PDA

Zobacz pełną wersję : lekko dłubnięte D16Y8 pytanie



scareface
07-02-11, 22:56
od wielu osób słyszałem że po dobrym dłubnięciu tego silniczka może dojśc sporo kucy.
więc może ktoś mi powie w jakim kierunku mogę iść aby tej mocy mi przybyło, nie chce turba i też na razie nie mysle robic swapa ale mam w planie kupic 421,koncowy wydech,mam juz stożek, co jeszcze mogę zrobić aby polepszyc osiągi??

krecik2003
07-02-11, 23:10
tłoki z d13 ablo tez tloki p29, regulowane kolo jakis ostrzejszy walek co do 4-2-1 to jeszcze dorzucic wydech przelot do ssaka zalozyc przepustnice z h22a no i strojenie :D efekty napewno beda odczuwalne a dodatkowo zrobic sobie hybrydowa skrzynie naprawde fajnie bedzie smigac :D

aaa jeszcze moze oddac glowice do obrobki powiekszanie kanalow i polerowanie a do tego lekkie planowanie ale naprawde minimalnie ;)

Saiti
07-02-11, 23:44
Profi zrób wydech. Na 2, lub 2,25 cala przelotowy, co do tłumików przygotuję Ci mistrzowski przelotowy jednocześnie cichy zestaw, pisz na PW, ale musisz się spieszyć ;) Materiał na wydech też Ci ogarnę. Kupuj kolektor 4-2-1, jak bardzo dobrze pokombinujesz to dasz radę się zmieścić w 1000 zł i mieć ok. 10 KM (tak strzelam, tyle pokazało u mnie :) Pamiętaj, że spaliny muszą mieć miejsce, aby szybko uciec, to i stożek pozwoli przemielić więcej powietrza ;) Jaki masz stożek?

sivy
08-02-11, 00:14
ej saiti napisz nam co to za wydech :) nie bądź taki skryty :P

scareface
08-02-11, 11:00
Jaki masz stożek?
stozek kupiłem jeszcze 2 lata temu w mtuning za 60 zł nie wiem jakiej firmy,
to co mógłbym na razie zrobic to kolekrot ssacy wydechowy i wydech, na więcej na razie nie mam kasy ale jak sie znajdzie to będe dalej szedł z waszymi radami więc oczekuje ze mi ich dużo dacie :)

Saiti
08-02-11, 11:06
sivy, to będzie kryptoreklama (albo cuś takiego, wg administracji). Mam tutaj na myśli użytkownika PROEX - mianowicie jestem z nim umówiony, że on robi dokładnie to co chcę i dokładnie z tego co chcę. Innymi słowy, potrafi on skopiować każdy tłumik (może nie wizualnie, ale to też da się załatwić) pod względem budowy i parametrów. U mnie jest o tyle lepiej, że wspólnie mamy kilka projektów opracowanych (głównie pod silniki D-Serii, i jeden konkretny pod B-Serię). Powiem Ci tak, miałem przez krótki czas (bo "pożyczone") tłumiki jednej z "renomowanych" przez Was firm (kumpel miał na zbyciu) - jaka firma, podam na PW. Następnie wrzuciłem tłumiki od PROEXa, na hamowni pokazało te same parametry, ale na tych pierwszych przy pełnym przelocie nie dało się jeździć - za głośno, zbyt ciężki bas, dawało po uszach. Nie wyjechałem na nich w trasę, ale już w mieście nie mogłem wytrzymać. Za około 300-350 zł jestem w stanie załatwić świetny przelotowy cichy tłumik, do tego za 100 przelot środkowy. Niedługo być może zajmę się budową całych układów wydechowych :) Wszelkie pytania na PW.

