PDA

Zobacz pełną wersję : wentylator-kiedy sie ma uruchomic?



martawroc
05-02-11, 18:17
mam taki problem bo jeszcze nigdy mi sie nie włączył wentylator.Dzis zmieniłam płyn w chłodnicy i chciałam na postoju go zagrzać aby sie uruchomił.Zawsze jak jade to mam wskazówke temp na połowie skali.Na postoju jak grzałam to było ociupinke powzyej połowy i nic.Kiedy to sie ma włączyć jak bedzie wskazówka ponad połowe czy moze 3/4 skali?

2 pytanie to proste;p czy elektryczne i podgrzewane lusterka sie składają?

lopi83
05-02-11, 18:59
co do lusterek to recznie mozesz je zlozyc a co do wiatraka to ma sie wlaczyc jak silnik zlapie 93stopnie, u mnie po wskazowce temp nie widac kiedy wiatrak chodzi

martawroc
05-02-11, 19:01
znalazlam podobne tematy do mojego.Skoro temp mi pokazuje tzn ze ten czujnik jest ok. Moze poprostu nie nagrzał sie odpowiednio bo było tylko minimalnie powyzej polowy

Budziniak
05-02-11, 19:28
Marto sprawdź na krótko czy wentylator się załącza. Odepnij kostkę od czujnika i połącz styki za pomocą wsuwki lub kabelka i włącz zapłon powinien się wiatrak włączyć

lopi83
05-02-11, 19:29
do wlaczenia wiatraka jest inny czujnik niz do zegarow, jak chcesz nagrzac silnik to patrz na temp, jak bedzie na czerwone pole wchodzic wskazowka to wtedy sie martw a jak plyn zmienialas to moze nie odpowietrzyl sie uklad do konca, dotknij reka wezy od chlodnicy czy oba sa cieple

martawroc
05-02-11, 19:34
yyy wogóle nie odpowietrzalam ;/ tam nie ma zadnej srubki zeby odpowietrzyc albo zle patrzylam. Wsumie przed wymianą tez sie nie załączyl wentylator. Czyli po 1 musze odpowierzyc i dalej zobaczymy. Pytanie jak to zrobic? wiem ze sie kreci taką srubką az bąbelki przestaną leciec ;p

jasiek09
05-02-11, 19:44
nie we wszystkich silnikach jest ta śrubka, jeśli nie ma odpowietrzy się sam, kontroluj płyn w zbiorniczku wyrównawczym żeby miał sobie z czego zaciągnąć do układu, a co do wiatraka to jak w mieście w korkach temperatury nie goniło w górę to znaczy że się włączał, w taką pogodę ciężko go zagrzać

martawroc
05-02-11, 19:47
auto mam od niedawna i czytalam ze przy wymianie płynu trzeba go zagrzac az sie załączy a u mnie 20min i dupa dlatego sie zaczełam marwic ;p temp kontroluje zawsze.

lopi83
05-02-11, 20:17
nalewasz do polowy zbiorniczka i chlodnice do pelna, uruchamiasz silnik....jak Ci sie po 20 min nie wlaczyl wiatrak to zajrzyj do chlodnicy, moze pusta jest a i nagrzewnice otworz na cieple na max

PlushaQ
05-02-11, 20:53
2 pytanie to proste;p czy elektryczne i podgrzewane lusterka sie składają?

Jeżeli się*podgrzewają to full opcja, czyli powinny się też składać za naciśnięciem magicznego guziczka ;]

martawroc
06-02-11, 08:44
Jeżeli się*podgrzewają to full opcja, czyli powinny się też składać za naciśnięciem magicznego guziczka ;]

niby podgrzewaja. Mam taki przycisk mały koło sterowania lusterkami i on chyba słuzy do podgrzewania ale do składania to juz nie mam magicznego przycisku

lar
06-02-11, 10:09
ja Ci powiem jak sie to dokładnie robi.
1. Nalewasz do chłodnicy płynu pomalutku pod sam korek, zakręcasz.
2. Nalewasz do zbiorniczka wyrównawczego płynu tak zeby bylo miedzy min a max, zakręcasz.
3. Wchodzisz do auta, ustawiasz suwaczek od regulacji temperatury na czerwone (na grzanie), ale nie włączasz nadmuchu (dmuchawa na 0, to po to zeby auto sie szybciej nagrzało)
4. odpalasz silnik, zostawiasz na biegu jałowym az do włączenie sie i wyłączenie wentylatora chłodnicy 2 razy (przy dodatnich temp trwa to około 20-30min, przy ujemnych nawet ponad 30min). Obserwujesz w tym czasie czy ze zbiorniczka ubywa płynu, jeśli ubędzie do minimum to gasisz silnik dolewasz płynu tylko do zbiorniczka wyrównawczego (nie do chłodnicy) zapalasz i czekasz az sie wentylator włączy, jak sie włączy i wyłączy 2 razy a w zbiorniczku jest płyn blisko maksymalnego poziomu to układ mozna uznac za odpowietrzony.
5. Sporadycznie pdczas pierwszych przejażdżek możesz kontrolować temp i od czasu do czasu zaglądnąc czy w zbiorniczku nie ubylo plynu poniżej min.

