Zobacz pełną wersję : Przyspieszenie od 0 do 100 km/h
Witam,
Dzisiaj przeprowadziłem testy przyspieszenia od 0 do 100km/h i wyszły bardzo przeciętnie. Silnik d15b2 buda hb, na gazie 13,4s na benzynie 12,2s. Nie wiem czy cos jest nie tak z moim silnkiem czy to jest norma jak na kilunaste letnie auta ktorym moc spada z latami. Jakie u was są osiaga na seryjnych silnikach ?
ja się boję tak szybko w zimie jeździć :speszony:
sie ma zwężki od gazu, sie nie ma osiągów :)
zwężki zwężkami ale na benzynie w porownaiu do seryjnych osiagów d15b2 to jest kolosalna różnica :(
Pozdrawiam
trzeba umiec sie "scigac", to po drugie
nie ma jak konstruktywne i fachowe wypowiedzi...
zdejmij zwezke, zrob reset i wtedy sprawdz. sam sie przekonasz ;)
a może ktos sie wypowie na temat przyspieszenia coupe D15B7? jakie osiągi. mam oponki szer. 215 dużo mi to spowolni start od 0-100?
taa dużo.
trzeba umiec jezdzic i dobrze startować. Ja na początku tez krecilem do setki wysokie ósemki :D
moze troche nie na temat,
ale powiedzcie mi jak krecimy D15B2 na 2 biegu do odcinki,
zalozmy ze prawidlowo te 7200RPM to jak sie to przeklada na predkosciomierz..?
jest rowno 100km/h wiecej/mniej ??
d15b2 ma odcinke na 6900 :speszony: ale nie widze sensu zeby go krecic do konca
p.s.
100km/h raczej nie bedzie
eeee...jestes pewien ze przy 6900RPM ??? :/
bo jednak wydaje mi sie ze przy 7200
czyli jak mierzysz mu do 100 do zarzucasz 3 tak ?
czyli jak mierzysz mu do 100 do zarzucasz 3 tak ?
no na pewno :]
start od 0-100?
bez sensu taki pomiar przeciez kazdemu wyjdzie inaczej bo ciezko jest zmiezyc dokladnie przyspieszenie i co ci da ze jeden powie ze zamyka sie w 11 a drugi w 12
twoim problemem jest to ze masz zwezke w dolocie przez gaz wiec ja wypieprz i wtedy baw sie w mierzenie czasów
czyli jak mierzysz mu do 100 do zarzucasz 3 tak ?
no na pewno :]
no to ja juz cie nie kumam, napisales ze ni widzisz sensu krecenia go do konca, ech.. :/
a jaki macie max na 2 biegu?ja mam cos kolo 90km/h.nie wiem czy to normalne osigi czy slabo.
a czym mierzyles to przyspieszenie ?
zegarem wahadlowym ?
moze, nie był to pomiar profesionalny bo mierzony stoperem ale bylo po 6 prób na gazie i na benzynie a takie wyszly srednie :(. Mam pytania o zwężkę jak ona wygląda i gdzie przypuszczalnie może się znajdować.? A tutaj filmik jaki znalazłem z silnikiem d15b2 w roli głownej http://video.google.pl/videoplay?docid=4146156981869851740&q=d15b2.
d15b2 ma odcinke na 6900 :speszony: ale nie widze sensu zeby go krecic do konca
napewno nie przy 6900, mój odcina przy 7400, a biegi zmieniam przy 7300
a czym mierzyles to przyspieszenie ?
zegarem wahadlowym ?
hehehe to było dobre :d :d :d
eeee...jestes pewien ze przy 6900RPM ??? :/
Odcinka dobierana jest dynamicznie na podstawie parametrow silnika. Raz moze byc przy 7, raz jak wszystko gra i silnik rozgrzany to np 7.4 (na przykladzie D14A2 na podstawie obrotomera).
moze, nie był to pomiar profesionalny bo mierzony stoperem ale bylo po 6 prób na gazie i na benzynie a takie wyszly srednie :(. Mam pytania o zwężkę jak ona wygląda i gdzie przypuszczalnie może się znajdować.? A tutaj filmik jaki znalazłem z silnikiem d15b2 w roli głownej http://video.google.pl/videoplay?docid=4146156981869851740&q=d15b2.
http://www.youtube.com/watch?v=vQKsXShDG_A
witam.. ja kiedys wykrecilem 11. nie bylo dokladnie ale powiedzmy.. prawda zalezy od startu. jak kojarze powinno byc cos kolo 9,8 na benzynie o gazie sie nie wypowiadam bo mialem kiedys 14 ale wiadomo jak jezdzi sie na mikserach.... teraz mam blos i jest lepiej ale nie mam jak tego dobrze wyregulowac.... ogolnie zwezka daje duzo ja jak zmienialem mikser na blos to demontarzu zwezki sam sie zdziwilem jaka roznica na benzynie..... lata tez swoje pewnie robia, gaz tez. moja rada. wymontuj zwezke reset kompa pojezdz troche i sprobuj. jak wykrecisz kolo 11 to nie jest zle. zaloz blos stozek i bedzie lepiej....
banan_24, mozesz pokazac fote silnika jak masz blosa zalozonego???? :)
pewnie ze moge. jak znajde chwilke to zrobie. w tygodniu to ciezko z czasem ale postaram sie pstryknac ;)
hmm, to ja IVgen hb z D15B2 i automatem daję radę w 11sek dolecieć do setki, więc chyba nie jest źle?
hmm, to ja IVgen hb z D15B2 i automatem daję radę w 11sek dolecieć do setki, więc chyba nie jest źle?