Chciałem dać zamówienie grupowe, niestety administracja nie wyraziła zgody, a co do plusów takiego zamówienia - tlumik, który normalnie u niego kosztuje około 350-400 zł, u mnie jest za 300-350, przy zamówieniu grupowym wychodzi cena za jeden około 250-300.

scareface
08-02-11, 11:48
bo gdybyś Ty zaczął robic takie wydechy to te ala mugen i inne by juz padły:)

Saiti
08-02-11, 16:07
a`la mugi to nie tłumiki tylko polerowane rurko-wyjce.

sivy
08-02-11, 16:55
to polerowane rynny ze stodoły :D

Saiti
08-02-11, 18:51
sam na takiej jeździsz ;]

Powiem tak, przejeździłem WM Sporta przez kilka miesięcy, przez trochę krótszy czas Ultera, i powiem szczerze, że trzeba polecać PROEX, bo bardzo miło mnie zaskoczył.

skolopendra
08-02-11, 19:01
a ja polecam tłumiki pana&areklama

:rolleyes:

scareface
08-02-11, 21:55
a co polecanie zrobić w tym silniku zeby gnało??:)

skolopendra
08-02-11, 22:07
w tym dziale znajdziesz odpowiedzi

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?48-Turbo-NA-Swap

wkostek
09-02-11, 09:26
a co polecanie zrobić w tym silniku zeby gnało??

Ja się wypowiem, ale na przykładzie d16z6 N/A. Mając zrobiony dolot i wydech 2,25" za kilka tysięcy PLNów można zrobić całkiem sporo. Jeśli chciałbyś 180 KM to około 8-10 tysięcy plnów musisz szykować. 150 KM to osiągniesz doprężając silnik tłokami P29 (d16z5/a8/a9) wraz ze zrobionym dolotem i wydechem i po wystrojeniu. Remont silnika (obróbka głowicy, uszczelki, uszczelniacze, tłoki p29, pierścienie i inne) to zamkniesz się w 2000 pln. Do tego doliczyć musisz koszty robocizny. Możesz jeszcze zakupić taki wałek jak ja mam u siebie (Comp Cams 59300 stage 2 - jego montaż nie wymaga przygotowania dołu silnika + zmiany talerzyków i sprężynek zaworowych), albo wybrać droższe rozwiązanie (wałek Crower stage 2, talerzyki i sprężynki). Na tańszym rozwiązaniu u mnie wypluło 165KM przy 6738 rpm 177 Nm przy 5779. Droższe rozwiązanie będzie wymagało - jak wyżej pisałem - dodatkowego przygotowania silnika, żeby można było wyżej zakręcić. Na takim setupie jeżdzi (ale nie w Polsce) 6 generacji civic z mocą 174 KM i 164 Nm, gdzie moc maksymalna osiągana jest przy około 7500 rpm, natomiast moment obrotowy maksymalny przy około 6300 rpm. Jak widać na droższym rozwiązaniu powinno się uzyskać większą moc maksymalną, ale kosztem spadku momentu obrotowego. Jest jeszcze droższe rozwiązanie: wałek stage 3. Ale raczej to rozwiązanie nie nadaje się za bardzo na ulicę. Osobiście widziałem stronkę na necie, gdzie z d16z6 wykręcili ponad 180 KM na wałku stage 3 ( http://hondateampila.p2a.pl/viewtopic.php?id=357 ) oraz d16a6 na paliwie racingowym c14 z którego wykszesano 230 KM z N/A ( http://www.bisimoto.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=136&sid=de9919ec279e525992f84fdf99b44b70 ), ale to potraktuj jako ciekawostkę, bo to tylko torowóz i jeśli dobrze pamiętam budowa tego CRXa kosztowała około 14000$.

kremat0r
09-02-11, 09:36
D16y8 już po samym kolektorze+ wydech + dolot, bardzo sprawnie goni B-serie :)

Jeżeli nie chcesz jakkolwiek rozbierać silnika to polecam taki mod do tego możesz dodać większa przepustnice z B/H serii + najważniejsze krótka skrzynia. 4.4 główne i 3 i 4 bieg z crxa.
Żadna B seria nie podskoczy, chyba że też pomodzona :p

majson
09-02-11, 11:07
Wojtku walek 59300 jest dedykowany tylko do d16z6 a walek 105300 jest do y8 taka mala poprawka. Reszta sie jak najbardziej zgadza. Kazde grzebanie powyzej 160+ juz niestety słono kosztuje.

