Zobacz pełną wersję : honda civic 95 r - problem
Witam, mam nadzieje, ze pisze w dobrym dziale gdyz jestem nowy na forum :)
Mam dziwny problem w hondzie civic IV (95r) 1.3, mianowicie podczas jazdy stnela mi na srodku drogi i niechciala zapalic, załapała gdzies po 30 min w trakcie powrortu do domu zgasl mi jeszcze jakies 3 razy pod czas jazdy ale jakos dojechalem. Nastepnego dnia odpalił i chodzil bez zarzutów. Odwiedziliem mechanika a nastepnie elektryka którzy niczego nie znalezli i mowia ze niewidza co to moze byc zabardzo, poczatkowo kolega radzil mi wymienic filtr paliwa, koles w sklepie z czesciami sprzedal mi jakis za 10zl jednak mechanik powiedzial ze w tej hondzie filtr jest gdzies w baku czy cos(kompletnie sie na tym nie znam)i stwierdzil ze nie ma sensu go wymieniac i problem nie tkwi w tym. Powiedzieli mi ze moga cos stwierdzic tylko w momencie gdy stanie sie tak znowu. Auto posiadam juz ponad pol roku i zdarzylo sie to pierwszy raz. Czy ktos z uzytkownikow ma pomysl co to moze byc lub mial taki problem? bardzo prosze o pomoc, boje sie, ze auto stanie mi gdzies na skrzyzowaniu w centrum miasta i bedzie klopot. Pozdrawiam i czekam na jakies sugestie
cewka zaplonowa lub caly aparat, przekaznik pompy paliwa....
skolopendra
09-02-11, 17:56
wygląda na cewkę
Witam. Tak jak mi radziliscie pojechalem do elektryka ktory sprawdzil mniej wiecej aparat zaplonowy i stwierdzil ze nic sie tam nie dzieje, ze musi sie taka sytuacja powtorzyć, ale tak jak inni stwierdzil , ze " moze cos sie zapowietrzylo " i zebym narazie jezdzil bo on nic tam nie widzi. No i jak widac minol prawie miesciac i wszystko bylo dobrze, jezdzilem codziennie bez problemów. Wczoraj niestetyty sutuacja sie powtórzyła ale wygladala troszke inaczej. Znów zgasł mi na skrzyrzowaniu ale jakos odpalil i dotoczylem sie na podwórko ( poprzednio nie chcial zapalic przez jakies 40min) tym razem zapalal i powoli gasł , mianowicie obroty powoli spadaly do zera ale zapalac zapalał musialem go popsrostu mocniej przygazowac i za kazdym razem obroty spadaly powoli do 0 i gasl. Najgorsze jest to ze umowilem sie z jednym mechanikiem, ze gdy tak sie stanie przyjedzie to dokladnie obejrzec, jedenak ze byla sobota wieczor nie miał czasu. Dziś z rana auto znowu odpala i chodzi normalnie. I tu moje pytanie czy dalej wyglada to na aparat zaplonowy ? bo wczesniej zgasl calkiem jednak gdy juz zapalil tez obroty spadaly do 0 nawet podczas jazdy. Aparat zaplonowy to niemale koszta z tego co wiem i nie wiem czy brac sie za jego wymiane skoro elektryk mowi ze on nie widzi tam zadnej usterki? Co byscie zrobili na moim miejscu ? Pozdrawiam i czekam bardzo na jakas rade
ja miałem w 1.3 tak ze gasł mi w momencie kiedy dojezdzałem albo stałem na skrzyzowaniu i miałem bieg na luzie,gdy trzymałem go na gazie to było ok. Pomagało wtedy ostre przygazowanie mu i po chwili juz nie gasł.
Mniej wiecej 2-3 razy do roku tam sie działo.Wymieniłem f.paliwa i przez rok czasu był spokoj.Potem sprzedałem i nie wiem co dalej;) moze przypadek moze nie ale szukałbym przyczyny albo f.paliwa alb aparat.
przekaznik pompy paliwa sprawdzales?
przekaznik pompy paliwa sprawdzales?
