PDA

Zobacz pełną wersję : Kondycja silnika - jak sprawdzić??



Atardin
10-02-11, 17:01
Jak w temacie. Macie jakiś sposób na sprawdzenie kondycji silnika. Chodzi o taką sytuacje, kupiłem auto i chciałbym sprawdzić czy dobrze idzie jak na swoje 90KM? Czy nie jest za słaby, zajechany itd. Wcześniej nie jeździłem civickiem 1.4 HB, i nie mam w sumie punktu odniesienia. Z tego co się orientuje taki civic w serii powinien mieć około 10.5sek/100km Czy sprawdzenie auta w sprincie to najlepszy sposób sprawdzenia kondycji silnika, czy tylko hamownia?
Moje odczucia są takie, ze auto jedzie przyzwoicie, ale dupci nie urywa odejściem... :P Jadąc Vectrą 1.6 która ma katalogowo 12.6sek/100km miałem wrażenie że chyba troszkę lepiej idzie (ale wrażenie może być też złudne)
Macie jakieś pomysły?

Skowron48
10-02-11, 17:05
O kondycji można wstępnie się domyślać, wiedząc jaki olej jest zalany i czy bierze. Jak syntetyk i nie bierze to można sądzisz, że jednostka jest w dobrym stanie, gorzej jak minerał.

Atardin
10-02-11, 17:09
Olej za chwile będę zmieniał, bo jest tam jakiś szajs wlany, boje sie nim jezdzić na tym oleju, bo mi go normalnie szkoda... (kapa zaworowa po zdjęciu czarna od spodu). Moim zdaniem to czy auto bierze olej czy też nie, nie jest do końca wiarygodne. Wcześniej miałem Accorda 2.0 który nie brał nic oleju (dosłownie NIC) a silnik był zajechany, tico jakby bardzo sie wysiliło, to by mnie spod świateł pozamiatało, a palił od 16-18litrów w mieście. Przebieg ponad 400tys.

Saiti
10-02-11, 17:12
to że kapa jest czarna to akurat nic dziwnego. Niektórych rzeczy nie sprawdzisz bez rozebrania. Byle by nie palił oleju i trzymał kompresję, kompresję sprawdzisz w niejednym warsztacie za kilkadziesiąt zł.

Atardin
10-02-11, 17:15
To jak to jest faktycznie z tym braniem oleju? Jedni mówią, ze to honda i olej brać musi! Za chwile czytam w innym wątku, ze jak nie bierze to jest ok. a jak bierze to jest Be. Kompresję sprawdzę po zalaniu nowego oleju. Myślę, ze na starym nie ma to większego sensu. A z kapą to mnie chociaż troche uspokoiłeś, bo dość mocno mnie to martwiło...

Saiti
10-02-11, 17:24
Primo, każdy silnik bierze olej, nawet w Bentleyu. Tyle, że to może być ilość rzędu 1ml na 100000 km. Niektóre nowe Toyoty mają wg producenta dopuszczalne spalanie oleju do 1l na 1000 km. Wiesz, zależy czego oczekujesz od auta. Jeśli Ci wciąga małe ilości, to mógłbyś zapobiegawczo wymienić uszczelniacze zaworowe (z częściami to wychodzi jakieś 600 zł, 300 części i drugie tyle pewnie robota). Ewentualnie pierścienie olejowe, ale to jak spalanie oleju jest dużo większe. Po pierwsze - sprawdź kompresję. Powie Ci to na ile szczelnie jest w silniku.

arekgr
10-02-11, 18:06
Panowie, bądźmy ambitniejsi, trzeba zmierzyć sprężanie. Nawiązując do tego pomiaru, sam mam do sprawdzenia silnik... Powiedzmy, że zmierzę spręzanie i przykładowo wyjdzie mi 9,5. Okej, można zrobić próbę olejową. A czym objawiają się rysy na gładzi cylindra?

Saiti
10-02-11, 18:11
sprężanie a sprawdzenie kompresji (o której wspomniałem) to totalnie dwie różne rzeczy, fakt, niczym nie nawiązują do siebie. Tak samo jak kartofel i ziemniak, jedno zalatuje niemcem. Rysy na gładzi cylindra? Niczym, póki nie otworzysz silnika i organoleptycznie nie sprawdzisz.

PS. Kurna! Jeśli macie mozillę ze sprawdzaniem tekstu, wpiszcie "niemcem" i "Niemcem" oraz "Polakiem" i "polakiem" - baaaadzo mnie to zdenerwowało jako patriotę!

arekgr
10-02-11, 19:30
Saiti, przeciez mowimy o tym samym. Ile silników zdarzyło Ci sie rozebrac?

skolopendra
10-02-11, 19:38
PS. Kurna! Jeśli macie mozillę ze sprawdzaniem tekstu, wpiszcie "niemcem" i "Niemcem" oraz "Polakiem" i "polakiem" - baaaadzo mnie to zdenerwowało jako patriotę!

zawsze możesz napisać korektę do słownika i wysłać do firefox-a
:)

Saiti
10-02-11, 23:24
arekgr, wywnioskowałem z Twojego posta, gdzie, pisząc "bądźmy ambitniejsi" zrozumiałem, że oczekujesz czegoś więcej, niż uprzednio przez nas wymienione, następnie wspomniałeś o ciśnieniu sprężania. Stąd moja uwaga. Ile silników rozebrałem? Zależy co masz na myśli, bo docelowo to wręcz napiszę - żadnego (jeśli masz na myśli odkręcenie każdej możliwej śrubki).

Jeździj, i sprawdzaj stan oleju. Tyle Ci potrzebne do szczęścia, po co się martwić na zapas :D

skolopendra
11-02-11, 09:37
Czy nie jest za słaby, zajechany itd. Wcześniej nie jeździłem civickiem 1.4 HB, i nie mam w sumie punktu odniesienia. Z tego co się orientuje taki civic w serii powinien mieć około 10.5sek/100km Czy sprawdzenie auta w sprincie to najlepszy sposób sprawdzenia kondycji silnika, czy tylko hamownia?

z taki podejściem to nie masz możliwości sprawdzenia ...

Atardin
11-02-11, 10:57
Nie bardzo rozumiem Twojej wypowiedzi, możesz rozwinąć tą myśl? Z jakiem "podejściem nie mam możliwości sprawdzenia"? Fakt faktem, kieruje sie jakimiś subiektywnymi odczuciami, ale mimo wszystko w dalszym ciągu jestem ciekaw czy wszystko ok z moim silniczkiem;) Najpierw zmienię olej, później sprawdzę kompresje w silniku:) Dziękuje wam za pomysły i pomoc :o

lar
11-02-11, 11:02
a najlepiej udaj sie na hamownie, w poznaniu nie powinno być z tym problemu...

jasiek09
11-02-11, 11:18
Zmień olej i sprawdzaj stan, to co masz pod pokrywą to jest i w środku więc nie wróże nic dobrego. Możesz zalać jeszcze płukankę to szybciej Ci rozpuści te osady

Atardin
11-02-11, 11:38
Tej płukanki trochę sie obawiam, chyba wolę wlać olej Motula i częściej go zmieniać (podobno ma w sobie jakieś tam delikatne właściwości czyszczące)

jasiek09
11-02-11, 11:46
Po prostu będzie Ci się szybciej olej zanieczyszczał niż po płukance bo motul dobrze rozpuszcza syf