Homie
09-02-11, 12:25
duzo trzeba zmodzic zeby miec 130-140 koni w d16y8?
wystarczy kolektor 4:2:1 i wydech przelot 2 cale ? czy jeszcze cos trzeba było modzić m.in z przepustnicą ? czy z kolektorem dolotowym ?

scareface
09-02-11, 13:55
osobiście nie wierze w takie cuda ze kolektor 421 i wydech dadzą mi wynik z 127 na 160 km
po wymianie koła zamachowego albo kolektora ssacego juz jestem w stanie w to uwierzyc chociaż 30 km robi swoje, i mylse ze b18c4 juz lekkie problemy by miało no i taniej mnie wyjdzie dłubanie przy tym niz swap na b18c4, dobrze mówie??

Saiti
09-02-11, 14:45
Zamach Ci nie doda mocy. Taniej wyjdzie na pewno, zresztą w przypadku swapa licz się z tym, że kasę wykładasz całą na raz, a modząc aktualne robisz to na raty. Zrób wydech i wdech, będzie lepiej. Sam dolot czy sam wydech nie da Ci tyle, ile to da w parze. Za niecałe 2 tysiące zrobisz te dwie rzeczy na wysokiej jakości komponentach i różnica będzie zauważalna (jeśli to zrobisz dobrze, 15 KM spokojnie wskoczy do stajni)

wkostek
09-02-11, 15:29
Wojtku walek 59300 jest dedykowany tylko do d16z6 a walek 105300 jest do y8 taka mala poprawka
Się zgadza, mój błąd.;)
Bez rozbierania silnika to przy odpowiednim dobraniu dolotu i wydechu (4-2-1, wydech 2,25", przepustnica z H serii, rozwiercenie ssaka pod przepustnica, dolot np. parówka) i oczywiście po wystrojeniu powinno się 140 KM ukręcić i jakieś 16X Nm. Także uważam, że za całkiem niedużą kaskę można już nieźle zapitalać.

gruszkin
09-02-11, 19:23
no tej scareface co ty opowiadasz, wlasnie kolektor aftermarketowy 4-2-1 i wydech przelotowy to podstawa po której mozesz liczyc juz na okolice 135 KM i więcej przy sprawnym ukladzie dolotowym. Wydech bym wsadzil 2,25, moj kumpel z podwórka zrobil d16y8 na wydechu 2,25 i w sumie dolocie zwyklym i jaki wynik?143KM i 164Nm.Powtórze że to tylko na wydechu i dolocie. Proszę mi więc tu nie opowiadać o zamachach że dodają mocy:D . Co do rozwiercania ssaka, mamy tu takiego kolegę także który w d16w4 wystroił się i miał wynik jakiśtam, rozwiercił ssaka pod przepustnice bodaj h22 , pojechal wystroić i wynik identyczny a nawet gdziestam z 1KM uciekl(kwestia błędu pomiaru)

Homie
09-02-11, 19:31
kurde a 2.25 wydawał mi się za duży :D w sumie ostatnio ktos mi strzelił porównanie wydechów w calach do d16y8 i optymalnym wynikiem i cut lepszym był wlasnie 2.25 wiec cos w tym jest :) zależy też jaki wydech :) Twój koleszka ładny wynik strzelił zdrowe serducho ma :)

scareface
09-02-11, 21:31
no tej scareface co ty opowiadasz, wlasnie kolektor aftermarketowy 4-2-1 i wydech przelotowy to podstawa po której mozesz liczyc juz na okolice 135 KM i więcej przy sprawnym ukladzie dolotowym. Wydech bym wsadzil 2,25, moj kumpel z podwórka zrobil d16y8 na wydechu 2,25 i w sumie dolocie zwyklym i jaki wynik?143KM i 164Nm.Powtórze że to tylko na wydechu i dolocie. Proszę mi więc tu nie opowiadać o zamachach że dodają mocy:D . Co do rozwiercania ssaka, mamy tu takiego kolegę także który w d16w4 wystroił się i miał wynik jakiśtam, rozwiercił ssaka pod przepustnice bodaj h22 , pojechal wystroić i wynik identyczny a nawet gdziestam z 1KM uciekl(kwestia błędu pomiaru)