Jak D13 w manualu
U mnie D15B2 wkręca się na gazie do 7200RPM bez żadnego problemu, ale po przełączeniu na benzynę przy 5500RPM zaczyna się przez chwilę dławić, a później kręci się aż do odcięcia tak około 7000RPM. Po dłuższej jeździe na benzynie potrafi się zapali check, może ktoś wie co jest przyczyną tego???
sajmon1100
22-01-07, 11:21
eeee...jestes pewien ze przy 6900RPM ??? :/
Odcinka dobierana jest dynamicznie na podstawie parametrow silnika. Raz moze byc przy 7, raz jak wszystko gra i silnik rozgrzany to np 7.4 (na przykladzie D14A2 na podstawie obrotomera).
dobierana ale tylko na obd0 -a d15b2 to ma juz archaiczne obd1 wiec tam sie nie zmienia i faktycznie idciecie tego silnika jest na 6900 -jesli kreci sie wyzej to obrotek kłamie
[ Dodano: Pon 22 Sty, 2007 ]
d15b2 ma odcinke na 6900 :speszony: ale nie widze sensu zeby go krecic do konca
napewno nie przy 6900, mój odcina przy 7400, a biegi zmieniam przy 7300
a czym mierzyles to przyspieszenie ?
zegarem wahadlowym ?
hehehe to było dobre :d :d :d
7400 ;) zmień obrotomierz
7400 ;) zmień obrotomierz
sam sobie zmień :djablek: jeszcze nie jechalem zadnym D15B2 zeby odcinal przed 7000
Chłopaki zmieńcie sobie furki na d13. Do setki ma poniżej 11 s, a kręci się powyżej 9000 tyś.
Tak przyspiesza moje d13:) : http://itm.pcz.czest.pl/~jogal/przyspieszenie.avi .
Prędkościomierz pokazuje o 7-8 KM/h za dużo, więc setkę osiągam tuż przed 110 Km/h na liczniku.
Chłopaki zmieńcie sobie furki na d13. Do setki ma poniżej 11 s, a kręci się powyżej 9000 tyś.
swięte slowa jogal :agent: :aloha:
jeszcze nie jechalem zadnym D15B2 zeby odcinal przed 7000
slyszales o czyms takim jak przekłamania obrotomierza? :D
Chłopaki zmieńcie sobie furki na d13. Do setki ma poniżej 11 s, a kręci się powyżej 9000 tyś.
swięte slowa jogal :agent: :aloha:
wytłumacz mi proszę cel kręcenia tego silnika do 9 tys ( nie do 9000 000 jak napisałeś ) (=
bidz, do kogo to bylo do mnie czy do jogala?? ja tylko cytowalem, konkretniej chodzilo mi o to ze ma 11 sek do 100 km/h :agent: bo wyzej chlopaki pisali, ze kreca 11 sek na b15b2... a to czy sie kreci powyzej 9 tys to Wam nie powiem bo nie mam obrotka ;)
dimo, oka, przeciez sie wcale nie czepiam, hehe.
ale jogal moze odpowie =)
Napisałem, że się kręci do 9000 rpm bo nie ma odcinki, a chłopaki się sprzeczają o to czy im się kręci 6900 czy kilkaset obrotów więcej. Więc tu d13 jest górą :). A czy jest sens krecenia tak wysoko to odpowiem krótko: Nie ma sensu kręcić tak wysoko, chyba, że ktoś chce pokazać innym jakie szlifierki sa z d13 :). Jak sami mogliście zauważyć na filmiku kręce ją do 8000 rpm, dalej nie ma sensu bo już tak nie przyspiesza :). Pozdrawiam wszystkich i polecam d13. (Przynajmniej ma lepsze osiągi niż te które podają w manualu :) )
r7maly napisał/a:
jeszcze nie jechalem zadnym D15B2 zeby odcinal przed 7000
slyszales o czyms takim jak przekłamania obrotomierza? :D
aha tzn., że większość ma przekłamania ?
predzej bym postawil na przeklamanie w D13 bo tam chyba nie bylo obrotomierza i moze troche oszukiwac.... ale klucil sie nie bede.... jak kto chce moge sprawdzic przy ilu u mnie odcina. napewno nie przy 6.5 bo do tylu krecilem i nie gadac ze nie ciagnie bo u mnie wlasnie ciagnie...
predzej bym postawil na przeklamanie w D13 bo tam chyba nie bylo obrotomierza i moze troche oszukiwac
nie wiem co miales na mysli??? przeklamanie czego? predkosci? watpie bardzo... obrotow? sa d13b2, ktore seryjne maja obrotka, wiec moze byc przeklamanie ale takie jak w innych Haniach w tej budzie, mam na mysli Vgen :agent: jakie inne przeklamania?? nie wiem d13b2 nie ma odcinki, moze o to Ci chodzilo.. jak mozesz to wtajemnicz mnie :aloha:
zreszta sam sobie zaprzeczasz mowisz ze w D13 mozesz byc przeklamanie a pozniej mowisz ze nie ma obrotka dlatego moze oszukiwac :mlotek:
W d13 tak samo przekłamuje jak w d15, tylko, że w d13 gorzej to stwierdzić bo nie ma odcinki. A w d15 odcinka jest przy 6800 więc jak wam odcina dopiero przy 7000-7500 bez grzebania w kompie to już wiecie o ile Wam przekłamuje obrotomierz :)
nie wiedzialem ze w D13 sa obrotomierze dlatego mowie o przeklamaniu.... co za roznica na ile sie wkreca czy przy ilu odcina...liczy sie jak ciagnie i umiejetnosc jazdy tym co sie ma... mozna smigac D13 i niezle sobie z tym radzic.... nie klucmy sie juz...
