Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Turbo - d16



Cywa
20-01-07, 14:39
Witam ;] Przymierzam sie do zakupu turbiny do mojej hani ;] szukalem w polsce ale ceny za zestaw sa kosmiczne ok 8 tys zl u grabowskiego, zaczelem szukac po ebayach i ku memu zdziwnieiu w usa caly zestaw mozna kupic za 450-800 dolarow !! w zaleznosci czy jest z kolektorem wydechowym czy bez. Powiedzcie co sadzicicie o takich zestawach bo porownujac cene do polskiej to jakos nie chce mi sie wierzyc w trwalosc tego zestawu, jest w tym jakis haczyk?

np:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-95-90-91-92-93-CIVIC-CRX-T3-T4-TURBO-INTERCOOLER-KIT_W0QQitemZ250074342561QQihZ015QQcategoryZ33742Q QrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Rikoo
20-01-07, 14:43
jak poszukasz w tym dziale to bedziesz wiedzial bylo juz nieraz o tym :jadaczka21: :jadaczka21: :jadaczka21:

Wielki
20-01-07, 14:52
zobacz tu http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=12634

kilka juz na nich jezdzi i kazdy zachwala pozdr

dark
20-01-07, 15:10
lepiej dolozyc i kupic zestaw ale renomowanego producenta np graddy i graty do zakucia bo tez sa tanie

RDK
20-01-07, 15:12
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=17604 fotostory homemade turbo
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=17396 d13
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=15241 wytrzymałość
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=14908&start=0
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=14893 kute graty

Cywa
20-01-07, 16:21
Dzieki chlopaki za linki, poczytam i powiem co wywnioskowalem ;]

Przyznam sie bez bicia ;p nie szukalem :)

mighty
20-01-07, 19:52
omijaj te zestawy szerokim łukiem. skompletuj sobie sam. wyjdzie kolo 4tys zł.

pirat
22-01-07, 00:46
Pytanie za 100pkt :)

Jako iz czytalem juz ten dlugi temat Rikko co zrobic z 8k to ja zastanawiam sie nad czyms podobnym.
Napewno wiem ze nie bedzie swap (dlaczego wytlumacozne dalej) a finansowo bedzie to max 5-6k.
I teraz tak... ciagle myslalem nad kompresorkiem, ale zaczalem sie zastanawiac nad turbo z tym ze... Aktualnie poruszam sie sedanikiem D16Z6 w dobrym stanie, nie pozera nie wiadomo ile oleju, tyle ile trzeba :) tzn ok 0,6l na 10kkm przy mieszanej jezdzie.
W przyszlosci jesli bede zmieniac autko to na coupe 6 gen D16Y8, takze kompresorek mozna przelozyc, i turbo tez :) wiec dalej mam dylemat.
Auto sluzy do jazdy do pracy, tzn w miare spokojnie (w wiekszosci po trasie), oraz miejskiej, gdzie nie ukrywam ze lubie sobie cisnac ;)

Z ktora opcja zmieszcze w tym przedziale cenowym i co wybrac? Jedno i drugie ktos musial by mi pomoc to ogarnac, skompletowac zestaw, zalozyc, zestroic itd

Czy zmieszcze sie w podanej kwocie z ktorejkolwiek z tych opcji? jesli nie to ile wynosza operacje?
No i co wg was bedzie lepszym rozwiazaniem? Autko ma teraz jakies 185tys km przebiegu, rocznie robie z 10-15 tys km.

za odpowiedz z gory dzieki :)

dark
22-01-07, 10:22
sam kompresor jest dosc drogi, ale odpada troche gratow ktore przy turbo musza byc.
lepiej zmien auto i dopiero zakladaj instalacje, bo przelozenie tez kosztuje.

pirat
22-01-07, 11:57
rozmyslalem nad sprzedaza ayualnego autka, i doloze te pieniadze co chce przeznaczyc i kupie sobie coupe. Lecz siadlem sobie w samochodzie i stwierdzilem ze mi sie za bardzo podoba i nie bede narazie sprzedawac ;) Autko jest zadbane i wogole :)
A ze Coupe w przyszlosci to moze jak mi sie odwidzi to co teraz mam i bede chcial sprzedac, ale to naprawde w przyszlosci :-P

mighty
22-01-07, 12:15
kompresor to koszt kolo 6tys zł, do tego montaż i strojenie.
zlozenie samemu zestawu turbo to ok. 4-5tys zł, do tego montaż i strojenie.

hokej
22-01-07, 17:16
kompresor to koszt kolo 6tys zł, do tego montaż i strojenie.

kompresor do d - serii jest tańszy niż do b- serii ale cena znacząco się nie różni :)

mighty
22-01-07, 17:24
napisalem 6tys, bo trzeba liczyc kupno i dorobienie odpowiedniego wydechu.

dark
22-01-07, 20:35
sam rozmyslam nad takim rozwiazaniem, ale zeby bylo super to i tak wydam okolo 10tys -+2000tys. bo jeszcze zegary dochadza i inne gratki (turbo timer), tak wiec zanim cos wloze do komory silnika to powaznie przemysle zamiane auta ta mocnejsza podstawe. :afro:

BurnOuT
22-01-07, 20:48
Ja raczej będe zmieniał auto na mocniejsze, prawdopodobnie z turbo w serii. Ale to dopiero za parę lat niestety.

