Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak chemicznie/niemechanicznie usunąć nagar z zaworów?



Saiti
07-02-11, 15:11
Cześć Wam. Z racji tego, że chciałbym już złożyć spowrotem głowicę od D16Z6 i w końcu ją założyć, potrzebuję informacji, jakimi środkami usunąć nagar z zaworów. Nie ukrywam, że jest go sporo, a zwykłe rozpuszczalniki nie dają rady - ma ktoś jakieś doświadczenia z tym?

elviss09
07-02-11, 16:51
moze miedziana szczotka? jest dosyc miekka wiec nie rysuje ale wystarczajaco twarda zeby zebrac nagar

embargo
07-02-11, 17:28
Zawieź do szlifierza to wyczyści .

Saiti
07-02-11, 17:32
nie daje rady szczotka. W Autoszlifie mnie zbyli (nie wiem, chciałem dać jeszcze głowicę do wyczyszczenia, powiedziałem, że planował będę gdzie indziej - to niech panu tam gdzie indziej wyczyszczą...). Kombinuję z kamieniem na szlifierce wysokoobrotowej, jakoś daje radę.

Furious
07-02-11, 17:33
Ja skrobałem nożykiem swego czasu... a potem polerowalem chyba papierem sciernym (chyba 2000)

Nawet znalazlem foty w pobliskim temacie..

Przed:
http://img126.imageshack.us/img126/9714/stage534ih.jpg

Po:
http://img126.imageshack.us/img126/5683/stage541ke.jpg

Po dotarciu zaworu (z prawej):
http://img126.imageshack.us/img126/5115/stage589lp.jpg

Saiti
07-02-11, 18:16
Dzięki, Furious. Fakt stawiam taki, że chciałbym chociaż uzyskać taki efekt "po" jak u Ciebie przed... Jest tragedia. ale chyba kamieniem dokończę, potem dam fotki. Jeszcze pytanie: mówią, żeby do zaworów używać past 0,1,2. Gdzie to kupić i jak tego szukać? Czy jakieś praktikery Castoramy będą miały na stanie?

arekgr
07-02-11, 18:25
Pasty myślę że w motoryzacyjnym powinieneś dostać, popytaj. I z tego co wiem, to "najostrzejsza" jest 1, później robimy 2, a wykończenie to 0. Dobrze Panowie pamiętam?

jasiek09
07-02-11, 18:36
co rozumiesz pod słowem niemechanicznie ?

Furious
07-02-11, 18:38
Ja miałem dwie pasty, ale nie pamietam które. Do kupienia w motoryzacyjnych sklepikach ale od reki nie znajdziesz raczej, trzeba poprostu u nich zamówić.

Saiti
07-02-11, 18:41
Pod słowem niemechaniczne rozumiem rozwiązania, które nie wymagają użycia narzędzi, czyt. szlifierek, szczotek drucianych itp. Widzę, że jednak bez tego się nie obejdę, i sam złamałem tą zasadę używając kamienia :)

jasiek09
07-02-11, 18:46
przed http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ba67f4aa3e9a7f0.html i po http://img840.imageshack.us/i/dsc01892ku.jpg/. Czyszczę zawsze tak samo, wkręcam zawór w wiertarkę, blokuje na wysokiej prędkości obr i przystawiam zwykły nożyk lub pilnik oczywiście nie dotykając przylgni zaworowej i i miejsca współpracy z uszczelniaczem, na koniec przystawiam drobniutki papier ścierny tam gdzie można to zrobić, jeden zawór zajmuje kilka minut, później już tylko dotarcie

arekgr
07-02-11, 19:01
Furious, ja dostałem u mnie, w małej miejscowości od ręki :) I i II, takie dwie dostałem. Miałem sam ogarniać głowicę, ale poszła do roboty. Kosztowały bodajże po 3,5zł pudełeczko :P A jakim środkiem umyć tak porządnie głowicę z osadów oleju?

Saiti
07-02-11, 20:53
Pomysł Jaśka wziął górę ^^

krzemyk87
21-02-11, 23:07
Polecam preparat o nazwie Fosol. Wlewamy do słoiczka wrzucamy zawory, zostawiamy na nocke a rano wyciągamy nówki sztuki:) Naprawde super sprawa na nagar. Testowałem pare dni temu

bobibagno
22-02-11, 09:45
Aceton rozpuszcza nagar silnikowy. Niestety sam nie sprawdziłem.

Arturvf500
25-02-11, 14:44
Cześć Wam. Z racji tego, że chciałbym już złożyć spowrotem głowicę od D16Z6 i w końcu ją założyć, potrzebuję informacji, jakimi środkami usunąć nagar z zaworów. Nie ukrywam, że jest go sporo, a zwykłe rozpuszczalniki nie dają rady - ma ktoś jakieś doświadczenia z tym?

testowałem:
- gotowanie w odkamieniaczu
- gotowanie w sodzie kaustycznej
- gotowanie w detergentach
- gotowanie(!!) w ropie
od biedy daje połączenie najpierw soda, później odkamieniacz, lecz poszedłem do rozum do głowy, postanowiłem się przewietrzyć, przyniosłem z piaskownicy duży kubek piasku (mrozu nie było;) ) - do piasku woda, zawór w wiertarkę i mamy oczyszczanie z polerowaniem;) ok 5min/sztukę - ważne zeby po takiej operacji zawory dokładnie osuszyć i natrzeć olejem/oliwą

miquelb3
28-03-11, 13:25
Ręcznie pastą zaworową.