Nie. Jak za pierwszym razem byłem u mechanika i powiedzialem mu co sie stalo ten stwierdzil, ze to na pewno cos z elektryka a elektryk sprawdzal tylko aparat, kupilem nawet filtr paliwa ale gosc powiedzial ze ciezko jest wymienic filtr w tym modelu i bedzie z tym sporo roboty a to raczej nie od tego. Tylko ze wtedy sytuacja wygladala troche inaczej bo niechial zapalic wogole przez 40 min a teraz odpalal za kazdym razem i obroty powoli spadaly do zera. Sytuacja w sumie podobna do takiej jak napisal rafal dzieje sie to gdy dojezdzam do skrzyzowania albo stoje na nim.
przekaznik pompy paliwa sprawdzales?
1.3 ma mechaniczna pompę paliwa wiec przekaźnika tam nie ma. no chyba ze d13b7 to wtedy jest przekaźnik.
Kurcze to gaśnięcie w czasie jazdy wskazuje na cewkę.
Jak nie zgaśnie na krzyżówce to falują obroty?? czy trzyma równe?
Jak nie zgaśnie na krzyżówce to falują obroty?? czy trzyma równe?
trzyma równe, za pierwszym jak i drugim razem nic nie wskazywalo na to ze cos jest nie tak, stawalem na krzyżówce i gasł z niczego
Miałem podobny problem ze swoim D15B7 i okazało się, że to moduł zapłonu. Na początku też myślałem że cewka. Z tym, że umnie jak już zgasł to nie zapalił i również było to podczas jazdy. U Ciebie albo pada albo jest coś nie podokręcane po prostu, jakieś przewody może. Raczej cewki bym nie podejrzewał, chociaż ...
Znajomy ktory mial podobny problem radzi mi na poczatek wymienic swiece i jakies tam kabelki od nich( ja sie kompletnie na tym nie znam) myslicie ze to moze cos dac ?
zrób jeszcze samodiagnostyke. Ja posiadam aparat zapłonowy ale brak iskry na nim podejrzewam ze cewka odsprzedam za 50zl jesli by ktos chcial.
o co do kabli to mozesz popatrzec czy teraz wieczorem nie skacze ci iskra gdzieś na blok ale raczej to nie jest to.
Chłopak nie wie, o jakie kable chodzi, a Ty mu radzisz samodiagnostykę :p
Ale tu może być racja, Trucizna, odpal silnik wieczorem w osłoniętym od światła miejscu i sprawdź, czy iskra nie podróżuje Ci gdzieś po silniku.
Ale raczej obstawiałbym moduł i cewkę. Może masz jak pożyczyć od kogoś aparat?
W momencie kiedy zgaśnie i nie chce odpalić, odepnij przewód paliwa idący od pompy do gaźnika i sprawdź jakie jest ciśnienie, jeśli będzie poniżej 1 bar, to może być powodem. Ja miałem taka sytuację kiedy miałem zamontowany gaz, okazało się, że zawór benzynowy zacinał się od wyższej temperatury i odcinał paliwo. A z filtrem to wcale nie jest tyle roboty, bo filtr jest przy baku, dostępny i wymiana zajmuje 10min;) Pozdrawiam!
Chłopak nie wie, o jakie kable chodzi, a Ty mu radzisz samodiagnostykę :p
Ale tu może być racja, Trucizna, odpal silnik wieczorem w osłoniętym od światła miejscu i sprawdź, czy iskra nie podróżuje Ci gdzieś po silniku.
Ale raczej obstawiałbym moduł i cewkę. Może masz jak pożyczyć od kogoś aparat?
Dokladnie jest to moje pierwsze auto i sam przy nim raczej nic nie zrobie bo sie nie znam na tym :( ta iskre sprawdze dzis wieczorem, dzieki za rady chlopaki
W momencie kiedy zgaśnie i nie chce odpalić, odepnij przewód paliwa idący od pompy do gaźnika i sprawdź jakie jest ciśnienie,
tego raczej nie dam rady sam zrobic ale bede probowal
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.