Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : H22A 100% mocy na LPG



paweld
19-02-11, 09:42
W związku z licznymi pytaniami, co do instalacji LPG w moim H22 zamieszczam tutaj kilka odpowiedzi.

Co zamontowanie jest u mnie:

- listwa wtryskowa matrix 544 HD zasilana z obu stron poprzez dwa filtry matrix (wąż 12mm),
- reduktor scorpion GT z przerobionym dyfuzorem i wyjściem gazu na wąż 16mm + podgrzewanie elektryczne reduktora (obecnie zastosowałbym dwa reduktory Zavoli Zeta S względnie N koniecznie z pomarańczową membranką mniej grzebania i bardziej stabilne ciśnienie cena praktycznie ta sama), na skorpionie mimo przeróbek spadki ciśnienia o 0,2bara (działa bez problemu przy takich spadkach i nie wspomaga się benzyną i nie wyskakuje błąd ciśnienia przy 100% mocy)
- podgrzewacz listwy wtryskowej (listwa i podgrzewacz owinięta kocem)
- trójnik z czujnikiem temperatury 16mm na 2x12mm
- komputer sterujący stag 4 (obecnie zakupiłbym stag 300-4 plus)
- zawór w butli turbo

Instalacja ma prawie 2 lata i wszystko jak na razie działa bez awaryjnie.

Ogólne info odnośnie LPG Honda i nie tylko:

- wtryskiwacze
z dostępnych na polskim rynku najlepiej sprawują się matrix 544HD,
sprawdzone w H22A, B18C4, D16Z6,
bądź matrix 344HD w słabszych autach D14A/Z D15Z1 (do 100KM),
inne mają problemy z utrzymaniem czasów na wolnych od razu demontować (valtek, raily, itp.)
w miarę są (ale nie polecam) valtek typ 34 (te nowe), magic jet (są partie awaryjnych)

- reduktory (KM około w zależności od warunków)
Scorpion Mini max 90KM
Scorpion ST max 140KM
Scorpion GT max 170KM
KME GOLD max 200KM (na dłuższych trasach przy dużych prędkościach nie stabilny temperaturowo)
Zavoli Zeta N 100 KM
Zavoli Zeta S 150 KM

- sterowniki dla mnie Stag ma jeden z najlepszych softów, firma cały czas się rozwija, nigdy nie było problemów

Konkluzja:

- Dobrze dobrane i ustawine LPG nie niszczy silnika samochodu.
- Źle dobrane i ustawione LPG to zła mieszanka co za tym idzie śmierć dla silnika
- Jeżeli auto pali Ci dużo benzyny gdy jeździsz na gazie to oznaka za słabego LPG wspomagającego się benzyną

Foto jak to jest u mnie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8fc0419d6830bef.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/674382232d81cced.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c7e902d32c36b30.html


Życzę miłego użytkowania pojazdów napędzanych LPG

Jarek
19-02-11, 18:17
Temat można podwiesić, albo do jakiegoś FAQ doać, żeby ludzie przestali pisać głupoty o samym LPG, jak i o LPG w wysilonych Hondach, bo to głupota lub niewiedza.

Bynajmniej sprostowałbym kilka rzeczy:
Każdy Scorpion jest problematyczny, co wychodzi po czasie. Odchodzi się od montowania tych reduktorów.

Każdy reduktor ma wady i zalety. Nawet IG1 z LR za 800pln. Zavoli czy N czy S, oba obsługują te same moce, bo to jedna i ta sama konstrukcja ( różnica w sprężynkach, które i tak trzeba wywalić ), do 150KM spokojnie ciśnieniowo i termicznie.

Te moce, co przy reduktorach podałeś, to też tak trochę nie bardzo, ale to powinnien każdy sobie zweryfikować.

Do mocnych Hond polecałbym dwa słabsze reduktory, jak właśnie 2*Zavoli. bardzo fajnym reduktorem może się okazać AC-R01, lepszym od Zavoli, do 170KM spokojnie, ale to się jeszcze okaże, bo trochę AC z nim kombinuje.

