Zobacz pełną wersję : Jak chemicznie/niemechanicznie usunąć nagar z zaworów?
Cześć Wam. Z racji tego, że chciałbym już złożyć spowrotem głowicę od D16Z6 i w końcu ją założyć, potrzebuję informacji, jakimi środkami usunąć nagar z zaworów. Nie ukrywam, że jest go sporo, a zwykłe rozpuszczalniki nie dają rady - ma ktoś jakieś doświadczenia z tym?
moze miedziana szczotka? jest dosyc miekka wiec nie rysuje ale wystarczajaco twarda zeby zebrac nagar
Zawieź do szlifierza to wyczyści .
nie daje rady szczotka. W Autoszlifie mnie zbyli (nie wiem, chciałem dać jeszcze głowicę do wyczyszczenia, powiedziałem, że planował będę gdzie indziej - to niech panu tam gdzie indziej wyczyszczą...). Kombinuję z kamieniem na szlifierce wysokoobrotowej, jakoś daje radę.
Ja skrobałem nożykiem swego czasu... a potem polerowalem chyba papierem sciernym (chyba 2000)
Nawet znalazlem foty w pobliskim temacie..
Przed:
http://img126.imageshack.us/img126/9714/stage534ih.jpg
Po:
http://img126.imageshack.us/img126/5683/stage541ke.jpg
Po dotarciu zaworu (z prawej):
http://img126.imageshack.us/img126/5115/stage589lp.jpg
Dzięki, Furious. Fakt stawiam taki, że chciałbym chociaż uzyskać taki efekt "po" jak u Ciebie przed... Jest tragedia. ale chyba kamieniem dokończę, potem dam fotki. Jeszcze pytanie: mówią, żeby do zaworów używać past 0,1,2. Gdzie to kupić i jak tego szukać? Czy jakieś praktikery Castoramy będą miały na stanie?
Pasty myślę że w motoryzacyjnym powinieneś dostać, popytaj. I z tego co wiem, to "najostrzejsza" jest 1, później robimy 2, a wykończenie to 0. Dobrze Panowie pamiętam?
co rozumiesz pod słowem niemechanicznie ?
Ja miałem dwie pasty, ale nie pamietam które. Do kupienia w motoryzacyjnych sklepikach ale od reki nie znajdziesz raczej, trzeba poprostu u nich zamówić.
Pod słowem niemechaniczne rozumiem rozwiązania, które nie wymagają użycia narzędzi, czyt. szlifierek, szczotek drucianych itp. Widzę, że jednak bez tego się nie obejdę, i sam złamałem tą zasadę używając kamienia :)
przed http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ba67f4aa3e9a7f0.html i po http://img840.imageshack.us/i/dsc01892ku.jpg/. Czyszczę zawsze tak samo, wkręcam zawór w wiertarkę, blokuje na wysokiej prędkości obr i przystawiam zwykły nożyk lub pilnik oczywiście nie dotykając przylgni zaworowej i i miejsca współpracy z uszczelniaczem, na koniec przystawiam drobniutki papier ścierny tam gdzie można to zrobić, jeden zawór zajmuje kilka minut, później już tylko dotarcie
Furious, ja dostałem u mnie, w małej miejscowości od ręki :) I i II, takie dwie dostałem. Miałem sam ogarniać głowicę, ale poszła do roboty. Kosztowały bodajże po 3,5zł pudełeczko :P A jakim środkiem umyć tak porządnie głowicę z osadów oleju?
Pomysł Jaśka wziął górę ^^
Polecam preparat o nazwie Fosol. Wlewamy do słoiczka wrzucamy zawory, zostawiamy na nocke a rano wyciągamy nówki sztuki:) Naprawde super sprawa na nagar. Testowałem pare dni temu
Aceton rozpuszcza nagar silnikowy. Niestety sam nie sprawdziłem.