Co do instalacji turbo to należy też właśnie pamietać o dodatkowych kosztach o których większość zapomnia jak wskaźniki, turbotimer, sprzęgło mocniejsze. Generalnie myśle ze trzeba liczyć z górką, to jest minimum 10 000pln.[/b]

hcc
22-01-07, 21:25
Generalnie myśle ze trzeba liczyć z górką, to jest minimum 10 000pln

:aloha: bardzo minimum

dark
23-01-07, 17:40
BurnOuT napisał/a:
Generalnie myśle ze trzeba liczyć z górką, to jest minimum 10 000pln


bardzo minimum

chociaz mozna za duzo mniej, czasami mozna dorwac hbardzo tanie graty, wiec jak sie uda to nawet w 5 mozna sie zamknac ale do tego potrzebne jest szczescie i duzo czasu na gromadzenie czesci ;)

pirat
23-01-07, 17:59
ee, chyba jednak zostane przy mom pierworodnym planie czyli kompresorku :P:P

chociaz patrzac na opis hcc "D16Z6 Turbo 270KM/331Nm @ 1,4bar" to ciagnie do tej opcji :P:P
ale z kompresorem mniejsza zabawa, i mysle ze z pomoca wiernych forumowiczow sam bym ogarnal z zalozeniem i musial jechac tylko na zestrojenie :D

PS. szkoda ze w pl jest tak malo informacji o "kompresowaniu" serii D :/ przynajmniej ja malo znalazlem :speszony:

generalnie sa to plany na czerwiec, w koncu zbierze sie tak ze mi sie moze odwidzi i sprzedam auto i zmienie, albo kupie jakies ladne felusie :D:D

Chociaz bardzo bym chcial ten kompresorek wlozyc, patrzylem juz sobie zestawy JR :)


o jak ladnie wszystko opisane o turbo do d16z6 :P
http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm

hcc
23-01-07, 19:39
niestety taka jest prawda ze zrobione dobrze znaczy duzo $$$ i nikt tego nie moze negowac.... zgodze sie rowniez z opinia za za 5 tys. mozna fartem zebrac wszystkie graty i samemu poslkadac + dac komus do wystrojenia i nie dmuchajac wiecej niz 0,4 bara smigac dlugo i szczesliwie, niestety takie przypadki sa bardzooooo zadkie.... jednakze polecam instalacje turbo do hondy gdyz "fun: z jadzy jest bezcenny :)

mighty
23-01-07, 20:46
kompresor do D serii ma na sprzedaż wojtrek, wiec moze z nim pogadaj. ja tam szczerze wierze, że moje auto bedzie jezdzilo bez problemów, inaczej bym turbo nie zakladal ;)

Nocoty
23-01-07, 23:06
Cześć

Myślę że trochę przesadzacie. Z mojego doświadczenia wynika, że do 0,5bar nie ma problemu. Zrobiłem tego naprawdę dużo, zrówno B jak i D, i z tego co wiem wszystkie jeżdżą. Niektóre już parę ładnych lat.
Co do tego, że musi być drogo. Ja zakładam Soft za trochę ponad 7k. W tej cenie jest wszystko włącznie z wydechem z nierdzewki, olejem, wykresem z hamowni. W d16 ustawiam ok. 190km, a w b16 ok. 230km. Oczywiście nie jest to cena z Hondatą czy kutymi gratami, ale jeżeli tylko nieodpowiednie ręce nie zaczną w tym grzebać to nic się nie dzieje.
Jeżeli ktoś zacznie sobie zwiększać doładowanie, bo koledzy z forum powiedzieli że w usa to robią 300km na serii, no to oczywiście coś wyjdzie bokiem.

A jak musicie mieć 300 czy 400 km, no to wtedy już jest drogo.

