PDA

Zobacz pełną wersję : Nowy przepis - Obowiązkowe światła LED



Hoze
08-02-11, 10:23
Od 1.02.2011 w UE każde nowe auto musi być wyposażone w światła do jazdy dziennej. Ciekawe, jak to będzie wyglądało w naszych Hankach?? Czy walną w zderzak, czy będą nowe reflektory z LEDAMI. Wczoraj byłem w ASO Honda, ale na parkingu żadna jeszcze LEDÓW nie miała. Jak będą reflektory z LEDAMI, to kupuję, ciekawe jaka będzie cena:). Bo jakoś w zderzaku nie chcę LEDÓW, za dużo tego będzie.

Pabloss
08-02-11, 10:27
heheh cena bedzie tak ze chyba zrezygnujesz !!!!;)

Kras
08-02-11, 12:46
Plus ciekawe jak z instalacja...

lokocool
08-02-11, 14:30
Wszystkie Samochody wyprodukowane po 01.02 a nie wszystkie jakie stoją w salonach :)

ygor
08-02-11, 15:41
a czy to ze swiatla sa do jazdy dziennej to juz jest koniecznosc ze musza byc z ledow zrobione ? czy nie mozna zwyczajnie zrobic instalacji tak zeby mijania swiecily caly czas ? wg mnie ten przepis to swietny przyklad jak Unia napedza gospodarke, daje robote firmom itd ...

Kras
08-02-11, 15:54
wg mnie ten przepis to swietny przyklad jak Unia napedza gospodarke, daje robote firmom itd ...

Co takiego napedza?? Jaka robote daje?? Po prostu samochod bedzie musial miec swiatla do jazdy dziennej. Tak jak musi miec ABS albo poduszki...co w tym zlego???? Producenci dziabna nowe swiatla i po krzyku.

Ten przepis nie znaczy, ze musisz sobie ledy dorobic;)

Hoze
08-02-11, 16:03
Ten przepis nie znaczy, ze musisz sobie ledy dorobic;)

Dokładnie, a co do ceny, to raczej za mniej niż 1500 za sztukę nie będzie, trzeba będzie szukać świeżych rozbitków:D

ygor
08-02-11, 16:04
nie no ja wiem , jasne , tylko to glupie troche jest , moznaby wprowadzic przepis taki jak jest u nas i nie wiazaloby sie to z zadnymi zmianami poza nawykiem czlowieka , a dodatkowe lampy to dodatkowa produkcja, i dodatkowe materiały, a to sa dodatkowe pieniadze - a wiadomo jak wielka jest skala tego przedsiewziecia


trzeba będzie szukać świeżych rozbitków:D


sępy ;)


a i jeszcze jedno - przepis ma na celu wzrost bezpieczenstwa , a jak wiemy starych samochodow to nie obejmuje , gdyby nakazali jazde na swiatlach wszystkim to by bylo bardziejsze ;)

jawi
08-02-11, 16:10
Jakie LED y, jakie dodatkowe lampy ? Z tego co ja czytałem, auto musi mieć automatyczne światła do jazdy dziennej. Automatyczne, tzn mają się same włączyć po włączeniu silnika i to wszystko.

Jacek65
08-02-11, 20:10
Od 1.02.2011 w UE każde nowe auto musi być wyposażone w światła do jazdy dziennej. Ciekawe, jak to będzie wyglądało w naszych Hankach?? Czy walną w zderzak, czy będą nowe reflektory z LEDAMI. Wczoraj byłem w ASO Honda, ale na parkingu żadna jeszcze LEDÓW nie miała. Jak będą reflektory z LEDAMI, to kupuję, ciekawe jaka będzie cena:). Bo jakoś w zderzaku nie chcę LEDÓW, za dużo tego będzie.

Mnie to w ogóle dziwi że przepis o światłach już jest od kilku lat,a nowe auta dalej nie mają świateł dziennych w wyposażeniu.Tak jak mają obowiązkowo np.pasy czy światła przeciwmgielne tylne. Nie wspominając o ABS czy poduszkach.Rozumiem starsze modele,ale te nowe produkowane na nasz rynek światła dzienne powinny mieć.A tu dalej trzeba świecić mijania.A wymiana żarówki w 4D jest dość skomplikowana.Jak ją wymienić zimą czy w nocy.Albo jak policja zatrzyma.:(

Ca$h
08-02-11, 23:34
Jak ją wymienić zimą czy w nocy.Albo jak policja zatrzyma.
W innym aucie jeździłem od ponad miesiąca, z jedna żarówką :P i żadna policja mnie nie zatrzymała, a mijałem/jechałem za nimi dziesiątki razy :D a co drugie spotkanie sami mieli spaloną żarówkę :cool:

