Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Podmiana prędkościomierza w zegarach



AdamJ
25-01-07, 19:14
Witam. Właśnie pan listonosz dostarczył mi paczuszkę z zegarami do mojego civica rocznik '93. Zegary są z obrotomierzem ale prędkościomierz mają wyskalowany w milach i kilometrach. I teraz chcę sobie podmienić prędkościomierz na ten z moich oryginalnych zegarów (żeby przy okazji zachować przebieg). W związku z tym poszukuję jakiejś instrukcji jak to wykonać bo nie chcę popsuć nowego nabytku ;)

wieshaq
25-01-07, 19:24
mam tyle wolnego czasu ze napisze ci instrukcje.. specjalnie dla ciebie ....bo nie chcesz uzyc opcji "szukaj"

"Wykrecasz 3 srubki i przekladasz"

:bicie:

AdamJ
25-01-07, 19:54
mam tyle wolnego czasu ze napisze ci instrukcje.. specjalnie dla ciebie ....bo nie chcesz uzyc opcji "szukaj"

"Wykrecasz 3 srubki i przekladasz"

:bicie:

Uwielbiam takie odpowiedzi na tym forum.

Bez urazy, ale wyobraź sobie że użyłem tej jakże niedocenianej opcji. Wygląda jednak na to, że nie znalazłem i dlatego zadałem pytanie. A to niespodzianka, nie?
No ale może to moja wina bo nie potrafię z niej korzystać - któż to wie :)

Skoro i tak widzę, że zaraz zostanę zlinczowany za to, że śmiem pytać to podzielę się z Tobą i z Innymi pewną refleksją ;)
Otóż.. popieram wszechobecną akcję zwalczania powtarzających się postów ale czy nie uważasz, że dopisywanie kolejnego nic nie wnoszącego raczej temu celowi nie służy?

W sumie właśnie doszedłem do wniosku że pisząc to sam zrobiłem to samo - ale to było w szczytnym celu uczynienia tego forum lepszym :)

wieshaq
25-01-07, 22:20
to sie spiales :LOL:

to co napisalem to jest dokladnie odpowiedz na twoje pytanie wiec czemu uwazasz ze moj post nic nie wnosi. jesli chcesz mozesz nie korzystac z moje jakze trafnej instrukcji :aloha:

w sprawie szukania to tematy o zegarach bywaja dosc czesto i poswiecajac na czytanie 10 tematow 20 minut wiesz o wiele wiecej na ten temat niz tylko to o co pytasz. wiec zysk dla ciebie. racja?

a info o wymianie predkosciomierza bylo na pewno kilka razy bo tez bralem udzial w tych dyskusjach i pisalem jak to robic kilka razy

wiec sie nie goraczkuj i nie krytykuj bo im wiecej czytasz tym wiecej wiesz ;)

pzdr

Efyr
25-01-07, 23:05
wieshaq rzeczywiście w pełni odpowiedział na twoje pytanie.
Odkręczasz trzy śrubki, wyciągsz zegar z milami, wkładasz swój stary, przykręcasz te słynne trzy śrubki.

Lcfr
25-01-07, 23:15
jak napisali przedówcy
wyjmujesz zegary/zdejmujesz szybke z czarna obudowa zegarów i odkreasz te 3 srubki

http://img484.imageshack.us/img484/3940/zegar098oc.th.jpg (http://img484.imageshack.us/my.php?image=zegar098oc.jpg)

wyjmujsz zegar
wsadzasz drugi



i teraz NAJWAŻNIEJSZE
PRZYKRĘCASZ z wyczucziem (zeby nie przekrecic gwintów)
kilka osób juz przekrecilo i za bardzo docisnęlo cewki (temp/fuel) i potem zle to dziala.... ;/
tyle..

AdamJ
26-01-07, 06:56
Przyznaję, nerwy mnie ruszyły po tym jak mi wieshaq odpowiedział pierwszy raz ;) Zwłaszcza, że stało się to po tym jak przedarłem się przez kilkanaście (kilkadziesiąt?) stron wyników wyszukiwania i jedyny post w miarę na temat dotyczył wymiany tarcz zegarów w VI gen :P

Zacząłem się dobierać do zegarów na własną rękę i widzę, że "sławne" już 3 śrubki będą akurat mniejszym problemem (zwłaszcza jak już pokonam te zatrzaski na których trzyma się szybka). Jest za to inny:
- jak zdjąć tą końcówkę przycisku do resetowania licznika przebiegu? wygląda mi na dość delikatny element.

wieshaq
26-01-07, 08:31
zwłaszcza jak już pokonam te zatrzaski na których trzyma się szybka
za trzecim razem nabierzesz wprawy ;) odchylasz zatrzaski po dwa z jednej strony i albo trzymasz i odginasz nastepne albo podkladasz cos zeby sie nie zatrzasnely spowrotem.. przekonasz sie ze to nie jest ani skomplikowane ani niebezpieczne zeby cos zniszczyc.


jak zdjąć tą końcówkę przycisku do resetowania licznika przebiegu? wygląda mi na dość delikatny element
wyciagasz go na sile ale oczywiscie z czuciem.. wyglada delikatnie ale da sobie rade

Efyr
26-01-07, 12:57
Polecam podważyć szybke, włożyć ręke, złapać za druta (tego od kasowania liczników!) a drugą ręką ciągnąć za obudowe z szybką i tak ściągnąć ten plastik.

AdamJ
27-01-07, 12:25
Transplantacja wykonana z powodzeniem ;)
Największy problem był jednak z zatrzaskami ale tylko w tych nowych zegarach. Bo w starych dało się łatwo zdjąć.

Lcfr
27-01-07, 19:33
ja dzis tez podmainke predkosciomierza strzeliłem ;)
tylko ze ja w zegarach dlubie od "zawsze"
juz chyba z 20 szt. rozbierałem...
kupilem uzywke od VTI z uszkodzonym predkosciomierzem a takowy mialem z innych cegarów
no i mam nowe zegarki VTI ;)
teraz sprzedam swoje i bedzie ok