nie klucmy sie juz...
otoz to :piwo2:
przekłamuje wszędzie, w jednych bardziej w drugich mniej. U mnie np odcinka jest na 8200, ale obrotek kreci sie prawie do 8500.
panowie i tak nikt nie kreci do 7 czy 8ooo...najwyzej 6,5... wazne ze ciagnie i sie kreci a do ilu to chyba nie takie wazne.... najwazniejsze by sie nie zamulic :aloha: :aloha: hihi
Ja kręce do 8000 rpm, bo d13 ma maksymalną moc przy 6300 rpm, a jak zmieniam na wyższy bieg to nie spadam z naszego "VTECA-drugiej przepustnicy" która otwiera się powyżej 5000 rpm. Wydaje mi się, że furkę ogarniam bo potrafie z niej wycisnąć 10s do 100 km/h, gdzie niektórzy w d15, które ma 9.6 s do setki ledwo wyciągają 11 s. Ps. z nikim nie chce się kłócić, wszystko jest już wyjaśnione :). Pozdr
a u mnie w D15B2 wychodzi 6sek.... chyba mam szybszy stoper ;)
a całkiem serio 12 sek w D15B2 BH to tragedia jakaś. Concerto zdrowe D15B2 robi 10,5 - 11 w totalnej serii....
Ja kręce do 8000 rpm, bo d13 ma maksymalną moc przy 6300 rpm, a jak zmieniam na wyższy bieg to nie spadam z naszego "VTECA-drugiej przepustnicy" która otwiera się powyżej 5000 rpm. Wydaje mi się, że furkę ogarniam bo potrafie z niej wycisnąć 10s do 100 km/h, gdzie niektórzy w d15, które ma 9.6 s do setki ledwo wyciągają 11 s. Ps. z nikim nie chce się kłócić, wszystko jest już wyjaśnione :). Pozdr
tutaj pewnie jogal ma na myśli mnie ;) tylko, że ja mam zmulonego katem automata z nieustawionym zapłonem ruszającym z 1000obr (bo w automacie nie da się ruszyć ze strzału sprzęgła) i wyrabiam 11sek, więc... :afro:
widziałem jak seryjne D15B2 (IVgen)spokojnie zamyka setkę w 9sek, więc to chyba nie jest zły wynik :)
jak nasmiewasz sie ze mnie ze kiedys wycisnalem 11 to mozemy sie zmierzyc jak wroce z UK... daleko nie mieszkamy :hinczyk: napisalem tak bo nigdy nie mierze ile wykrece bo to jest do du... takie mierzenie... nigdy nie zmierzysz dokladnie wiec po co???? raz tak sprobowalem dlatego sie podlaczylem... mierzylem to na piosence ktora sie zaczynala wiec zadne mierzenie... poprostu byla ciekawosc i smialem sie z tego co zmierzylem... wiec po co sie nasmiewac.... skoro mozna to sprawdzic.... dam znac na PW jak wroce.... choc pewnie nie predko...
[ Dodano: Wto 23 Sty, 2007 ]
panowie po co sie nasmiewac.... przyjdzie czas ze spotkamy sie na ulicy :aloha: wtedy wyjdzie kto co ma a o czym sie nie pisze :chinczykk:
banan bardzo chetnie z Tobą stane na kresce choć wiem, że na 400 m polegne :). Daj znać jak będziesz...
a u mnie w D15B2 wychodzi 6sek.... chyba mam szybszy stoper ;)
hehe, to chyba sam silnik i kola ;)
obecie jeżdże d15b2 i wedłóg danych ma w hatchbacku ma 9.7 do setki przy wadze 950 kg niedawno jeszcze miałem coupe d15b7 101KM ma 9.6 do setki przy wadze 1015kg kolega ma d13b2 11.5 do setki przy wadze 925kg.wszystkie te dane są z oficjialnych stron hondy.jeżdżąć tymi samochodami tylko d13b2 udało mi sią przekroczyć 100km/h na drugim biegu d15b2 i d15b7 odcinka jest gdzieś koło 7000Obr/min i przy tej prekości obrotowej w d15b2 mam okło 90km/h a w d15b7 około 95km/h a co do przeciągania do odcięcia moim zdaniem przy tych seryjnych silnikach nie ma sensu.
czarna mamba
23-01-07, 11:58
jak juz wszyscy piszą o przyspieszeniech
to dodam dane na temat D16 w CRX soft turbo 180ps 5,9s do 60mph
a przy 200ps 5,2-5,3
Polecam sobie sprawdzić przy jakich obrotach mamy jakie prędkości:
http://itm.pcz.czest.pl/~jogal/Biegi.htm
Jeśli na odcince macie równo 90 km/h to ta odcinka jest tuż przed 6800 rpm, bo przy 7000 rpm powinno być dokładnie 93 km/h. wszystko też zależy od kół jakie się posiada. Proszę sobie obliczyć śrenicę koła (w calach) i zobaczyć. Skrzynia w d13 z lat 92-93 jest taka sama jak w d 15b2-b7 z lat 92-95.
wszystie trzy samochody toczyły sie na tych samych kołach zimówki 175/70 R13
d15b2 ma odcinke na 6900 :speszony: ale nie widze sensu zeby go krecic do konca
no raczej nie.
ponizej wykres:
http://img265.imageshack.us/img265/1723/wszystkie3608lj.jpg
raf1125 wklej jeszcze wykres sewera który ma odcinke przy 6200, jedni mają odcinkę na 6800, inni na 6500 a jeszcze inni powyżej 7000. To chyba zależy od kompa bo to on tą odcinką steruje...