teraz mi powiedzcie czy kolega z forum co ma kolektory za 320 zł 4-2-1 są ok czy kupić
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?100394-kolektr-ProRacing-D-serja-4-2-1&p=1241753#post1241753 ? no i wydech. rozumiem ze bedzie warczało ostro ale ja chce tym samochodem w trase czasem pojechac i nie chce mniec zawrotów głowy od basuuuuuu, mozna jakoś zrobić optymalne rozwiazanie: 2,25' i w miare cichy dzwięk?

jacente
09-02-11, 22:01
Zapytaj o średnice wewnętrzną wyjścia kolektora. Ten za 320zł ma tylko 48mm po wewnątrz.
Ten drugi droższy ale owinięty bandażem a on też trochę kosztuje także jak ma lepszą średnice to warto łyknąć :)

Sozan_
10-02-11, 21:09
Chciałem dać zamówienie grupowe, niestety administracja nie wyraziła zgody, a co do plusów takiego zamówienia - tlumik, który normalnie u niego kosztuje około 350-400 zł, u mnie jest za 300-350, przy zamówieniu grupowym wychodzi cena za jeden około 250-300.

Ja kupiłem bezpośrednio z allegro i zapłaciłem 219 zł co do środkowego to masz racje 100 zł a zamiennik katalizatora 80 zł
http://allegro.pl/tlumik-proex-civic-rover-25-200-45-400-i1434511070.html

wiec faktycznie kupić przez Ciebie to dobry interes;) no chyba że to cena za jakiś hiper super kształt. Bo rura dziurkowana w środku i wygłuszenie i tak będą takie same.

scareface
10-02-11, 22:39
odpowiedz od kolegi w sprawie tego kolektora

nie bedzie zamała, ma zapas w z 6 tak po 1mm do okoła otworu

gruszkin
13-02-11, 13:49
nie wiem, ja bym robił 2,25 na kwasiaku na 2 tłumikach m-tech + m-tech oem look i jest dobrze, sprawdzone i skuteczne

scareface
13-02-11, 14:22
dzisiaj w operacji tuning była hanka V czarna, silnik d16z6 do tego kolektor 4-2-1, parówa, przelot i ze 125 km powiedział ze ma 145 ? to w takim razie koszt 800 zł i jest 20 km wiecej:)

lozek
13-02-11, 15:08
Zapewne chodzi Ci o Lopezowe jajko które jest opisane na forum - 140 koni a nie 145

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?16209-JDM-wannabe-EG4-D15B2-gt-D16Z6-by-LOPEZ

Każdy silnik inaczej reaguje na mody.

skolopendra
13-02-11, 20:18
Każdy silnik inaczej reaguje na mody.

dokładnie ,reguły nigdy nie ma

Saiti
13-02-11, 22:19
Ja kupiłem bezpośrednio z allegro i zapłaciłem 219 zł co do środkowego to masz racje 100 zł a zamiennik katalizatora 80 zł
http://allegro.pl/tlumik-proex-civic-rover-25-200-45-400-i1434511070.html

wiec faktycznie kupić przez Ciebie to dobry interes;) no chyba że to cena za jakiś hiper super kształt. Bo rura dziurkowana w środku i wygłuszenie i tak będą takie same.

Wziąłeś najprostszą wersję na 2', więc uszanuj fakt, że niekoniecznie chciałeś coś wskórać postem poza prostoliniowością myślenia prowadzącą do ironii.

Sozan_
14-02-11, 08:58
więc uszanuj fakt, że niekoniecznie chciałeś coś wskórać postem poza prostoliniowością myślenia prowadzącą do ironii.

że co mam uszanować ???:confused: to zdanie jest bez sensu. Coś składniowo ci nie wyszło - osoba podmiotu nie pasuje do reszty wypowiedzi.

