Zobacz pełną wersję : Centralny na pilota pomoc w podłączeniu
Panowie potrzebuje info o podłączeniu centralnego. Kupiłem na allegro od Stiga zestaw z siłownikiem+ centralka+ dioda+ dodatkowy kanał+ kierunkowskazy. Zamierzam sobie to na weekend montować. Podłączenie wydaje się proste. Wszystkie kabelki opisane w instrukcji. tylko mam kilka pytań
http://img573.imageshack.us/img573/595/dsc00214zmniejszaczpl74.jpg ("[URL=http://img573.imageshack.us/i/dsc00214zmniejszaczpl74.jpg/)
Na zdj wyżej od prawej czerwony to plus. Gdzie się nim wpiąć w autku.?. pod radio jak wielu radzi nie da rady bo radio wyłącza mi sie po wyciągnięciu kluczyka
Dalej czarny- masa. Podłączyć do karoserii. prawda.
dalej niebieski, zielony, biały, brązowy do siłowników.
biały brązowy-alarm
żółty kierunkowskazy. i teraz pytanie na które zależy mi najbardziej na odp. Jak podłączyć to ustrojstwo. w które miejsce aby kierunki ładnie mrygały przy zamykaniu i otwieraniu autka??
Różowy- dodatkowy kanał
pomarańcz- moduł zamykania szyb.
proszę o pomoc.
plus mozesz pod zapalniczke badz znalezc miernikiem jakis inny plus pod kierownica. kierunki podlacz pod przycisk awaryjnego badz pod kable idace z przelacznika zespolonego uzywajac diod kierunkowych.
Ok, z plusem łatwizna jakoś się znajdzie.( pod zapalniczke nie da rady bo działa po wł zapłonu). a tak wogóle da sie zrobić żeby cały czas był na niej prąd?
Gorzej z kierunkami. Tu jest tylko jeden kabelek, jak to podłączyć pod awaryjne?
Na 2 diodach prostowniczych, polecam te 6A a nie 3, tak dla bezpieczeństwa. Przeciez w Twoim cifie jest zaj****a puszka z bezpiecnzikami, gdzie masz wystające konektory z + stałym, + po stacyjka na I i + kiedy stacyjka na II. Stad wez +. Mase pod karoserie. Da się zrobić, ale nie polecam. A kierunki jak mowilem, 2 siosy i pod przycisk od awaryjnych. CZ seryjny sterowany masą o ile dobrze pamiętam ale i tak masz podłączyc wg schematu "bezpośrednio pod siłownik" który dokupiles i ebdzie siedzial w drzwiach kierowcy.
pzdr,
Co prawda to nie ta generacja, ale może znajdziesz tu kilka wskazówek, ja u siebie w ten sposób podłączałem i wszystko działa.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?26253-Przerobienie-centralnego-z-klucza-na-sterowanie-z-pilota-w-V-gen
Panowie a moglbym prosic o jakis schemat podłączenie tych kierunków. podłączać pod kolumną kierowniczą? jeśli tak to w jakie przewody i w jaki sposób się wpiąć.
Czy lepiej pod awaryjne.. Mam sie wpiąć w wł awaryjnych... jak to zrobić , prosze o schematy.
Prosze o pomoc, wiem ze dla nie których to o co pytam to latwizna itp .jestem laikiem ale dlaczego mam zaplacic komus za cos co moge sam zrobic.
z tegoo c mi wiadomo to stig daje wyraźne opisy skad wziaść odpowiednie sygnały . wiem bo sam mam centralny z alarmem od nich :D:D:D. sprawdz porządnie kartke z ta rozpiska
z tymi kierunkami to w moim opisie do alarmu pisze tak : podłączyć sie do zółto-zielonego i zielono czerwonego przewodu znajdującego sie w zielonym złaczu konektorowym ,pozłożonym na samej górze skrzynki bezpiecznikowej. a te diody to łaczysz tak ze na diodzie mosz takie kreseczki to łączysz je do tych kabli a druga strone razem to tego przewodu z tej centralki <żółty> tylko ze moja honda jest z 96 roku tak ze moze byc róznica w kolorach kabli ale to sobie jeszcze sprawdz miernikiem a z cetralnym to jak masz ???????? masz go na kluczyk ???????? bo jezeli tak to znajac zycie bedziesz musiał zrobic jak u mnie czyli wystarczyło zamontować siłownik slave do drzwi od kierowcy i go pod centralke podłaczyć a reszte robił seryjny centralny
i jeszcze jedno pyt. jak poprawnie lutowac? wiem ze moze sie wydawać to pytanie banalne ale szukając w necie wielu ludzi zmaga sie z tą kwestią. kiedy nakladać kalafonie, w jaki sposób itp. opiszcie jak u was wygląda proces lutowania.
