PDA

Zobacz pełną wersję : Demontaż konsoli centralnej Honda civic EP1, 2, 3, 4



Leeo
19-02-11, 09:21
Zebrał w całość bunio14, dziękujemy.

Opis+zdjęcia z serwisu www.chomikuj.pl – użytkownik KRZSIK (poukładałem pomieszane zdjęcia, mam nadzieje ze w dobrej kolejności) + opis z forum użytkownika WALDERAM.

Demontaż konsoli centralnej Honda civic 2001-2005

Potrzebne narzędzia:
1. Śrubokręt krzyżakowy ( jeden dosyć długi i jeden bardzo krótki)
2. Płaski śrubokręt
3. klucz nasadkowy (10 bądź 11)
4. Latarka
5. Pół godziny czasu i trochę cierpliwości
__________________________________________________
1.Docisnąć wg kierunku strzałek boki schowka by móc zajrzeć za niego (schowek wcześniej opróżnić bo wszystko poleci na dywaniki)

http://img28.imageshack.us/img28/9992/58107203.jpg


2.Pociągnąć zaznaczony element na dole gałki lewarka zmiany biegów w dół a następnie odkręcić gałkę (w lewo)
http://img641.imageshack.us/img641/4556/15033224.jpg


3. Złapać mocno palcami przez mieszek za dolną część konsoli (wg wskazań strzałek) i z wyczuciem pociągnąć aby wyskoczyła TYLKOz zaczepów dolnych. (można ewentualnie próbować wypchać ją od strony schowka). Krzyżykami zaznaczyłem miejsca gdzie trzymają górne zaczepy z czuciem je wypychamy bo trzymają mocno!
http://img35.imageshack.us/img35/9531/11356865.jpg


4.zdjąć całość delikatnie podważając najlepiej płaskim śrubokrętem. UWAGA - najlepiej podłożyć sobie pod śrubokręt jakąś szmatkę aby nie uszkodzić tworzywa ponieważ zostają później bardzo brzydkie wgniecenia
http://img138.imageshack.us/img138/5541/22069380.jpg


5.Odłączyć kości z kablami ze świateł awaryjnych i zapalniczki.
http://img59.imageshack.us/img59/1723/68734272.jpg


6.Wewnątrz znajdują się 2 śrubki, które trzymają całą konsolę środkową od wewnątrz. Trzeba je odkręcić uważając aby nie spadły nam do środka ponieważ później jest problem z ich wydostaniem
http://img192.imageshack.us/img192/9837/95777445.jpg


7.Lewą śrubkę odkręcamy bardzo krótkim śrubokrętem krzyżakowym lub ewentualnie kluczem nasadkowym chyba 10
http://img580.imageshack.us/img580/5745/55333946.jpg


8.Prawą śrubkę odkręcamy krzyżakiem od strony schowka
http://img263.imageshack.us/img263/7003/60495277.jpg


9.Następną bardzo istotną sprawą jest odczepienie cięgna z regulacji kierunku nawiewu (zaczep od strony schowka)
http://img411.imageshack.us/img411/3189/55858574.jpg


10.Aby dostać się do drugiego cięgna 'z regulacji temperatury' należy zdjąć 2 elementy zaślepiające pod kierownicą:
* Przekręcić zaczep a z lewej strony (nie widać na zdj.) mamy klips, który wystarczy podważyć śrubokrętem -pilnować by nic nie spadło bo bedzie problem ze znalezieniem !
http://img42.imageshack.us/img42/2712/56018688.jpg


11. Cięgno z regulacji temperatury nawiewu znajduje się w bardzo trudno dostępnym miejscu i aby je odczepić konieczne jest położenie się pod kierownicą. Niestety trzeba się nastawić na to, że pokaleczymy sobie trochę ręce ponieważ są tam bardzo ostre krawędzie
http://img37.imageshack.us/img37/5826/73988432.jpg


12. Gdy cięgna i śrubki mamy już załatwione czas na zdjęcie konsoli. Teraz możecie polegać już tylko na sobie aby nic nie uszkodzić. Całość niestety trzeba dosłownie wyrwać na siłę ale uważać aby nie wyrwać przewodów z tyłu.
http://img687.imageshack.us/img687/3457/43725478.jpg


13. Widok konsoli z góry: Odłączyć kość nr 1 z włącznika ogrzewania szyby, klimatyzacji i zamknięcia obiegu powietrza (nie widoczną na zdjęciu) 2. Kość (chyba z podświetlenia pokręteł) 3. Kość z regulacji prędkości nawiewu.
http://img219.imageshack.us/img219/8858/63248460.jpg