Co do lusterek to przeciez od razu widac po lusterku czy sie składa czy nie. Jeżeli widać ze jakest takie 2 częściowe to sie składa albo ręką albo przyciskiem choć to żadko spotykane w naszych klasykach.
http://img404.imageshack.us/img404/272/lustf.th.jpg (http://img404.imageshack.us/i/lustf.jpg/)

martawroc
06-02-11, 10:25
ja Ci powiem jak sie to dokładnie robi.
1. Nalewasz do chłodnicy płynu pomalutku pod sam korek, zakręcasz.
2. Nalewasz do zbiorniczka wyrównawczego płynu tak zeby bylo miedzy min a max, zakręcasz.
3. Wchodzisz do auta, ustawiasz suwaczek od regulacji temperatury na czerwone (na grzanie), ale nie włączasz nadmuchu (dmuchawa na 0, to po to zeby auto sie szybciej nagrzało)
4. odpalasz silnik, zostawiasz na biegu jałowym az do włączenie sie i wyłączenie wentylatora chłodnicy 2 razy (przy dodatnich temp trwa to około 20-30min, przy ujemnych nawet ponad 30min). Obserwujesz w tym czasie czy ze zbiorniczka ubywa płynu, jeśli ubędzie do minimum to gasisz silnik dolewasz płynu tylko do zbiorniczka wyrównawczego (nie do chłodnicy) zapalasz i czekasz az sie wentylator włączy, jak sie włączy i wyłączy 2 razy a w zbiorniczku jest płyn blisko maksymalnego poziomu to układ mozna uznac za odpowietrzony.
5. Sporadycznie pdczas pierwszych przejażdżek możesz kontrolować temp i od czasu do czasu zaglądnąc czy w zbiorniczku nie ubylo plynu poniżej min.

Co do lusterek to przeciez od razu widac po lusterku czy sie składa czy nie. Jeżeli widać ze jakest takie 2 częściowe to sie składa albo ręką albo przyciskiem choć to żadko spotykane w naszych klasykach.
http://img404.imageshack.us/img404/272/lustf.th.jpg (http://img404.imageshack.us/i/lustf.jpg/)

dokładnie tak zrobilam az do pkt nr 4 bo właczylam auto na biegu jałowym i po 30min nie właczyl sie wentylator.Wskazówka byla minimalnie powyzej polowy i juz nie chcialam czekac dluzej. Co do lusterek to masz racje sa jakby z 2 czesci ale balam sie na siłe je składac ;p

pablo12
06-02-11, 11:12
zimno jest to może potrwać ponad 30 min trzeba cierpliwie niestety poczekacć może zabrakło 2 min Tobie i zgasiłaś

martawroc
07-02-11, 11:30
zimno jest to może potrwać ponad 30 min trzeba cierpliwie niestety poczekacć może zabrakło 2 min Tobie i zgasiłaś

no tez skłaniam sie do tej opcji :P

Heiner
07-02-11, 18:57
hmm... tak pozwole sobie zauwazyc, ze odpowiedzi na wszystkie twoje pytania sa juz na forum, lacznie z zastanawianiem sie czy aby napewno tak jest :p

jak powinien wygladac guzik skladania lusterek latwo sie domyslic, a jesli go nie ma to... nie skladaja sie same :p

tak wyglada sterownik niepodgrzewanych, ale skladanych elektrycznie sterowanych lusterek http://i37.photobucket.com/albums/e57/DannyEscondio/EKPFMS1.jpg

Manies
07-02-11, 19:10
Z ta procedura odpowietrzania to wszystko sie zgadza jak wyzej koleszka naskrobał, ale w civicu jest odpowietrznik na górnym wężu idącym od chłodnicy do silnika, wystarczy go odkręcic i poczekac chwile, aż zacznie równomiernie lecieć z niego płyn i tyle.