Zestawy z Ebay wydają się tanie, jak ktoś nie ma pojęcia i tylko porównuje ceny zetawów z "turbo" w nazwie.
Ten link na początku; turbosprężarki się rozpadają na pół, Blowoff-y słyszałem że też nie są zbyt dobrze skopiowane. Nie ma tam nawet kawałka wydechu. Rury do IC zazwyczaj nie pasują( Akurat mam taki zestaw IC na placu. Rura IC-przepustnica ma szansę pasować po kilku przeróbkach. Reszta do zrobienia). Trzeba dorobić smarowanie do turbo, odpływ oleju, no i czymś to wystroić. Nie zauważyłem też kolektora wydechowego. Chociaż jakieś FMU będzie potrzebne. Przydały by się większe wtryski, albo pompa paliwa. Albo jedno i drugie.
No i nie wiem czy cały czas wygląda że jest taniej.

pirat
24-01-07, 23:07
dla newbe polecam: http://turbod16.com/ :)

Amorr
06-12-08, 11:49
turbiny sie juz nie rozpadaja ....BOVy dzialaja, rury od zestawow "do CIVA" sa tak naprawde uniwersalne i trzeba je dostosowac (ale za cene 3 rurek na allegro masz cale orurowanie w silniku z usa i to lekkie aluminium a nie nierdzewka ciezka)

taz666
11-12-08, 10:30
turbiny sie juz nie rozpadaja ....BOVy dzialaja, rury od zestawow "do CIVA" sa tak naprawde uniwersalne i trzeba je dostosowac (ale za cene 3 rurek na allegro masz cale orurowanie w silniku z usa i to lekkie aluminium a nie nierdzewka ciezka)


Patrz Pan jak to wszystko do przodu idzie... I BurnOut się nawet doczekał swojego D16T szybciej niż myślał... Fajnie tak poczytać jakie ludzie mili dylematy jeszcze rok temu... (w sumie to nawet prawie 2 lata).

KiM
05-01-13, 18:07
Siema, nie wiem gdzie wsadzić posta, bo nie ma rozbudowanego tematu o turbo jak np o kompresorze,wiec wale tu:

problem (a może i nie) mam następujący: (silnik d16z6 blok + d14a4 głowica) po dłuższym "pałowaniu" podczas przyśpieszania turbina (Td04-16t ładowanie 0,6) przy większych prędkościach zaczyna czasami lagować i na ułamki sekund czuć jakby przerywała,dzieje się tylko tak podczas ostrzejszej dłuższej jazdy. Nie mam pojęcia od czego zacząć, czy może problem wtrysków,paliwa,czy jakiejś nieszczelności, może ktoś też miał podobny problem?

druga łamigłówka, to po tej samej jeździe BlowOff zaczął dziwnie (inaczej) pracować, zawsze pracował mniej więcej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=c4hr4xTTR0Y

po wczorajszej jeździe pracuje tak (od 0:40 )
http://www.youtube.com/watch?v=XIBRVIJhJV4

niby fajniej,ale najgorsze jest to, ze dmucha poprzez stożek :confused: Wszystkie przewody posprawdzane i wygląda ok. Jakieś pomysły?

niuton
07-01-13, 01:50
całkiem możliwe że padł ci Blow-Off, zobacz czy upuszcza Ci na postoju jak przygazujesz, dźwięk typowy dla cofającego się powietrza przez sprężarkę po zamknięciu przepustnicy

KiM
07-01-13, 20:42
całkiem możliwe że padł ci Blow-Off, zobacz czy upuszcza Ci na postoju jak przygazujesz, dźwięk typowy dla cofającego się powietrza przez sprężarkę po zamknięciu przepustnicy

BOV przed przepustnicą się nie otwierał, rozebrałem za to wbudowanego seryjnego bova z turbiny i okazało się, że wywinęło tą gumę. przy okazji wywaliłem go uszczelniłem i zaślepiłem,teraz mam tylko jednego BOVa, czekam aż zaschnie sylikon i testuje.. mam nadzieję że dzięki temu będzie chodził głośniej.

dokładnie tak jak na foto:
http://i1212.photobucket.com/albums/cc441/z31jaime/0819121705-Copy.jpg


Edit:

W zewnętrznym dodatkowym BOVie są 2 sprężynki,jedna w drugiej, można się pozbyć którejś i zmieni to efekt dźwięku? np 2 sprężyny = szybki głośny strzał, a 1 miękka to słaby cichy? czy odwrotnie?

Zawa
07-01-13, 21:29
mi wyszlo 5k za uturbienie d16z6 z tym ze wszystko robilem sam +koszt strojenia w tych 5k jest nowa chlodnica gruba z wiatrakiem nowy duzy Ic nowy bov ala greedy , nowki wskazniki ,orurowanie alu z gumami opaskami itp nowe ,kolektor i turbinka uzywana :p dmuchniete 1,1 bar

Fawor
07-01-13, 21:50
i co, dlugo juz jezdzi na tym barze?

Młody ŁDZ
07-01-13, 22:41
Odpowiedniejsze będzie pytanie jak długo jeszcze :p

Zawa
08-01-13, 18:30
silnik zakuty ale nie pisalem o tym bo kolega nie o to pytal .... podalem cene samego turbo