Zobacz pełną wersję : Problem po swapie
Witam otoz zminilem silnik z D13B2 na D14A4 z osprzetem od D15B7 i problem jest taki ze strzela w tlumik jak dam wiecej gazu i nie ma mocy oraz nie wkreca sie na obroty tak jak powinien trzeba go troche przygazowac i dopiero sie wkreci... jaka moze byc przyczyna? sondy lambdy jeszcze nie wymienilem na 4-zyłowa tu moze byc problem?
za duzo podaje paliwa a masz ogarniete wtryski jak nalezy?
Tzn? co masz na mysli? tez myslalem o tym ze za duzo paliwa wchlania bo 2razy przekrece zaplon kluczykiem i paliwo wraca spowrotem do baku... a aparat zaplonowy juz przestawiany i poprawiany 50 razy...
wtryski masz z d14 czy z b7? w d14 są 190 a w b7 są już 240 jak dobrze pamiętam. Jak z b7 to rzelewa Ci benzyną no i dlatego samochód nie jedzie jak powinien.
ale co to ma za znaczenie? silnik nie jest pod maksymalnym obciazeniem - a nawet jak by byl to i tak z kazdego nie naleje mu 240ccm do kazdego z garow - jak na moje jakis blad w polaczeniu wtryskow. jak wyglada wiazka, jak byla przerabiana i jaki komputer jest.
ale co to ma za znaczenie? silnik nie jest pod maksymalnym obciazeniem - a nawet jak by byl to i tak z kazdego nie naleje mu 240ccm do kazdego z garow - jak na moje jakis blad w polaczeniu wtryskow. jak wyglada wiazka, jak byla przerabiana i jaki komputer jest.
ma znaczenie. d16z6 tez ma wtryski 240 i już nie jedna osoba narzekała jak dała je do d14 razem ze ssakiem od d16z6.
Spróbuj do d14 dać takie wtryski to zobaczysz jak fajnie przelewa :)
raz juz napisalem ale nie wyslal sie post...
jak na moje to nie ma znaczenia i jutro sobie to sprawdze bo akurat mam d14 pod reka. to czy masz wtryski 100ccm, czy 1200ccm nie powinno miec znaczenia skoro dawka paliwa jest podana w kompie, i ma dac tyle paliwa ile akurat jest w mapie. wedlug tego co piszesz, to kazdy wtrysk bez prerwy przy kazdym cylku, niezaleznie od obciazenia musialby podawac 190ccm, a w przypadku wtryskow z z6 240, i dlatego by go przelewalo, co jest oczywiscie blednym mysleniem. natomiast ile w tym prawdy - sam sie przekonam, ale jak narazie sie z tym nie zgadzam ;)
Wiazka i komp od b7 nie byla nic przerabiana... mam wtryski od d14 wiec nie zaszkodzi wymienic i sprawdzic ;]
jednak chyba ma znaczenie bo niby skad komp ma wiedziec ze ma inne wtryskiwacze?, jesli zachowany jest warunek ze na listwie jest to samo cisnienie a inne wtryskiwacze a komp wypuszcza impulsy które przekładaja sie na ms czasu otwarcia wtryskiwacza, czyli w mniejszym wtrysku tego paliwa w tym samym czasie otwarcia wpadnie mniej dlatego też po wymianie wtrysków na wieksze przeskalowuje sie mape itp, podłacz jeszcze sonde 4 zyłowa ponieważ ona ma jeden przewód który zbiera info z innych czujników, i rozumiem że zapłon sie zgadza? znaki pokrywają itp ? bo objawa na bardzo opózniony, jesli robiłes swap z d13 to masz też inna pompe moze wypadało by sprawdzić czy jest prawidłowe cisnienie na listwie oraz regulator za jednym razem narazie tylko to przyszło mi do głowy o poranku :p
No niestety sa inne kostki do wtryskow od d14 :/ no i nie mam jak sprawdzic cisnienia na listwie :( a i wiem ze sonde rownierz trzeba wymienic co zrobie na dniach...
Wymienilem przed chwila sonde i dalej dupa...
jestes pewien ze wszystkie czujnki są sprawne osprzęt jezdził do ostatnich dni w innym aucie ? może zle podłaczone wtyczki zwróc uwage szczególnie na MAP i TPS brak błędów ? jak wygladają swiece? dobra przerwa ? ,okopcone?, wszystkie mniej wiecej tak samo wyglądają ?, może jakis kabel WN nie domaga ?, sprawdz san styków w kopółce, spróbuj lekko przestawic zapłon, sprawdz potem jak auto reaguje na zmiany ustawienia zapłonu, ile wyszło ustawienie na lampie?