Ponawiam moje pytanie na które nie udzieliłeś odpowiedzi:

Czy różni się proponowana przez ciebie tłumik za "300-350" zł od tego za 219 ?? Myślę że nie tylko mnie to ciekawi.

Saiti
14-02-11, 10:42
Ja tam rozumiem to zdanie.

Czym się różni tłumik Supersprinta od tego WM Sporta za 100 zł? Przecież jedno i drugie to dziurkowana w środku rurka.

skolopendra
14-02-11, 13:36
jedno i drugie to dziurkowana w środku rurka.

rożni się owalem dziurki

Sozan_
14-02-11, 20:39
Ja tam rozumiem to zdanie. niezmiernie się cieszę tym faktem:o


Czym się różni tłumik Supersprinta od tego WM Sporta za 100 zł? Przecież jedno i drugie to dziurkowana w środku rurka.

Nadal nie odpowiedziałeś czym się różni tłumik za 219 od tego za 300-350.? Chyba nie jest to jakaś tajemnica? Chce wiedzieć bo może popełniłem błąd kupując ten z 219 zamiast tego droższego:confused: Tylko konkrety proszę

Saiti
14-02-11, 21:35
Na ten przykład - materiałem. Na ten drugi przykład - dwuwarstwowością wygłuszenia. Pytania proszę na PW tej maści, nie tutaj.

scareface
15-02-11, 04:18
peace :D

Sozan_
15-02-11, 08:30
Saiti o to mi chodziło . Pozdro

DjHammer
15-02-11, 09:59
Jeżeli chcesz lekko dłubnąć D16Y8 :cool: to proponuje go doprężyc P29/PM7 wydech 2,25 hybryda zamach dolot ssak przepustnica OBD1 ostry wałek ze sprezynkami sprzęgło reg kółko i strojenie. Narazie tyle ci wystarczy :cool::cool:

Saiti
15-02-11, 11:58
Na razie mu naprawdę wystarczy pomodzenie przy wdechu i wydechu. To podstawa moim zdaniem. Silnik ten nie wkręci się tak dobrze na standardowym filtrze. Kiedyś widziałem gdzieś pomiar jak podłączali przepływomierz pod ssaka z D16Y7 (chyba, kształtem podobne) na seryjnym wlocie, a następnie wyrzucili seryjny wlot i zamontowali jakiś no-name`owy stożek (w każdym razie nie paiętam już jaki) i pokazali, że zmieniając tylko to silnik pobiera znacznie więcej powietrza (automatycznie dostając mocy) - czyli tak naprawdę do większej mocy potrzebuje więcej powietrza, co seryjna wkładka nam nie da.

scareface
15-02-11, 23:13
http://honda-ds.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=416
ciekawe tylko mnie nie stac:(

chodzi o temat opisany przez "bernyt "

jacente
15-02-11, 23:27
JRSC jest drogi ale takiego zwykłego eatona m45 to wyrwiesz poniżej 1000zł. Także za małe pieniądze można się cieszyć doładowaniem

scareface
16-02-11, 18:52
czyli nic unnego jak tylko uzyzkac 2000 zł i zrobic kolektor, kompresor, wydech, stozek i miec mocy tyle co zdrowe h22:)

lozek
16-02-11, 23:36
czyli nic unnego jak tylko uzyzkac 2000 zł i zrobic kolektor, kompresor, wydech, stozek i miec mocy tyle co zdrowe h22:)

jak zlecasz to komuś to bez 4 klocków nie podchodź nawet.

kompresor, łapy, rury, łączenia, intercooler, bov, wydech, montaż, strojenie... Troche to wszystko razem kosztuje

Saiti
16-02-11, 23:41
+ kasa na inne głupoty, które wyjdą w praniu (ja wiem o czym mówię, przy planowanych 2 kaflach na mini-me przekroczyłem już 3, a nie mam jeszcze dolotu do poziomej przepustnicy.)

jacente
17-02-11, 01:26
Saiti: no bo zawsze trzeba jeszcze mnożyć budżet razy 1.5 :D A swoją drogą to przekroczyłeś już 3k + wartość Twojego silnika pewnie z 1000 + parę drobnych i byś miał Bserie jakąś. A tak to tylko marny przyrost +10-15KM zupełnie nieopłacalny.
lozek: dodałbym remont silnika pod kompresor :D żeby panewki nie padły od razu hehe

Saiti
17-02-11, 14:24
Nie nazwałbym nieopłacalnym. Głowica jest bardziej rozwojowa niż moje Y7, do tego zmienne fazy rozrządu.