Wydaje mi się, że furkę ogarniam bo potrafie z niej wycisnąć 10s do 100 km/h, gdzie niektórzy w d15, które ma 9.6 s do setki ledwo wyciągają 11 s. Ps. z nikim nie chce się kłócić, wszystko jest już wyjaśnione :). Pozdr
Z tego co pisales to nie jest to seryjne D13, wiec bez sensu takie porownanie. Jaki masz co to nie wiesz tak naprawde, tzn. mozesz sie domyslac z bledem pomariowmy 1 sekundy :) co nie zmienia faktu ze jak na taki maly silniczek to ladnie ciagnie.
Swoja droga, sprawdzales ostatnio olej ? :) To nie jest silnik przystosowany do obrotow zarezerwowanych dla S2K. Naprawde szkoda samochodu.
Z nie seryjnych rzeczy to mam przelot na końcu, brak kata i odblokowaną drugą przepustnice więc myślę, że mogę mieć troszke powyżej 80 KM. Oleju nie bierze mi ani kropli, jeżdze na Mobil 1 5w50, zmieniam tylko regularnie co 10 tyś. I nie jeżdze jeszcze na tych obrotach co S2K tylko dla tych zarezerwowanych dla vti b16a2 czyli max 8000 rpm. Dodam jeszcze, że w 2 lata zrobiłem nią już ponad 40 tyś kilometrów i jeszcze nic mi się w silniku nie zepsuło :). Pozdrawiam
jogal
zgadzam sie ze to jest roznie, chodzilo mi tylko o pokazanie ze nie wszystkie d15b2 maja tak samo.
Skrzynia w d13 z lat 92-93 jest taka sama jak w d 15b2-b7 z lat 92-95
nie prawda, przelozenia skrzyni D13B2=D15B2=D16Z6, ale D15B7 ma juz dużo dłuższą
Ok, więc Furious według Twojej teorii o skrzyniach d15b7 na 2 biegu przy 7000 rpm prędkość powinna wynosić 110 km/h a na 5 biegu przy 3000 rpm powinno być 120 km/h. Tak ma być w hatchbacku, a w coupe na drugim biegu przy 7000 rpm 105 km/h, a na 5 biegu przy 3000 rpm powinno być 115. Teraz mam pytanie: Czy ktoś przekroczył 100 na godzinę seryjnym d15b7na drugim biegu??
nie, ponieważ, dokręcasz do 90km/h i odcina....
D15B7 nie kręci sie do 7000rpm, wiec nie przekroczysz bez zmiany odciecia 100km/h na seryjnej skrzyni
Według Twoich danych o d15b7, silnik ten powinien osiągnąć 100 km/h przy około 6300 rpm dla hatchbacka i 6600 rpm dla coupe. Jeśli by tak było to oznaczałoby to, że d15b7 mają odcinkę gdzieś w okolicach 6000 rpm, bo wtedy mają prędkość 95-91 km/h. To ja już nie wiem jak to w końcu jest, czy one mają tą długą skrzynię, czy tak nisko mają odcinke...
:mlotek: ile razy można mielić ten sam temat? qpe odcina na 6900 i ma wtedy 90 km/h i nie ma co kombinować, tak jest i już. jak sobie przesuniesz odcinke, to dociągniesz do 100, ale po co? jak potem już silnik nie ciągnie...
Dobra kończymy temat. Spojrzałem do manuala i chyba jest jednak tak jak mówiłem, że skrzynia D13=D15b2=D15b7 co by się zgadzało z tym, że silniki D15 mają odcinkę na 6800 rpm (niektóre powyżej :) ) i na 2 biegu osiągają 90 km/h.
A oto dowód:
http://img79.imageshack.us/img79/2427/przelozenia3ae.th.jpg (http://img79.imageshack.us/my.php?image=przelozenia3ae.jpg)
Widać tu, że D16z6 ma troszkę inną skrzynię niż D13/D15.
start od 0-100?
bez sensu taki pomiar przeciez kazdemu wyjdzie inaczej bo ciezko jest zmiezyc dokladnie przyspieszenie i co ci da ze jeden powie ze zamyka sie w 11 a drugi w 12
twoim problemem jest to ze masz zwezke w dolocie przez gaz wiec ja wypieprz i wtedy baw sie w mierzenie czasów
simple ... zakaldasz w aucie kamere, kierujesz ja na licznik, najlepiej face to face aby nie bylo obrazu z licznika predkosci pod katem, bo to moze zaklucic odczyt,
robisz rundke autkiem zmieniajac biegi jaszybciej jak ptrafisz i w odpowiednim przd obrotow ... oczywiscie wszystko nagrywasz.
nastepnie zrzucasz material do kompa, odpalasz program do edycji video.
ustawiasz sobie marker dokladnie wtedy gdy startujesz, (widać, słchac strzal sprzęgla itd..) 2 marker laduje wmiejscu gdzie wskazowka pokaze 100 km/h , odczytujesz czas , jestes happy lub nie ...
pozdrawiam ...
chyba jest jednak tak jak mówiłem, że skrzynia D13=D15b2=D15b7
NIE kur**! Ile razy trza mowic, ze d15b7 ma inna skrzynie niz D13B2 czy D15B2??