Także to jedynie dla swojego bezpieczeństwa :)

gol70
09-02-11, 02:27
Wszystkie Samochody wyprodukowane po 01.02 .....
Honda Poland ma jeszcze inną interpretację: wszystkie samochody homologowane po 01.02
Wysyłałem maile gdzie się dało (UOKIK, Parlament Europejski - Dział Informacji dla Obywateli) bez odzewu.... :mad:
Nikt nie chce dać wykładni.
Totalna olewka konsumentów

Kras
09-02-11, 09:53
Jakie LED y, jakie dodatkowe lampy ? Z tego co ja czytałem, auto musi mieć automatyczne światła do jazdy dziennej. Automatyczne, tzn mają się same włączyć po włączeniu silnika i to wszystko.
Oczywiscie. Ale teraz ledy sa modne. No i chodzi o to, ze dzienne maja swiecic tylko z przodu, zadnych postojowek, obrysow ani tylu. Rozwiazanie ledowe jest tu idealne, no i nie meczy sie ksenonow.

Daniel_I
13-02-11, 06:25
nie no ja wiem , jasne , tylko to glupie troche jest , moznaby wprowadzic przepis taki jak jest u nas i nie wiazaloby sie to z zadnymi zmianami poza nawykiem czlowieka , a dodatkowe lampy to dodatkowa produkcja, i dodatkowe materiały, a to sa dodatkowe pieniadze - a wiadomo jak wielka jest skala tego przedsiewziecia

Z drugiej strony jazda non-stop z właczonymi światłami mijania też ma swoje wady - np. ma to destrukcyjny wpływ na stan odbłyśników reflektorów. Dołożenie przez fabrykę świateł dziennych w wielu przypadkach sprowadza się do modyfikacji którejś z lamp (niekoniecznie muszą to być reflektory główne, czasem są to po prostu światła przeciwmgłowe jak np. w przypadku Skody) i odpowiedniej instalacji.

Zawsze też można dołożyć światła dzienne we własnym zakresie :) - choć sporo zależy tu od tego, jak w danym aucie wygląda przód: nie zawsze jest miejsce, by zrobić to w miarę bezinwazyjnie. W innym aucie mam aftermarketowe światła dzienne LED (Hella) - i to się IMO sprawdza całkiem nieźle: światła włączają się po uruchomieniu auta i gasną po włączeniu świateł mijania. Normalnie można korzystać z czujnika zmierzchu, automatycznie włączającego światła mijania, itd.

Problem głównie w tym, że akurat Civic 3D/5D jest autem, gdzie trudno znaleźć światła dzienne, które da się jakoś sensownie zamontować z przodu. :confused: Na razie zastanawiam się nad takim rozwiązaniem: KLIK (http://www.tagfahrlicht24.de/Honda/Honda-Civic-FN/FK-ab-2008/Honda-Civic-FN/FK-ab-2008.html).

qbson
13-02-11, 09:28
Z drugiej strony jazda non-stop z właczonymi światłami mijania też ma swoje wady - np. ma to destrukcyjny wpływ na stan odbłyśników reflektorów. Dołożenie przez fabrykę świateł dziennych w wielu przypadkach sprowadza się do modyfikacji którejś z lamp (niekoniecznie muszą to być reflektory główne, czasem są to po prostu światła przeciwmgłowe jak np. w przypadku Skody) i odpowiedniej instalacji.

Zawsze też można dołożyć światła dzienne we własnym zakresie :) - choć sporo zależy tu od tego, jak w danym aucie wygląda przód: nie zawsze jest miejsce, by zrobić to w miarę bezinwazyjnie. W innym aucie mam aftermarketowe światła dzienne LED (Hella) - i to się IMO sprawdza całkiem nieźle: światła włączają się po uruchomieniu auta i gasną po włączeniu świateł mijania. Normalnie można korzystać z czujnika zmierzchu, automatycznie włączającego światła mijania, itd.

Problem głównie w tym, że akurat Civic 3D/5D jest autem, gdzie trudno znaleźć światła dzienne, które da się jakoś sensownie zamontować z przodu. :confused: Na razie zastanawiam się nad takim rozwiązaniem: KLIK (http://www.tagfahrlicht24.de/Honda/Honda-Civic-FN/FK-ab-2008/Honda-Civic-FN/FK-ab-2008.html).

Szanujmy się... 1200zł za diody?! Dżizas...

