PDA

Zobacz pełną wersję : b16a turbo kompresor projekt silnika 600+



gruby.s8
12-02-11, 12:15
koledzy potrzebuje konkretnych porad do zbudowania na bazie bloku b16a silnika o mocy powyzej 600koni mysle o CROWER STROKER KIT HONDA B16A 1.92L oczywiscie dartony trzeba wstawic najlepiej u kogo w rozsadnej kasie to zrobic jakie walki rozrzadu jak glowica ztego co miezylem to glowica b16a i b18c4 to te same glowice walki od b18c4 troche wyzsze z gory dzieki za konkretne odp jeszce jedno pytanie ile seryjny wal z b16a wytrzymuje koni

silnik kompletny juz jest zakupiony


kompresor juz tez zakupilem jest to ogura tx 12 generuje z tej pojemnosci 350koni ma ozywic z dolu ten maly silniczek tak do 4000tys a puzniej wielkie turbo zeby gure spompowac potrzebuje dobrac turbine taka zeby dala przynajmniej realna moc 700+ wszystkie porady i dane mile widziane

paweld
12-02-11, 12:18
600+ a co z przeniesieniem napędu?? waki od b18c6 z seryjnych będą najlepsze.

zakit
12-02-11, 23:10
chyba tylko dobra szpera, i szeeeroookie slicki...dartony napewno wstawia promotor.

Konrad84
13-02-11, 00:32
chcialbym ci napisac nie ma sprawy robim, ale.
Potrzebny ci bedzie duzy fundusz. Jeżeli chcesz kupic strokera i dartony to nie potrzebny ci silnik. Sprzedaj to co kupiłeś, kup sam blok od b18 za drobna kase, kup cały stroker kit do b18, kup dartony (promotor ich nie wstawia tylko oddaje do wykonawcy), rozwierc na 84 mm i bedziesz mial z tego jakies 2,1 litra pojemności, zaopatrz sie w głowice z c6 z wałkiem wydechowym z c4, zaopatrz to w odpowiednie tłoki do turbo, mozesz stjunowac głowice itd...

mozna by to opisac na kilku stronach, poczytaj sobie troszke, posiedź na ebayu i zdaj sobie sprawe z wielkosci przedsięwziecia, jezeli ci nadal bedzie pasowac to mozna zaczac dzialac, ale turbo kompresor bym odpuscił. Podstawowe pytanie, do czego ci potrzebny taki silnik?

PeJot
13-02-11, 18:50
z H22A byłoby Ci łatwiej i taniej uzyskać okolice 600KM (np. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?14115-EJ9-H22JDM-R-Spec-Bia%B3y-mi%B6)

Ale jak już masz silnik to z takim grubym projektem jedź do profesjonalisty i szykuj walizkę pieniędzy ;)

Będziesz startował na ćwiartkę ?

QowaX
14-02-11, 09:01
projekt do ogarniecia tyko budzetowo musisz byc gotowy
jesli cie powaznie to ineteresuje zapraszam na PW

gruby.s8
14-02-11, 11:25
Tak dla jasności...

Silnik w samochodzie będzie zamocowany centrelanie za siedzeniami kierwocy i pasarzera.

Napęd w aucie bedzie tylko na tył

Turbo kompresor po to żeby duża turbina wstała i moment obrotowy był w całym zakresie a nie jak w przypadku większości pseudo tunningów, gdzie auto jedzie w zakresie 6000-9000 obr a w reszcie ma 100koni

Co do b18c4 to angol nawet aluminium jest inne niz w rodowitym japończyku i silnik musi byc identyfikowalny z budą czyli jeżeli chodzi o EG to b16a jest najmocniejszym seryjnym motorem. Chyba że ktoś chce startowac w open albo jeżdzić na placu i kręcić bączki...

Jeżeli chodzi o cene to wszystko robie sam mam warsztat samochodowy, a projekt robie w wolnym czasie. Wasze odpowiedzi traktuje jako dodatkowe info bo co kilka głów to nie jedna :) Samochód ma byc reklamą firmy.

I najważniejsze mam rodzine w US i wszstkie graty mam po cenach ebay:)

Nie przejmujcie się kosztam to chyba mój problem :)
Pewnie szybciej stworze ten projek niz niektórzy wymieniają motor

kenny
14-02-11, 13:42
Witek ITR ganiał na 1,6 600KM+ więc jak coś to możesz jego projekt Ctrl-c Ctrl-v i masz. Tylko tam silnik z przodu był.

