Zobacz pełną wersję : honda civic 1.8 vtec 98-00
Mam pytanie czy honda civic 1.8 vtec 98-00r z silnikiem b18c4,posiada seryjnie mechanizm różnicowy o zwiekszonym tarciu lsd(szpere)? będe bardzo wdzięczny za informacje
niektóre miały, niektóre nie.
Z tego co sie zorientowałem to wszytkie b18c4 ze skrzynia s9b posiadaja mechanizm torsena tylko w niektorych przypadkach ze skrzyni po kilku latach z obudowy skrzyni schodzi napis LSD i z tad czasem poswtaja rozne niedomowienia...
Ponadto kiedys czytałem na zagranicznym forum i ostatnio potwierdzil to lukasz4d info ze szpera w b18c4 jest taka sama jak w b18c6 I JEST TO DOKLADNIE TEN SAM ELEMENT MONTOWANY W OBU SKRZYNIACH !!
ps temat nalezy przeniesc do dzialu 5d
Nie do konca. do 98/99 (lifting) roku MB6 i MC2 nie mialy seryjnie szpery (albo byla w opcji - nie pamietam) po 98/99 roku mialy wszystkie
Z tego co mi wiadomo do b18c4 był montowany tylko jeden typ skrzyni czyli s9b która to zawszę występowała z lsd osobiście jeszcze nie spotkałem sie z vti bez szpery nawet u nas na forum sa różne "wynalazki" ale jednak każdy tą szpere ma, Jeżeli Boomer masz rzeczywiście jakieś pewne źródło ze tak było jak piszesz to zwrócę ci honor, piszę o tym ponieważ troszkę sie tym interesowałem, oraz rozmawiałem z osoba którą to w tym temacie dosyć mocno "siedzi"
Ja też skłaniałbym się bardziej co do teorii tomiego, nighdy nie spotkałem b18c4 bez szpery, ale to oczywiście nie świadczy o tym, że takowej nie ma.
Sam siedzac w niemczech ponad rok rozgladalem sie za tym autem i obejrzalem kolo 15 sztuk z lat 97-2000 i nigdy nie trafilem zadnej sztuki BEZ LSD.
wie ktoś ile ta szpera ma tarcia??
słyszałem pogłoski o 15% ale nikt nie był nigdy pewien
Szpera do 99 byla dostepna w opcji VTI-S w zwyklym VTI jej nie bylo (VTI-S - chociazby seryjne ospoilerowanie), po 99 byla dostepna w VTI-S jak i VTI. Kiedys o tym przeczytalem na honda revolutions, upewnilem sie w samej Hondzie i tego sie trzymam
boomer, ale ja mam zwykłe vti i mam szpere ??
co do ospojlerowania, to dokładke przednią i spojler na klapę to chyba wszystkie miały
Dokładka tylnia i progi mogły byc w pakiecie S
Oj pomylilem sie w tym co chcialem napisac :)
Z tego co wiem w VTI byla za doplata w VTI-S byla seryjnie, po 98/99 czyli po lifcie wszedzie byla w serii. Takie info ja znam
no teraz to rozumiem :agent:
Tak sie zastanawiam czy wersja aerodeck (1.8vtec) też miała szpere? i jeszce jedno jakie są różniece między wersją pięciodrzwiową a aerodeckiem,pomijając oczywiście nadwozie i wymiary,chodzi mi np o zawieszenie.
Z tego co wiem w VTI byla za doplata
Na moje vti mialem fakture a w niej nie bylo nic wspomniane o doplacie za szpere, z tego co kojaze ty tez masz swoje vti z salonu, wiec spojrz czy masz na fakturze taką pozycje ?
Tak sie zastanawiam czy wersja aerodeck (1.8vtec) też miała szpere? i jeszce jedno jakie są różniece między wersją pięciodrzwiową a aerodeckiem,pomijając oczywiście nadwozie i wymiary,chodzi mi np o zawieszenie.
Silnik i skrzynia ta sama wiec czemu ma nie miec ? u mnie jest. Zawiecha jest ta sama (amorki, sprezyny itp).
Silnik i skrzynia ta sama wiec czemu ma nie miec ? u mnie jest. Zawiecha jest ta sama (amorki, sprezyny itp).
dokładnie to samo poza mała róznica ze w aerodeku nie montowano tylnego stabilizatora
Szpera nigdy nie byla "w opcji". Stara plotka glosi, ze na poczatku produkcji wychodzily egz. bez LSD, ale chyba bujda. Ja tez jeszcze nie spotkalem VTI 5D/Aero bez LSD.
moje VTi jest z marca 97' a chyba szły od lutego, więc ta seria bez LSD musiałabyć bardzo krótka
kurde to ja juz nie wiem :p :)
Roznic nie ma, faktycznie brak tylnego stabilizatora. Zawiecha ta sama, w sumie wszystko to samo z tego co kojarze :)
Gdybym zobaczyl VTI bez LSD to moze bym uwierzyl, inaczej sadze ze mozna ten mit uznac za obalony :hinczyk:
Zdecydowanie obalony , moja też ma napis E5 LSD :)
Moja 5d (Aero) też ma LSD. Od kiedy pamiętam to ją ma :)
Inna sprawa, że słabutko spina. Stojąc jednym kołem na takim max gładkim lodzie ledwo odjeżdza. Ale odjeżdża - bez LSD by mielił i mielił. Lepszy rydz ... :)
Pozdr
Wanios
Stojąc jednym kołem na takim max gładkim lodzie ledwo odjeżdza. Ale odjeżdża - bez LSD by mielił i mielił. Lepszy rydz ... :)
W taki sam sposób sprawdzałem, czy moje LSD działa :D
ktoś pisał że ta szpera spina tylko 15% to dosyć mało,mam pytanie jak ta szpera się spisuje na suchym i mokrym asfalcie zwłaszcza w zakrętach?
w zaketach mi sie bardzo podoba, ale przy ruszaniu to jej zbytnio nie czuć
zaloz skrzynie od integry to poczujesz roznice :)
Inna sprawa, że słabutko spina. Stojąc jednym kołem na takim max gładkim lodzie ledwo odjeżdza. Ale odjeżdża - bez LSD by mielił i mielił. Lepszy rydz ...
Gdyby spinała Ci mocniej to miałbyć problem ze skręcaniem, a to w końcu auto cywilne a nie rajdowe czy wyścigowe...
witam,mam civica 1,4i d14a2 96r,chce uzupełnić olej w skrzyni biegów , w instrukcjii obsługi jest napisane że ma być to olej silnikowy 10w30 lub 10w40,ale mam fakture z autoryzowanego serwisu i tam jest napisane że lany był olej przekładnowy Mtf,i niewiem co zrobić? pozdrawiam
witam,mam civica 1,4i d14a2 96r,chce uzupełnić olej w skrzyni biegów , w instrukcjii obsługi jest napisane że ma być to olej silnikowy 10w30 lub 10w40,ale mam fakture z autoryzowanego serwisu i tam jest napisane że lany był olej przekładnowy Mtf,i niewiem co zrobić? pozdrawiam
Zalej MTF i przeczytaj dokladnie instrukcje. Olej silnikowy 10W-30 lub 10W-40 mozna zalac jedynie tymczasowo, poniewaz uzywanie takiego oleju w skrzyni zwieksza jej zuzycie i powoduje, ze biegi ciezko wchodza.
Pzdr,
T.
a co to ma wspolnego z twoim tematem o VTI? Poza tym bylo juz o oleju w skrzyni miliardy razy wiec rusz glowa i uzyj opcji szukaj. Jednym zdaniem ogarnij sie bo warn bedzie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.