Ca$h
13-02-11, 12:37
Na razie zastanawiam się nad takim rozwiązaniem: KLIK.
W tej cenie na allegro hella ma światełka które możemy zamontować w dowolnym kształcie każda dioda jest osobno :)

Daniel_I
13-02-11, 15:13
W tej cenie na allegro hella ma światełka które możemy zamontować w dowolnym kształcie każda dioda jest osobno :)

Hella LEDay flex? :confused: Tu jest kilka problemów:
- trzeba podziurawić zderzak,
- poszczególne "lampki" muszą być ustawione w osi auta, by świeciło to tak, jak powinno - jeżeli auto nie ma prostokątnego przodu, to w praktyce nie jest to taki prosty do spełnienia warunek.
Natomiast tutaj jest rozwiązanie bezinwazyjne (montuje się to śrubami przewlekanymi przez kratkę wlotu powietrza) i gotowe do użycia bez jakichkolwiek improwizacji. ;)

Tak czy inaczej IMO najlepszym rozwiązaniem są światła dzienne po prostu wbudowane w jakieś z istniejących już reflektorów - tylko nie wiadomo, czy w przypadku obecnego Civica takie reflektory w ogóle się pojawią. W następnym raczej już będą. :)

Ca$h
13-02-11, 15:45
Natomiast tutaj jest rozwiązanie bezinwazyjne (montuje się to śrubami przewlekanymi przez kratkę wlotu powietrza) i gotowe do użycia bez jakichkolwiek improwizacji.
Ja już mam wizje ;) tylko potrzebuje zderzak od pakietu GP 3D :rolleyes: chociaż ostatnio widziałem kilka z pakietem do 5D i patrząc na cene (gdzie przy GP 3D trzeba wymieniać wszystko :/) to się zastanawiam nad tym co Ty masz Danielu... i w nim ta helle też można ciekawie zainstalować a nie jak w 95% aut w poziomie :/

asta
16-02-11, 17:03
Z drugiej strony jazda non-stop z właczonymi światłami mijania też ma swoje wady - np. ma to destrukcyjny wpływ na stan odbłyśników reflektorów. Dołożenie przez fabrykę świateł dziennych w wielu przypadkach sprowadza się do modyfikacji którejś z lamp (niekoniecznie muszą to być reflektory główne, czasem są to po prostu światła przeciwmgłowe jak np. w przypadku Skody) i odpowiedniej instalacji.

Zawsze też można dołożyć światła dzienne we własnym zakresie :) - choć sporo zależy tu od tego, jak w danym aucie wygląda przód: nie zawsze jest miejsce, by zrobić to w miarę bezinwazyjnie. W innym aucie mam aftermarketowe światła dzienne LED (Hella) - i to się IMO sprawdza całkiem nieźle: światła włączają się po uruchomieniu auta i gasną po włączeniu świateł mijania. Normalnie można korzystać z czujnika zmierzchu, automatycznie włączającego światła mijania, itd.

Problem głównie w tym, że akurat Civic 3D/5D jest autem, gdzie trudno znaleźć światła dzienne, które da się jakoś sensownie zamontować z przodu. :confused: Na razie zastanawiam się nad takim rozwiązaniem: KLIK (http://www.tagfahrlicht24.de/Honda/Honda-Civic-FN/FK-ab-2008/Honda-Civic-FN/FK-ab-2008.html).

patent interesujący ale za tą cenę to się kupi nowy reflektor

patent sporo tańszy i też ciekawy http://www.ath-hinsberger.de/tuning_mazda_kia_hyundai_zubehoer.php/sid/f12263476037c4d25c832f7e42dc1efa/cl/details/cnid/9814b40b9fca0fac7.99944456/anid/86f4c3b2b58b01dc5.12293593/Honda-Civic-bis-2008-/

Ca$h
16-02-11, 22:47
patent interesujący ale za tą cenę to się kupi nowy reflektor

patent sporo tańszy i też ciekawy http://www.ath-hinsberger.de/tuning_...vic-bis-2008-/


nie wiele tanszy :p hella zaczyna sie od podobnej ceny, wszystko zalezy od ilosci modulow...

Pabloss
16-02-11, 23:35
a jak to jest podłączone bezpośrednio do aku. czy może przez jaką wtyczkę, kostkę ???