Ma inna i koniec kropka!
Odsyłam do:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=7783
jak nasmiewasz sie ze mnie ze kiedys wycisnalem 11 to mozemy sie zmierzyc jak wroce z UK...
Banan moge ja tez ?? :piwo2:
a ja mam pytanie: czy final jest wypadkową przełożeń na poszczególnych biegach?
a ja mam pytanie: czy final jest wypadkową przełożeń na poszczególnych biegach?
NIE
Nie mogę się coś zgodzić z teorią, że d15b7 ma dłuższą skrzynię, bo ludzie osiągają max 90 KM/h na 2 biegu i mają odcinkę, a wtedy przy długiej skrzyni mają 6000 rpm.
To dziwne bo kazdy dokreca do 6800 i mają 90 km/h.
Może Ci się coś pomyliło d15z1...
B7 ma duzo dluzsza skrzynie !
roznice moze wynikaja z roznego ogumienia ? albo skrzynie nie sa oryginale w tych samochodach ?
dzisiaj sprawdzałem jakie mam prędkości przy jakich obrotach [D15B7] i nie zgadza mi się z tym przelicznikiem co jest link do niego na poprzedniej stronie...
bieg - obroty - prędkość zmierzona - prędkość wg pzrelicznika
II - 3000 - 40 km/h - 46 km/h
II - 4000 - 52 km/h - 61 km/h
III - 3000 - 60 km/h - 69 km/h
IV - 2000 - 60 km/h - 59 km/h - i tylko tu się zgadza
mam teraz gumy 185/65/R14, więc trochę za duże ale na stosunek obrotów do wskazania prędkościomierza nie ma to chyba wpływu (poprostu prędkość realna samochodu jest trochę wyższa)... chyba dobrze rozumuję... czy możecie to skomentować... a może macie swoje pomiary w D15B7?
ale na stosunek obrotów do wskazania prędkościomierza nie ma to chyba wpływu (poprostu prędkość realna samochodu jest trochę wyższa)... chyba dobrze rozumuję...
zgadza się
z moich pomiarów wynika, że przełożenia mam tak jak w D13B2 i D15B2... co by oznaczało, że jednak tabelka zapodana przez jogala mówi prawdę... no chyba, że mam nieoryginalną skrzynię... prośba do posiadaczy D15B7: zróbcie taki pomiar chociaż jeden np. na trójce przy 3000 tys.
takie pomiary zbytnio nie sa wiarygodne bo przeciez kazdy ma inne przeklamania obrotomieza i predkosciomieza, ale oczywiscie mniej wiecej zawsze cos sie wyjasni :D
wgląda no to, że mam skrzynię od D13 :speszony: (z jednej strony dobrze, ale nie wiadomo co tam jeszcze grzebane było)... przekłamanie w moim przypadku musiałby wynosić jakieś 500 obr. a to chyba niemożliwe... teraz się zastanawiam czy po zmianie skrzyni nie ma przekłamań na prędkościomierzu...
dzisiaj sprawdzałem jakie mam prędkości przy jakich obrotach [D15B7] i nie zgadza mi się z tym przelicznikiem co jest link do niego na poprzedniej stronie...
bieg - obroty - prędkość zmierzona - prędkość wg pzrelicznika
II - 3000 - 40 km/h - 46 km/h
II - 4000 - 52 km/h - 61 km/h
III - 3000 - 60 km/h - 69 km/h
IV - 2000 - 60 km/h - 59 km/h - i tylko tu się zgadza
mam teraz gumy 185/65/R14, więc trochę za duże ale na stosunek obrotów do wskazania prędkościomierza nie ma to chyba wpływu (poprostu prędkość realna samochodu jest trochę wyższa)... chyba dobrze rozumuję... czy możecie to skomentować... a może macie swoje pomiary w D15B7?
Masz nieseryjna skrzynie!
Z moja tabela z przelozeniami jest wszystko OK, komu sie nie zgadza, znaczy ze ma nieseryjna skrzynie.
Siedzialem nad nia pare ladnych tygodni i zbieralem informacje z kazdego zrodla, wiem ze dane sa poprawne, kto nie wierzy, jego strata.
kto nie wierzy, jego strata.
już wierzę, wierzę... poczytałem trochę i doszedłem do wniosku, że mam skrzynie od D13/15B2... tylko nie wiem czy się cieszyć czy martwić ://
a te dane z tego manuala to na jaki rynek sa?
bo naprzyklad z1 3d euro spec napewno nei ma takiej skrzyni jak tam podali, ponadto byl naprzyklad taki silnik d15b8 i on napewno nei ma takiej skrzyni jak tam podali... generalnie byly tyle rynkow zbytu i tyle specyfikacji tych samochodow ze ciezko powiedziec na 100% co sie ma, przeklamania seryjnego obrotka i predkosciomierza nie pozwalaja do okreslenia przelozen, dane z tableki sa na 100% poprawne dla civicow usdm a dane z tabelek predkosci sa poprawne dla wzorcowej srednicy kol, zeby sie doweidziec jak jest z innymi trzeba byc miec serwisowki na konkretny rynek, lub rozebrac kilka skrzyn danego typu i znanego pochodzenia.
