Zobacz pełną wersję : Modzić czy swap?
czesc. Mam D15Z3 i zastanawiam się czy pakować pieniądze w ten silnik, czy swapować, ale znowuż nie mam za dużych funduszy. Nie słyszałem żeby ktokolwiek na forum modował D15Z3, więc sam też nie jestem do tego skory. Myslałem o swapie na D15Z8. Co trzeba przełożyc?? i to i to jest econo. Musze robić kompletny swap, czy może tylko silniki komp wystarczy?
A może bawić się w D15B7 ale nie wiem czy podejdzie do tej budy.
A może swap na jeszcze inny silnik? Myślę że po sprzedaży mojego i dołożeniu miałbym z 1500-1800zł na cały swap.
Za 1500-1800 raczej super swapa nie zrobisz. Największe odczucia da Ci pewnie krótsza skrzynia, potem wrzuciłbym kolektor wydechowy 4-2-1, lepszego ssaka, dolocik i chyba wystarczy. Albo dozbieraj drugie tyle i swapuj D16Z6 albo coś podobnego.
a czy 4-2-1 ebay i skrzynia z D13B2 potem podpasi np pod D16Z6?? bo w sumie mógłbym narazie zając się tym silnikiem, a jak wpadnie jakas kasa to zewapowac wtedy. ssaka nie musiałbym juz szukac bo do tego bym tez dorzucił od Z6. a dolot podpasi?? i jaki dolot wogóle lepiej? z rury 77mm czy robic węższą? bo słyszałem ze węższa chyba lepsza...
4-2-1 i skrzynia z d13 powinny pasowac do d16z6
Uzbieraj na Swapa D16Z6, ale z pieniędzmi to Ci trochę daleko. Za 1500 zrobisz co najwyżej układ dolotowy. Modź, jeśli nie chcesz wydać na raz. Ale najrozsądniej swapnąć na D16Z6 :)
nom ale mówie ze teraz pomodze tego i mi części potem podpasują pod Z6 co? nie bd musiał skrzyni i kolektorów i dolotu robic.
kristico86
21-02-11, 15:42
do d pasuje większość skrzyń z d - oczywiście mowa o hydro - rób hybrydę i będziesz mega zadowolony
nie bardzo sie sam na tym znam ale mam kumpla to sie cos pomodzi. narazie wjechałaby od d13 bez zmian, a w wakacje cos do tego. w D15 wkurza mnie ta długa piątka;/ za długa.
Starstruck
21-02-11, 15:46
Kupuj D15Z6 albo D15Z8 - do tego daj klawiaturę z D16Z6 i będzie super śmigało :). Chyba że na twoje D15Z3 wejdzie głowica z D15Z6/Z8 (już z klawiaturą z D16Z6), to wtedy nie bawisz się w typowy swap.
nom wlasnie nie wiem czy podejdzie ta głowica, pytałem ale nikt nie odpowiadał;] co to znaczy z klawiaturą z Z6?? bo nie orientuje sie wogole w temacie swapów. jeślibym robił to napewno jakis fachowiec by się tym zajął.
a wlasnie znalazłem aukcje http://allegro.pl/silnik-swap-d15z8-d15z6-vtec-vti-honda-civic-wawa-i1439111641.html u Ralfa.
opłaca się taka cena za ten silnik? nie wiecie czy przyjmuje stare silniki w rozliczeniu??
kristico86
21-02-11, 17:33
dołożenie zębatek 3 i 4 biegu do skrzyni z d13 to ile z 500 zł razem z trybami a piątka ma byc długa na trasę !!! jak założysz skrzynię z d13 ale tą z 1995 roku produkcji!!!! bo tylko tam było fd 4,443 to długa piątka na trasę będzie jak znalazł :D
jak założysz skrzynię z d13 ale tą z 1995 roku produkcji!!!! bo tylko tam było fd 4,443
Albo D14A8 z angielek i będziesz zadowolony
owszem piątka może byc długa na trase, ale nie tak jak w mojej;] a chciałbym też zeby na 1-4 biegach zbierało się autko, do tego wjedzie shifter. a czemu dokładac 3 i 4 bieg do d13?? z CRXa??