Czajka
17-02-11, 08:47
Rozumiem, że są różne gusta, ale ja w życiu nie założyłbym do mojej Hondy tych dokładanych Ledów. chociażby to była Hella czy nie wiem co jeszcze. Jak widze auto z dołożonymi: wężykami, diodami itp. w zderzak, w kratke, pod lampą to aż mi się rzygać chce! Moim zdaniem jest to tak samo wieśniacki tuning jak lexus look, spoilery i body kity z allegro. Masakra jakaś! Nie rozumiem dlaczego ludzie się tak tym zachwycają i na siłe montują gdzie się da :( Są auta jak nowe Mercedesy, Audi itp gdzie to naprawde pasuje, jest duży front auta, lampa duża i jakoś to jest zaprojektowane, ale montaż do starszych aut mija się z celem i wyglądem! Takie moje małe OT.

F1le
17-02-11, 09:15
Podzielam opinie Twoja Czajka, ale mimo, ze samemu mnie sie to nie za bardzo podoba, to mysle czy by tego nie wsadzic. Po co mam "wypalac" lampy xenonowe i tylne żarówki jak można zaświecić diodą i to tylko z przodu ...

Czajka
17-02-11, 10:18
Szanuje tutaj opinie każdego z was, również Twoją F1le, ale to takie szukanie oszczędności na siłę chyba. Moim zdaniem, przód naszych aut jest tak ładnie dopracowany, że czymś takim można go tylko zepsuć!

F1le
17-02-11, 10:27
Szanuje tutaj opinie każdego z was, również Twoją F1le, ale to takie szukanie oszczędności na siłę chyba. Moim zdaniem, przód naszych aut jest tak ładnie dopracowany, że czymś takim można go tylko zepsuć!

No zobaczymy, jak Honda zrobi OEMowe akcesoria ktore sie beda nazywaly LED i beda dostosowane do tego samochodu to raczej sie nie bede wahal. Waham sie natomiast czy uderzac w aftermarketowe LEDy np Hella, Philips itp itd... Kolega pokazywal LEDy OEMowe do FD2, ja pod wplywem tego postu czekam na odpowiedz czy z Hondy Japan mozna sciagnac LEDy do FN2, wiec zobaczymy...

Nie zebym robil to na sile, ale z kazdym dniem mysle o tym coraz bardziej :rolleyes:

Czajka
17-02-11, 13:06
jak bedziesz mial info/foto to pokaz :)

Ultra Pete
17-02-11, 13:32
F1le, jak wsadzisz aftermarketowe ledy to osobiscie ci je wymontuje ;)

a powaznie to granica miedzy zwiesniaczeniem, a oszczednoscia xenonow jest cie niu ten ka! zwlaszcza, ze dla mnie lampy xenonowe (poza *****ista jasnoscia), to takze +100 dla ogolnego look'u auta. w zyciu bym ich nie OSZCZEDZAL. to tak jakbys spojler sciagal na deszczowa pogode :D

Pabloss
17-02-11, 15:42
w zyciu bym ich nie OSZCZEDZAL. to tak jakbys spojler sciagal na deszczowa pogode
No to chyba trochę przesada i jak dla mnie to złe porównanie. Ładnie ale powtarzam ładnie wyglądające a najlepiej oryginale oświetlenie diodowe do naszych hond wpłynęło by korzystnie na ich wygląd. Może się doczekamy :-)

Ca$h
17-02-11, 17:43
Co jak co ale karoseria UFO najlepiej się nadaje z pośród wszystkich aut na takie dodatki, no może jeszcze alfa romejo :) niestety w OEM 5D zderzakach nie mam pomysłu na montaż :( moja wizja zaczyna sie dopiero w zderzakach FN2 lub custom HONDA GP :p trochę pracy przy kratkach zderzaków które są delikatnie schowane i nie wierzę że ktoś rozpozna że to nie hondowskie rozwiazanie :rolleyes:

Wydaje mi się że honda jeżeli będzie zmuszona to pójdzie w światła do jazdy dziennej umieszczone w halogenach jest to chyba najtańsze rozwiązanie, a już wkrótce nowy model więc problem będzie zażegnany...

asta
17-02-11, 19:15
tu jest interpretacja http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/61573/__Jeszcze-raz-o-%C5%9Bwiat%C5%82ach-do-jazdy-dziennej.html

gol70
17-02-11, 21:00
Może ktoś zmieni mylący tytuł tego wątku.
O ile były wątpliwości (już wyjaśnione) czy dotyczy to nowo sprzedawanych czy nowo homologowanych pojazdów to na pewno nie było w tych regulacjach mowy o LEDach.