;)

NoName
14-02-11, 20:16
sorry nie doczytałem że to kompresor odłączany a potem turbo pompowany ale dużo czytałem na forum że z osiągnięcie takiej mocy jest ciężko
a taka supra co ma 1200KM to faktycznie by rozerwała półosie jak by startowała 5 tyś obrotów

P.S

jeżdżę polo 1.2 ale powoli dłubię moje D15

Cysiek
14-02-11, 21:05
ale ta supra (jeśli to ta o której myślę) te 1200KM osiągała na jakimś tam paliwie wyczynowym, a na V Power miała około 650KM właśnie (co tam że z dwa razy większego silnika no nie ? )

paweld
14-02-11, 21:21
I już normalnie rozmawiamy.
Nie można kogoś krytykować nie wiedząc o czym się mówi. Najlepiej wtedy nic nie mówić a krytykę zacząć od samego siebie.....

W tym poscie chodzi o podanie konkretnych informacji i ewentualną pomoc, podrzucenie pomysłu autorowi...

Mamy:
- B16A (silnik musi występować seryjnie w EG)
- CROWER STROKER KIT HONDA B16A 1.92L
- kompresor OGURA TX12

Szukamy:
- turbiny
/zakładając że kompresor będzie chodził do około 4tyś obr to powinien natłoczyć sam około 1,5 bara, szukamy turbo do pojemności przynajmniej 4l,
ciśnienie ponad 2 bary/
- najlepszych wałków rozrządu (moze nowe, tego samego producenta co wał, korby i tłoki)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BRIAN-CROWER-Cams-HONDA-ACURA-B18-B16-B17-Stage2-TURBO-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3a6132d5ddQQitemZ25073 8824669QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries
- najlepszego systemu wspólpracy kompresor, turbina
/może ktoś wie jak jest połączone w najnowszym 2.0TSI http://img21.imageshack.us/img21/6246/tsics.jpg zwracam uwagę na krzywą momentu obrotowego/
- szlifierni która zamontuje dartony za rozsądne pieniądze
- wzmocnionego układu zapłonowego
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MSD-98-02-Honda-Accord-6A-Ignition-External-Coil-Kit-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem588c5a3b83QQitemZ38031 1845763QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries
- itp....
- mapsensora, jeżeli zakładamy że 3bary doładowania to max odpowiedni będzie ten http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OMNI-POWER-4-BAR-MAP-SENSOR-HONDA-B-D-F-H-Series-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5d2d8147ddQQitemZ40019 5405789QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries (trzeba pamiętać ze rozpietość napięciowa zawsze 0-5V więc robienie za dużego zapasu typu 7bar zmniejsza dokładność)

gruby.s8
14-02-11, 22:22
ale szal koledzy widzę ze niektórzy widza tylko pieniądze a pieniądze to nie wszystko liczy sie zapal i pasja a nie pytałem sie ile planuje wydąć czy warto robić itd. zapytałem i oczekiwałem jakiś podpowiedzi, co do Walków tulei itp. wg mnie projekt pochłonie około 50 tys. zł tak na finto jutro postaram koledze niedowiarkowi zrobić troszkę zdjęć gratów najpierw tych, co mam później tych, co przyjdą za wielkich wód z góry dziękuje za konkretne podpowiedzi i podwykonawców np. obsadzenia dartonow
:cool:

gruby.s8
14-02-11, 22:31
komplet kucizny czyli tloki korby uszczelki to okolo 1000usd wiadomo bez dartonow

laskim
14-02-11, 22:37
Dartony obsadzą na Krasnobrodzkiej. Ile liczą, nie wiem.

Fawor
15-02-11, 01:13
Heh, dobre podejście. Skoro 200SX ma problemy z napompowaniem turbo, to Wy w 1000kg civicu i RWD będziecie mieli z dołu kompresor i stroker, żeby było w ch*j niuta. On stracił dwa miejsca na czekanie na boost (to to jakiegoś holseta ze scanii miało?), a civic stracie 3 poszukując po drodze trakcji...Dobry temat, sezon ogórkowy się zaczyna. Zakładacie topic, codzienne update'y, ja ide po piwo i precelki.