Co do przekroczonego budżetu - w głowicy zrobiłem gniazda wydechowe, wypolerowałem. Nowe uszczelniacze oem, uszczelka oem, dużo nowych gratów. Mogłem to zrobić taniej. Ale zrobiłem za (licząc finalnie) 3,5 tysiąca. Dołożyłbym nawet i 3 tysiące i miałbym 170 KM w B18 - w silniku bez remontu, który na pewno nie będzie w takim stanie jak mój :). Jakbym miał robić swapa na B18 to na pewno nie podchodziłbym do sprawy tak: e, ta łapa silnika jeszcze pojeździ. A silnik? 0,2l oleju na 1000km to norma, nie ma co ruszać. A tak będę miał cacy :D Do B18 nie podchodziłbym bez 10 tysięcy.

scareface
17-02-11, 18:28
rozumiem że swap jest najlepszą formą przyrostu mocy?:)

skolopendra
17-02-11, 20:06
rozumiem że swap jest najlepszą formą przyrostu mocy?

prędzej turbo :)

arekgr
17-02-11, 21:19
Dokładnie. Samemu zdłubałem Z6@0,6b, ze strojeniem można w 2kpln zrobić. Chcieć znaczy móc :)

scareface
18-02-11, 01:01
a jak z awaryjnością turbo? chodzi mi tu o jakies regeneracje samego turba albo wymiana podczesci co jakis czas, jest to konieczne? bo jezeli w roku mam włożyć 2k na remonty to wole zobic raz zakup b18c4 i miec spokój na"lata"jak sie uda.

jacente
18-02-11, 01:31
To wszystko zależy od tego kto składa, za ile i na jakich częściach. Są projekty, które latają bezawaryjnie długi czas a są takie, które więcej stoją w garażu niż jeżdżą. Mniej awaryjny wydaje się kompresor a najmniej awaryjny będzie swap na mocniejszy seryjny silnik (o ile kupisz w dobrym stanie). Moim zdaniem żeby cieszyć się z turbiny to trzeba ogarniać temat i jak coś będzie trzeba to samemu robisz. Bo jak będziesz miał z każdą pierdołą jeździć do warsztatu to się szybko wypstrykasz z kasy :D

Yotomeczek86
18-02-11, 02:02
Jak odpowiednio będziesz dbać o turbinę nie powinno być problemów. Nie gaś silnika od razu itp... Myślę że jest wtedy w stanie wytrzymać sporo :)

Saiti
18-02-11, 11:02
Słuchaj, zrób na razie kolektory. Bo z Twoich słów wynika, iż bardzo żałujesz, że nie kupiłeś samochodu z silnikiem z Tira. Pamiętaj, że SWAP to duży, jednorazowy wydatek. Masz bardzo dobry silnik i ja bym jego modził. Zrób go profi, rozwierć kolektor pod przepustnicę H22 (chociaż to straszliwie dużo mocy nie daje, ale masz już więcej powietrza dla silnika), poszerz kanały w głowicy, wydechowe wypoleruj, kup kolektor 4-2-1, zrób wydech na 2 cale (chociaż lepiej 2,25 jeśli będziesz chciał kompresor potem), splanuj trochę mocniej głowicę. Będziesz miał wyższy stopień sprężania i bardzo Ci się poprawią osiągi i parametry silnika. Założysz ostrzejszy wałek i już możesz gnieść seryjne B16 na drodze. Jednak jeden wałek to jeden wałek. Zobacz projekt MUSKa, on z D15B7 wyciągnął chyba 270 KM na turbo. W D-Serii wyciągniesz tyle za mniejsze pieniądze niż w B. Nie zmieniaj silnika! Rób ten!