KrzysHonda
02-04-11, 21:06
Najlepiej wrzucic do myjki ultradzwiekowej ze specialna chemia;) Jak cos zapraszam na pw do mnie za drobna oplata moge cos takiego zrobic;)

Saiti
04-04-11, 15:03
Nie, dzięki, silnik już dawno złożony, wszystko wyczyszczone i wypolerowane.

Maroo1981
30-03-15, 22:23
ODNAWIAM TEMAT:
ILE CZASU NA 6-7 TYŚ OBROTACH MAM JECHAĆ ABY POZBYĆ SIĘ MOŻLIWIE SPORO NAGARU Z SILNIKA?
*Interesuje mnie konkretna odpowiedź inne pouczenia mnie nie interesują(remonty czy preparaty).

reaktor
30-03-15, 23:28
ODNAWIAM TEMAT:
ILE CZASU NA 6-7 TYŚ OBROTACH MAM JECHAĆ ABY POZBYĆ SIĘ MOŻLIWIE SPORO NAGARU Z SILNIKA?
*Interesuje mnie konkretna odpowiedź inne pouczenia mnie nie interesują(remonty czy preparaty).

ale ta metoda działa tylko na wstecznym biegu

bo silniki hondy niestety kręcą sie odwrotnie do wskazówek zegara

!markos
30-03-15, 23:43
Ja bym jechał aż skończy się paliwo w baku. Im dłużej tym lepiej.

marwol
30-03-15, 23:55
ODNAWIAM TEMAT:
ILE CZASU NA 6-7 TYŚ OBROTACH MAM JECHAĆ ABY POZBYĆ SIĘ MOŻLIWIE SPORO NAGARU Z SILNIKA?
*Interesuje mnie konkretna odpowiedź inne pouczenia mnie nie interesują(remonty czy preparaty).

2 tygodnie 3 dni 11 godzin 22minuty 00 sekund :)

Maroo1981
31-03-15, 00:09
ale ta metoda działa tylko na wstecznym biegu

bo silniki hondy niestety kręcą sie odwrotnie do wskazówek zegara

Mów mi tu poważnie ; )


2 tygodnie 3 dni 11 godzin 22minuty 00 sekund :)

Takich żartów nie potrzebujemy ; )

!markos
31-03-15, 11:42
Dostosowaliśmy poziom odpowiedzi do pytania.

Maroo1981
31-03-15, 13:27
ale ta metoda działa tylko na wstecznym biegu

bo silniki hondy niestety kręcą sie odwrotnie do wskazówek zegara

Poważnie, czy też żartujesz jak inni tu..?
Co tu mają do powiedzenia jakieś wskazówki... To czy jest wsteczny czy nie to zależne tylko od skrzyni biegów... A silnik się kręci zawsze w jedną stronę.

Wenega
31-03-15, 13:28
hahah.. mistrz :D

qureku.
31-03-15, 13:36
:eek:

Co tu mają do powiedzenia jakieś wskazówki.
No trzeba patrzeć na obrotomierz ! Przecież na wstecznym ja wyłaczysz Vteca, to nie masz odcinki

A silnik się kręci zawsze w jedną stronę.
Ale jak jedziesz na wstecznym, to przecież silnik pracuje w drugą stronę !

A tak na serio, to najlepsza jest metoda na tzw. Kangura. Cofasz dynamicznie do tyłu i odpuszczasz gaz i znowu przyspieszasz. Zrób tak w cyklach po 5 minut. Układają się wtedy dobrze pierścienie

Maroo1981
31-03-15, 13:53
:eek:

No trzeba patrzeć na obrotomierz ! Przecież na wstecznym ja wyłaczysz Vteca, to nie masz odcinki

Ale jak jedziesz na wstecznym, to przecież silnik pracuje w drugą stronę !

A tak na serio, to najlepsza jest metoda na tzw. Kangura. Cofasz dynamicznie do tyłu i odpuszczasz gaz i znowu przyspieszasz. Zrób tak w cyklach po 5 minut. Układają się wtedy dobrze pierścienie

Dzięki popróbuję tych cykli zrobić jak najwięcej.

kamil39
31-03-15, 13:56
Ja juz nie chce kupywac aut uzywanych :D jak widze co potrafia zrobic /robic wlasciciele haha

reaktor
31-03-15, 14:25
Dzięki popróbuję tych cykli zrobić jak najwięcej.

nie zapomnij po każdorazowym odpuszczeniu gazu uzyc klaksona -ultradźwięki które powstają wspomagają proces usuwania nagaru

Saiti
31-03-15, 14:55
Tak na zaś :)