F1le
18-02-11, 11:30
jak bedziesz mial info/foto to pokaz :)

Niestety nie ma. Do FD2 sa, ale do FN2 juz nie... Wsadzenie LEDow wyobrazam sobie w ten sposob, ze przeciez nie wkrece ich "chamsko" w zderzak jak to jezdza niektore auta, ale raczej mysle jak je schowac. Chociaz raczej poczekam na LEDy z pakietu Hondy moze sie doczekam...

krzysiooo32
21-02-11, 09:30
http://honda.szczecin.pl/swiatla-dzienne-led
Witam!
A co myślicie Panowie o takim sposobie mocowania?
No i ta cena... 5 0 0 zł chyba nie jest taka straszna.

Czajka
21-02-11, 10:45
tragedia :)

Artur S.
21-02-11, 10:49
http://honda.szczecin.pl/swiatla-dzienne-led
Witam!
Przed chwilą zadzwoniłem do Szczecina, i niestety nie proponują już tego rozwiązania z uwagi na jego awaryjność. Podobno wybrali nie najlepszego dostawcę (producenta?) LEDów i mieli dużą ilość reklamacji, więc odpuścili temat - przynajmniej jeżeli chodzi o szczawia bo tylko o niego pytałem. Poza tym nic nie wiedzą ani nie przypuszczają, żeby w przyszłości Honda Poland rozpoczęła dystrybucję jakiś oficjalnych LEDowych addonów.
I jeszcze mały off-topic: to że przez bzdurny przepis stania w korku na światłach padają żarówki w reflektorach, to pikuś którym specjalnie się nie przejmowałem. Ich wymiana jest to na tyle rutynową czynnością, że można ją zrobić samemu albo w pierwszym lepszym warsztacie. Mało kto o tym pisze, ale najbardziej kosztowna jest wymiana żarówek podświetlających radio czy pokrętła na desce rozdzielczej. Zaznaczam że nie wiem ile w tym prawdy, ale rozmawiając z serwisantem dowiedziałem się, że np. podświetlenie radia jest w jakiś kostkach stanowiących jego integralną część. Jeżeli taka żarówka padnie najprawdopodobniej trzeba będzie całe radio oddać do naprawy albo kupić nowe - koszt którejkolwiek opcji to krotność wymiany żarówki w reflektorze :eek: Dla mnie jako estety którego wqrwiałoby podświetlone w połowie wnętrze to kompletna porażka...

h16v
21-02-11, 11:21
kompletna porażka...
Ja tylko się dołączę do wkurzenia. Nie dość, że mam cholerne (drogie) ksenony i palę to to w środku upalnego lata w korku, to działa przecież jeszcze tył, podświetlanie tablicy no i cała armia żarówek w środku o której wspominał Artur. Jest to masakra jakich mało. Jestem na etapie szukania innych rozwiązań.
A te LEDy ze Szczecina... masakra jakaś i tandeta.

Daniel_I
21-02-11, 12:49
http://honda.szczecin.pl/swiatla-dzienne-led

Przede wszystkim w Civicu te lampki są zamontowane ukośnie - nie wiem, czy przypadkiem nie powinny być prostopadle do kierunku jazdy żeby były widoczne. Druga kwestia to dziura w zderzaku: przy takich dokładanych lampkach celowałbym raczej w coś, co w razie potrzeby można usunąć bez śladu.

Artur S.
21-02-11, 12:55
Przede wszystkim w Civicu te lampki są zamontowane ukośnie - nie wiem, czy przypadkiem nie powinny być prostopadle do kierunku jazdy żeby były widoczne.
Też zwróciłem na to uwagę, ale podobno taki montaż jest zgodny z przepisami. Czy faktycznie - nie wiem, ale tak mi powiedziano w ASO.
Pzdr - Artur S.

mrcn
21-02-11, 13:18
To jest dosyć ciekawe rozwiązanie: http://www.daylightrunning.de/html/honda.html

Automat zapala tylko światła mijania lub drogowe na wybranym poziomie mocy (w przypadku xenonu mozliwe tylko na 100%), nic więcej się nie świeci. Tylko cena trochę za wysoka...

Daniel_I
21-02-11, 13:21
To jest dosyć ciekawe rozwiązanie: http://www.daylightrunning.de/html/honda.html

Automat zapala tylko światła mijania lub drogowe na wybranym poziomie mocy (w przypadku xenonu mozliwe tylko na 100%), nic więcej się nie świeci. Tylko cena trochę za wysoka...

Tyle, że z formalnego punktu widzenia to nie będą światła dzienne. :(

mrcn
21-02-11, 13:37
Tyle, że z formalnego punktu widzenia to nie będą światła dzienne. :(

I ?? Masz obowiązek jazdy na światłach mijania lub dziennych - więc przepisy spełniasz.

Daniel_I
21-02-11, 14:01
I ?? Masz obowiązek jazdy na światłach mijania lub dziennych - więc przepisy spełniasz.