scareface
18-02-11, 19:09
Saiti
Twoja odpowiedź mnie zaspokoja:)

arekgr
19-02-11, 07:48
Saiti, scareface musi się zdecydować. Bo po co coś robić dwa razy? Jakby chciał dmuchnąć boosta, to nie ma sensu dawać większej przepustnicy. Nie ma sensu nic polerować w głowicy. Nie ma potrzeby kupować 4-2-1. Wydech 2" będzie za mały. scareface, nie popełniaj błędu jak ja. Miałem B7, założyłem ssący z Z6, przepustnicę z B16, 4-2-1. Później wsadziłem cały silnik Z6, bawiłem się w heatshieldy pod ssący, CAI, lekki zamach. A zastrzyk mocy dał dopiero kompresor, nawet na początku jak dmuchał tylko 0,3b :)

assass1n
19-02-11, 08:40
wszystko zależy od stanu silnika. Podstawą jest zrobić dolot z zderzaka + wydech na 2,25' potem można coś modzić grubszego. y8 to dobra baza pod kompresor a z tym to już moc wzrasta ;)

scareface
19-02-11, 22:50
silniczek mam "złoty" każdy co ze mną jedzie albo się ściga mówi że zdrowy:) mnie osobiscie też bardziej przekonuje kompresor lecz za te pieniądze mam co całkowicie na niego wydam mam b18c4 a nawet jak bym dołozył troszke to k20 i swięto lasu.
ktoś pisał ze zeby mieć takie dodatki jak kompresor czy turbo trzeba sie troche znac i samemu dłubac bo magicy wydra mnie z kasy a jak mam serie i mocy tyle co z kompresorem czy turbo i bez modzenia, bez obciążen to biore k20, ale kasaaa a jej na razie brak:(

Saiti
20-02-11, 13:01
co do K20 - kupić silnik a wsadzić silnik, to dwa światy. za 20 tysięcy ktoś KIT sprzedawał do wsadzenia.

scareface
20-02-11, 23:38
marzenia :)

bednar_skc
22-02-11, 12:44
Ja mam pytanko, bo bede robil silniczek na wiosne to przy okazji bym zmienil tloki na Z5 by za jakas czas nie rozbierac silnika...i pytanie czy moge wymienic same tloki bez ostrego walka i regulowanego kolka? bo slyszalem ze odrazu to trzeba wymieniac bo sie spieprzy...

skolopendra
22-02-11, 16:55
bo sie spieprzy...

jak nie wystroisz map to się może s

drvtec
28-02-11, 20:57
że co mam uszanować ???:confused: to zdanie jest bez sensu. Coś składniowo ci nie wyszło - osoba podmiotu nie pasuje do reszty wypowiedzi.

Ponawiam moje pytanie na które nie udzieliłeś odpowiedzi:

Czy różni się proponowana przez ciebie tłumik za "300-350" zł od tego za 219 ?? Myślę że nie tylko mnie to ciekawi.

może współpracującym daje inne materiały ?

Saiti
01-03-11, 21:57
Drvtec nie rozumiem? Współpracujący czyli ja? Jakie materiały?

Taki za 219 zł aktualnie załatwiam za 180 praktycznie od ręki. Identyczny

arekgr
02-03-11, 19:09
Saiti, a jakość tych tłumików się poprawiła? :) Pytam, bo kiedyś jeden kupiłem.

majson
02-03-11, 19:27
Ja mam pytanko, bo bede robil silniczek na wiosne to przy okazji bym zmienil tloki na Z5 by za jakas czas nie rozbierac silnika...i pytanie czy moge wymienic same tloki bez ostrego walka i regulowanego kolka? bo slyszalem ze odrazu to trzeba wymieniac bo sie spieprzy...

zalezy jaka uszczelka i o ile glowica splanowana.
jezeli glowica nie ruszana i uszczelka 3 warstwowa to od bidy by dalo rade jezdzic bez ostrego walka.
ale juz na tym masz Cr bliskei 13 wiec bez walka i kolka sie nie obejdzie.
Strojenie obowiazkowo.