gdzie Ty chcesz nakładać kalafonię i po co? Poprawnie działająca lutownica z regulacją mocy nie powinna przepalić topnika natychmiast.
Lutujesz dwiema rękoma. W jednej cyna z topnikiem, w drugiej lutownica. Zbliżasz drucik cyny do punku lutowniczego uprzednio przygotowanego w zależności od podłoża i podgrzewasz nanosząc cynę z topnikiem na punkt lutowniczy starając się to robić maksymalnie krótko. Dobrze zrobiony lut to błyszcząca powierzchnia. Matowy to przepalony, który ma słabe własności.
Pasta jest potrzebna do lutowania trudniejszych powierzchni - nanosisz pędzelkiem lub wykałaczką odrobinę pasty na punkt lutowniczy i dalej postępujesz jak powyżej.
Dla bardzo trudnych powierzchni czasami trzeba użyć kwasu solnego, ale jest to zło konieczne, bo dzięki temu przyspiesza się proces utleniania lutu i generalnie nie polecam.
Kalafonia była potrzebna kiedyś kiedy na rynku nie było dostępnej cyny z topnikiem. Dobierz cienką cynę choćby od CYNELu i trenuj do skutku ;)
Większej filozofii nie ma. Oczywiście powyższe to tzw. miękkie lutowanie i zakładam, że to Ci chodziło, a nie o twarde lutowanie miedzi ;)
macie moze jakis sprawdzony sposób na usunięcie tego kleju co przyklejona jest folia pod boczkami drzwi????takie coś ciągnące sie jak guma do żucia. może podgrzać to czy tylko cierpliwie ściągać z drzwi?
niestety sciagac, podgrzewajac zrobsiz to bardziej rozciagliwe tylko. Każdy się z tym męczył :PP
ok jutro zabieram sie wkońcu za montaż centralki itp od centralnego. kupiłem dwie diody 6a . takie jak na fotce. http://www.altron.com.pl/cgibin/shop?info=DP1N5408&sid=080293a2. jak ją podłączyć , str z czerwonym papierkiem w strone centralki czy kabli kierunków.
I gdzie znajde te kabelki od kierunków w które mam sie wpiąć
http://img51.imageshack.us/img51/2437/dsc00234zmniejszaczpl64.jpg ("[URL=http://img51.imageshack.us/i/dsc00234zmniejszaczpl64.jpg/)
gdzie znajde stały plus?
Czyscilem i benzyną i rozpuszczalnikiem, Jedynie mozna to "sklić" do kupy, zeby sie nie ciągneło.
Stałego plusa pod bezpiecznikami poszukaj, na wystających konektorkach. Uciałeś je na fotce :P
Ja znalzłem jedną stronę w tej zielonej kostce na fotce zasłonięta jest częściową gąbką. ale cos nie mogłem znalesc 2 strony i podciągnąłem do przycisku.
a co z tymi diodami ?
i cos przeraża mnie przeciąganie kabli ze środka do drzwi. jest tak troche mało miejsca, macie jakies sposoby przeciągania kabelków z drzwi do środka
a może podłączyć centralke jednak pod awaryjne. z jednej str wchodzą 3 przewody, to pewnie plus na światła i oświetlenie przycisku. z drugij str wychodzi 6 przewodów. jak mozna sie domyśleś każdy przewód na 1 kierunkowskaz. mozna by uciąć 6 przewodów i spiąć je z 1 str kostką z przewodem od centralki a z drugiej str kostki spiąć reszte przewodów. zda to egzamin?