Wtryskiwacze Matrix HD 344 i 544 nie są wcale takie super... Bo może faktycznie są szybkie, ale jak jeden padnie, to trzeba całą listwę robić.
Są jeszcze wtryski hana H2000, MED ( z LR, ale bez przesady robią z benz -> diesel'a ), Keihin ( Prins, trzeba czyścić względnie często ), wszystkie są dobrej jakości i wystarczająco szybkie. Hana wydaje się być najsensowniejsza, nie za droga, jak padnie jeden, to jeden wymieniamy, można je czyścic.

Wsadzanie wtrysków Valtek'a, MagicJet itp wtrysków za mało $$ szybko wyjdzie bokiem.

Sterownik Stag 4 300+ jest b.dobrym sterownikiem. Spokojnie można go pakować i ma on odpowiednie możliwości, aby całą instalację skonfigurować, aby auto jeździło miło i przyjemnie.

Można sobie do sterownika interfejs kupić za nie dużą kasę i sprawdzać, jak, co działa, dać wgląd w przebieg na forum, co się znają na tym i podpowiedzą, czy coś ewentualnie poprawić.

Instalacje BRC też są dobre, ale mają swoje wady, jak i zalety.

Landi Renzo Omegas i VSI Prins niby klasa sama dla siebie, ale poczytajcie i dowiecie się, że wcale nie jest z nimi aż tak kolorowo, a są drogie i o ile LR można jeszcze wybaczyć ( mniej wad ), to Prins jest za drogi względem tego co oferuje i to mocno.

Poza tym, jak w tych instalacjach po gwarancji się coś popsuje, to cenowo masakra, bo w kicie, jak się zakłada zestaw jest dużo taniej.

I najważniejsze:
Przy instalacji LPG najważniejszy element to GAZOWNIK. Jak jest niekompetentny, to i LR będzie chodzić słabo. I własnie jest największa zaleta BRC, bo nawet jak ją taki średnio umiejętny gazownik założy, to to jakoś chodzi. Chcecie taniej jeździć - Śmiało instalować LPG, ale u dobrego specjalisty. Najpierw się dowiedzcie, co chce wam zamontować i się dowiedzcie, czy to jest dobry sprzęt do waszego auta, dopiero później montujcie. I nigdy nie słuchajcie tekstu typu - "Panie, będzie dobrze...". Bo zazwyczaj ( 80-90% ) później nie jest dobrze.

Pozdrawiam

OSCAR
20-02-11, 18:56
- wtryskiwacze
z dostępnych na polskim rynku najlepiej sprawują się matrix 544HD,
sprawdzone w H22A, B18C4, D16Z6,
bądź matrix 344HD w słabszych autach D14A/Z D15Z1 (do 100KM),
inne mają problemy z utrzymaniem czasów na wolnych od razu demontować (valtek, raily, itp.)
w miarę są (ale nie polecam) valtek typ 34 (te nowe), magic jet (są partie awaryjnych)

- reduktory (KM około w zależności od warunków)
Scorpion Mini max 90KM
Scorpion ST max 140KM
Scorpion GT max 170KM
KME GOLD max 200KM (na dłuższych trasach przy dużych prędkościach nie stabilny temperaturowo)
Zavoli Zeta N 100 KM
Zavoli Zeta S 150 KM

- sterowniki dla mnie Stag ma jeden z najlepszych softów, firma cały czas się rozwija, nigdy nie było problemów

Konkluzja:

- Dobrze dobrane i ustawine LPG nie niszczy silnika samochodu.
- Źle dobrane i ustawione LPG to zła mieszanka co za tym idzie śmierć dla silnika
- Jeżeli auto pali Ci dużo benzyny gdy jeździsz na gazie to oznaka za słabego LPG wspomagającego się benzyną

Foto jak to jest u mnie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8fc0419d6830bef.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/674382232d81cced.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c7e902d32c36b30.html


Życzę miłego użytkowania pojazdów napędzanych LPG

Czesc,

Racje masz w tym co piszesz i podpisuje sie pod tym rowniez :)

Powiedz mi gdzie masz zamontowany czujnik temperatury i cisnienia gazu, bo nie moge sie doszukac na fotkach.
Modernizowales czujnik temp. gazu tak zeby termistor byl bezposrednio w strudze, czy uzywasz standardowego stagowskiego - termistor w mosiadzu ?

Dzida
20-02-11, 22:25
Nie stawiajcie na jednej półce wtrysków valteka i magicjetów... Magici są naprawde niezłe...