dane z tabelek predkosci sa poprawne dla wzorcowej srednicy kol
to średnica koła ma jakieś znaczenie? myślałem, że prędkość na zegarze będzie dobra dla danych obrotów tylko prędkość rzeczywista pojazu będzie większa dla większych i mniejsza dla mniejszych kół... ja mam trochę za duże... to może mieć wpływ... a prędkości przy danych obrotach zgadzają się niemal dokładnie z danymi z kalkulatora dla skrzyni d13
predkosc na zegarze bedzie "dobra", obliczenia sa dla wzorcowej srednicy wynikajacej z wymiarow kola nie jest uwzglednione jego ugiecie i pozniejsze rozszerzanie sie, jak jest w zegarach nei wiem ale domyslalem sie ze tez nie jest to uwzglednione ;) w kazdym razie to kolejny jakis tam blad wzgledem tabelki i rzeczywistosci oraz zegarow. pozatym jak mierzycie predkosc to mierzcie przy mozliwie najwyzszych obrotach bo im nizej tym blad jest coraz wiekszy bo dla 0obr predkosci dla kazdego biegu jest taka sama....
To jak mowa o skrzyniach, to może ja się podepne.
Czytałem o zmianach przełożeń w skrzyniach by rem36.
I mam pytanie co do swojej skrzyni, bo mam troche nie typową S22.
Tu znalazłem w tych serwisówkach prawdopodobnie moje przełożenia:
http://img95.imageshack.us/img95/2476/skrzyniape7.th.jpg (http://img95.imageshack.us/my.php?image=skrzyniape7.jpg)
Czy te przełożenia są w miare jeżeli chodzi o przyśpieszenie?
I czy jest możliwość wrzucenia tu silnika B16 czy B18 bez zmieny skrzyni? (to raczej marzenia, ale spytam, co tam :jezyk :P )
To jak mowa o skrzyniach, to może ja się podepne.
Czytałem o zmianach przełożeń w skrzyniach by rem36.
I mam pytanie co do swojej skrzyni, bo mam troche nie typową S22.
Tu znalazłem w tych serwisówkach prawdopodobnie moje przełożenia:
Obrazek (http://img95.imageshack.us/my.php?image=skrzyniape7.jpg)
Czy te przełożenia są w miare jeżeli chodzi o przyśpieszenie?
I czy jest możliwość wrzucenia tu silnika B16 czy B18 bez zmieny skrzyni? (to raczej marzenia, ale spytam, co tam :jezyk :P )
przelozenia sa git, skrzynia ktora masz bedzie pasować tylko do innych D-seri
Dziękuje serdecznie za odpowiedź.
W sumie widziałem, że przełożenia są podobne w miare do tych polecanych do włożenia przy zmianie, tylko u mnie te główne jest całkiem inne i nie wiedziałem jaki to w sumie daje efekt.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
a oto moje świeże pomiary -qpa 1.5 protec, koła 175/70/13 , przy 3000 obr/min
I-22 km/h
II-40
III-60
IV-83
V-101
no i jak tu te wyniki maja się do reszty???skrzynia seryjna od d15, a wyniki podobne do d13, z taką różnicą, że jest dłuższa piątka. Moim zdaniem qpe ma taką samą skrzynie, jak hb i d13, z tą tylko różnicą, że 5 jest autostradowa....
D15B7 ma odcinke przy 7500rpm.Seryjny na 2 110km/h
V-101
dokładnie, ja dzisiaj patrzyłem i przy 100 km/h na V miałem prawie 3000 obr.
dobrze jakby ktoś jeszcze w qp pomierzył...
D15B7 ma odcinke przy 7500rpm.Seryjny na 2 110km/h
ze co? nie pisz głupot chłopie :mlotek:
sajmon1100
30-01-07, 18:35
D15B7 ma odcinke przy 7500rpm.Seryjny na 2 110km/h
seryjnie jest 6648 i nigdy 7500 nie jest ,nawet d16z6 ma 7400 :) a to vtec jest,co prawda silnik moze dokrecic sie chwilowo troche wyzej ale max 150 obrotów co i tak nam daje max 6800
Dane pobrane z Crome i seryjnej mapy- wiec niema bata.....
Furious przypal mu stopy bo mnie denerwuje taka gadka :afro:
Czy ktoś z posiadaczy d15b7 leciał już na dwójce 100 przy seryjnym odcięciu?? Jak narazie to dwie osoby mają tą samą skrzynię co d13b2/d15b2. Może to jakieś specjalne wersje kanadyjskie albo jeszcze jakieś inne mają tą dłuższą skrzynię, a te europejskie mają taką samą jak w d13/d15b2. Szczerze mówiąc to nie widzę sensu żeby do auta mocniejszego tylko o 12 koni montować specjalnie dłuższą skrzynie... W d13b2 na 5 biegu przy 3000 obrotów też jest 101 na godzinę :). Myślę, że jakby tak przesunąć odcinkę w d15 do 7500 rpm to by miały lepszy czas do 100km/h, bo wtedy by osiągały tą prędkość na 2 biegu i nie traci się czasu na zmianę biegu... Ma ktoś przesunietą odcinkę do 7500 w d15??
to chyba macie cos nie tak z silnikami
to chyba macie cos nie tak z silnikami
Ty chyba masz nie tak coś z czapką :/
Miałem kompa od d15b7 w d16z6, na hamowni odcinało na 6950 obrotów, po zmianie ecu na p28 odcina na 7450.