Niestety - światła dzienne powinny mieć na kloszu homologację E wraz z numerem identyfikacyjnym danego państwa (otoczone kołem) i symbol certyfikatu RL (wraz z jego numerem) oznaczający światła dzienne właśnie. Na reflektorach, w ktore fabrycznie wyposażono Civica, tego drugiego się nie znajdzie, więc z definicji cokolwiek, co będzie świecić pod kloszem reflektora, światłem dziennym nie jest.

Światła drogowe - nie są światłami mijania ani dziennymi, więc to odpada.

Zostają światła mijania - ewentualne kombinacje z obniżaniem mocy świecenia nie mają racji bytu, więc jedyna możliwość, to światła mijania świecące tak, jak normalnie. A w takim przypadku należałoby dokładnie sprawdzić w załącznikiach do rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, czy w ogóle dopuszczalna jest sytuacja, żeby światła mijania można było włączyć np. bez pozycyjnych tylnych - mnie się już tego nie chciało szukać, bo cały sens świateł dla mnie jest w tym, by używac ich ZAMIAST świateł mijania, a nie świateł mijania zamiast dziennych: to mam bez żadnych przeróbek, dodatkowe świecenie pozycyjnymi mi nie przeszkadza.

wojtek1963
21-02-11, 14:12
Podłączenie świateł mijania bez tylnych pozycyjnych jest niezgodne z obowiązującymi przepisami.

mrcn
21-02-11, 14:28
Podłączenie świateł mijania bez tylnych pozycyjnych jest niezgodne z obowiązującymi przepisami.

Cóż, być może - ale np. takiego golfa VI możesz kupić z taką instalacją fabryczną, więc homologację jakoś uzyskał.

h16v
21-02-11, 15:39
Podłączenie świateł mijania bez tylnych pozycyjnych jest niezgodne z obowiązującymi przepisami.

Chcesz powiedzieć, że światła dzienne (takie prawdziwe powiedzmy w samochodzie montowane serynie) pracują łączenie z tylimi? Pytam bo nie wiem.

Takie coś znalazłem:

„Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia” uchyla wcześniejsze przepisy m. in., co do sposobu działania świateł dziennych. Nowe regulacje są zgodne z normalizacją europejską, która dopuszcza możliwość działania świateł do jazdy dziennej bez konieczności włączania tylnych świateł pozycyjnych. Rozporządzenie stanowi także, że we wszystkich nowo rejestrowanych pojazdach samochodowych, począwszy od stycznia 2010 r., światła do jazdy dziennej muszą włączać się automatycznie, czyli po tzw. przekręceniu kluczyka w stacyjce. W pojazdach zarejestrowanych do 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się rozwiązanie obowiązujące przed 4 maja 2009 r."

Daniel_I
21-02-11, 15:49
Chcesz powiedzieć, że światła dzienne (takie prawdziwe powiedzmy w samochodzie montowane serynie) pracują łączenie z tylimi? Pytam bo nie wiem.

Jeśli idzie o światła dzienne - na pewno nie muszą tak być podłączone, w autach rejestrowanych przed 01.01.2010 była dowolność w tej kwestii, w autach rejestrowanych od 01.01.2010 muszą świecić się samodzielnie (bez pozycyjnych tylnych).


golfa VI możesz kupić z taką instalacją fabryczną, więc homologację jakoś uzyskał

Jeśli reflektory główne mają w tym aucie między innymi również oznaczenie świateł dziennych (RL) , to wtedy nie ma przeszkód. :)

BEKACZU
23-04-11, 15:35
Witam. Od jakiegoś czasu posiadam UFO z ksenonami, a że polandia to taki dziwny kraj, w którym trzeba jeździć cały rok na światłach to w trosce o klosze i żarówki ksenonowe niebawem założę bezobsługowe urządzenie, które posiadałem w poprzednim samochodzie.
Mianowicie chodzi o urządzenie o nazwie SD-2 które można zakupić na alledrogo
http://www.kogiel.za.pl/index.php
Poprzednio miałem Audi A4 B6 również na ksenonie, niejednokrotnie zapominało się w słoneczny dzień załączyć światła no i w sumie bezsens wypalać odbłyśniki i żarówki.
Zakupiłem powyższe urządzonko, które wulgarnie bo bez większej znajomości elektryki wpiąłem w instalacje. Jeden kabel na stałe do akumulatora, jeden na alternator i po jednym kablu do każdej lampy świateł drogowych (tak niestety wpinałem się w instalację, ale 3 lata działało bez problemu).
Całość działa w sposób następujący: odpalamy auto i po 10 sekundach zapalają się światła drogowe (długie) i działają na 30% swojej mocy (niepotrzebnie nie świeci się deska rozdzielcza), gdy załączamy światła mijania "dzienne" automatycznie gasną i odwrotnie, natomiast gdy wyłączymy silnik światła również się wyłączają.
Wszystko jest legalne i nie zmieniamy wyglądu samochodu robiąc z niego choinki dokładając jakieś listwy diodowe itp, niejednokrotnie miałem kontrole drogową i nigdy panowie mundurowi nie mieli o to wątów. W audi podłączałem to sam "chałupniczo", ale z hondą pojadę do elektryka, który odpowiednio wpina pod jakiś bezpiecznik czy coś. PS: pytałem w ASO elektryka i powiedział że to nie wpływa na działanie głównego komputera i nie wywala błędów.

