Zobacz pełną wersję : Spalanie/Docieranie 1.8 VIII gen
Czesc i witam :)
Od paru dni powożę Civic'iem 5d GT i jest to mój pierwszy w życiu japoniec :cool: Jestem baaaaaaardzo zadowolony!
Auto ma co prawda dopiero przejechane nie cale 200km wiec wiadomo - docieranie
Srednie spalanie przynajmniej na razie, wynosi 11,5l/100km - nie wiem, czy to normalne w Warszawskich korkach czy ta wartość kiedyś spadnie? :) Co prawda, moge Punto HGT tez mniej wiecej tyle (albo nawet 13l) wciagalo na setke, ale to było dawno i chyba silnik troche innej generacji :)
Jak właściwie docierać to auto? Wiem wiem, jest szkoła Falenicka i Otwocka :) ale na razie jeszcze raczej lajtowo, choc zdarza mi się, zobaczyć co to maleństwo potrafi :)
Za wszelkie uwagi dziękuje i pozdrawiam :)
Spalanie moim zdaniem jak na silnik na dotarciu i warszawskie korki akceptowalne - u mnie unormowało się na poziomie 9 litrów w mieście.
Co do docierania - nie "katuj" silnika dopóki nie osiągnie właściwej temperatury, ale z drugiej strony też go przesadnie nie oszczędzaj i nie jeździj po "dziadkowemu" bo za bardzo się przyzwyczai i nie będzie tak dynamiczny jak mógłby być :) Z tego co czytałem na forum silnik ma tendencje do przyzwyczajania się do stylu jazdy kierowcy.
Pozdrawiam,
Sagi
Dzieki! Mam nadzieje, ze za 2-3k km spalanie sie unormuje :)
Co do katowania, to staram sie poczekac az auto sie nagrzeje - o ile 3/5 wys. wskaznika temp. to jest ta optymalna temparatura :)
Dzieki! Mam nadzieje, ze za 2-3k km spalanie sie unormuje :)
Co do katowania, to staram sie poczekac az auto sie nagrzeje - o ile 3/5 wys. wskaznika temp. to jest ta optymalna temparatura :)
Optymalna temperatura to 2/5 a raczej 1/3 :)
Optymalna temperatura to 2/5 a raczej 1/3 :)
spoko nie jestem dobry w ułamkach :)
silnik nie przyzwyczaja sie do kierowcy. Jeżeli mówimy o jakimkolwiek docieraniu fabrycznego silnika to należy zrobić 1000 km nie przekraczajac 3500 obr. po 1000 km zmienic olej. Producent o tym nie wspomina wiec nie jest to obligatoryjne.
silnik nie przyzwyczaja sie do kierowcy. Jeżeli mówimy o jakimkolwiek docieraniu fabrycznego silnika to należy zrobić 1000 km nie przekraczajac 3500 obr. po 1000 km zmienic olej. Producent o tym nie wspomina wiec nie jest to obligatoryjne.
moze sie nie znam, ale nawet w starym Fiacie Punto HGT mozna bylo wprowdzic ECU w stan adaptacji (oczywiscie w ASO), wiec dlaczego w Hondzie nie mozna? Tymbardziej, ze o tym samym gadal czlowiek z ASO Hondy?
i pewnie powiedział ci to dopiero po podaniu nr vin ;)
i pewnie powiedział ci to dopiero po podaniu nr vin ;)
nie, samoadaptacja nie jest mitem czy innym swietym gralem :D kazdy ECU mozna wprowadzic w taki tryb :)
ECU po resecie "uczy" sie silnika, ale nie ma czegos takiego jak adaptacja do kierowcy.