Pogrzeb pod swoim dywanem i zobacz model ecu, bo może masz składaka...
I podpisz w profilu swoje auto.
sajmon1100
30-01-07, 23:22
Czy ktoś z posiadaczy d15b7 leciał już na dwójce 100 przy seryjnym odcięciu?? Jak narazie to dwie osoby mają tą samą skrzynię co d13b2/d15b2. Może to jakieś specjalne wersje kanadyjskie albo jeszcze jakieś inne mają tą dłuższą skrzynię, a te europejskie mają taką samą jak w d13/d15b2. Szczerze mówiąc to nie widzę sensu żeby do auta mocniejszego tylko o 12 koni montować specjalnie dłuższą skrzynie... W d13b2 na 5 biegu przy 3000 obrotów też jest 101 na godzinę :). Myślę, że jakby tak przesunąć odcinkę w d15 do 7500 rpm to by miały lepszy czas do 100km/h, bo wtedy by osiągały tą prędkość na 2 biegu i nie traci się czasu na zmianę biegu... Ma ktoś przesunietą odcinkę do 7500 w d15??
ja tak miałem tzn -seryjna skrzynia z b7 na dwójce przy odcince tzn :przy 6700 czy jakos tak mialem ruwniutkie 100(ale wg licznika wiec moze 100 nie bylo )- po przesunieciu rev limit na7500 bylo kolo 117 -teraz jak zapodalem skrzynke z d13b2 to na dwójce przy 7500 mi tnie przy 100 na trójce przy 100 mam 5000 obr
jednym slowem d13 krótsza znaczy lepsza :aloha:
[ Dodano: Sro 31 Sty, 2007 ]
d15b2 ma odcinke na 6900 :speszony: ale nie widze sensu zeby go krecic do konca
no raczej nie.
ponizej wykres:
Obrazek (http://img265.imageshack.us/img265/1723/wszystkie3608lj.jpg)
raf z tego co wiem ty masz d15b2 w 4 geneie i tam jest komp pm5 który ma odcinke ponad 7000 ,natomiast w 5 genie na kompie p04 odcinka jest o wiele nizej
Furious przypal mu stopy bo mnie denerwuje taka gadka
o kur... spadłem z fotela :d :aloha:
ja mam d14a4
I- 22
II- 40
III- 62
IV -83
V-111
odcina przy 7500
na biegu IV przy 6500 obrotów 180km/h
wszystko przyblizone. mysle ze nie najgorzej.
wracając jeszcze do tematu jakie przełożenia ma D15B7... poniżej podaje linki do trzech filmików z udziałem D15B7, na których (z pewną ozywiście dokładnością) zaobserwować możemy następujące wyniki:
bieg II - obr. 6000 - V= 80km/h
III - 5000 - 100
III - 6000 - 120
http://www.youtube.com/watch?v=5WdVqsGbWjk
http://video.google.pl/videoplay?docid=4672948522075533856&q=d15b7
http://s162.photobucket.com/albums/t272/Robert84Coupe/?action=view¤t=honda.flv
wyniki są nadwyraz powtażalne i porównując je z kalkulatorem przełożeń jak byk wynika, że są tam skrzynie takie jak w D13/15B2... różnica w prędkości przy tych samych obrotach w porównaniu z teoretyczną skrzyią D15B7 wynosi średnio ponad 10km/h, więc na tyle dużo, że o błędzie wskazania chyba nie ma mowy... proszę o słowo komentarza... czyżby we wszystkich przypadkach skrzynie były nieseryjne??? nie wydaje mi się...
Może to wyjaśni spór o skrzynię w D15B7:
http://img77.imageshack.us/img77/8099/ratiolc4.jpg
Najwyraźniej wszystkie poza modelem KS mają skrzynię taką jak D13/D15B2, natomiast modele KS mają skrzynię taką jak twierdzi Furious.
hehe tylko powiedzcie mi o co chodzi z tymi modelami KG, KF, KS, KE bo nigdzie nie mogę znaleźć, co oznaczją te literki :speszony:
A odnośnie tematu to tutaj filmik jak przyśpiesza moja qpa:
http://www.youtube.com/watch?v=v1uaYC5ngvY
Seria, obciążona dodatkowo instalacją gazową, w bagażniku miałem ok. 15 kg gratów, pół baku beny i 2/3 gazu w butli. Koła 175/70R13 zimówki. Jechałem na benzynie. Tak jak ktoś tu pisał, wrzuciłem filmik do programu video i zmierzyłem czas w programie (nie stoperem), od 0 do 100 wyszło mi 10,1s. Myślę, że nie najgorzej, tym bardziej, że to była moja pierwsza i jedyna taka próba, nie ćwiczyłem wcześniej ruszania czy zmiany biegów, a na pewno można by na tym jakieś ułamki sekundy zaoszczędzić :)
Myślę, że nie najgorzej, tym bardziej, że to była moja pierwsza i jedyna taka próba, nie ćwiczyłem wcześniej ruszania czy zmiany biegów, a na pewno można by na tym jakieś ułamki sekundy zaoszczędzić :)
Wynik moze uzasadniony...
ale:
takie pomiary "filmowe" to dodanie kolejnego błedu pomiarowego
a zwykłym b7 bez jakis wielkich obcizen smalo mozna osiagnac 9,5s
z czego wyciałes te liste przełożeń???możesz podać link to dego maunala?
