnie do Warszawy, wszystkie inne trasy w Audi :)
Dziury oczywiście są masakryczne ale nie wszystkie, powiedział bym, że masakrycznych jest ze 20% wszystkich dziur a reszta to takie jak występują na drogach przez cały rok tylko, że jest ich więcej.
Na dużej glebie i niskim profilu kluczem do sukcesu jest nauczenie się takim autem jeździć i to żadne okrycie.
Będzie sztywno - cukierki z poliuretanu już napewno o to odpowiednio zadbają.......
O jedno co odpowiednio zadbają to złe działanie tylnego zawieszenia.
Było to tym milion razy, że akurat cukierków poliuretanowych nie wolno stosować - coś słabo zgłębiałeś temat.
Zgadzam sie z uzytkownikiem SPYCHU jak sie jezdzi umiejetnie a nie na pale i nie pruje sie przez dziury jak debil to w dziure sie nie wpadnie ja jezdze tak juz 5 lat i w zadna dziure nie wpadlem a jesli widze ze jakas droga jest chu...wa to po prostu szukam objazdu i tyle, nie wiezdzam w styrane uliczki.
Ja mam 17" 205/40 obniezenie -45 amory kyb ultra sr i jak dla Mnie moze byc wiadomo ze ktos na 15 i gumie 65 na dziurawej drodze Mnie wciagnie ale Mi to pasuje..
Podaj cala nazwe tych amorkow:) a sprezyny seria?
Podaj cala nazwe tych amorkow:) a sprezyny seria?
Przecież podał :)
KAYABA (KYB) Ultra SR chociaż ja i tak wolałbym AGXy, które mają regulację siły tłumienia i są naprawde fajnym twardym amorem nadającym się do springów 35mm.
czyli zeby przy tym rozmiarze go utwardzic musze kupic te amorki i sprezyny obnizajace?a nie lepiej kupic po prostu sprezyny progresywne i zostawic jeszcze dobre seryjne amorki?
Jeśli jakieś naprawdę nie duże obniżenie to kup seryjny zawias od Pro-teca. Tam były sprężny h&r które obniżały o ok 20-30mm. A tak pozatym to nie lepiej by zmienić felgi na mniejsze?
no tak tylko ze felgi 15 z oponami to conajmniej z 2000 zeta a szkoda mi juz pakowac w stare auto a za sprezyny dam z 600
dopiero co niespelna rok temu wydalem 2500 na te co mam teraz 17
a jak bym mial zakladac felgi 15 calowe to jaka opone najlepiej tzn rozmiar? myslalem o 205/40 lub 50
195/50
polowa forum na czyms takim jezdzi.
jak kupiles felgi to zawsze mozesz je sprzedac. na 17 civic wyglada jak woz drabiniasty...
czyli zeby przy tym rozmiarze go utwardzic musze kupic te amorki i sprezyny obnizajace?a nie lepiej kupic po prostu sprezyny progresywne i zostawic jeszcze dobre seryjne amorki?
Same sprezyny na ten seryjny amor bedzie jeszcze gorsza masakra niz masz teraz, jak wsiada Ci ze 2 osoby to juz nie da sie jezdzic, skoro teraz Ci trze to co dopiero bedzie przy obnizajacych springach.
Jak chcesz glebe do tych 17" to niestety tylko twardy sportowy amor, Bil B8, Koni Sport, KYB AGX itp plus dobry progresywny spring albo normalnej klasy gwint pokroju KW, Koni, BuddyCluba czy Teina.
Kazdej konfiguracji z seryjnym amorem to bedzie rzeznia i nic wiecej :)
Mam pytanko też do was, w EJ6 mam zawieszenie KYB, nie wiem jaki konkretnie typ, nie ma regulacji bodajże, mam na nim czerwone springi, przyrównując do kumpla mogę wywnioskować że jest to -40mm, w związku z tym czy alu 17" 7,5" ET35 podejdą do mnie? Opony 225/45 aczkolwiek musiałbym zmienić je raczej bo to zdecydowanie za szeroki laczek jak do civica.
Z tego co ja się dowiadywałem to niespecjalnie. Sam mam 17" na oponach 205/40/17 (było 215, ale trochę szeroko) i podobno nie ma co się ładować w same springi na amorze serii. Jeśli już, to porządny gwint. Toteż pojeżdżę pewnie niezglebionym traktorkiem przez trochę i kupię coś dobrego.
na 17 civic wyglada jak woz drabiniasty...
