Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 4-2-1 sposoby mocowania



wieshaq
24-01-07, 09:52
jak kazdy wie seryjny kolektor 4-1 lub 4-2-1 ma trzy punkty mocowania...
1. szpiliki na glowicy.
2. łapa z przodu na bloku
3. łapa od spodu

to akurat b-seria ale foto tylko jako przyklad
http://img205.imageshack.us/img205/4038/dscf71462zj.th.jpg (http://img205.imageshack.us/my.php?image=dscf71462zj.jpg)

przegladajac oferte z ebay-a da sie zauwazyc ze czesc kolektorow 4-2-1, 4-1 ma dospawany uchwyt pod spod silnika a czesc nie ma go wcale nawet jesli to formowy produkt(niestety moj nie ma)...

przyklady
KOLKI BEZ MOCOWANIA: meganR, OBX, noname
http://img204.imageshack.us/img204/6844/megan5on.th.jpg (http://img204.imageshack.us/my.php?image=megan5on.jpg) http://img440.imageshack.us/img440/1202/obx8mu.th.jpg (http://img440.imageshack.us/my.php?image=obx8mu.jpg) http://img440.imageshack.us/img440/3838/moname6qj.th.jpg (http://img440.imageshack.us/my.php?image=moname6qj.jpg)

KOLKI Z MOCOWANIEM: DCS, noname
http://img262.imageshack.us/img262/2985/dcs2km.th.jpg (http://img262.imageshack.us/my.php?image=dcs2km.jpg) http://img204.imageshack.us/img204/1492/lapa7go.th.jpg (http://img204.imageshack.us/my.php?image=lapa7go.jpg)

mi wydaje sie oczywistym, ze brak dodatkowego punktu mocowania pod silnikiem powoduje niekorzystna prace kolektora (bo caly wydech pracuje), ktory powinien byc nieruchomy.. bedzie powodowac dodatkowe zuzywanie uszczelki pod kolektorem, wczesniejsze przedmuchy i prace szpilek w glowicy i glowicy.
wole nie myslec o skutkach zbyt czestego chaczenia wydechem o przeszkody bo to powduje po prostu wyrywanie kolektora z glowicy i uszkadzanie glowicy

kolektor musi miec conajmniej dwa punkty mocowania

pozostaje dospawac brakujacy uchwyt ale moze ktos ma jakies inne sugestie w tym temacie??

pozdro

BurnOuT
24-01-07, 10:22
Ja w oryg. DC Sports 4-2-1 miałem mocowanie pod spodem... Szczerze mówiąc jeszcze nie widziałem markowego kolektora który by nie miał tego mocowania. Ale rzeczywiście nie zwróciłem wcześniej uwagi że noname'y jak Megan czy OBX nie mają tego mocowania. Myśle ze można by je dospawać.

Lcfr
24-01-07, 10:48
W przypadku 4-1 trzeba chyba spawac
W przypadku 4-2-1 moz sie obejsc bez tego - (nawet mysle ze to lepsze rozwiazanie)

Temat jest dosc prosty.
Dorabiasz kawalek plaskownika (ok max 10cm z 2 otworami+ lekkie przegiecie w plaszczynie by dobrze sie kąty zgadzaly)i montujesz na seryjnej "łapie" która podtrzymuje seryjny kolektor z jednej strony a z drugiej na jednej ze srub laczenia 4 w 2.
Dajesz tam podkladkę i nakretke z grawerka i dosciskasz troszke wiekszym momentem.


http://img256.imageshack.us/img256/4667/pict01487ju.th.jpg (http://img256.imageshack.us/my.php?image=pict01487ju.jpg)

Jezdze tak od prawie 2 lat - ani nic sie nie luzuje ani nie ma przedmuchów - a juz raz zdejmowalem kolektor.