Tego manuala wyszukałem jakiś czas temu przez emule, niestety nie dysponuje linkiem, całość ma 160MB.
[ Dodano: Nie 04 Lut, 2007 ]
Zrobiłem upload tego manuala: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=321300#321300
hehe tylko powiedzcie mi o co chodzi z tymi modelami KG, KF, KS, KE bo nigdzie nie mogę znaleźć, co oznaczją te literki :speszony:
doczytałem w tym twoim manualu, że KS model był robiony do 94 roku - czyli ma dłuższą skrznię, natomiast od 95' nie było już KS i dlatego są krótsze skrzynie ! i wszytko jasne co do przełożeń!
ale sie zgrałeś z Ozzym :D
Trochę się zmieniło :) należy zadzwonić do serwisu hondy, podać VIN i na podstawie tego podadzą kod regionu. U mnie wyszło KG czyli germany, i w związku z tym porównując z manualem abli, mam krótką skrzynię. KS było robione na szwajcarię itd. z dłuższą skrzynią.
Tak więc najlepiej sprawdzić po regionie skrzynie a dopiero potem szukać w tabelach furiusa ;)
Jak ktos przedstawi mi sensowny i dokladny opis skrzyn w B7 dla roznych wersji to zrobie update tabeli.
Witam,
Dzisiaj przeprowadziłem testy przyspieszenia od 0 do 100km/h i wyszły bardzo przeciętnie. Silnik d15b2 buda hb, na gazie 13,4s na benzynie 12,2s. Nie wiem czy cos jest nie tak z moim silnkiem czy to jest norma jak na kilunaste letnie auta ktorym moc spada z latami. Jakie u was są osiaga na seryjnych silnikach ?
tak sobie ostatnio poczytałem o tych osiagach i postanowiłem sprawdzic tez mam d15b2
i wyszło mi 10,7 mam gaz i osiagi sprawdzałem na gazie.Jeżeli tobie wyszło 12,2 to troche nie najlepiej owiem ci tylko ze duzo zalezy od startu mi na początku z kiepskim startem wychosziło ok 12. Zanim zaczniesz próby rozgrzej pożadnie silnik. Ja biegi zmieniałem przy ok 7 tyś. więć na dwójce ok 90km/h i setka dopiero na trójce. POzdrawiam
KS było robione na szwajcarię itd. z dłuższą skrzynią.
właśnie miałem to napisać, że to kody regionów... ale mnie uprzedziłeś... znalazłem taki link... co prawda do Accorda IV ale chyba kody się pokrywają...
http://www.altech.com.pl/wbt/_charkterystyka/opis2.html
Wlasnie testowalem swoja hanke d15b2 i cos cienko mi wyszlo bo 11.7s czyli o 2sek powyzej katalogu.2 osoby na pokladzie.Chcialby msi od was dowidziec o technice jaka stosujecie przy takich pomiarach??dokaldnie chodzi mi o to przy jakich obrotach zmieniacie bieg i jakie macie obroty gdy ruszacie z miejsca i czy kola wam boksuja.
Z gory dzieki ;)
predzej bym postawil na przeklamanie w D13 bo tam chyba nie bylo obrotomierza. :bicie:
Skąd taka teza??
marcin EZG
05-04-07, 16:01
w D13 byly obrotki jak jeszcze ciebie na swiecie nie było hehe :d
tymoteusz01
05-04-07, 19:11
ja moim eg3 d13b2 zrobilem 100 w 12,5 setka na drugim biegu :) :hinczyk:
Wlasnie testowalem swoja hanke d15b2 i cos cienko mi wyszlo bo 11.7s czyli o 2sek powyzej katalogu.2 osoby na pokladzie.Chcialby msi od was dowidziec o technice jaka stosujecie przy takich pomiarach??dokaldnie chodzi mi o to przy jakich obrotach zmieniacie bieg i jakie macie obroty gdy ruszacie z miejsca i czy kola wam boksuja.
Z gory dzieki ;)
powiem ci tylko ze 11,7 to nie jest jakas tragedia.Masz racje ze nowy powinnien isc w 2 sedundy lepiej ale domyslam sie ze twój nowy juz nie jest wiec osiagi juz nie takie dobre.Ajesli chodzi oto w jaki sposób zrobic setke szybciej to proponował bym poćwiczyć start. MI wyszło najlepiej 10,7 ale start na suchutkiej jezdni z ok 4 tyś obrotów możo troszke wiecej i na początku opony lekko boksowały. Pierwszy bieg kręce do ok 7000 tyś albo troche wiecej czyli 7200 .Nastepnie jak najszybciej na 2 i do 7000 tys na liczniku ok 90km/h i trójka czyli setka dopiero na trzecim biegu. Pomiary powtórzyłem ok 6-7 razy i czasy od 10,7 do 10,9. Nie dołuje sie tym ze to w końcu sekunda gorzej od ksiązkowej ale w koncu auto 15letnie no i jeszcze gaz.Pozdrawiam i miłej zabawy bo wkońcu chodzi o dobra zabawe a nie jakies głupie 10 czy 11 sekund.
moja hania ma lekko ponad 9 sekund:) jestem z niej bardzo zadowolony lecz sprzedaje bo chce kupić preludke:D:D:D
a ja juz sie pomieszalem z tymi skrzynkami :djablek: u mnie na 5 przy 3000 101-102km/hfajnie byloby miec troche dluzsza piatke moze z integry pasuje??
integra ma skrzynie i silnik z B serii wiec nie pasuje
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.