Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Spalanie/Docieranie 1.8 VIII gen



masi0
11-02-11, 09:30
Czesc i witam :)

Od paru dni powożę Civic'iem 5d GT i jest to mój pierwszy w życiu japoniec :cool: Jestem baaaaaaardzo zadowolony!
Auto ma co prawda dopiero przejechane nie cale 200km wiec wiadomo - docieranie

Srednie spalanie przynajmniej na razie, wynosi 11,5l/100km - nie wiem, czy to normalne w Warszawskich korkach czy ta wartość kiedyś spadnie? :) Co prawda, moge Punto HGT tez mniej wiecej tyle (albo nawet 13l) wciagalo na setke, ale to było dawno i chyba silnik troche innej generacji :)

Jak właściwie docierać to auto? Wiem wiem, jest szkoła Falenicka i Otwocka :) ale na razie jeszcze raczej lajtowo, choc zdarza mi się, zobaczyć co to maleństwo potrafi :)

Za wszelkie uwagi dziękuje i pozdrawiam :)

Sagi80
11-02-11, 14:08
Spalanie moim zdaniem jak na silnik na dotarciu i warszawskie korki akceptowalne - u mnie unormowało się na poziomie 9 litrów w mieście.
Co do docierania - nie "katuj" silnika dopóki nie osiągnie właściwej temperatury, ale z drugiej strony też go przesadnie nie oszczędzaj i nie jeździj po "dziadkowemu" bo za bardzo się przyzwyczai i nie będzie tak dynamiczny jak mógłby być :) Z tego co czytałem na forum silnik ma tendencje do przyzwyczajania się do stylu jazdy kierowcy.

Pozdrawiam,
Sagi

masi0
11-02-11, 14:16
Dzieki! Mam nadzieje, ze za 2-3k km spalanie sie unormuje :)
Co do katowania, to staram sie poczekac az auto sie nagrzeje - o ile 3/5 wys. wskaznika temp. to jest ta optymalna temparatura :)

kucyk
12-02-11, 02:09
Dzieki! Mam nadzieje, ze za 2-3k km spalanie sie unormuje :)
Co do katowania, to staram sie poczekac az auto sie nagrzeje - o ile 3/5 wys. wskaznika temp. to jest ta optymalna temparatura :)

Optymalna temperatura to 2/5 a raczej 1/3 :)

masi0
12-02-11, 09:02
Optymalna temperatura to 2/5 a raczej 1/3 :)

spoko nie jestem dobry w ułamkach :)

Konrad84
13-02-11, 02:16
silnik nie przyzwyczaja sie do kierowcy. Jeżeli mówimy o jakimkolwiek docieraniu fabrycznego silnika to należy zrobić 1000 km nie przekraczajac 3500 obr. po 1000 km zmienic olej. Producent o tym nie wspomina wiec nie jest to obligatoryjne.

masi0
13-02-11, 08:53
silnik nie przyzwyczaja sie do kierowcy. Jeżeli mówimy o jakimkolwiek docieraniu fabrycznego silnika to należy zrobić 1000 km nie przekraczajac 3500 obr. po 1000 km zmienic olej. Producent o tym nie wspomina wiec nie jest to obligatoryjne.

moze sie nie znam, ale nawet w starym Fiacie Punto HGT mozna bylo wprowdzic ECU w stan adaptacji (oczywiscie w ASO), wiec dlaczego w Hondzie nie mozna? Tymbardziej, ze o tym samym gadal czlowiek z ASO Hondy?

Konrad84
13-02-11, 11:43
i pewnie powiedział ci to dopiero po podaniu nr vin ;)

masi0
13-02-11, 13:15
i pewnie powiedział ci to dopiero po podaniu nr vin ;)

nie, samoadaptacja nie jest mitem czy innym swietym gralem :D kazdy ECU mozna wprowadzic w taki tryb :)

Konrad84
13-02-11, 14:46
ECU po resecie "uczy" sie silnika, ale nie ma czegos takiego jak adaptacja do kierowcy.

masi0
13-02-11, 15:38
ECU po resecie "uczy" sie silnika, ale nie ma czegos takiego jak adaptacja do kierowcy.

oczywiscie :) silnika uczy sie ECU na podstawie odczytow z czujnikow - jednakze to jaki "wklad" siedzi pomiedzy fotelem a kierownica ma istotny wplyw na pozniejsza eksploatacje :)

Hoze
13-02-11, 17:21
Dokładnie, ja przez pierwsze 1000 km faktycznie obchodziłem się lekko z Hondą, nie przekraczałem praktycznie 3000 obr/min. Potem jednak zacząłem wykorzystywać moc, mój styl jazdy to rozpędzanie auta do CONAJMNIEJ 3000 obr/min, przy wyprzedzaniu śmiało można go kręcić do 5000 obr. A co do spalania, początkowo faktycznie było wysokie, teraz ustabilizowało się w przedziale 8-9l w mieście, w cyklu mieszanym ok. 7,5 (przy dynamicznej jeździe z częstym wyprzedzaniem, głównie trasa Szczecin-Chojna). Na samej trasie jeszcze nie mierzyłem.

