Zobacz pełną wersję : Turbo - d16
Witam ;] Przymierzam sie do zakupu turbiny do mojej hani ;] szukalem w polsce ale ceny za zestaw sa kosmiczne ok 8 tys zl u grabowskiego, zaczelem szukac po ebayach i ku memu zdziwnieiu w usa caly zestaw mozna kupic za 450-800 dolarow !! w zaleznosci czy jest z kolektorem wydechowym czy bez. Powiedzcie co sadzicicie o takich zestawach bo porownujac cene do polskiej to jakos nie chce mi sie wierzyc w trwalosc tego zestawu, jest w tym jakis haczyk?
np:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-95-90-91-92-93-CIVIC-CRX-T3-T4-TURBO-INTERCOOLER-KIT_W0QQitemZ250074342561QQihZ015QQcategoryZ33742Q QrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
jak poszukasz w tym dziale to bedziesz wiedzial bylo juz nieraz o tym :jadaczka21: :jadaczka21: :jadaczka21:
zobacz tu http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=12634
kilka juz na nich jezdzi i kazdy zachwala pozdr
lepiej dolozyc i kupic zestaw ale renomowanego producenta np graddy i graty do zakucia bo tez sa tanie
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=17604 fotostory homemade turbo
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=17396 d13
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=15241 wytrzymałość
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=14908&start=0
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=14893 kute graty
Dzieki chlopaki za linki, poczytam i powiem co wywnioskowalem ;]
Przyznam sie bez bicia ;p nie szukalem :)
omijaj te zestawy szerokim łukiem. skompletuj sobie sam. wyjdzie kolo 4tys zł.
Pytanie za 100pkt :)
Jako iz czytalem juz ten dlugi temat Rikko co zrobic z 8k to ja zastanawiam sie nad czyms podobnym.
Napewno wiem ze nie bedzie swap (dlaczego wytlumacozne dalej) a finansowo bedzie to max 5-6k.
I teraz tak... ciagle myslalem nad kompresorkiem, ale zaczalem sie zastanawiac nad turbo z tym ze... Aktualnie poruszam sie sedanikiem D16Z6 w dobrym stanie, nie pozera nie wiadomo ile oleju, tyle ile trzeba :) tzn ok 0,6l na 10kkm przy mieszanej jezdzie.
W przyszlosci jesli bede zmieniac autko to na coupe 6 gen D16Y8, takze kompresorek mozna przelozyc, i turbo tez :) wiec dalej mam dylemat.
Auto sluzy do jazdy do pracy, tzn w miare spokojnie (w wiekszosci po trasie), oraz miejskiej, gdzie nie ukrywam ze lubie sobie cisnac ;)
Z ktora opcja zmieszcze w tym przedziale cenowym i co wybrac? Jedno i drugie ktos musial by mi pomoc to ogarnac, skompletowac zestaw, zalozyc, zestroic itd
Czy zmieszcze sie w podanej kwocie z ktorejkolwiek z tych opcji? jesli nie to ile wynosza operacje?
No i co wg was bedzie lepszym rozwiazaniem? Autko ma teraz jakies 185tys km przebiegu, rocznie robie z 10-15 tys km.
za odpowiedz z gory dzieki :)
sam kompresor jest dosc drogi, ale odpada troche gratow ktore przy turbo musza byc.
lepiej zmien auto i dopiero zakladaj instalacje, bo przelozenie tez kosztuje.
rozmyslalem nad sprzedaza ayualnego autka, i doloze te pieniadze co chce przeznaczyc i kupie sobie coupe. Lecz siadlem sobie w samochodzie i stwierdzilem ze mi sie za bardzo podoba i nie bede narazie sprzedawac ;) Autko jest zadbane i wogole :)
A ze Coupe w przyszlosci to moze jak mi sie odwidzi to co teraz mam i bede chcial sprzedac, ale to naprawde w przyszlosci :-P
kompresor to koszt kolo 6tys zł, do tego montaż i strojenie.
zlozenie samemu zestawu turbo to ok. 4-5tys zł, do tego montaż i strojenie.
kompresor to koszt kolo 6tys zł, do tego montaż i strojenie.
kompresor do d - serii jest tańszy niż do b- serii ale cena znacząco się nie różni :)
napisalem 6tys, bo trzeba liczyc kupno i dorobienie odpowiedniego wydechu.
sam rozmyslam nad takim rozwiazaniem, ale zeby bylo super to i tak wydam okolo 10tys -+2000tys. bo jeszcze zegary dochadza i inne gratki (turbo timer), tak wiec zanim cos wloze do komory silnika to powaznie przemysle zamiane auta ta mocnejsza podstawe. :afro:
Ja raczej będe zmieniał auto na mocniejsze, prawdopodobnie z turbo w serii. Ale to dopiero za parę lat niestety.