Nie zgodzę się. Widziałem kilka projektów z porządnym zawieszeniem i alu 17". Oczywiście to kwestia gustu.
a ja nie lubie felg mod mode:)zacytuje pewnego pana z show-biznesu " na wiekszym laku to jazda jest inna'':)
rosiniak99
23-02-11, 09:55
IMO jedni lubią "lepszą jazdę" inni więcej komfortu, cichszego zawieszenia, lepszego przyspieszenia, tańszych opon na które mnie stać i samochodu nie wyglądającego jak dorożka :)
jasne kazdy lubi to co lubi
moze kiedys zejde do 15 ale jak patrze jakie teraz koszta mialbym poniesc to glowa boli:) felgi z oponami gdzies 2000, sprezyny gdzies z 1000, i amorki z 800 wiec chyba podziekuje narazie:)
Słabo szukasz kolego, albo szukasz tylko nowych rzeczy. Jakieś fajne felgi z oponami (używki oczywiście) wyhaczysz tutaj na forum do 1000zł a sprężyny po ok 300-400 zł
IMO jedni lubią "lepszą jazdę" inni więcej komfortu, cichszego zawieszenia, lepszego przyspieszenia, tańszych opon na które mnie stać i samochodu nie wyglądającego jak dorożka :)
Dlaczego ironizujesz stwierdzenie "lepsza jazda"? Przykładowo w moim przypadku, felga na którą polowałem nie występowała w rozmiarze mniejszym niz 17". I choć docelowo zmienię je pewnie na rozmiar mniejsze DRAGi, to jednak pociąga to za sobą spore koszty. Poza tym przy odpowiednim profilu oraz dobrym gwincie nie widzę powodu, by nazywać to dorożką. Czy może jakieś bardziej konkretne wywody?
Dlaczego ironizujesz stwierdzenie "lepsza jazda"? Przykładowo w moim przypadku, felga na którą polowałem nie występowała w rozmiarze mniejszym niz 17". I choć docelowo zmienię je pewnie na rozmiar mniejsze DRAGi, to jednak pociąga to za sobą spore koszty. Poza tym przy odpowiednim profilu oraz dobrym gwincie nie widzę powodu, by nazywać to dorożką. Czy może jakieś bardziej konkretne wywody?
Przy dobrym gwincie, gdzie można by na palcach jednej ręki zliczyć posiadaczy civickow na 17, którzy go mają.
Przy glebie i 17" feldze musi być twardo, żeby na każdej nierównosci nie odcierało o nadkola więc jazda jest jak dorożką.
Rozumiem wkładanie 17" do Civicka jeśli wymaga tego duży hamulec 300+ ale przy heblu 242 dla mnie to żenada. IMO nie poprawia to wyglądu prawie wcale, bo raz, że pieje jak koza, dwa seryjny hebel z takiego auta to tragedia pod 17" felgą, jedyne co możesz powiedzieć to, że masz dużą felgę i nic więcej. O wpływie takiej felgi na osiągi też nie będę się wypowiadał bo nie ma sensu :)
a co sie wiaze z takim zalozeniem zawieszenia gwintowanego? czestsze zuzywanie czegos?
a znalazlem cos takiego http://www.tuning-studio.pl/p1031,zawieszenie-gwintowane-honda-civic-crx-91-00.html
Rozumiem wkładanie 17" do Civicka jeśli wymaga tego duży hamulec 300+ ale przy heblu 242 dla mnie to żenada. IMO nie poprawia to wyglądu prawie wcale, bo raz, że pieje jak koza, dwa seryjny hebel z takiego auta to tragedia pod 17" felgą, jedyne co możesz powiedzieć to, że masz dużą felgę i nic więcej. O wpływie takiej felgi na osiągi też nie będę się wypowiadał bo nie ma sensu
Tak jakby dla posiadacza D14 priorytetem przy zakupie były osiągi, daj spokój :) 242? Chyba 260. Wg mnie optymalnym rozmiarem jest 16" na oponach 195/45/16 - dlatego też niewykluczone, że już na wiosnę zmienię felunek na DR-9.
