Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 1,7 CTDi dziwny problem



bobek_7
19-02-11, 19:20
Witam, szukałem na forum odpowiedzi na nurtującą mnie zagadkę związana z kontrolką od świec. Mianowicie od jakiegoś czasu pali się kontrolka od świec podczas jazdy. Auto podłączane było pod różne urządzenia diagnostyki komputerowej jednak nadaremnie. kontrolka dalej się zapala a diagnostyka komputerowa nie wykrywa żadnych błędów. Czy ktoś z grona forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem i może mi pomóc??

Pozdrawiam
Robert (bobek_7)

Bono
19-02-11, 22:38
Może już czas na wymianę świec żarowych? są jakieś objawy świadczące ku temu?

bobek_7
20-02-11, 13:08
świece wymienione na NGK nr42 . Właśnie wszystko w aucie jest poza kontrolką OK. Zapala i jeździ normalnie.

rafal
20-02-11, 14:37
Jak to diagnostyka nie pokazała błędu skoro się wyświetla? Moim zdaniem coś z elektryką nie fuka jak należy. Sprawdź kable jeszcze raz. Ewentualnie kub kabel, podłącz pod laptopa i rusz w drogę. Jak pokaże błąd to go sczytaj. Kabel kosztuje z 70zł na allegro.

Zwierzu
20-02-11, 17:35
ja mialem taki objaw ostatnioi u siebie... przez jakies 2 dni jak jezdzilem swiecila mi sie kontrolka od swiec.. ,sprawdzilem swiece... jest ladna iskra... po kilku dniach od pierwszego zapalenia sie tej kontrolki na dluzej. jechalem w droge o 1 w nocy... po jakichś 2km wyłączyla mi sie dmuchawa w samochodzie na sekund może 2 i ponownie sie włączyla.. chwile pożźniej radio i zmieniarka CD... w drodze ktora pokonalem w jedna str 15km stało się to moze 5 razy... jak wracalem wyłączylem samochod i chcialem wlaczyc ponownie... dupa... nie reagowal na przekrecenie kluczyka, postanoilem odczekac chwile...5min pozniej sprobowalem ponownie, załapały kontrolki na desce po przekreceniu kluczyka raz, po ponownym przekreceniu kluczyka aby odpalic samochod , kolejny raz zero reakcji- tak jak by kyos mu odczepil akumulator... postanowilem podniesc maske i sprawdzic co w trawi piszczy:p hehe stwierdzilem ze jak odepne kleme na jakis czas i ja podłacze moze cos sie w nim zresetuje i bedzie ok... i tak zrobiłem, po ponownym podłączeniu klemy samochód odaplil juz bez problemu i zniknęła kontrolka od swiec:p

reasumujac: zmianialem fotele ze sporta na fotele od CTR'a ...za slabo dokrecilem kleme i miala luzy na akumulatorze przez co wtrakcie jazdy samochod tak wariowal.. musiala sie sama zsuwac z aku na dolkach...

Bono
20-02-11, 19:02
a mi wlasnie 10 min temu k....a wyskoczyl check i odcina przy 2800 obr - obstawiam zawor sterujacy turbina....witajcie w swiecie ctdi:)

i już się samo naprawiło....cud czy co:)?

ridley
22-02-11, 09:24
To by wskazywalo na problem z kierowniczkami turbiny, check i kontrolka swiec razem plus objaw silnika wskakujacego w tryb awaryjny i jazda bez turbiny wystepujacy np po odjeciu gazu z wysokich obrotow np przy zmianie biegow podczas przyspieszania.

xavier85
22-02-11, 12:40
temat wielokrotnie poruszany na forum:) przypuszczań i odpowiedzi multum:) brudne trubo, uwalone sterowniki, i na końcu najważniejsze - za czuła elektronika:) cza Hani podciągnąć elektronicznie wartości na czujnikach:)

Bono
22-02-11, 21:45
Cza hanie oddać innemu pasjonatowi. Wstyd i hańba, że honda firmuje swoim logiem taki bubel. Przez 6 lat poruszania się różnymi H, żadna z nich nie sprawiła mi takiej niespodzianki.... To znak, żeby powrócić do tych oryginalnych, ale starszych japsów.

xavier85
23-02-11, 11:06
ja zrobiłem porządek ze softem i nic się nie dzieje z autem od tamtej pory:) 1.7 CTDi to nie wypał jakich wiele na rynku motoryzacyjnym:) ja sie przymierzam teraz do accorda 2.2 iCTDi lub alfe romeo 159 1.9JTDm i też sie nastawiam ze bede różne problemy:)
pozdrawiam

rafal
23-02-11, 12:19
Jak ja się cieszę, że nie mam takich problemów ze swoim silnikiem benzynowym :)

dberk
23-02-11, 12:38
ja zrobiłem porządek ze softem i nic się nie dzieje z autem od tamtej pory
trochę jaśniej mógłbyś?

xavier85
23-02-11, 12:46
Firma do której się zgłosiłem zajmująca sie chiptunigiem, podciągnęła wartości na czujnikach odpowiedzialnych za powietrze temp i doładowanie :) czyli te które pokazują sie podczas każdego wyświetlania sie check`a :)

@rafał :) za dożo jeżdżę żeby sobie na benzynke pozwolić:) chociaż bardzo bym chciał:)

Zwierzu
23-02-11, 18:53
dokładnie mam to samo;p gdybym nie robił 200km dziennie, to za te pieniadze ktore włozylem i wyłozylem na hanne 1.7 juz dawno bym miał CTR'a po FL :) no może z małym dołożeniem zł....