Co do instalacji turbo to należy też właśnie pamietać o dodatkowych kosztach o których większość zapomnia jak wskaźniki, turbotimer, sprzęgło mocniejsze. Generalnie myśle ze trzeba liczyć z górką, to jest minimum 10 000pln.[/b]
Generalnie myśle ze trzeba liczyć z górką, to jest minimum 10 000pln
:aloha: bardzo minimum
BurnOuT napisał/a:
Generalnie myśle ze trzeba liczyć z górką, to jest minimum 10 000pln
bardzo minimum
chociaz mozna za duzo mniej, czasami mozna dorwac hbardzo tanie graty, wiec jak sie uda to nawet w 5 mozna sie zamknac ale do tego potrzebne jest szczescie i duzo czasu na gromadzenie czesci ;)
ee, chyba jednak zostane przy mom pierworodnym planie czyli kompresorku :P:P
chociaz patrzac na opis hcc "D16Z6 Turbo 270KM/331Nm @ 1,4bar" to ciagnie do tej opcji :P:P
ale z kompresorem mniejsza zabawa, i mysle ze z pomoca wiernych forumowiczow sam bym ogarnal z zalozeniem i musial jechac tylko na zestrojenie :D
PS. szkoda ze w pl jest tak malo informacji o "kompresowaniu" serii D :/ przynajmniej ja malo znalazlem :speszony:
generalnie sa to plany na czerwiec, w koncu zbierze sie tak ze mi sie moze odwidzi i sprzedam auto i zmienie, albo kupie jakies ladne felusie :D:D
Chociaz bardzo bym chcial ten kompresorek wlozyc, patrzylem juz sobie zestawy JR :)
o jak ladnie wszystko opisane o turbo do d16z6 :P
http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
niestety taka jest prawda ze zrobione dobrze znaczy duzo $$$ i nikt tego nie moze negowac.... zgodze sie rowniez z opinia za za 5 tys. mozna fartem zebrac wszystkie graty i samemu poslkadac + dac komus do wystrojenia i nie dmuchajac wiecej niz 0,4 bara smigac dlugo i szczesliwie, niestety takie przypadki sa bardzooooo zadkie.... jednakze polecam instalacje turbo do hondy gdyz "fun: z jadzy jest bezcenny :)
kompresor do D serii ma na sprzedaż wojtrek, wiec moze z nim pogadaj. ja tam szczerze wierze, że moje auto bedzie jezdzilo bez problemów, inaczej bym turbo nie zakladal ;)
Cześć
Myślę że trochę przesadzacie. Z mojego doświadczenia wynika, że do 0,5bar nie ma problemu. Zrobiłem tego naprawdę dużo, zrówno B jak i D, i z tego co wiem wszystkie jeżdżą. Niektóre już parę ładnych lat.
Co do tego, że musi być drogo. Ja zakładam Soft za trochę ponad 7k. W tej cenie jest wszystko włącznie z wydechem z nierdzewki, olejem, wykresem z hamowni. W d16 ustawiam ok. 190km, a w b16 ok. 230km. Oczywiście nie jest to cena z Hondatą czy kutymi gratami, ale jeżeli tylko nieodpowiednie ręce nie zaczną w tym grzebać to nic się nie dzieje.
Jeżeli ktoś zacznie sobie zwiększać doładowanie, bo koledzy z forum powiedzieli że w usa to robią 300km na serii, no to oczywiście coś wyjdzie bokiem.
A jak musicie mieć 300 czy 400 km, no to wtedy już jest drogo.
Zestawy z Ebay wydają się tanie, jak ktoś nie ma pojęcia i tylko porównuje ceny zetawów z "turbo" w nazwie.