Czy miał ktoś z Was już z tym urządzeniem do czynienia podpinając w hondzie??

wojtek1963
23-04-11, 16:16
Dobry pomysł, tylko będzie brakowało oznakowania na kloszu reflektora LR (światła do jazdy dziennej).

BEKACZU
23-04-11, 16:47
Zgadzam się będzie brakowało oznakowania... ale uwierz musiałbyś albo bardzo podpaść funkcjonariuszowi podczas kontroli, albo trafić na kawał dziada, aby czepiał się takich pierdół jak oznaczenia. Ja miałem w ten sposób zrobione w A4 z 2001 i podczas licznych kontroli nie było problemu, nawet nie zwrócili na to uwagi (w Audi A6 C6 od 2004 roku takie rozwiązanie jest seryjne).
Sądzę ze prędzej policjant doczepi się do dokładanych ledów z homologacją, które moim zdaniem nie dodają uroku pojazdowi niż do powyższego rozwiązania.
Kwestia gustu i podejścia do sprawy pozostaje indywidualna :)

Hoze
23-04-11, 18:57
Mam kilka pytanek
1. Wykorzystujemy długie światła (wiem, 30% - ale jednak) - zużywamy żarówki od długich, które są droższe, czy warto??
2. Jak to "coś" zadziała, gdy zechcemy np. ostrzec kogoś długimi przed psami lub po prostu pozdrowić znajomych w ciągu dnia używając jako dziennych 30% długich?? - chodzi mi o efekt podwójnego zasilania z aku (100% długich + 30% długich) - czy jest jakieś zabezpieczenie, w skrajnych przypadkach może bowiem zniszczyć żarówkę i nawet wew. obudowę reflektora.
3. Jeśli zechcę na zapalonym silniku włączyć postojówki, co wtedy z tymi 30% długimi, ??
4. Jaki jest schemat ideowy tego cuda? Działa na zasadzie prostej diody, stycznika czy jakiegoś tyrystora??
5. Podaj jakiś przykład poza sobą, kto to stosował i czy był z tego zadowolony.
Ja osobiście jestem sceptycznie do takich wynalazków nastawiony. Nie mówię, że to kupa, ale ostrzegam.
Tyle w temacie ode mnie.

BEKACZU
23-04-11, 22:30
Ad 1 ) Powiedz mi drogi kolego jakich Ty żarówek używasz do świateł drogowych że są droższe?? A jeśli nawet to z pewnością ich cena nie jest porównywalna z ksenonowym palnikiem, który byś wypalał jeżdżąc na co dzień na światłach mijania.
Od razu dementuje to co pewnie w tym momencie pomyślałeś, że żarówki długich - "dziennych" szybciej padną. Przez 3 lata jeżdżąc w dzień od marca do października nie załączałem świateł mijania, tylko używałem tych "dziennych" i żarówki się nawet nie przepaliły a były to najzwyklejsze H7 firmy osram

Ad 2 ) Nie ma czegoś takiego jak podwójne zasilenie kiedy chcesz mrugnąć długimi - układ jest tak skonstruowany że nie ma możliwości uszkodzenia żarówki itp, masz zaświecone "dzienne" 30% załączasz długie i puszczane jest te niewykorzystane 70% = żarówka świeci normalnie jak na drogowych

Ad 3 ) Jeśli na zapalonym silniku (czyli na automatycznie załączonych "dziennych") włączysz postojówki gaszą się "dzienne".
Nasze "dzienne" świecą tylko w pozycji przełącznika świateł OFF lub AUTO do czasu kiedy to czujnik zmierzchu sam załączy światła mijania.