TeeS1975
16-02-11, 21:35
.... przy wyprzedzaniu śmiało można go kręcić do 5000 obr. ...
do ilu ????? chyba do 7 rpm to Honda jest :)

leonik
16-02-11, 22:02
Hoze napisał że przy docieraniu silnika krecil go do 5 tys przy wyprzedzaniu :) z tego co wiem teraz kreci na 7100 poki nie odetnie :P
biegi zmieniane przy ok 6800 obr/min
http://www.youtube.com/watch?v=FHdIlHJGoKQ

F1le
17-02-11, 09:21
Sa 2 szkoly docierania, albo obchodzenie sie z autem jak z jajkiem - czyli muskanie gazu do 3500obr/min albo od razu w palnik - ja wybralem opcje numer 2 i tez jestem zadowolony. Po 1300km zmianilem olej i moje 2.0 pali tyle co kolegi 1.8 na dotarciu :)

masi0
17-02-11, 09:29
Sa 2 szkoly docierania, albo obchodzenie sie z autem jak z jajkiem - czyli muskanie gazu do 3500obr/min albo od razu w palnik - ja wybralem opcje numer 2 i tez jestem zadowolony. Po 1300km zmianilem olej i moje 2.0 pali tyle co kolegi 1.8 na dotarciu :)

Hehe przypomniało mi się jak daaaawno temu ojciec dostał służbowe S40 1.8 - docierał metodą numer dwa i auto zbierało się dużo lepiej niż inne auta z floty :) Coś w tym jest...:cool:

Hoze
17-02-11, 15:21
Leonik, już nawet Ty przeciwko mnie:P. A poza tym, to wiem, że można go kręcić do 7000 tylko jakoś...szkoda mi silnika:(. Tyle to kręcę tylko wtedy, gdy stanę z kimś na kresce, co i tak nie jest rzadkością:D. Czekam w przyszłości na wyścig z Twoim:). Pozdro.

leonik
17-02-11, 16:20
Hoze źle mnie zrozumiałeś :) odwrotnie :)

masi0
18-02-11, 11:11
jako ciekawostkę Wam powiem, że moja świeża Hania kręci się do 6800obr - czy to normalne jak auto ma b. mały przebieg?

Hoze
18-02-11, 13:59
Masi0, to normalne

masi0
18-02-11, 14:00
Masi0, to normalne

normalne przy tym przebiegu czy to normalny limit odciecia w haniach 1.8?

Artur S.
18-02-11, 22:02
6800rmp to normalny (niestety) limit. Trochę słabo, bo już poczciwe D14Z4 kręciło się do 7200rpm...
Pzdr - Artur S.

Hoze
19-02-11, 14:33
Odcina obroty powyżej 7000 obr/min

masi0
19-02-11, 17:10
to w koncu jaka jest oficjalna wersja? 6800 czy powyzej 7000?:D a moze po jakims czasie samo sie odblokuje?

Hoze
19-02-11, 19:23
Chłopak, weź wsiądź do auta, i po prostu sprawdź:D. U mnie odcinka jest powyżej 7000, pewnie w innych R18A2 tak samo:D.

masi0
19-02-11, 19:37
Chłopak, weź wsiądź do auta, i po prostu sprawdź:D. U mnie odcinka jest powyżej 7000, pewnie w innych R18A2 tak samo:D.

to moja jest jakas denna bo odcina przy 6800

leonik
19-02-11, 21:21
u mnie też odrobinę powyżej 7 tys obr/min

Yossarian
19-02-11, 22:25
Potwierdzam, lekko ponad 7000rpm odcięcie

Lynx07
19-02-11, 23:02
Aż muszę u siebie sprawdzić, bo nigdy się specjalnie nie przyglądałem przy ilu dokładnie odcina..

Daniel_I
20-02-11, 11:05
to w koncu jaka jest oficjalna wersja? 6800 czy powyzej 7000?

Oficjalnie jest to niby 7100 rpm :confused: - gdzieś widziałem taką właśnie wartość, w praktyce ze względu na automat nie mam możliwości zweryfikowania.

TeeS1975
21-02-11, 00:38
pytanie czy nie ma różnicy między A1 i A2 może w A2 troszkę podnieśli odcięcie