I taki 4-2-1 jest wtedy zamocowany na szpilkach/ wsporniku dorobionym i mocowaniu do wydechu co w zupelnosci wystarczy bo jest on duuuuuuużo lzejszy od seryjnego zeliwniaka

wieshaq
24-01-07, 11:00
no tak to jest mysl z tym co na foto.

wracajac do wagi to rzeczywiscie jest duzo lzejszy ale piszac o mocowaniu mialem na mysli usztywnienie kolektora z silnikiem zeby nie mial mozliwosci ruchu bo to jest wlasnie grozne

Lcfr
24-01-07, 11:04
no tak to jest mysl z tym co na foto.

wracajac do wagi to rzeczywiscie jest duzo lzejszy ale piszac o mocowaniu mialem na mysli usztywnienie kolektora z silnikiem zeby nie mial mozliwosci ruchu bo to jest wlasnie grozne

no to szpilki przy bloku + ten wspornik i bedzie ok
jest profi sztywno... i wytrzymalo juz sporo kmtrów
poza tym nie trzeba spawac a i montaz latwy i szybki..

wieshaq
24-01-07, 11:05
wlasnie wolalem uniknac spawania

Efyr
24-01-07, 12:49
Ja się dokleje, bo też mnie dręczył ten brak mocowania. A powiedz Lcfr na dole też masz dorobione mocowanie - te już na dwururce?

I jeszcze jedno pytanie - u mnie jest urwana jedna szpilka mocująca kolektor.
Jest możliwość jej wymiany? Gdzie można dostać motoryzacyjny/tylko w ASO/metalowy itd (to jakaś specjalna tylko do Civa i innej się nie podpasuje?)?
Chyba drogie to nie będzie.

Lcfr
24-01-07, 12:56
Ja się dokleje, bo też mnie dręczył ten brak mocowania. A powiedz Lcfr na dole też masz dorobione mocowanie - te już na dwururce?


tam trzeba by spawac wiec temat odpuscilem...
mam zamocowane tak: szpilki/wspornik/sruby laczace z dalsza czescia wydechu

wieshaq
24-01-07, 13:03
mam zamocowane tak: szpilki/wspornik/sruby laczace z dalsza czescia wydechu
i to uwazam ze wystarczy.. oczywiscie duzo lepiej by sie to trzyalo kupy jesli by dolne mocowanie jednak bylo ale jesli plaskownik jest sztywny to powinno to spokojnie wystrczyc


u mnie jest urwana jedna szpilka mocująca kolektor
co to znaczy urwana? chyba sie nie polamala? chodzi ci o to ze nie trzyma sie w glowicy? tam jest gwint na nasze nieszczescie aluminiowy. to sie wkleja jak sie gwint z*****. nie ma innego wyjscia

Efyr
24-01-07, 13:14
Szpilka jest urwana tak, że jej reszta została w głowicy. Możliwe, że złamana, ale raczej ukręcona.
Czyli będe kombinował jak jej resztki wykręcić - wykręca się od śrdka głowicy?
I też gdzie taką szpilke dostać?

LIO
24-01-07, 15:02
nie mam wspornika po srodku i kolektor trzyma sie na szpilakch w glowicy i laczeniu z reszta wydechu

mariusz123
24-01-07, 20:21
a sprawdzal ktos ile lzejszy jest 4-2-1 od seryjnego 4-1 np z d16z5,hehehe. ;)

wieshaq
24-01-07, 22:14
a sprawdzal ktos ile lzejszy jest 4-2-1 od seryjnego 4-1 np z d16z5,hehehe
od seryjnego? na oko siakies 4 razy :aloha:

Lcfr
24-01-07, 22:27
a sprawdzal ktos ile lzejszy jest 4-2-1 od seryjnego 4-1 np z d16z5,hehehe
od seryjnego? na oko siakies 4 razy :aloha:

nie wazylem coprawda ale smialo z 8kg

kwasu
25-01-07, 00:40
mam takie pytanie, czy kolektor dc 4-1 do civica z silnikiem b16 podpasuje do d15b7?

wieshaq
25-01-07, 08:35
nie

Bono
02-02-07, 23:16
No własnie tez ost. zauwazyłem niekorzystny wpływ braku dodatkowego mocowania kolektora do silnika. Podczas ostrzejszego ruszania, a szczególnie pod górke i na wybojach, rura od kolka uderza w dolną rozpórkę. Martwi mnie to, bo mogą wystąpić zbyt duże naprężenia na szpilkach...będę musiał dospawać uchywt na dniach...

