hellfire
15-02-11, 12:03
Pacjent to Civic EP3 Type-R z elektrycznym wspomaganiem kierownicy (czyli EPS).
Problem jest taki że maglownica złapała luz, tyle że w pionie.
Tzn. prawo-lewo luz jest niewyczuwalny, natomiast w pionie ten element który trzyma drążki kierownicze rusza się o ładne kilka milimetrów, przy kręceniu kierownicą brzydko stukając.
Musiało się stać to dość nagle, bo w niedziele sporo jeździłem i nic takiego się nie działo (a na pewno zwróciłbym uwagę), dziś wsiadłem i po 500m waliło już mocno, nie wjechałem w żadną dziurę ani nic takiego.
Jedne niestandardowe warunki to duży mróz (coś około -10C), co jest najniższą temperaturą przy jakiej ten samochód jeździł od dość dawna.
No i mam kilka pytań z tym związanych:
- czy jest tam może jakaś śruba regulacyjna do kasowania tego luzu? Może nie była zabezpieczona zawleczką i się po prostu poluzowała? Jeżeli jest, to gdzie jej szukać?
- może jest dostępny jakiś zestaw naprawczy do maglownicy, który można by sobie samodzielnie zastosować? Maglownica jest bez hydrauliki, więc powinno być łatwo to rozebrać i złożyć. Trzeba mieć do tego prasę czy jakieś specjalne narzędzia?
- a może to jakiś znany problem z którymś z elementów który można sobie po prostu dorobić na wymiar i wymienić?
- czy może tylko profesjonalna regeneracja wchodzi w grę?
Problem jest taki że maglownica złapała luz, tyle że w pionie.
Tzn. prawo-lewo luz jest niewyczuwalny, natomiast w pionie ten element który trzyma drążki kierownicze rusza się o ładne kilka milimetrów, przy kręceniu kierownicą brzydko stukając.
Musiało się stać to dość nagle, bo w niedziele sporo jeździłem i nic takiego się nie działo (a na pewno zwróciłbym uwagę), dziś wsiadłem i po 500m waliło już mocno, nie wjechałem w żadną dziurę ani nic takiego.
Jedne niestandardowe warunki to duży mróz (coś około -10C), co jest najniższą temperaturą przy jakiej ten samochód jeździł od dość dawna.
No i mam kilka pytań z tym związanych:
- czy jest tam może jakaś śruba regulacyjna do kasowania tego luzu? Może nie była zabezpieczona zawleczką i się po prostu poluzowała? Jeżeli jest, to gdzie jej szukać?
- może jest dostępny jakiś zestaw naprawczy do maglownicy, który można by sobie samodzielnie zastosować? Maglownica jest bez hydrauliki, więc powinno być łatwo to rozebrać i złożyć. Trzeba mieć do tego prasę czy jakieś specjalne narzędzia?
- a może to jakiś znany problem z którymś z elementów który można sobie po prostu dorobić na wymiar i wymienić?
- czy może tylko profesjonalna regeneracja wchodzi w grę?