Ad 4 ) Co do schematu ideowego to trudno mi się wypowiadać na ten temat bo z elektryki jestem zielony, ale z tego co słyszałem to układ jest banalny nawet do samodzielnego skonstruowania. Zaraz po zakupie otworzyłem to urządzenie i jak na moje oko to było tam kilka kondensatorów i diody, z pewnością nie było tam stycznika.

Ad 5 ) Ja miałem to przez 3 lata w A4 i nie miałem z samym urządzeniem ani z policją problemu (a wpinałem się przecinając kable).
Ojciec ma to urządzenie w najnowszym Accordzie VIII (tyle że elektryk samochodowy podłączył to bezinwazyjnie - bez jakiegokolwiek cięcia kabli gdzieś w bezpieczniki czy coś).
Zanim dotarłem na forum hondy, byłem klubowiczem Audi A4 Klub Polska www.A4-klub.pl i tam mnóstwo chłopaków montowało ten układ do swoich wozidełek i z tego co wiem nikt nie narzekał.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania chętnie odpowiem :)
Pozdrawiam

Hoze
23-04-11, 22:56
No i fajnie, że Odpowiedziałeś na te parę pytanek, trochę rozwiałeś moje wątpliwości. Kiedyś miałem automatyczny włącznik świateł mijania z allegro za 50 zł, podłączyłem wszystko zgodnie ze schematem, wszystko działało przez parę tygodni do czasu, jak przez pomyłkę nie włączyłem świateł mijania jak już były załączone i cudem nie spaliłem auta:D a sprzedawca miał mnie w... . Dlatego sceptycznie do takich rzeczy podchodzę. Sam pomysł nie jest zły, ale ja osobiście i tak wolę ładne LEDY, dobrze wkomponowane w zderzak (nie byle jak, jak już Wspomniałeś choinka).Pozdrowionka.

h16v
23-04-11, 23:47
Mam kilka pytanek
1. Wykorzystujemy długie światła (wiem, 30% - ale jednak) - zużywamy żarówki od długich, które są droższe, czy warto??
2. Jak to "coś" zadziała, gdy zechcemy np. ostrzec kogoś długimi przed psami lub po prostu pozdrowić znajomych w ciągu dnia używając jako dziennych 30% długich?? - chodzi mi o efekt podwójnego zasilania z aku (100% długich + 30% długich) - czy jest jakieś zabezpieczenie, w skrajnych przypadkach może bowiem zniszczyć żarówkę i nawet wew. obudowę reflektora.
3. Jeśli zechcę na zapalonym silniku włączyć postojówki, co wtedy z tymi 30% długimi, ??
4. Jaki jest schemat ideowy tego cuda? Działa na zasadzie prostej diody, stycznika czy jakiegoś tyrystora??
5. Podaj jakiś przykład poza sobą, kto to stosował i czy był z tego zadowolony.
Ja osobiście jestem sceptycznie do takich wynalazków nastawiony. Nie mówię, że to kupa, ale ostrzegam.
Tyle w temacie ode mnie.

Hoze i BEKACZU - załamaliście mnie - trąbiłem na forum, że mam takie coś założone parę dni temu. Kilka wątków niżej jest wątek LED w którym opisałem wszystko 10 razy łącznie ze zdjęciami. No masakra jakaś chłopaki. :(
Tu jest ten wątek: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?81606-Led
A jak tam jest niejasno napisane to powtarzam - mam zamontowane u siebie SD-2 w Hondzie 2.2 i-CTDi. Jeżdżę od dwóch miesięcy i działa super. :)
Jeśli nie znajdziesz odpowiedz na swoje pytania w tym wątku Arek to odpowiem jak będzie dodatkowo potrzeba.

TeeS1975
24-04-11, 00:06
dokładnie panowie ogarniamy się trochę założony został nowy temat mimo ze istniał ten
dodatkowo opis SD-2 zrobił Michał

trzeba czytać i szukać a nie na pałę zakładać tematy i klepać posty :mad:

BEKACZU
24-04-11, 13:37
Sorry... szukaczką nie znalazłem niczego w deseń świateł drogowych SD-2. Nazwa postu wskazuje "obowiązkowe światła LED" odpuściłem czytanie posta bo LED jednoznacznie kojarzy mi się to z robieniem z auta choinki. Nikogo w tym momencie nie chcę gorszyć czy obrażać bo o gustach się nie rozmawia. Np nie każdemu podoba się UFO z którego "My" jesteśmy zadowoleni :)
Pozdrawiam

butler.gdansk
15-09-11, 10:44
To projekt mojego pomysłu:


http://youtu.be/oEj3En6djpU

Wątek kontynuuję na http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...monta%BF/page8