Octane
03-02-07, 22:49
I jeszcze jedno pytanie - u mnie jest urwana jedna szpilka mocująca kolektor.
Jest możliwość jej wymiany? Gdzie można dostać motoryzacyjny/tylko w ASO/metalowy itd (to jakaś specjalna tylko do Civa i innej się nie podpasuje?)?
Chyba drogie to nie będzie.
_________________

Mozesz sprobowac ja wykrecic, sa specjalne zesatwy do takich akcji, nawiercasz malym wiertelkiem szpilke, wkręcasz specjalna srubke w to, ktora ma odwrotny gwint i wykrecasz. jak nie pomoze to wywiercac srube. Szpilki dostaniesz w kazdym sklepie ze srubami.

woPo
01-02-08, 21:33
Wieshaq, Lcfr, możecie odświeżyć fotki, wrzucić np przez imagevenue.com? :/

Lcfr
01-02-08, 21:43
Wieshaq, Lcfr, możecie odświeżyć fotki, wrzucić np przez imagevenue.com? :/

coś na stronie nie działa
imageshack cos dzis fixuje
moze za dzien bedzie lepiej
nie mam tej fotki (zrobiłem ja z opisem) i poczekamy
fota niedawno byla dodana wiec musi siedziec jeszcze
jak dłużej nie bedzie to postaram sie cos zmodzic

Rikoo
01-02-08, 21:45
ja tam ja widze :aloha:

Lcfr
01-02-08, 21:46
ja tam ja widze :aloha:

jak mozesz to wklej na nowo... :)
bo ja nie mam kopii

Rikoo
01-02-08, 21:55
A prosze

http://img219.imageshack.us/img219/374/111bo2.th.jpg (http://img219.imageshack.us/my.php?image=111bo2.jpg)

sylipp
01-02-08, 22:34
Taki wsporniczek może też wyglądać tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/38d060793e3a6e37.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/955a42af139f8e36.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55e46246469ac84c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5a9e85705b2d013.html

Lcfr
01-02-08, 23:00
Taki wsporniczek może też wyglądać tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/38d060793e3a6e37.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/955a42af139f8e36.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55e46246469ac84c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5a9e85705b2d013.html

dokładnie
cos podobnego mam u siebie...

woPo
02-02-08, 16:33
Dzisiaj zaglądałem, nie mam takiego wspornika ale mam kolektor owinięty taśmą i nie bardzo chce mi się go wyciągać żeby robić ten wspornik, a żadnych drgań nie zauważyłem ale może racja, że trzebaby ;)

Mario
21-09-08, 19:48
Witam
odświeże troche temat, mam takie pytanie miał ktoś z was problemy ze spasowaniem końca 4-2-1 do dalszej czescie orginalnego wydechu, dodam ze mam EK3 i mam problem taki ze srednice rury od kolektora a rury od wydechu różnią sie średnica dość znacznie, czy dolektory ebayowe tkz noname maja różne srednice wylotów tzn 2" 2,25" czy poprostu rura wydechowa w EK3 D15Z6 jest mniejszej srednicy ??

kenny
22-09-08, 01:43
kolektory mają różne średnice na wyjściu, nie ma standardu
najmniejsze są 2" (~51mm) co jest więcej niż w Twoim seryjnym wydechu (pewnie coś koło 45mm), więc jeśli masz za dużą różnicę w średnicach to rzeczywiście możesz mieć problem
podjedź do jakiegoś tłumikarza, co robi też jakieś sportowe wydechy to powinien coś poradzić

Sławek
22-09-08, 21:44
Nie spotkałem się jeszcze z kolektorami no name, do D-serii o różnych średnicach wyjściowych. Seryjna średnica wydechu w EK3 i innych jest mniejsza, i stąd problem. U tłumikarzy można dokupić pierścień, który załatwi sprawę ( często w komplecie z 4-2-1 są źle dobrane ).