Zobacz pełną wersję : Dylemat co robić ?!
mrozek1234
05-02-11, 14:13
Witam pisałem jakiś czas temu tutaj o moim problemie z gotującą się wodą. Po wielu różnych problemach (wymianie korka od chłodnicy) niby mechanik doszedł do tego, że to wina pompy wody (wywalało wodę przy pompie) pojechalem na wymiane. Jednakze stwierdził że jest bardzo wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i z tego powodu wywalało wode. Wedlug niego są take opcje: wydmuchana uszczelka z pod głowicy lub pękniety blok albo głowica. I teraz kwestia co z tym fantem zrobic bo jeszcze sie nie zdecydowałem czy rozbierać silnik czy to sprawdzac (koszty) a jak sie okaze ze blok lub glowica to dalsze koszty. Wiadomo najlepszym rozwiazaniem byla by wymiana silnika (jeszcze wiekszy koszt) I nie wiem co mam zrobić, najgorsze jest to że remont silnika byl robiony z 7k km temu. Prosiłbym o rade
Jeżeli nie przegrzałeś silnika ani nie miałeś wody w układzie chłodzenia w czasie mrozu to pęknięć nie powinno być. Objaw jak z uszczelka pod głowicą. Nie zdejmiesz główki - nie dowiesz się. Tylko nie wsadzaj uszczelek Ajusy...
Elring 125 zł kosztuje, wymiana jakieś 150-200 powinno być.
skolopendra
05-02-11, 14:24
podejrzewam że remont był robiony na jednej w powyższych uszczelek głowicy?
:rolleyes:
mrozek1234
05-02-11, 14:28
Czyli twierdzicie że jest taka możliwość, że nawet po tych 7kkm moglo wywalić uszczelkę ? Szczerze to nie wiem jakiej była firmy. Ale obecny mechanik twierdzi że to prawie nie możliwe że po takiej ilosci km mogło wywalić. Tym bardziej, że nie szalałem max 4 tys obr.
ja odkąd siedze na forum to przeczytałem mase takich własnie tematów ze uszczelka wymieniona niedawno a płynu ubywa i sie grzeje. Powodów tego przeważnie jest 3.
1. kiepski zamiennik uszczelki, 2 mechanik nie przyłożył sie do przykręcenie głowicy jak manual każe, 3 nie splanowana głowica, bądź źle splanowana
skolopendra
05-02-11, 14:45
e to prawie nie możliwe że po takiej ilosci km mogło wywalić.
możliwe i prawie pewne,jeśli się to zrobi na "zamiennej " uszczelce :cool:
Czyli twierdzicie że jest taka możliwość, że nawet po tych 7kkm moglo wywalić uszczelkę ? .
Szwagrowi nedzna uszczelka strzelila o ile dobrze pamietam po niecalym 1kkm :)
mrozek1234
05-02-11, 14:54
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mam nadzieje że to "tylko ta uszczelka" a nie blok lub głowica. Dzwoniłem do mechanika i ma rozebrać i "obczaić". Co do uszczelki jaką można założyć ? Rozumiem, że OEMową najlepiej a jeśli nie to jaką inna ewentualnie ?
PS. Czy teraz również będzie potrzeba planowania głowicy jeśli było to robione niedawno ?
Ja bym brał OEM, chyba że chcesz za kilka k km znowu ściągać górę. Sam sobie generujesz koszty, gdybyś za pierwszym razem założył OEM to teraz miałbyś spokój.
skolopendra
05-02-11, 16:32
Czy teraz również będzie potrzeba planowania głowicy jeśli było to robione niedawno ?
nie koniecznie
jaką można założyć ?
jak dla mnie nie ma ona zamienników
zanim rozbierzecie, wykrec jeszcze swice i zobacz czy wszystkie są takie same. Jelsi jedna jest jasniejsza od reszty znaczy ze płyn spirdziela własnie na tym tłoku i wtedy z czystm sumieniem bedziesz mógł zciagac głowice. ( ew moze zobaczysz w dobrym swietle czy którys tłok nie jest wypłukany
Tylko nie wsadzaj uszczelek Ajusy...
ja w poprzedniej H mialem uszczelke ajusa metalową i jakos 10k przejechalem bez problemu wiec czemu jestes na nie? gdzies wyczytane? czy z wlasnego doswiadczenia?
skolopendra
06-02-11, 13:10
ja w poprzedniej H mialem uszczelke ajusa metalową i jakos 10k przejechalem bez problemu
jeden przejedzie drugi ,nie .tu jest loteria
ja tez zdecydowanie nie polecam ajusy !!!!!! gówno i tyle.
Co jak co, ale Elring nie jest firmą, która robi maksymalnie duży chłam. Prędzej minimalnie duży ^^ Bo jednak trochę z tych produktów korzystam, i będę korzystał dalej, bo mnie nie zawodzą (odpukać) ;)
Skolopendra - napisałeś względnie poniżającą opinię dla tej uszczelki, czy miałeś z nią bezpośrednie doświadczenia? Ja widziałem jak w Nissanie Murano wywaliła ORYGINALNA uszczelka pod głowicę, po jakichś 2 tysiącach kilometrów - powodem była niefachowość montującego, praktycznie zgniótł uszczelkę, za mocno przykręcając.
Nie gadajcie głupot za dużo, chyba że naprawdę głęboko znacie budowę takiej uszczelki :) Bo nierzadko wychodzi z jednej fabryki, tylko trafia pod "tańszą" etykietę.
ja w poprzedniej H mialem uszczelke ajusa metalową i jakos 10k przejechalem bez problemu wiec czemu jestes na nie? gdzies wyczytane? czy z wlasnego doswiadczenia?
Widziałem, macałem nie jedna uszczelkę Ajusy. Np. daj jakiemuś lamerowi do ręki uszczelkę pod głowicę Erlinga i Ajuse, przy takim porównaniu każdy na bank powie że materiał Ajusy jest zauważalnie gorszy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.