OSCAR
21-02-11, 07:04
Nie stawiajcie na jednej półce wtrysków valteka i magicjetów... Magici są naprawde niezłe...

Oczywiscie masz duzo racji.
Jasne, ze nie mozna zaszufladkowac elektrozaworkow valtek i wtryskiwaczy magic jet, o ile te drugie sa szybkie, wydajne i powtarzalne. Niestety jest tez duzo problemow z magikami, poniewaz szybko sie syfia, jest duzo wadliwych (juz nowych), do tego sa awaryjne. Jesli bierzesz pod uwage ich cene i lubisz grzebac (czyscic) to oczywiscie to dobra opcja.
Jednak przy wyborze wtryskiwaczow lepiej raz odrzalowac i kupic matrixa lub hana, za cena cos jednak w parze idzie - takie moje zdanie.

pozdrawiam

paweld
21-02-11, 07:34
Czesc,

Racje masz w tym co piszesz i podpisuje sie pod tym rowniez :)

Powiedz mi gdzie masz zamontowany czujnik temperatury i cisnienia gazu, bo nie moge sie doszukac na fotkach.
Modernizowales czujnik temp. gazu tak zeby termistor byl bezposrednio w strudze, czy uzywasz standardowego stagowskiego - termistor w mosiadzu ?

Czujnik ciśnienia gazu jest w trójniku, który znajduje się między reduktorem a filtrami fazy lotnej, czujnik jest standardowy skrócony tak oby mniej wystawał i był bezpośredni kontakt z termistorem wklejonym w mosiężną wkrętkę (jak powoli szlifujesz to w pewnym momencie widać czarny mały punkcik), całość jest owinięta kocem termicznym.

Większość gazowników nie wie, co robi (dwu tygodniowy kurs, zero wiedzy o pracy silnika) albo im się nie chce :(

Czujnik ciśnienia jest na wężu łączącym filtr fazy lotnej z listwą (jest tak zrobiony żeby nie dusić przepływu).

Co do MagicJet to już 3 osobom musiałem wymontować po 10 tyś (brak szczelności)…

piroman
21-02-11, 07:54
ok to ja mam takie pytanie, czy posiadajac listwe magic-a w ktorej mamy wbudowany czujnik temperatury i krociec do czujnika cisnienia lepiej jest to wykorzystac, czy moze jednak standardowy krociec staga a moze bez roznicy :confused:

co do magicow to przy naszym brudnym gazie ja np wole miec w miare prosta mozliwosc wyczyszczenia tego we wlasnym zakresie niz wymieniac od razu cala listwe lub pojedynczy wtryskiwacz ktory kosztuje tyle co cala listwa magica

Jarek
21-02-11, 08:51
Są różne Valteki... Te nowsze jakościowo ponoć lepsze od MagicJET.

Trójnik pomiaru temp od staga + jest do dupy, bo czujnik jest zatopiony w dużej ilości mosiądzu i taki pomiar ma ogromną bezwładność. A chodzi o to, aby sterownik te korekty mógł szybko zmieniać. Większość to przerabia.

Pisałem chwilę wcześniej, że są dobre wtryskiwacze, co też można czyścić, jak się wysypie jeden, to jeden wymieniasz, są szybkie, trwałe i dobrej jakości. Nawet jeśli te "słabe" wtryski na początku jakoś działają, to jak działają po xxKm;] I na to czyszczenie nic nie da. Chodzi też o to, że każdy ma pracować identycznie po iluś tam Km, a z tym jest gorzej, każdy leje, jak chce.

Jeszcze wiele ludzi też olewa, ale niedrogie są przecież filtry fazy lotnej. Dać dwa równolegle i spadki 0,05bara dodatkowo wytworzą. Ale jeśli reduktor jest dobry, to nie zrobi problemu. A wtryski zawsze w lepszych warunkach pracują.

OSCAR
21-02-11, 12:13
Czujnik ciśnienia gazu jest w trójniku, który znajduje się między reduktorem a filtrami fazy lotnej, czujnik jest standardowy.
hmm, a to nie jest maly blad w sztuce ? nie lepiej jednak umiescic trojnik troche dalej - za filrtem FL, przed wtryskiwaczami ??