JulekCIVIC
11-02-11, 15:12
sprawdź dobrze elementy zapłonu, aparat, kable itp.. to jest ewidentny blad w zapłonie a nie w układzie zasilania... a przede wszystkim w takich wypadkach sprawdza sie samo diagnostykę ;)
Aparat byl ustawiany bez lampy "na oko" bylem ostatnio u tygryska i mowil mi ze aparat sam powinien sie ustawic i tez go juz czyscilem ... swiece juz wymienialem,osprzet jedzil w hondzie az do uderzenia w drzewo... czyli do konca :D
maniak2007
11-02-11, 23:22
bylem ostatnio u tygryska i mowil mi ze aparat sam powinien sie ustawic
a że jak niby sam?:cool:
tak mje powiedzial ;] auto wogole nie trzyma obrotow i gasnie.... dzis trzeba bedzie zrobic samodiagnostyke :->
JulekCIVIC
12-02-11, 20:34
jak w ogóle nie trzyma obrotów to silniczek krokowy mam to samo na zimnym... jeśli szarpie to raczej tylko zapłon lub jakiś czujnik w kolektorze i przepustnicy, np położenia przepustnicy źle ustawiony, spr go, na forum masz napisane jak dokładnie...
ale wlasnie na zimnym zaraz po odpaleniu trzyma obroty.. no coz nie zaszkodzi sprawdzic.
raz juz napisalem ale nie wyslal sie post...
jak na moje to nie ma znaczenia i jutro sobie to sprawdze bo akurat mam d14 pod reka. to czy masz wtryski 100ccm, czy 1200ccm nie powinno miec znaczenia skoro dawka paliwa jest podana w kompie, i ma dac tyle paliwa ile akurat jest w mapie. wedlug tego co piszesz, to kazdy wtrysk bez prerwy przy kazdym cylku, niezaleznie od obciazenia musialby podawac 190ccm, a w przypadku wtryskow z z6 240, i dlatego by go przelewalo, co jest oczywiscie blednym mysleniem. natomiast ile w tym prawdy - sam sie przekonam, ale jak narazie sie z tym nie zgadzam ;)
w kompie jest zapisany czas wtrysku, a nie ile paliwa. Jednostka "ile paliwa" to właśnie wydajność wtryskiwacza i czas jego otwarcia i te 2 parametry zapisane są w pamięci. Otwierasz na przykład na 1s wtryskiwacz 100ccm i 1200ccm i jak myślisz - tyle samo paliwa poleci z obydwu? Wg Twojego rozumowania tak. Niestety to błędne myślenie
D14 chodzi na wtryskach od b7, ale po przestrojeniu ECU, jest tylko problem z delikatną jazdą w korkach (za krótkie czasy wtryski nie ogarniają). Fakt kostki są inne, połącz sobie kabelkami (ponatykaj kabelki na piny we wtryskach i włóż zalutowane zaciśnięte końcówki kabli w gniazda wtrysków). Weź manuale i sprawdź czy masz wszystko dobrze (połączenia kabli, kolejność wtrysków), zobacz czy pokrywa ci się zapłon ze znakami na kole, kolejność kabli zapłonowych, podłącz zwykły miernik do sondy lambda, jeżeli cały czas masz powyżej 0,8V to faktycznie jest za dużo paliwa...
Jakie masz błędy ECU??
Kolega ma racje komputer nie wie jakie masz wtryski czas jest zawsze taki sam jedynie sonda może go zmienić w pewnym zakresie
problem jak w kazdym D14 na osprzecieod B7, trzeba niestety zrobic korekcje mapy jak ma to dzialac, w crome zmienia sie wielkosc wtryskow i wszystko dziala jak nalezy...
no niestety narazie to jestem uziemiony poniewaz mam noge w gipsie i nie moge nic sprawdzic...
problem jak w kazdym D14 na osprzecieod B7, trzeba niestety zrobic korekcje mapy jak ma to dzialac, w crome zmienia sie wielkosc wtryskow i wszystko dziala jak nalezy...
Prawie jak należy. Trzeba sobie zdac sprawę że zmiana dolotu czy wydechu powoduje lekką zmianę mapy. Po wpisaniu innych wtrysków należało by się chociaz z 30 min przelecieć na autotune w crome tylko do tego będzie potrzebna licencja bo inaczej funkcja nie działa.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.