gruby.s8
16-02-11, 08:53
Oto obiecane zdjęcia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4278f27874804acc.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0ef377f7c0312fb.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d9b0d062a3b7318.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bca419ebbbb86798.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d9b0d062a3b7318.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e0c6426a050087a5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3df7afcd4b171b1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c1c4017a60c0d8d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f8d2e5955ed3635.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f13b53a26f0a9af8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7bfd95c7c2f8e67e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c9ce075aefd41fd.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a37c2c4ccec2fb4.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88e8ffd7e2b36ef0.html

I proszę nie wklejać mi tu głupot, jak ktoś zazdrości to niech odreaguje w inny sposób:) Moderator niech usunie zbedne treści nie związane z tematem. A cwaniacy którzy pisza głupoty niech wkleją zdjęcia swoich projektów i swoich super samochodów :cool:

Zdjęcia są zrobione przezemnie na tle jednego z samochodów forumowiczów (także z koszalina) który to podpina się do projektu :P

radar333
16-02-11, 09:26
Jak planujesz dociążyć przód jak silnik pójdzie na tył? Co będzie pod maską wtedy?

Konrad84
16-02-11, 09:38
no graty som, przynajmniej na dwa silniki. Rozumiem, że ten kompresor od 5,5 V8 i locha garretta mają iść do b16 ? :D

Jedna sugestia, mam nadzieje że nie będzie źle odebrana, wklejaj zdjęcia tak żeby nie trzeba było klikać i nie musisz umieszczać po kilka razy tych samych.

Następny update jutro ?

Furious
16-02-11, 10:06
Ciekawy projekt z JDM bi-ECU, jak chcesz je zsynchronizować? Ten od automata steruje kompresorem, ten z manuala turbiną? :P

NoName
16-02-11, 10:24
i'm so excited :D Będzie hulało że aż miło. Na początek jaki masz pomysł podłączenia kompresora V8 do czterech garów ?

crxd16
16-02-11, 20:32
wiem, ze wiekszosc ludzi zakladajacych teamty o samochodach ktore maja miec pol tysiaca koni to fantasci, ale przypomina mi sie temat, ktory zalozyl niegdys synchro, ktory zadawal tez pytania z czym co sie je i po nim wiekszosc jechala, wtedy temat ucichl na pol roku i synchro wyjechal swoim 500km+ potworkiem ;) wprawdzie on to zlecil komus kto mial o tym pojecie, ale ...

oby tu bylo podobnie ;) bo ciekawe sa takie projekty o ile dochodza do skutku

cobra524
17-02-11, 22:12
Paweł Twoje podejście jest dziwne, co jak nie mam 300 koni to dla ciebie jestem nikim tak... To że ktos ma seryjne auto i nie zrobił nic jest juz u ciebie przekreślony... Widze że nie lubisz krytyki :D

gruby.s8
17-02-11, 22:26
kompresor bedzie ciagna powietrze przez turbo poto tez zeby turbo wczesniej wstalo a bajpas gdy cisnienie wzrosnie na stronie ssacej kompresora bajpas ominie kompresor i bedzie tloczyl bezposrednio w kolektor powinno to dac moment liniowy ladna krzywa mometu pbrotowego bez dziur dzieeki temu npojazd powinien byc bardziej kontrolowany jak na taka moc i wiadomo niebedzie piku duzej turbiny turbina ze zdjecia to tylko eksponat z nissana skyline rb26 700+koni sprezarka wstawala przy 6000 tysiacach co bylo bezsesu i zalozylismy turbonetika

gruby.s8
17-02-11, 22:29
jakbys niezauwazym te osiem wg ciebie wyjsc to nie wyjscia z kompresora kompresor ma wyjscie jedna centralna dziura na kacu kompresora te 8 krutcow bedzie obciete ale w b16 i tak zaloze ogure tx 12 ciagnie 300koni

LIO
17-02-11, 22:32
napisz jeszcze jak rozwiążesz przeniesienie napedu na tylną oś ?
silnik centralnie, czy nad tylnia osią ?

mocowania silnika do budy ?