Arturvf500
25-02-11, 14:44
Cześć Wam. Z racji tego, że chciałbym już złożyć spowrotem głowicę od D16Z6 i w końcu ją założyć, potrzebuję informacji, jakimi środkami usunąć nagar z zaworów. Nie ukrywam, że jest go sporo, a zwykłe rozpuszczalniki nie dają rady - ma ktoś jakieś doświadczenia z tym?
testowałem:
- gotowanie w odkamieniaczu
- gotowanie w sodzie kaustycznej
- gotowanie w detergentach
- gotowanie(!!) w ropie
od biedy daje połączenie najpierw soda, później odkamieniacz, lecz poszedłem do rozum do głowy, postanowiłem się przewietrzyć, przyniosłem z piaskownicy duży kubek piasku (mrozu nie było;) ) - do piasku woda, zawór w wiertarkę i mamy oczyszczanie z polerowaniem;) ok 5min/sztukę - ważne zeby po takiej operacji zawory dokładnie osuszyć i natrzeć olejem/oliwą
KrzysHonda
02-04-11, 21:06
Najlepiej wrzucic do myjki ultradzwiekowej ze specialna chemia;) Jak cos zapraszam na pw do mnie za drobna oplata moge cos takiego zrobic;)
Nie, dzięki, silnik już dawno złożony, wszystko wyczyszczone i wypolerowane.
ODNAWIAM TEMAT:
ILE CZASU NA 6-7 TYŚ OBROTACH MAM JECHAĆ ABY POZBYĆ SIĘ MOŻLIWIE SPORO NAGARU Z SILNIKA?
*Interesuje mnie konkretna odpowiedź inne pouczenia mnie nie interesują(remonty czy preparaty).
ODNAWIAM TEMAT:
ILE CZASU NA 6-7 TYŚ OBROTACH MAM JECHAĆ ABY POZBYĆ SIĘ MOŻLIWIE SPORO NAGARU Z SILNIKA?
*Interesuje mnie konkretna odpowiedź inne pouczenia mnie nie interesują(remonty czy preparaty).
ale ta metoda działa tylko na wstecznym biegu
bo silniki hondy niestety kręcą sie odwrotnie do wskazówek zegara
Ja bym jechał aż skończy się paliwo w baku. Im dłużej tym lepiej.
ODNAWIAM TEMAT:
ILE CZASU NA 6-7 TYŚ OBROTACH MAM JECHAĆ ABY POZBYĆ SIĘ MOŻLIWIE SPORO NAGARU Z SILNIKA?
*Interesuje mnie konkretna odpowiedź inne pouczenia mnie nie interesują(remonty czy preparaty).
2 tygodnie 3 dni 11 godzin 22minuty 00 sekund :)
ale ta metoda działa tylko na wstecznym biegu
bo silniki hondy niestety kręcą sie odwrotnie do wskazówek zegara
Mów mi tu poważnie ; )
2 tygodnie 3 dni 11 godzin 22minuty 00 sekund :)
Takich żartów nie potrzebujemy ; )
Dostosowaliśmy poziom odpowiedzi do pytania.
ale ta metoda działa tylko na wstecznym biegu
bo silniki hondy niestety kręcą sie odwrotnie do wskazówek zegara
Poważnie, czy też żartujesz jak inni tu..?
Co tu mają do powiedzenia jakieś wskazówki... To czy jest wsteczny czy nie to zależne tylko od skrzyni biegów... A silnik się kręci zawsze w jedną stronę.
:eek:
Co tu mają do powiedzenia jakieś wskazówki.
No trzeba patrzeć na obrotomierz ! Przecież na wstecznym ja wyłaczysz Vteca, to nie masz odcinki
A silnik się kręci zawsze w jedną stronę.
Ale jak jedziesz na wstecznym, to przecież silnik pracuje w drugą stronę !
A tak na serio, to najlepsza jest metoda na tzw. Kangura. Cofasz dynamicznie do tyłu i odpuszczasz gaz i znowu przyspieszasz. Zrób tak w cyklach po 5 minut. Układają się wtedy dobrze pierścienie
:eek:
No trzeba patrzeć na obrotomierz ! Przecież na wstecznym ja wyłaczysz Vteca, to nie masz odcinki
Ale jak jedziesz na wstecznym, to przecież silnik pracuje w drugą stronę !
A tak na serio, to najlepsza jest metoda na tzw. Kangura. Cofasz dynamicznie do tyłu i odpuszczasz gaz i znowu przyspieszasz. Zrób tak w cyklach po 5 minut. Układają się wtedy dobrze pierścienie
Dzięki popróbuję tych cykli zrobić jak najwięcej.
Ja juz nie chce kupywac aut uzywanych :D jak widze co potrafia zrobic /robic wlasciciele haha
Dzięki popróbuję tych cykli zrobić jak najwięcej.
nie zapomnij po każdorazowym odpuszczeniu gazu uzyc klaksona -ultradźwięki które powstają wspomagają proces usuwania nagaru
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.