Starstruck
21-02-11, 17:54
Z CRX, bo to są najlepsze przełożenia :). Dużo osób robi takie hybrydy. A co do klawiatury z D16Z6, to założenie jej do głowicy D15Z6 sprawia, że masz typowego VTECa. Bo w D15Z6 masz do 3 tys obrotów 12 zaworów, potem 16, a od 5 tys obrotów masz VTECa. A w D16Z6 silnik cały czas pracuje na 16 zaworach i masz od 5 VTECa. Oczywiście do tego też trzeba wystroić albo zmienić kompa.
Z CRX, bo to są najlepsze przełożenia :). Dużo osób robi takie hybrydy. A co do klawiatury z D16Z6, to założenie jej do głowicy D15Z6 sprawia, że masz typowego VTECa. Bo w D15Z6 masz do 3 tys obrotów 12 zaworów, potem 16, a od 5 tys obrotów masz VTECa. A w D16Z6 silnik cały czas pracuje na 16 zaworach i masz od 5 VTECa. Oczywiście do tego też trzeba wystroić albo zmienić kompa.
a w d15z6 nie jest tak przypadkiem ze ten VTEC to jest własnie przełączanie z 12 na 16? i potem idzie cały czas na 16 zaworach aż do odcięcia?
Starstruck
21-02-11, 18:01
To tak w tych D15Z3/Z1 i stąd tam tylko 90 Km w serii, a tutaj 115.
ale nadal nie rozumiem co to jest ta klawiatura :confused:
Starstruck
21-02-11, 18:40
Klawiatura to wałek, popychacze, talerzyki i coś tam jeszcze :p. Jak zarzucisz ten temat komuś, że chcesz kupić, to dostaniesz dobre graty :). Kilka osób na forum ma taki mod.
czesc. Mam D15Z3 i zastanawiam się czy pakować pieniądze w ten silnik,
Broń cie Panie Boże :) nie tykaj tego silnika za żadne skarby, a tym bardzie przysłowiowych 50 PLN w niego nie wkładaj.
A tak na serio, ten silnik jest do ekonomicznej jazdy więc nie warto w nim nic zmieniać.
czy swapować, ale znowuż nie mam za dużych funduszy.
w takiej sytuacji, nie rób nić. Może Ci sie to nie spodoba, co napiszę, ale jeśli nie chcesz utopić pieniędzy to nic nie zmieniaj w układzie napędowy. Pojeździj tym co masz, i odkładaj np. na MB6.
a w d15z6 nie jest tak przypadkiem ze ten VTEC to jest własnie przełączanie z 12 na 16? i potem idzie cały czas na 16 zaworach aż do odcięcia?
Dokładnie tak jest. Taki vtec jak opisał Starstruck to vtec dwustopniowy i występował w silnikach D15B drugiej generacji.
odkładaj np. na MB6.
niestety MB6 nigdy u mnie nie zagości. po prostu mi się nie podoba poliftowy civic i tyle. a jesli chodzi o obecne autko. wolę teraz jedynie dorzucic ssaka z Z6, ebayowy 4-2-1 i dolot, a pozniej dorzucić swap D16Z6, bo to autko posłuży mi przez całe studia.
a jedynym słusznym autem, na jakie jestem w stanie zmienić moją Hanie to Accord VI albo VII gen, ale to w przyszłości jak się wykształce:cool:
a co z tym dolotem?? robic 77mm czy węższy??
w D15Z6 masz do 3 tys obrotów 12 zaworów, potem 16, a od 5 tys obrotów masz VTECa.
He he dobre! Trzy fazy rozrządu. Chciałbym tak.
Starstruck
21-02-11, 22:27
He he dobre! Trzy fazy rozrządu. Chciałbym tak.
Przecież masz D15Z8, to tak pewnie masz :).
Przecież masz D15Z8, to tak pewnie masz :).
No tak te 12 zaworów, potem 16 zaworów ale od 3500rpm w górę nic się już nie zmienia niestety.
A zmiana klawiatury od D16Z6 to jeszcze trzeba wałek, komputer i jeszcze pewno parę pierdół by w trakcie wyszło.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.