gruby.s8
17-02-11, 22:33
post byl zapytaniami poco wiec tak zbedna gadka

ktos z was wie jakie walki zalozyc jaki katy

gruby.s8
17-02-11, 22:42
silnik centralnie za siedzeniem kierowcy wzdluznie polaczony ze skrzynia magnezowa z audi a mocowanie proste jak budowa cepa kolego civic niema belki z tyly tylko niezalezne zawieszenie tylne wachacze od crv 4wd prosta konstrukcja z profiluw kwadratowych klatka dla ustywnienia konstrukcji i podstawa wysieta dziura w tylnej czesci nadwozia tuz za kierowca silnik umieszczony jak najnizej zeby srodek ciezkosci byl nisko

tomay
18-02-11, 18:48
temat posprzątany
UPRZEJMIE PROSZĘ O WYPOWIEDZI ZWIĄZANE TYLKO I WYŁĄCZNIE Z b16a turbo kompresor projekt silnika 600+

wszystkie inne wypowiedzi z miejsca nagradzane będą tymczasowym banem (7dni)

majdan
18-02-11, 20:48
Uważam , że projekt "b16a turbo kompresor projekt silnika 600+" nie ma szans powodzenia. Nie pisze tego z zazdrosci, bo nie wiem czego tu mozna zazdroscic. Moim zdaniem ta dwójka tunerów z Koszalina zakłada bajeczne tematy, ponieważ w ten sposób chcą promować swoje "usługi".


sorki za OT
Nie zebym sie cos czepiał ale kto niby bedzie pisał skoro niby główny założyciel tego tematu z tego co widze dostał bana na 3 miesiace:):):):)
jego zastepca, ktory ma najlepszego swapa h22 (bo reszta w/g niego ma zrobionego nieudolnie), ten co twierdzi ze "100 konne d16z6 to są dla bab.... "

balder
18-02-11, 21:45
tylne wachacze od crv 4wd
nie polecam tego rozwiazania bo strasznie male przeguby mozna tam upchnac bodajze 23 zabki w piastach proponuje wspawac caly front cut z cifa bedzie wieksze pole do popisu tu masz goscia co rak wlozyl h22 w integrze http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=981613

crxd16
19-02-11, 01:32
czemu sie uparles przy b16 ktore wystepowalo w eg a skrzynie dajesz od audii

grubys8
19-02-11, 22:41
powodów uparcia na b16 jest naprawdę dużo waga silnika brak wałków balansujących przy kuciu i zastosowania stroukera niema znaczenia tak naprawdę czy b16 b18 czy h22 a waga jest najniższa b16 w zawodach w których chce startować silnik czyli blok silnika musi być identyfikowalny z nadwoziem czyli b16 jest najmocniejszym silnikiem występującym w nadwoziu eg cały pojazd ma ważyć około 700 kilo max może uda sie mniej ale to Zycie pokaże z tego co porównywałem to głowica b16 i b18 ma te same średnice zaworów oraz kanałów a jak głowica od b18c6 może lepsza do mojego celu ma ktoś jakieś Inf.

konrad tak jak pisalem mam juz blok kupilem za grosze caly silnik za 1200zl :D ebay mam opanowany tylko pytanie co do glowicy z c6 warta uwagi kanaly sa wieksze zawory tez jak tak o ile i ile trzeba dac za taka glowe kompletna

crxd16
19-02-11, 23:34
glowica z c6 ma tylko wygladzone nierownosci powstale przy odlewie lzejsze zawory ssace i podwojne sprezynkizarowno na ssacym i wydechowym;
w jakich zawodach chcesz startowac? jesli podloga bedzie ruszona automatycznie ladujesz w klasie otwartej, bez wzgledu na silnik

grubys8
20-02-11, 09:36
wiec jezeli i tak bede ze stanow ciagnal zawory i sprezyny to porostu dopracuje glowice i niebede sie bawil w kupowanie glowicy bo glowice mam od b16a

jeszcze jedno czy ktoś wie gdzie znaleźć dane jak wysoko może sie kręcić taki zestawik jak niżej w linku i jak moc to wytrzymuje

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BRIAN-CROWER-STROKER-KIT-HONDA-B16-BROD-84-5mm-stroke-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3a6158b5f3QQitemZ25074 1306867QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries

kremat0r
20-02-11, 10:11
Policz sobie szybkość tłoka przy danych obrotach silnika i będzie wszystko jasne.

zakit
20-02-11, 10:47
po pierwsze to jesli planujesz samochod turbo kompresor z b16 i skrzynia audi, to za chiny ludowe nie uda ci sie zrobic wagi 700kg, a juz napewno nie z EG!