BTW. Napisałem, czym zakup był podyktowany, na pewno nie laaansem po mieście. Wtedy chyba nie jeździłbym Civikiem.
skolopendra
23-02-11, 13:30
kurcze macie problemy .ja śmigam na 13" i zadowolony jestem :)
a gdzie znajde twoje auto zeby je luknac jak na tych 13 sie prezentuje?
skolopendra
23-02-11, 14:27
a gdzie znajde twoje auto zeby je luknac jak na tych 13 sie prezentuje?
stoi pod blokiem :cool: możesz luknąć
ales dowciapny:)na forum:)na pewno napiszesz mi w zakladce nazse auta ale jest tego duzo i nie moge cie znalesc:)
skolopendra
23-02-11, 14:33
w zakladce nazse auta
nie posiadam takowej
noi ok takiej odp oczekiwalem:) krotko i n temat:)
Nie mam nic przeciwko :) Jak przesiadam się do Ojca golfa - 185/60/R14 oraz relatywnie miękki zawias, to mój kręgosłup mi dziękuje :)
Tak jakby dla posiadacza D14 priorytetem przy zakupie były osiągi, daj spokój :) 242? Chyba 260. Wg mnie optymalnym rozmiarem jest 16" na oponach 195/45/16 - dlatego też niewykluczone, że już na wiosnę zmienię felunek na DR-9.
Osiagi jak osiagi ale pogarszanie ich jeszcze dodatkowo felgami w rozmiarze 17" to jest nieporozumienie.
Nie chyba 260, bo 262mm byly od 98 roku, wczesniej 242mm :) czy to 242 czy 262 tak samo smiesznie wyglada pod 17" kolem :)
Jeździłem już na 15" przez kilka miesięcy, teraz mam zimówki 14". Szczerze mówiąc, to różnica w obwodzie biorąc pod uwagę sporo niższy profil, niż poprzednio, jest rzędu 7mm. Ujemnie za to wpływa waga większej felgi, ale koniec końców uznałbym te różnice za naprawdę niewielkie. Pewnie bardziej bym na to zwracał uwagę, gdyby siedziała już B-seria i ścigałbym się powiedzmy na ćwiartkę.
EOT :)
skolopendra
23-02-11, 19:08
na 13" i moich 242mm uwierzcie ze da radę wyhamować przed następnymi światłami z 200km/h .i to bez hardkoru
no może tylko co trzy takie hamowania podciągam sobie bębny na samo regulatorze :o
lecz do 17" to bez swapa z mb67 t bym nie wsiadał
a sa jekies sprezyny ktore opuszcza mi np 10/20? bo wiedz ze wiekszosc 40/50 czy wogole palnalem glupote:)?
skolopendra
24-02-11, 13:48
10/20?
ja szukałem kiedyś takich i nie znalazłem
i dałem sobie spokój z obniżaniem
no tak no ale ty to juz wogole jak pisales ze masz 13 to masz duzy przeswit miedzy opona a nadkolem
widze ze chyba niema co szukac problemy tylko jezdzic na tym co sie ma 17 cli nie jest tak zle
skolopendra
24-02-11, 14:13
duzy przeswit miedzy opona a nadkolem
seryjny :)
Podziwiam obnizanie przy 17 przeciez zobaczcie u mnie gdzie tu da sie opuscic 4cm przod i 5tyl to juz wogole kola wpadna w nadkola:) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e8c0c3933bd262d.html
ale nikt ci nie kaze opuszczac 40/50 opuscisz 30/20 i tez bedzie dobrze, mowiac ze teraz jest wysokosc wyjsciowa
Ciekawe czym to ma zrobić.
Pewnie skręcanymi ściągaczami do sprężyn z allegro :D
Ja miałem rexa na 17" 205/45/17 i glebie -40 i było w sam raz.
Springi skręcane te z allegro za 300zł czy też skunka czy inne wynalazki są naprawde do dupy. Miałem je w poprzednim crx'ie i tak jakby crx podskoczył na dziurze upadł na sprężyny i dopiero amortyzowały... nigdy tego nie założyłbym i ci nie polecam.