Ten link na początku; turbosprężarki się rozpadają na pół, Blowoff-y słyszałem że też nie są zbyt dobrze skopiowane. Nie ma tam nawet kawałka wydechu. Rury do IC zazwyczaj nie pasują( Akurat mam taki zestaw IC na placu. Rura IC-przepustnica ma szansę pasować po kilku przeróbkach. Reszta do zrobienia). Trzeba dorobić smarowanie do turbo, odpływ oleju, no i czymś to wystroić. Nie zauważyłem też kolektora wydechowego. Chociaż jakieś FMU będzie potrzebne. Przydały by się większe wtryski, albo pompa paliwa. Albo jedno i drugie.
No i nie wiem czy cały czas wygląda że jest taniej.
dla newbe polecam: http://turbod16.com/ :)
turbiny sie juz nie rozpadaja ....BOVy dzialaja, rury od zestawow "do CIVA" sa tak naprawde uniwersalne i trzeba je dostosowac (ale za cene 3 rurek na allegro masz cale orurowanie w silniku z usa i to lekkie aluminium a nie nierdzewka ciezka)
turbiny sie juz nie rozpadaja ....BOVy dzialaja, rury od zestawow "do CIVA" sa tak naprawde uniwersalne i trzeba je dostosowac (ale za cene 3 rurek na allegro masz cale orurowanie w silniku z usa i to lekkie aluminium a nie nierdzewka ciezka)
Patrz Pan jak to wszystko do przodu idzie... I BurnOut się nawet doczekał swojego D16T szybciej niż myślał... Fajnie tak poczytać jakie ludzie mili dylematy jeszcze rok temu... (w sumie to nawet prawie 2 lata).
Siema, nie wiem gdzie wsadzić posta, bo nie ma rozbudowanego tematu o turbo jak np o kompresorze,wiec wale tu:
problem (a może i nie) mam następujący: (silnik d16z6 blok + d14a4 głowica) po dłuższym "pałowaniu" podczas przyśpieszania turbina (Td04-16t ładowanie 0,6) przy większych prędkościach zaczyna czasami lagować i na ułamki sekund czuć jakby przerywała,dzieje się tylko tak podczas ostrzejszej dłuższej jazdy. Nie mam pojęcia od czego zacząć, czy może problem wtrysków,paliwa,czy jakiejś nieszczelności, może ktoś też miał podobny problem?
druga łamigłówka, to po tej samej jeździe BlowOff zaczął dziwnie (inaczej) pracować, zawsze pracował mniej więcej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=c4hr4xTTR0Y
po wczorajszej jeździe pracuje tak (od 0:40 )
http://www.youtube.com/watch?v=XIBRVIJhJV4
niby fajniej,ale najgorsze jest to, ze dmucha poprzez stożek :confused: Wszystkie przewody posprawdzane i wygląda ok. Jakieś pomysły?
całkiem możliwe że padł ci Blow-Off, zobacz czy upuszcza Ci na postoju jak przygazujesz, dźwięk typowy dla cofającego się powietrza przez sprężarkę po zamknięciu przepustnicy
całkiem możliwe że padł ci Blow-Off, zobacz czy upuszcza Ci na postoju jak przygazujesz, dźwięk typowy dla cofającego się powietrza przez sprężarkę po zamknięciu przepustnicy
BOV przed przepustnicą się nie otwierał, rozebrałem za to wbudowanego seryjnego bova z turbiny i okazało się, że wywinęło tą gumę. przy okazji wywaliłem go uszczelniłem i zaślepiłem,teraz mam tylko jednego BOVa, czekam aż zaschnie sylikon i testuje.. mam nadzieję że dzięki temu będzie chodził głośniej.
dokładnie tak jak na foto:
http://i1212.photobucket.com/albums/cc441/z31jaime/0819121705-Copy.jpg
Edit:
W zewnętrznym dodatkowym BOVie są 2 sprężynki,jedna w drugiej, można się pozbyć którejś i zmieni to efekt dźwięku? np 2 sprężyny = szybki głośny strzał, a 1 miękka to słaby cichy? czy odwrotnie?
mi wyszlo 5k za uturbienie d16z6 z tym ze wszystko robilem sam +koszt strojenia w tych 5k jest nowa chlodnica gruba z wiatrakiem nowy duzy Ic nowy bov ala greedy , nowki wskazniki ,orurowanie alu z gumami opaskami itp nowe ,kolektor i turbinka uzywana :p dmuchniete 1,1 bar
i co, dlugo juz jezdzi na tym barze?
Odpowiedniejsze będzie pytanie jak długo jeszcze :p
silnik zakuty ale nie pisalem o tym bo kolega nie o to pytal .... podalem cene samego turbo
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.