crxd16
20-02-11, 11:47
powtarzam pytanie

w jakich zawodach chcesz startowac? jesli podloga bedzie ruszona automatycznie ladujesz w klasie otwartej, bez wzgledu na silnik

i kolega ma racje, za chiny nie bedziesz mial 700kg

kristico86
20-02-11, 13:02
700 kilo w EG ??? z takimi gratami ? do tego waga turbo, kompresora, mocowań rurowych (czy tam profilowych) do silnika za siedzeniami - no way nie da rady osiągnąć takiej msy z full laminatami nawet (szyby, drzwi, klapy, błotniki)

grubys8
20-02-11, 13:17
w stanach lata eg 750kilo wiadomo ze wpakowali kupe kasy w wlukna weglowe ja zmienie szyby poliwęglan drzwi maska błotniki tworzywo no i wiadomo wypatroszona na max a jak wiadomo seria np. z 1,5 vtec e bez elektryki wazy 930kilo skrzynia od audi nie jest wcale cięższa niz. hondowa bo całą obudowę ma z magnezu wiadomo ze mówię o konkretnym modelu skrzyni ale tak jak mowilem zycie pokaze

kremat0r
20-02-11, 13:19
Jak połączysz lewe obroty B16 z tym że oryginalna skrzynia od Audi kręci się w prawo ?

grubys8
20-02-11, 13:28
700 kilo w EG ??? z takimi gratami ? do tego waga turbo, kompresora, mocowań rurowych (czy tam profilowych) do silnika za siedzeniami - no way nie da rady osiągnąć takiej msy z full laminatami nawet (szyby, drzwi, klapy, błotniki)

krystian pytanie do ciebie masz autko 900kilo z b18c jak jaka buda ed eg jak zredukowales mase do 900kilo co masz wypatroszone

tomay
20-02-11, 13:33
grubys8, dostałeś pierwszego bana nie po to żebyś tu wracał,
nie zakładaj więcej kont bo to bez sensu

p.s. i nie ważne, że Twoje wypowiedzi są na temat, nikogo nie obrażasz oraz jesteś miły i kochany

kristico86
20-02-11, 18:35
krystian pytanie do ciebie masz autko 900kilo z b18c jak jaka buda ed eg jak zredukowales mase do 900kilo co masz wypatroszone

Tomku seria ED7 920 kg :p maska (laminat) + klapa (laminat z plexi szybką - 2 kg), brak stabilizatorów, rozpórek, w środku w wersji torowej nic nie ma tylko fotel kierowcy...ale do 700 kg to raczej ciężko Ci będzie i dlatego chciałbym zobaczyć ten projekt w rzeczywistości :D pozdro i czekamy na pierwsze filmy z odpału tej besti gdzie silnik kręci się w jedną stroną a skrzynia w druga :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

paweld
21-02-11, 07:42
Jak to się trzyma drogi po wyrzuceniu stabilizatorów?


Nie uważacie, że to bez sensu, że założyciel tematu dostał bana?? W tym momencie można po prostu usunąć temat :P

kuba_guzik110
21-02-11, 09:18
Jak by nie fikał od początku to by bana nie dostał,

Moim zdaniem nie kombinuj ze skrzynią od audicy bo to bezsensu tylko wstaw serie

kenny
21-02-11, 10:33
A ja się zastanawiam jak długo wytrzyma skrzynia od audi na silniku kręconym ponad 9000 obr.

Gorliś
22-02-11, 02:42
Ja ponawiam pytanie crxd16 - co to za zawody gdzie silnik musi pochodzic z palety dostepnej dla danego modelu, ale mozna robic centrala ze skrzynia od innego silnika?

sane
22-02-11, 15:06
A ja się zastanawiam jak długo wytrzyma skrzynia od audi na silniku kręconym ponad 9000 obr.

skrzynie nie wytrzymują zbyt dużych momentów obrotowych, a nie obrotów...

jedyne co, to synchronizatory może trzeba będzie częściej wymieniać...

tomay
22-02-11, 15:43
Kloega Wam nie odpisze na Wasze pytania bo dostał bana...
a Ty myślisz, że tylko Twój przyjaciel ma prawo pisać w tym temacie?
rozmowa toczy się i bez niego więc nie przeżywaj już tak tego bana

kenny
23-02-11, 00:01
skrzynie nie wytrzymują zbyt dużych momentów obrotowych, a nie obrotów...

jedyne co, to synchronizatory może trzeba będzie częściej wymieniać...

A mi właśnie chodzi o prędkość obrotową niż o moment. Jeśli tak skrzynia jest zaprojektowana by "obsłużyć" max 7000 obr to przy 9000 tyś może już problem raz, jak wspomniałeś, z synchronizacją dwa z dodatkowymi wibracjami, zużyciem łożysk itp