Nie nie, źle myślisz, to jets podzielone stronami, jeden kabelek, prawa strona, 2 lewa. Poszukaj schematu w manualu, jest bo sam szukałem. Bedziesz miał rozpisanego kazdgo pina w kostce w awaryjnych.
A nie masz miernika? Zmierz w którą stronę przewodzi dioda, bo zapomniałem.
Ten rysunek przedstawia przewodzenie diody
http://images45.fotosik.pl/222/2e15cae4da2989bc.jpg
czyli paskiem w strone kierunkow, chyba :E
2 i 4 pin w awaryjnych, tam sie trzeba wpiac, kolory to chyba zielono niebieski i zielono zolty, ale najlepiej sprawdz miernikiem.
pzdr,
ok mam fote z manuala z rozpisanymi pinami..
http://img195.imageshack.us/img195/2496/beztytuuzmniejszaczpl35.jpg ("[URL=http://img195.imageshack.us/i/beztytuuzmniejszaczpl35.jpg/)
pod który więc mam sie podpiąć?
ok juz napisałeś dzieki, jutro z rana sprawdze. a tak z ciekawości to do czego jest te 4 pozostałe?
hmm, najlepiej pomierz, bo cos mi sie schemat ideowy z ta rozpiska nie zgadza. Poszukaj jeszcze schematu. 4 pozostałe jest do podswietlenia i migania podswietleniem.
Moge CI powiedzieć, że kolory kabli to: zielono-niebieski i zielono-zolty, ale roznie z tymi kolorami bywa, to jest z manuala AERO98.
wiem ze moze zadam głupie pyt ale jak mam pomierzyć . mam wł awaryjne ustawic miernik zeby mierzył 12v i patrzeć na którym pinie pojawia sie 12 v?
Ustawiasz miernik na 20V, czarny kabelek do masy, a czerwonym mierzysz. Włączasz awaryjne i szukasz 2 pinów, na których będzie "migało" napięcie, w rytm kierunkowskazów ;D Czyli pojawia się napięcie, zanika itd.
znalazłem schemat ideowy do poprzedniego schematu wł awaryjnych
http://img573.imageshack.us/img573/2146/cvbzmniejszaczpl182161.jpg ("[URL=http://img573.imageshack.us/i/cvbzmniejszaczpl182161.jpg/) Uploaded with
Nie widac dobrze oznaczen kolorow kabli, na dole masz zaroki od lewej i rpawej strony, idą od nich kabelki do przycisku awaryjnych (ten prostokat).
wg tego schematu to ziel-zółty- pin1 i ziel-czerw-pin 2.. ale to jest manual civa z 96 r a ja mam 97 ale kolory kabli to chyba takie same
no widocznie nie, bo w moim manualu z 98 sa jeszcze inne. Miernik w łape i poszedl ;)
tez podłączam to światła i mam jeden kabel wiec chyba tylko pod awaryjne da rade czy ktoś objaśni krotko i zrozumiale jak to zrobić?
Marudzicie okrutnie po co ciągnąć kable pod włącznik awaryjnych ? A nie duło łatwiej będzie się wpiąć w wiązkę która idzie od manetki kierunków ?
Najlepiej to w kostke nad bezpiecnzikami, tam też idą te kabelki.
ale mam jeden kabel wiec gdy wepne go pod kierunki to kierunki będą się włączać oba naraz chyba
separujesz diodami i nic się nie będzie włączać ;)
u mnie już zrobione i ładnie działa. wpiąłem sie w awaryjne. na początku nie zastosowałem diod i przy wł kierunkowskazu świeciły mi sie wszystkie jakbym wł awaryjne. potem wpiąłem sie w obwód 2 diodami 6A i teraz wszystko śmiga jak należy. awaryjne działają, kierunki tez jak należy, i przy wciskaniu na pilocie też ładnie mrygają.
Moze pomozecie mam presige 400 i jest tam 1 przewod do stereowania kierunkowskazami ale chyba cos sie spaliło macie moze schcemat ideowy tego alarmu?
Tu masz schemat do 400 MX, niewiem dokładnie czym się różni ale może przypasuje
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1311316#1311316
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.