Czujnik ciśnienia jest na wężu łączącym filtr fazy lotnej z listwą (jest tak zrobiony żeby nie dusić przepływu).



tu jest ok, czyli rozumiem, ze masz rozdzielony czujnik temperatury i cisnienia gazu ? bo jeden jest umieszczony przed filtrem FL a drugi za (przed wtryskami).

ps. potwierdzam jesli chodzi o pdgrzewacz elektryczny matrixa - w ziemie daje rade. Moj sie nagrzewa do kolo 60°C i zalacza ponownie jak sie listwa schlodzi do kolo 20-30°C.

paweld
22-02-11, 10:08
Zaszła pomyłka czujnik temp. jest w trójniku a ciśnienia między filtrem a listwą...

Sorka


Co do magic to naprawdę się mocno rozjeżdżają

- trzeba wiedzieć ze sonda lambda na podstawie której ustawiamy LPG i na podstawie której sterownik ECU robi sam korekcje dostaje średnią wartość z 4 cyl. co za tym idzie jak 3 leją to 1 ma okrutną biedę i wypalają się zawory itp....

Czujnik musi mieć jak najlepszy kontakt z gazem, jeżeli oryginalny to blisko reduktora. Łagodzi to nieco jego zwłokę

tommmmm
26-02-11, 21:00
paweld jakie masz spalanie miasto/trasa?

paweld
27-02-11, 08:11
- miasto jazda średnio 80-100km/h, wciskanie się wyprzedzanie, czasami jazda na krótkich odcinkach typu 6razy po 1km, hamowanie przy radarach:) najczęściej w godzinach szczytu 15l LPG (zima)

- spokojnie nie wiem nie udało mi się

- trasa 140-180km\h polskie drogi nie autostrady 9-11l LPG (zima)

Mam elektryczne grzanie reduktora czas przełączenia na LPG max 30 sek po nocy, przy -15 więc auto jeździ praktycznie tylko na LPG

sivy
27-02-11, 10:30
Te nowsze jakościowo ponoć lepsze od MagicJET.
te nowsze valdki to:
valtek model 34 reklamuja sie ze działają jak matrix alr to bujda
założylisy takich listw z 40-50szt 80% wróciła na gwarancje:/
mało tego valtek nie chce ich przyjmować na gwarancje tłumaczac sie tym ze uszkodzenie nie jest spowodowane wadą fabryczną wtrysków od 1 marca zamierzamy zakończyć montaż tego shitu.
btw praca tych wtrysków jest bardzo fajna dają rade ale tylko przez chwile wiekszośc klinetów wrócił przed pierwszym przeglądam gwarancyjnym czyli poniżej 10tyś km

Magic jet faktycznie sie rozszczelnia.

H22 na LPg da sie:) do h22 założyłem tylko jedną instalke. Niestety klient nie chciał zainwestować w odpowiednie komponenty i tak naprawde to nie jedzie na Lpg.

paweld
27-02-11, 18:25
Miedzy innymi dlatego dużo osób uważa że gaz to shit. Niestety jak to i w innych dziedzinach bywa oszczędność równa się lipa i zajechany motor...

eRMD
27-02-11, 20:31
a to i ja sie pochwalę ze miałem prelkę IV gen z H22a5 na LPG. Wtryski matrixa 544, komp AG zenit i wszystko cacy śmigało. Mialem kabelek wiec sam nakładałem mapy. Teraz przymierząm się zagazować moje EM2 z D17 i mam kilka pytań :)

+ podgrzewanie elektryczne reduktora
co to i gdzie to znaleźć, jeśli można linka bym prosił.

- podgrzewacz listwy wtryskowej (listwa i podgrzewacz owinięta kocem)
jeśli kupie i zamontuje pojedyncze Hana to jest jakaś opcja by każdego grzać czy pozostaje tylko je połączyć i zakupić jedną listwę podgrzewającą?
z góry dzięki za odpowiedz.

paweld
28-02-11, 07:12
- nie słyszałem o podgrzewaczu do hana, do między innymi matrix'a masz tutaj http://allegro.pl/55-podgrzewacz-ogrzewacz-rail-matrix-hd-xj-valtek-i1476137279.html