Kup jakieś sportowe -35mm i będzie w sam raz :)
Do seryjnego amora wręcz świetnie przy tej 17 :D
ok 35mm w sam raz ale gdzie?:)czy wy widzicie ze tam nie ma gdzie opuscic gdyz szpara juz jest mala a jak opuszcze 35mm to kola calkiem wpadna w nadkola i juz wogole bede wygladal jak te amerykanskie low riderery gdzie do polowy kola sa w nadkolach:) ale sprobuje opuscic go sprezynami a zdaje sobie sprawe ze amorki tez trzeba wymienic wiec zaloze najpierw springi pojezdze zobacze co jest grane i wtedy wymienie amory
no dobra a co dadza mi rozporki jak bym pomontowal przednia gorna i dolna i tylna dolna do sportowych sprezyn?
Skoro wg Ciebie nie ma już co opuszczać i dla Ciebie odległość opony od nadkolka jest już optymalna, widzisz w tym same problemy to po co w ogóle chcesz obniżać??
Opuścisz o te 20-30mm i będziesz klnąć, że pasażerów nie możesz zabrać bo Ci opona obciera o nadkole. Potem poczytasz trochę forum, pooglądasz foty fajnych hond i zapragniesz zmienić fele na mniejsze. A jak kupisz mniejsze fele to wtedy -20/-30 będzie dla Ciebie za mało i tak będziesz wyrzucał kasę.
Najpierw zastanów się jak chcesz żeby auto wyglądało, znajdź jakiś wzór do naśladowania a potem realizuj plany. Bo teraz widze, że chciałbyś mieć wszystko jak najszybciej, jak najtaniej i jak najładniej - a to niestety nie ta droga.
no wlasnie nie chce najtaniej bo licza na nowe czesci nie kupuje urzywek ze wzgledu bezpieczenstwa ale musze widac przemyslec zobacze jak zmienie przedni zderzak na serie z dokladka i jak wysoko bedzie jak wysoko to bediemy myslec dalej
Może się przyda: mój zestaw to felga 17" 7/et40 + opona 205/40/17 + kayaba agx + sprężyny H&R - 30/40 mm + pełen poliuretan przód/tył + regulowane wahacze buddy club przód = gleba (mieści się jeden palec między nadkole, a oponę). Nic nie obciera nawet przy 4 osobach, a wtedy przy takim obciążeniu felga chowa się w nadkole. Pozdrawiam!
i jaki caly koszt takiej modyfikacji? mam takie same fele tzn rozmiarowo i bez obnizenia wchodza 2 palce tylko:)
marcinbynio
28-02-11, 18:26
Witam. Mam takie pytanko ma ktoś już takie cudo?;] i jak to sie sprawdza na drodze;] http://allegro.pl/sprezyny-z-regulacja-honda-civic-crx-integra-88-00-i1485185323.html
Może się przyda: mój zestaw to felga 17" 7/et40 + opona 205/40/17 + kayaba agx + sprężyny H&R - 30/40 mm + pełen poliuretan przód/tył + regulowane wahacze buddy club przód = gleba (mieści się jeden palec między nadkole, a oponę). Nic nie obciera nawet przy 4 osobach, a wtedy przy takim obciążeniu felga chowa się w nadkole. Pozdrawiam!
Pytanie co jeśli moja felga ma szerokość 7,5j? Nadal da się to zrobić? I tak Kirk01 zapytał, jakie były koszty?
i jaki caly koszt takiej modyfikacji? mam takie same fele tzn rozmiarowo i bez obnizenia wchodza 2 palce tylko
Tzn bez obniżenia czyli na seryjnym zawiasie wchodzą Ci tylko 2 palce między nadkole i oponę? To na pewno nie masz serii, bo jak ja założyłem na seryjny zawias 17" to stał jak taczka... Popatrz dokładnie co to masz za zawias, może coś masz pokombinowane z serią, np. dołożone jakieś krótsze sprężyny?
Jeśli masz takie same parametry felg to stosując taki zawias jak ja, nie ma opcji żeby coś Ci obcierało. Miałem przypadek u kumpla, że jemu obcierało na podobnym zawiasie ale on miał robione reperaturki nadkoli i musiał mu blacharz źle spasować i jedynym rozwiązaniem było podgięcie rantów.