bez_pardonu
23-02-11, 20:40
no to mozemy dopisac kolejna usterke sygnalizowana kontrolką swiec zarowych - uszkodzenie pompy assy wysokiego ciśnienia$$$$$$$$$$$$ oj bedzie bolec $$$$$$$$$$$


objawy - jak cisniesz w pedal nagle doznajesz szarpniecia - potem zapala sie kontrolka jedziesz dalej, nic sie nie dzieje po jakims czasie kontrolka gasnie (cud)
kolejnym razem jedziesz a tu nagle szarpniecia - kontrolka - silnik zechł - probujesz odpalic i nic - kolo filtra paliwa masz take gruske sciskasz raz drugi trzeci oczekaj chwile i znowu odpali kawalek odjedziesz i znowu zdechlo

ja jzu nie chce ctdi

przyczyna uszkodzenia najprawdopodobniej bylo syfiaste paliwo nie spelniajace norm zimowych zatankowane na renomowanej stacji paliw statoli diesel gold

xavier85
23-02-11, 22:26
a faktur i paragonów to pewnie nie kolekcjonujesz?? Warto wyrobić sobie taki nawyk zwłaszcza w zimę:)..

bez_pardonu
23-02-11, 22:41
naszczescie po grudniowej przygodzie juz zbieram paragony, wtedy kosztowalo mnie to 1200pln - syfiate paliwo czekajce do wiosny caly bak, nowy filtr , wtryskiwacz i wszelkie czynnosci zwiazane z naprawa.

jednak sprawa z udowodniem ze paliwo bylo syfiste niejest prosta:
ale dzieki szybkiej reakcji skontaktowalem sie rzecznikiem praw konsumenta, urzedem ochorny konkurencji i konsumeta oraz panstwowa inspekcja handlową wiem co trzeba zrobic, nalezy zabazpieczyc filtr paliwa wraz zawartoscia i okolo 1l pliwa z przewodu zasilajacego, wziasc opinie od mechani co uleglo uszkodzeniu i co bylo jego przyczyna i wszelkie faktury.

nastepnei zlozyc reklamacje na danej stacji paliw lub bezposredniow centrali mailowo lub poczta tradycyjna.

złozyc skarge anonimowa i personalana w pih i uokik wcelu zabazpieczenia probek paliwa z danego dystrybutora

koncern paliwowy ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji po tym czasie w razie niezadowolnia z odp koncernu lub braku odpowiedzi nalezy wstapic na droge prawną i starac sie egzekwowac wasze roszczenia

Bono
24-02-11, 08:29
masakra z powyzszym:/ nikt nie chce kupic ctdi ?:)

rafal
24-02-11, 09:07
dokładnie mam to samo;p gdybym nie robił 200km dziennie, to za te pieniadze ktore włozylem i wyłozylem na hanne 1.7 juz dawno bym miał CTR'a po FL :) no może z małym dołożeniem zł....

Wiesz, ja również dużo jeżdżę i za te pieniądze, za które kupiłem EP2, mógłbym mieć EP3 przed liftem -górę wzięła ekonomia. W EP2 na trasie przy bardzo spokojnej jeździe spokojnie zejdzie poniżej 6 litrów. W mieście lekko ponad 7. Na ropie się zaoszczędzi, ale więcej rzeczy psuje się w dieslu i dość kosztowne są naprawy, dlatego w ogólnym podsumowaniu może wyjść na taki sam koszt jak z benzyną. Ja tylko puki co mogę się martwić jedynie o zawieszenie, ponieważ coś zaczyna na gumach stukać chyba :P

emde
24-02-11, 11:08
czy regeneracja turbiny to kosztowana naprawa? koszt ok 700pln, podobnie jak np. sprzęgło jest to część eksploatacyjna i w każdym aucie pada
poza tym żadnych problemów z łożyskami skrzyni ;) ja ep4 zamienie tylko na ctra i na nic innego :p

xavier85
24-02-11, 11:40
jeździsz dużo to oznacza tez ze auto więcej sie psuje to normalne:) ciupiąc 40 tys rocznie niema co nawet liczyć na to ze auto nie będzie sie psuło:) turbo, sprzęgło, hamulce naturalna sprawa:) ja raczej nie jeżdżę spokojnie wiec na benzynie bym nie wyszedł;/.. chyba ze LPG:) co do ceny napraw i czesci eksploatacyjnych benzyna VS diesel kiedys ze znajomym robilem ciekawe zestawienie na przykładzie Hondy Acccord z 2005roku. Wzięliśmy pod uwage 2.0 V-TECka i 2.2 iCTDi. Bralismy pod uwage klocki hamulcowe, przeplywki, sprzegla, oleje, płyny ITD. Wiec na warunki Nowo Sadeckie diesel wyszedł ok 500 pare złotych drożej niz benzyna:) Rożnica tak znikoma ze wybór należy tylko do predyspozycji przy kupnie:)

Bono
24-02-11, 12:59
Porównałem moje koszta paliwa aero mc2(b18) vs. ep4 i miesięcznie zaoszczędziłem ok. 150 pln na paliwie. Okres zimowy. Zobacze w ogólnym rozrachunku, na czym wyszedłem lepiej.

Frenk15
25-04-11, 09:47
Z tego co się dowiedziałem jak się świeci kontrolka silnika oznacza to jakiś błąd silnika, natomiast jak się świeci sprężynka świec żarowych oznacza to krytyczny błąd silnika. Nigdy nie świeciła mi się kontrolka silnika nawet jak turbina przeładowała.

Raz wywołałem kontrolkę silnika zaświeciła się jak zaślepiłem rurę EGR po wyjęciu zaślepki zgasłą po kilku odpaleniach.
Wywołałem również zaświecenie kontrolki świec żarowych wystarczy zdjąć wtyczkę czujnika położenia wału przy wałkach rozrządu, kontrolka świec żarowych po założeniu wtyczki zgasła kilka odpaleń.