ECU po resecie "uczy" sie silnika, ale nie ma czegos takiego jak adaptacja do kierowcy.
oczywiscie :) silnika uczy sie ECU na podstawie odczytow z czujnikow - jednakze to jaki "wklad" siedzi pomiedzy fotelem a kierownica ma istotny wplyw na pozniejsza eksploatacje :)
Dokładnie, ja przez pierwsze 1000 km faktycznie obchodziłem się lekko z Hondą, nie przekraczałem praktycznie 3000 obr/min. Potem jednak zacząłem wykorzystywać moc, mój styl jazdy to rozpędzanie auta do CONAJMNIEJ 3000 obr/min, przy wyprzedzaniu śmiało można go kręcić do 5000 obr. A co do spalania, początkowo faktycznie było wysokie, teraz ustabilizowało się w przedziale 8-9l w mieście, w cyklu mieszanym ok. 7,5 (przy dynamicznej jeździe z częstym wyprzedzaniem, głównie trasa Szczecin-Chojna). Na samej trasie jeszcze nie mierzyłem.
.... przy wyprzedzaniu śmiało można go kręcić do 5000 obr. ...
do ilu ????? chyba do 7 rpm to Honda jest :)
Hoze napisał że przy docieraniu silnika krecil go do 5 tys przy wyprzedzaniu :) z tego co wiem teraz kreci na 7100 poki nie odetnie :P
biegi zmieniane przy ok 6800 obr/min
http://www.youtube.com/watch?v=FHdIlHJGoKQ
Sa 2 szkoly docierania, albo obchodzenie sie z autem jak z jajkiem - czyli muskanie gazu do 3500obr/min albo od razu w palnik - ja wybralem opcje numer 2 i tez jestem zadowolony. Po 1300km zmianilem olej i moje 2.0 pali tyle co kolegi 1.8 na dotarciu :)
Sa 2 szkoly docierania, albo obchodzenie sie z autem jak z jajkiem - czyli muskanie gazu do 3500obr/min albo od razu w palnik - ja wybralem opcje numer 2 i tez jestem zadowolony. Po 1300km zmianilem olej i moje 2.0 pali tyle co kolegi 1.8 na dotarciu :)
Hehe przypomniało mi się jak daaaawno temu ojciec dostał służbowe S40 1.8 - docierał metodą numer dwa i auto zbierało się dużo lepiej niż inne auta z floty :) Coś w tym jest...:cool:
Leonik, już nawet Ty przeciwko mnie:P. A poza tym, to wiem, że można go kręcić do 7000 tylko jakoś...szkoda mi silnika:(. Tyle to kręcę tylko wtedy, gdy stanę z kimś na kresce, co i tak nie jest rzadkością:D. Czekam w przyszłości na wyścig z Twoim:). Pozdro.
Hoze źle mnie zrozumiałeś :) odwrotnie :)
jako ciekawostkę Wam powiem, że moja świeża Hania kręci się do 6800obr - czy to normalne jak auto ma b. mały przebieg?
Masi0, to normalne
normalne przy tym przebiegu czy to normalny limit odciecia w haniach 1.8?
6800rmp to normalny (niestety) limit. Trochę słabo, bo już poczciwe D14Z4 kręciło się do 7200rpm...
Pzdr - Artur S.
Odcina obroty powyżej 7000 obr/min
to w koncu jaka jest oficjalna wersja? 6800 czy powyzej 7000?:D a moze po jakims czasie samo sie odblokuje?
Chłopak, weź wsiądź do auta, i po prostu sprawdź:D. U mnie odcinka jest powyżej 7000, pewnie w innych R18A2 tak samo:D.
Chłopak, weź wsiądź do auta, i po prostu sprawdź:D. U mnie odcinka jest powyżej 7000, pewnie w innych R18A2 tak samo:D.
to moja jest jakas denna bo odcina przy 6800
u mnie też odrobinę powyżej 7 tys obr/min
Potwierdzam, lekko ponad 7000rpm odcięcie
Aż muszę u siebie sprawdzić, bo nigdy się specjalnie nie przyglądałem przy ilu dokładnie odcina..
to w koncu jaka jest oficjalna wersja? 6800 czy powyzej 7000?
Oficjalnie jest to niby 7100 rpm :confused: - gdzieś widziałem taką właśnie wartość, w praktyce ze względu na automat nie mam możliwości zweryfikowania.
pytanie czy nie ma różnicy między A1 i A2 może w A2 troszkę podnieśli odcięcie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.