14. Gdy już mamy odłączone wszystkie przewody z górnej częsci konsoli powoli ją wyciągamy. Należy uważać na cięgna, które idą od konsoli aby ich nie uszkodzić na ostrych krawędziach pod deską rozdzielczą.
http://img812.imageshack.us/img812/5930/88191737.jpg


15. Na koniec pozostaje nam tylko odłączenie kości od radia oraz antenę


Dodatkowy opis z tego forum, użytkownik WALDERAM
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?3354-usterki-w-VII-gen/page33[/QUOTE]

Ultra Pete
19-02-11, 10:32
8.Prawą śrubkę odkręcamy krzyżakiem od strony schowka

dodam tylko, ze te 2 srubki wystarczy POLUZOWAC. jak sie odkreci i spadną w tunel to mamy +1h roboty na rozbieranie tunelu.

owsikk
11-09-11, 21:43
a ja dodam, że przy składaniu konsoli spinki (zatrzaski) smaruję smarem z dodatkiem teflonu co by później konsola nie trzeszczała na dołkach, a przy ponownym rozbieraniu było łatwiej :)

marioZ
12-09-11, 12:11
a ja dodam ze punktu numer 9 nie mam :) to możliwe ?? i mi to zajmuje 15 minut

LemonR
12-09-11, 14:57
A pokrętła masz w pionie czy poziomie? Klima automatyczna czy ręczna?

hadra
12-09-11, 16:54
Super relacja! dzieki

marioZ
12-09-11, 19:40
mam taki panel foto (http://images46.fotosik.pl/1049/1f554f3229686f4d.jpg)

owsikk
12-09-11, 23:44
no to masz klimatronic a więc zamiast cięgien masz silniki skokowe :P

znacznie prościej rozbiera się panel klimatronic aniżeli manual...

krzyku
06-10-11, 15:02
A ja mam automatyczną skrzynię i nie mam mieszka za który mógłbym pociągnąć, za to mam za zaślepką dziurkę i jak tam się włoży śrubokręt to jest coś co daje się wcisnąć, co dalej?
A poza tym wie ktoś może jak wyciągnąć płytę z radyjka fabrycznego,jest jakaś magiczna szczelina gdzie trzeba nacisnąc śrubokrętem żeby pomóc jej wyjść?

Shaman.ns
23-04-12, 12:46
W punkcie 7. lewą śrubkę odkręcić (poluzować) można analogicznie jak prawą (za pomocą zwykłego śrubokrętu krzyżakowego) z tym, że najpierw trzeba zdjąć elementy zaślepiające pod kierownicą (pkt 10). Sposób znacznie łatwiejszy i szybszy.

owsikk
24-04-12, 07:54
A propos tematu... przy ostatnim wyciąganiu konsoli doszedłem do wniosku, że mając mieszek skórzany bardzo prosto wyciąga się plastik mocujący mieszek i ma się dostęp do śrubek od konsoli. Zdejmuje się gałkę, opuszcza się mieszek maksymalnie, następnie można go wywinąć na drugą stronę otworu w którego wychodzi i palcami od spodu pociągnąć za plastik do którego jest przykręcony. Wówczas cały plastik z mieszkiem wyciąga się bez żadnego podważania wkrętakiem. Przy gumowym mieszku nie próbowałem, więc nie wiem czy uda się zrobić tak samo.

kamilen
24-04-12, 12:03
Uda się i przy gumowym. Ja już kilka razy tak robiłem.

Shaman.ns
04-05-12, 12:52
Film pokazujący demontaż konsoli centralnej w Civic’u EP1, 2, 3, 4 z automatyczną klimatyzacją:
http://youtu.be/fm-WR5QHjTw

Lipek
07-10-12, 12:21
Koledzy mam pytanie - zanim rozłożę konsolę, chciałbym wiedzieć, jaki rodzaj żarówek podświetla panel z pokrętłami - czy są to - tak jak w zegarach W5W?

mloodzian
07-10-12, 13:58
jak masz maualną klime to do pokręteł dwie żarówki W1,2W a do przycisków trzy żarówki R3 a jak masz automatyczną to dwie żarówki W1,2W do wszystkiego

MicNeo
24-02-14, 09:14
Padło to pytanie, ale bez odpowiedzi. Co zrobić jak się ma automat? :>

iljash
24-02-14, 15:54
Sytuacja 10 x prostsza bo zamiast linek masz wtyczki , czyli prosto szybko i przyjemnie. Reszta raczej bez zmian co do montazu

MicNeo
24-02-14, 16:03
Sytuacja 10 x prostsza bo zamiast linek masz wtyczki , czyli prosto szybko i przyjemnie. Reszta raczej bez zmian co do montazu