Jeśli chodzi o koszty to taki zestaw zawieszenia możesz kupić u nas w PL bez problemu tylko nie w komplecie, a osobno. Amorki Kayaba agx dostępne u nas na forum za 1150zł, sprężyny nie pamiętam dokładnie ale koszt ok 700zł, podobnie regulowane wahacze buddy cluba. Jeśli chodzi o poliuretanowe tuleje do zawieszenia to pełna oferta do wglądu na stronie bikopur.pl Całkowity koszt wychodzi nie taki mały ale warto zainwestować i jeśli chcesz jeździć dłużej na 17" to się na pewno opłaci i sprawdzi. Będziesz miał jakieś pytania to pisz śmiało. Pozdro!
Ja mam pytanie właśnie odnośnie szerokości mojej felgi. Mam zamiar jednak na razie nie sprzedawać felg i pokusić o Twoje rozwiązanie. Prz czym moja felga ma szerokość 7,5j.
Sprawdziłem dziś miejsce pomiędzy oponą i nadkolem i na przodzie wyszło mi ok. 5cm, z tyłu ok. 6cm. Co ciekawe, przed zimą wydawało mi się, ze stoi bardziej jak taczka, teraz jakby poszło nieco w dół, ale to być może tylko moje odczucie. Na oko koła teraz całkiem ładnie wypełniają nadkola, ale problemem jest jazda z osobami z tyłu, na mocniejszym szybkim zakręcie albo w dziurze wiadomo, przyciera.
No i koniec końców zastawiam się właśnie, czy po montażu właśnie AGX-ów oraz springów obniżających Eibacha, czy też H&R - 30-40mm, będzie wszystko grało. Oczywiście biorę pod uwagę wymianę wahacza na regulowany.
skolopendra
05-03-11, 17:22
AGX-ów-40mm, będzie wszystko grało.
producent tego nie przewiduje
Tak, zdaję sobie sprawę, że Kayaba przewiduje obniżenie do granicy 30mm, ale chciałbym poznać odpowiedź na moje pytanie. Załóżmy obniżenie 30mm, czy da się to ogarnąć w sposób, jaki przedstawił Calypso?
Słuchaj mi się wydaję, że dla Ciebie jedynym rozwiązaniem będzie podgięcie rantów ze względu na delikatnie szerszą felgę... Zabieg prosty, a na prawdę skuteczny. Mi akurat felga o szerokości 7" chowa się w nadkole bez problemu, a gdybym podgiął dodatkowo ranty to miejsca zostaje nawet sporo dlatego myślę, że jeśli chcesz obniżyć zawias to taki zabieg będzie dla Ciebie niezbędny. Ciekawi mnie jeszcze kwestia obcierania o wnękę nadkola w przypadku max skrętu ale to już będziesz musiał sam sprawdzić.
Jak sprawowały by się zamontowane sprężyny innego producenta na przód a innego na tył? Czy coś takiego się w ogóle praktykuje, czy montuje się zawsze komplet sprignów od tego samego producenta? Miało by to jakiś duży negatywny wpływ na prowadzenie auta?
inne spręzyny inna twardosc,nie spotkałem sie z czyms takim i jak dla mnie to nietrafiony pomysł ale moze ktos ma inne zdanie
http://img535.imageshack.us/img535/4497/zdjcie0434zbiaym.jpg (http://img535.imageshack.us/i/zdjcie0434zbiaym.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
witam mam do was pytanko nie wiem czy dobry dzial ale ok , felga ma albo 35 albo 37 et opona 195/50/15 zdziera oponę w zaznaczonym miejscu na calej długości i zaznaczonej szerokości czy to wina zbyt miekkiego zawieszenia ( seria amorek i sprężyna jakaś obniżająca ) czy zbieżność jest do bani , pewnie powiecie zebym sam to sprawdził ale może macie jakiś pomysł ?? dodam że chodzi o przod i tył
panowie i panie mam pytanko:
stan amorków w mojej Hani jest w przedziale 74%-76%. czy mogę na te amorki zarzucić jakieś springi obniżające (max -40mm) bez obaw ze amorki mi się wyleją??
ps. amortyzatory-seria
panowie i panie mam pytanko:
stan amorków w mojej Hani jest w przedziale 74%-76%. czy mogę na te amorki zarzucić jakieś springi obniżające (max -40mm) bez obaw ze amorki mi się wyleją??
ps. amortyzatory-seria
podobny stan jest u mnie i mam springi Nippon i póki co nic sie nie dzieje
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.