Zobacz pełną wersję : Gaśnie fura :(
Nowy Cif 2010 1.8 - 400km przebiegu.
W ciagu tego czasu auto zgasło mi 3x
warunki - jak widac: -5 i mniej
po odpaleniu auta po 8-9h postoju i przejechaniu 500-1000m podczas dojazdu doswiatel i wcisnieciu sprzegla (lub wrzucenia na luz) auto gasnie. po odpaleniu jest juz ok
wyglada jakby nie bylo potrzymania wolnych obrotow i czasami zdarzalo mi sie zobaczyc ze po wcisnieciu sprzegla, pare minut po odpaleniu na zimnym, obrotny spadaly nawet tak do 500-600ob i tyle, potem bylo ok...
co za cholera?
znalazlem podobny temat i juz tam napisalem, wiec mozemy sie tam przerzucic, ale nie wiem co ma ssanie do tego :)
ssanie jak pewnie wiesz, podtrzymuje wyższe obroty silnika dopóki auto się nie nagrzeje, a jak wnioskuję objaw ten masz na zimnym silniku. jeździłeś tym autem jak było ciepło ? też tak było ?
Jak masz zimny silnik,po odpaleniu powinienes miec ponad 1000 obrotow,po chwili obroty będa powoli spadaly az na okolo 700-800.i jak odpalasz nie dodawaj gazu-wiem że wiele osob tak robi i wkreca juz zimny silnik na postoju na obroty.
Z tym dodawaniem gazu to ważna sprawa - tak samo ma kolega w dieslu w peugeocie - jak odpala i doda gazu to za każdym razem mu gasnie. Coś jak by komputer zerował położenie pedału gazu przy odpaleniu i później przy puszczeniu obroty spadają poniżej minimum i silnik zdycha.
Z tym dodawaniem gazu to ważna sprawa - tak samo ma kolega w dieslu w peugeocie - jak odpala i doda gazu to za każdym razem mu gasnie. Coś jak by komputer zerował położenie pedału gazu przy odpaleniu i później przy puszczeniu obroty spadają poniżej minimum i silnik zdycha.
no dobra, ale w czasie jazdy jest troche inaczej, dojezdzasz do skrzyzowania to w koncu wciskasz sprzeglo i gasnie :)
Przecież to nowe auto, niedawno kupione, więc najlepiej jedź do ASO z tym problemem.:)
pewnie.jedz do aso,niech sie przejada.podlacza pod kompa.nie moze tak byc jak opisujesz.
Jak nowa fura to sprawdź klamry od akumulatora może któraś jest luźna i wtedy może być taki objaw.
Hm, może Civic po lifcie w ramach eko-mody ma zamontowany system "start-stop" ;D
A tak serio, to nie powinno się zdarzyć, chyba że zatankowałeś trefne paliwo. Owszem mi też się zdarza, że czasem po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600 i potrafi zatrząść silnikiem, ale nigdy mi nie zgasł.
Coś takiego natomiast zdarzyło się mi w nowym Suzuki Swifcie parę lat temu po zatankowaniu kiepskiej jakości paliwa na Orlenie.
Może więc zatankuj do pełna jakimś ekstra paliwem i sprawdź czy będzie ok. Jak nie to ASO.
rozmawialem z serwisem, to co oni robią w takich sytuacjach najpierw, to podczepiaja pod kompa i wlaczaja tryp adaptacji wolnych obrotów. ustalilismy ze pojawie sie z przebiegiem ca 1000km - byc moze do czasu to ustapi - cholera wie, ile w hondach takie cos trwa. gdy mechanik w moim punto hgt czyscil przepustnice z takiego samego powodu, wprowadzal kompa w taki wlasnie tyb i okreslal czas jako 1000km - chwile moge jeszcze poczekac...
rozmawialem z serwisem, to co oni robią w takich sytuacjach najpierw, to podczepiaja pod kompa i wlaczaja tryp adaptacji wolnych obrotów. ustalilismy ze pojawie sie z przebiegiem ca 1000km - byc moze do czasu to ustapi - cholera wie, ile w hondach takie cos trwa. gdy mechanik w moim punto hgt czyscil przepustnice z takiego samego powodu, wprowadzal kompa w taki wlasnie tyb i okreslal czas jako 1000km - chwile moge jeszcze poczekac...
Nie miałeś odpinanego akumulatora bo wg.instrukcji po odpięciu robi się właśnie auto adaptacje wolnych obrotów, poczytaj instrukcje.
Odkopuję temat. Mam podobny przypadek, auto w fazie nagrzewania potrafi zgasnąć przy wysprzęgleniu podczas dojazdu do skrzyżowania. Dzieje się tak tylko zanim silnik złapię temperaturę roboczą. Latem problemów nie było. Zdarzało się że obroty spadły poniżej 750 ale zawsze zdążył "podbić" i wyrównać. Macie jakieś pomysły?
Niestety mam identyczne objawy.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Mialem podobne problemy w poprzednich autach, w hondzie odpukac na razie nie.
Problemem nr.1 byla przepustnica, trzeba bylo ja czyscic i zrobic ponowna adaptacje czy jak to tam sie nazywalo.
W nastepnej kolejnosci przeplywka i krokowiec.
Ekspertem nie jestem, ale ja bym zaczął upatrywać problemu w:
- jaki przebieg ? (120 kkm pompa + filtr paliwa do wymiany wg instrukcji, może od syfu jest coś zatkane i po tzw "cut off" przy spadku obr z powiedzmy 3-4k rpm jak obroty spadną poniżej krytycznych 500-700 obr, nie zdąży zrobić ciśnienia)
- gdzie tankowane paliwo - jeśli niepewna stacja to STP albo inny specyfik podnoszący oktanki zamiast na siłę wyjeździć bak,
- odpiąć aku na 5 minut - samo się powinno wyregulować, wymieniałem już kilka akumulatorów i nic nie musiałem programować oprócz szyb.
- nie wiem jak z cewkami sprawa wygląda, może jedna siada ????
- podpiąć do kompa nie przeszkodzi a może od tego należało by zacząć ?(do 50 PLN)
Pozdr.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.