Nie rozumiem :) Problem mam z krokiem 2 i 3, bo oczywiście skyrznia jest inna. Nie ma mieszka, jest plastik itd. Pociągnąc po prostu za lewarek czy jak? Podważyć?

iljash
24-02-14, 17:45
aaaaaaaaaaaaaaaa ja zrozumialem automat klimatyzacja :) Poszukaj moze jakiegos tutorial`u na necie , swego czasu nawet na youtubie bylo sporo filmikow wszelkiego rodzaju

MicNeo
24-02-14, 19:17
aaaaaaaaaaaaaaaa ja zrozumialem automat klimatyzacja :) Poszukaj moze jakiegos tutorial`u na necie , swego czasu nawet na youtubie bylo sporo filmikow wszelkiego rodzaju

Tak, chodzi o skrzynie :) Szukałem i nawet znalazłem, ale (chyba) z sedana, bo skrzynia jest 'w podłodze', a nie tak jak tutaj na konsoli :/

EDIT:

Udało się! Dla zainteresowanych tutaj więcej info: http://heinanen.co.uk/car/honda_civic_2001.shtml

sebog
28-02-14, 13:03
Mam kokpit z klimatronikiem,
1. co jakiś czas wyłącza się podswietlenie pionowych pokretel, raz dolnego, raz górnego,
2. Wali z klimy niemiłosiernie przy chlodzeniu latem, w serwisie chcą 1000 za czyszczenie jakiegoś mieszalnika,
Czy on tam gdzieś może jest i przy okazji mogę sam go wyczyścić?
(Pianka i nowe filtry pomogły na parę tyg. - zabawa za schowkiem)

Leeo
03-03-14, 22:25
Na 3 pokrętła idą 2 żarówki, może już nie domagają? Trzeba by to najpierw sprawdzić.

Jak klima załatwiona, to raczej sam nie poczyścisz - poszukaj na forum regionalnym gdzie polecają serwis klimatyzacji i ceny poznasz. Może zwykłe odgrzybianie pomoże, a to koszt około 70-100zł, choć zawsze w zakładach powtarzają, że jak już zaczyna mocno śmierdzieć, to na odgrzybianie za późno. Jak chcesz to mogę podać Ci namiar na najbardziej polecany serwis klimy w Białymstoku, zadzwonisz, podpytasz się telefonicznie ile co kosztuje, facet bardzo konkretny i będziesz miał porównanie. Nie musisz mówić, że Ty z drugiego końca Polski ;)

To temat o demontażu konsoli środkowej, więc jak dalej będą problemy z klimą, to napisz w temacie o klimatyzacji, bo jest takowy.

zakir
15-08-14, 15:07
Witam,

odnośnie pkt 9 w tutorialu, to należy ściągnąć jedynie oczko cięgna z tego bolca, czy wypiąć też z klamry?
http://img411.imageshack.us/img411/3189/55858574.jpg

Bo zdjąłem jedynie te oczka zarówno w cięgle od sterowania nawiewem jak i temperaturą(z tyłu - od strony kierownicy). Wypiąłem środkową konsolę z zatrzasków, ale przy próbie wyciągnięcia jej całkiem czyje że coś ją trzyma i nie chce wyjść.


Pozdrawiam

bombel
15-08-14, 18:28
Oczywiście że trzeba wypiąć linkę z tego metalowego zatrzasku.

zakir
15-08-14, 18:59
Dzięki kolego! :)

Jest na to jakiś sposób, czy po prostu trzeba mocno ciągnąć?
Chciałem to odpiąć, ale dość mocno to się tam trzyma - nie robiłem tego "na siłę", żeby nie urwać nic.

billiejoe
15-08-14, 19:33
Najpierw zdejmij oczko z bolca plastikowego, a potem złap przy samej obejmie i z wyczuciem ciągnij, zejdzie :)

iljash
15-08-14, 19:33
idealnie wychodzi, mozesz ten czarny metal (obejmujacy ) odgiac i wysuwasz linke praktycznie bez uzycia sily,

zakir
15-08-14, 20:09
No zeszło zeszło, ale ciężko powiedzieć, żeby idealnie to schodziło i bez użycia siły - najgorzej z tym cięgłem od temp, mam wielkie łapy i ciężko mi to było ogarnąć.
Jeszcze na dodatek wiązka od radia była dziwnie zawinięta i ona głównie trzymała cały kokpit.