- podgrzewanie elektryczne reduktora to mój patent, nie widziałem czegoś takiego jeszcze w sprzedaży
jest to płytka grzejna o mocy 600W przykręcona do reduktora od strony wodnej, nagrzewa reduktor oraz wodę w obiegu (sterowana ze sterownika załączana tylko poniżej 40 stopni temp reduktora, moc regulowana w zakresie praktycznie dowolnym nie przekraczająca mocy
alternatora)

eRMD
28-02-11, 17:46
ciekawy pomysł. dzieki za info. Jak ruszę w temacie to będe dalej pytać :)

djwafel
28-02-11, 20:55
Ja tam jestem innego zdania od razu przełączania na gaz. Oszczędzać tak ale z głową ja też mam instalację gazową zainstalowaną jakieś miesiąc temu.
Silnik się grzeje do 30' C i wtedy się sam przełącza na gaz nie po przez obroty czy inaczej.
Przy tym wtryskiwacze od paliwa też pracują ale od czasu do czasu trzeba przejechać trochę na benzynie aby wtryskiwacze i pompa paliwa pracowały.
Moja instalacja do silnika D14A4 to
-Wtryskiwacze Hana (zielone)
-Reduktor tomasetto
-Instalacja Stag 300-4
-Butla w kole 42l
Bardzo mało pali gazu na mieście przy dynamicznej jeździe nie emeryckiej 10l.
Z Szczecina w 4 osoby do Świnoujścia i z powrotem wyszło 55 zł czyli 20 l Gazu na jakieś 220 km.
Ostatnio z kolegą przejeździliśmy od 21 do 2 w nocy za 20 zł gazu w weekend. A więc się opłaca tylko trzeba dobrać dobrą instalację do samochodu i będzie dobrze :)

paweld
01-03-11, 06:59
Mi też przełącza samo tylko szybciej, dla gazu ważna jest temperatura reduktora, (jeżeli reduktor miałby odpowiednią temperaturę to można by odpalić na gazie i bez problemowo jechać).
Wszystko dzieje się automatycznie gdyby nie kontrolka nie wiedziałbym nawet, kiedy grzanie działa.

- pompa paliwa podczas pracy na LPG nie jest standardowo odłączana
- czas kilkunastu sekund jest wystarczający do przesmarowania wtryskiwaczy
- dzięki grzaniu reduktora możemy korzystać z gazu na krótkich odcinkach np. 1km, znam osoby, które posiadają standardową instalację do pracy maja 4km, z czego 3km robią na benzynie !! (bez sens...)

sivy
02-03-11, 18:35
Ja tam jestem innego zdania od razu przełączania na gaz. Oszczędzać tak ale z głową
chyba mało wiesz:D tak jak napisał paweł ważna jest temperatura reduktora a nie silnika. jak reduktor bedzie zimny i przełączysz na lpg reduktor zamarźnie i nie ujedziesz a tak takim podgrzeweaczem załątwia sie problemy :)

PS podoba mi sie ten patent pawle :D

paweld
05-03-11, 21:49
Dzisiaj dosłownie przed chwilą przetestowałem reduktor o nazwie NIKO 300KM firmy Pana Domańskiego http://www.autogaz.pl/ofa02.htm na swoim mocniejszym civic

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wydajnością oraz brakiem spadków ciśnienia przy pełnym obciążeniu. Pierwszy reduktor, którego producent podaje rzeczywistą moc !!!

Zalety reduktora:
- niezauważalny spadek ciśnienia (z 1.2bara na 1.12bara przy pełnym obciążeniu prędkość auta powyżej 220km/h, silnik specjalnie przelany AFR 10:1)
- zwarta konstrukcja (stosunkowo małe gabaryty)
- dobry odzysk temperatury z wody
- brak zmian ciśnienia pusta/pełna butla (różnica 0,04bara)

Wady

- brak zaworu upustowego (w przypadku odpuszczenia gazu przy wysokim obciążeniu i wysokich obrotach ciśnienie zostaje przebite na 2,1bara)
- cena

Jest to reduktor dla wymagających klientów, którzy chcą uzyskać 100% mocy na lpg przy minimalnych spadkach ciśnienia, co z tym idzie braku konieczności korygowania ubytków ciśnienia przez elektronikę sterującą (lepsze spalanie, dokładniejsza mieszanka, mniej męczone wtryski). Nadmierne przerosty ciśnienia przy hamowaniu silnikiem można zlikwidować stosują zewnętrzy zawór upustowy ciśnienia.

Sam przymierzam się do montażu NIKO 300KM u siebie. POLECAM