Ale dzięki za porady :)

iljash
16-08-14, 09:34
Powiem CI tak, 5 razy do kupy demontowalem konsole i caly uklad linek i to tylko w swoim aucie 5 razy :D Za kazdym nastepnym idzie szybciej i bardziej "gładko" :)

Jeszcze taki demotywator z rana : zdejmuje sie o wiele szybciej anizeli zaklada :) uklad linek czy tych ciegien trzeba dobrze zalozyc z powrotem zeby regulacje ( skierowania nawiewow i temperatury ) dzialaly w calym zakresie. Wiec zanim wszystko zlozysz i przykrecisz 3 x sie upewnij ze regulacje dobrze dzialaja zebys nie musial robic tego od nowa :)

zakir
16-08-14, 12:35
Jeszcze na dodatek ramka którą kupiłem (http://allegro.pl/honda-civic-03-ramka-radiowa-maskownica-zaslepka-i4419467357.html) nie pasuje idealnie.
Ile to się człowiek nawk****** zeby sobie muzyki z usb posłuchać ;)

iljash
16-08-14, 13:59
do manualnej klimy powinna podejsc bez zadnego problemu, chyba, ze masz automat to wtedy kupiles zla ramke ;)

zakir
16-08-14, 14:32
Jakbym miał automat, to nie miałbym przygód z tymi cięgnami. :p
Ramkę udało się zainstalować, podłączyć radio, podłączyć cięgna i zamontować cały kokpit - wygląda na to, że wszystko działa.
Dzięki jeszcze raz wszystkim za uwagi i porady :)

Mam Hanię od 2tyg i dopiero się poznajemy.
Pozdrawiam :)

Krists
11-09-14, 20:44
czyli rozumiem, że jak chce wymienić radio na usb to muszę sobie zakupić taką ramkę ? Pod oem nie podejdzie ?

dawidbud1
18-02-15, 13:30
Panowie niech ktoś napisze jaka ramka pasuje do jakich wersji klimatyzacji i wrzuci przykłady ze zdjęciami. Czy do klimy manualnej CIVC EU 2004 rok będzie pasować taka ramka?
http://allegro.pl/honda-civic-03-zlacze-iso-ramka-radiowa-maskownica-i5068622531.html
Drugi temat to czy potrzebujemy jakiejś przejściówki do podłączenia zwykłego radia zamiast oryginalnego ustrojstwa?(tak jak opisane jest w aukcji)?
Dzięki za odpowiedź.

Sylwester13
26-02-15, 17:49
http://www.bartex-caraudio.pl/product_info.php?cPath=27_103&products_id=4069
Tu masz fajną stronkę z ramką i na stronie na dole jest link na przejściówke. Ja ten zestawik brałem do swojej

Seet
22-09-15, 09:36
Witam Was Wszystkich, jestem posiadaczem fajnej Hondy z 2002 roku i mam problem, że nie działa mi ogrzewanie, trzeba niestety rozebrać konsolę, a ja jestem zielony z tego tematu i boję się do tego zabrać. Czy jest jakaś osoba, która robiła już coś takiego? Oczywiście odpowiednio dogadamy się itp. Bardzo proszę o pomoc, zbliża się jesień-zima i ogrzewanie przydałoby się :D

rafal86
22-09-15, 10:09
napisz skąd jesteś będzie łatwiej kogoś znaleźć....ale ja mówisz ze ogrzewanie nie działa to może najpierw zerknij pod nogi pasażera lub kierowcy ( nie pamiętam już dokładnie u kogo ) jest tam zaczepiona linka, może się odczepiła, urwała.

Seet
22-09-15, 10:39
jestem z Dębicy woj. podkarpackie, czuć na pokrętle ze ma luz i pewnie odpadła linka przy tym pokrętle, tak wywnioskowałem bo ta linka pod kierownicą niebieska jest gdzieś przyczepiona bo nie lata

analyzer64
22-09-15, 10:47
Jak nie masz ogrzewania to doraźnie sobie przestaw cięgno na zaworze nagrzewnicy przy ścianie grodziowej od strony silnika.
Pewnie cięgno pękło w module pokręteł.

KREJN
02-12-15, 09:42
Odnośnie pierwszego posta w tym temacie to posiada ktoś może zdjęcia do tego demontażu? Kiedyś to robiłem ale po 2,5 r. jedna żarówka się wyczepiła i czasem świeci, a czasem nie. Chciałbym się tam dostać by naprawić problem, ale już nie pamiętam jak to wyglądało w środku. Ze zdjęciami się lepiej pracowało :)

analyzer64
02-12-15, 10:18
Krejn, masz tutaj ze zdjęciami:
http://www.civicforum.pl/showthread.php/25437-Demonta%C5%BC-konsoli-centralnej-Civic-VII-Manual-II

KREJN
02-12-15, 11:36
Dzięki :)